bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnoběh+blinkry
7.10.2009 v 10:50
mám prosbu o radu: normálně na neutrál drží otáčky v pohodě, ale někdy má tendenci kolísat intenzita svícení reflektoru i kontrolky neutrálu, ještě horší to je, když stojím na křižovatce s blinkrem, neutrál, otáčky kolem 800-900, světlo svítí skoro poloviční intenzitou, blinkry taky jen tak poblikávají, když trošku potáhnu za plyn, tak se to srovná...
kontrolka dobíjení neproblikává, motorka se nedusí, nemá tendenci chcípat, otáčky drží stabilně...

čím to může být? co mám zkontrolovat?

Naposledy editováno 07.10.2009 13:46:44

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 12:13 | Nahoru | #1
vlakno se melo jmenovat spis "volnobeh+blinkry"

u Jaw (a nejen u nich) beznej jev... jestli jinej stav neznas (nahle se to nezhorsilo), tak nekontroluj nic a zvykni si na to - dobijeni na volnobeh nedobiji a napeti v palubni siti poklesne, coz je pricinou poklesu svitivosti zarovek

Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 13:14 | Nahoru | #2
Je to normální. Dobíjení sice nesvítí, ale dobíjíš (resp. z dynama leze) nižším napětím, proto to tolik nesvítí. Když lehce přidáš, stoupnou otáčky, zvýší se napětí a pak to svítí víc... Já mam teď Vape a podle intenzity svícení se dá poznat, jak dobíjí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 13:19 | Nahoru | #3
Skalda> no ono se to právě za posledních 14dní tak nějak zhoršilo...předtím je možný, že to dělalo taky, ale rozhodně ne tak, jako teď..
může být v hajzlu baterka? nebo nějakej bordel na kontaktech a tím přechoďáky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 13:38 | Nahoru | #4
Draco> ano, muze to byt i baterkou. Na volnobeh muze byt bilance dobijeni lehce zaporna a pokud je baterka spatna, tak muze byt podpeti znacne. Samozrejme muze byt problem i ve vodicich, ale predne bych promeril baterku nebo zkusil novou - taky zalezi co se s tim za tech 14 dni provadelo... jestli si to nechal nekde svitit a byla pak delsi dobu podvybita, tak ztratila kapacitu (napr.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 13:46 | Nahoru | #5
Skalda> svítit jsem to určitě nikde nenechal, jezdím na ní v podstatě denně do práce a nic speciálního jsem s ní neprováděl...ani nezmokla...
zkusím sehnat nabíječku a trošku baterku podráždím ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 13:50 | Nahoru | #6
Draco> to nemusis shanet nabijecku... delsi projizdka baterku dobije, takze pokud se to takhle chova i bezprostredne po delsi projizdce (a je to, jak rikas, znatelne horsi nez obvykly pokles svitu na volnobeh), tak tomu nabijeckou nijak neopmuzes...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 14:40 | Nahoru | #7
Skalda> zkusím proměřit baterku za volnoběhu a s rozsvícenýma světlama a pak k tomu hodi i blinkry, uvidíme, jestli není baterka v hajzlu...

dík

(reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 14:51 | Nahoru | #8
Draco> zkus rozsvitit hlavni svetlo bez motoru a mozna to uvidis (resp. zmeris napeti a urcis vnitrni odpor) na prvni pohled (nebo treba po minute)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 15:08 | Nahoru | #9
Draco> dobré ůvahy,ale baterce by stejně prospělo občas dobít na nabíječce,při stálém svícení nestačí dobíjet naplno

(reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 15:09 | Nahoru | #10

sajosa>Draco> dobré ůvahy,ale baterce by stejně prospělo občas dobít na nabíječce,při stálém svícení nestačí dobíjet naplno


ú

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 15:20 | Nahoru | #11

sajosa>Draco> dobré ůvahy,ale baterce by stejně prospělo občas dobít na nabíječce,při stálém svícení nestačí dobíjet naplno



no jo, holt už je to stará vražda... ;) ale na dojíždění do práce zatím musí stačit...až se vykřešem z hypotéky, tak obnovím vozový park ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 15:24 | Nahoru | #12

sajosa>Draco>... při stálém svícení nestačí dobíjet naplno


pri funkcnim dobijeni je mozne sviti neomezene dlouho; baterka to ani nepozna, nebot proud do svetel dodava alternator a rovnez tak udrzovaci proud do baterky (drzi palubni napeti cca 13.8-14.4V, coz je vice nez na baterce v klidu). Pokud je originalni dobijeni tak slabe, ze neni shopno pokryt odber hlavniho svetla (mozna u nekterych starych stroju; jednou jsem se s tim setkal), jedna se o konstrukcni nedostatek...

(reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 15:29 | Nahoru | #13
Draco> tak to neber,kluk má na geesu novou baterku a po pár(500)km má problém taky,u některých motorek je to na hraně a při zapojení druhýho světlomětu to prostě nestíhá ,tak kde může "šetří" a svítí jen tam ,kde musí

(reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 15:32 | Nahoru | #14

Skalda>pri funkcnim dobijeni je mozne sviti neomezene dlouho; baterka to ani nepozna, nebot proud do svetel dodava alternator a rovnez tak udrzovaci proud do baterky (drzi palubni napeti cca 13.8-14.4V, coz je vice nez na baterce v klidu). Pokud je originalni dobijeni tak slabe, ze neni shopno pokryt odber hlavniho svetla (mozna u nekterych starych stroju; jednou jsem se s tim setkal), jedna se o konstrukcni nedostatek...


tak je to, měl jsem též jawu(jinak spokojenej

Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 17:58 | Nahoru | #15
mě to na Derbině dělala baterka

Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 18:24 | Nahoru | #16
Za prvé - nabít baterku.

Volnoběžné otáčky nechat lehce nad 1tis

když nepomůže, zkusit jinou baterku, jestli tvá už nemá velký vniřní odpor
na jawě je nejdbilnější možný způsob usměrnění výstupního napětí jaký jsem kdy viděl, 6 soudkových diod, které jsou jen přilepené na plech a každou se shora tlačí plíšek. Nic není letováno, jen lepeno (aspoň na dvo uco jsem měl) A ona dioda se časem logicky uvolní a tím pádem přijdeš o polovinu jedné fáze - ale kontrolka dobíjení ti stále nebude svítít. Kontrolka svítí díky diferenčnímu napětí. Takže zkontroluj ten "usměrňovač" blok a není nic jednoduššího než ho vyhodit a dát místo něj diodový blok, gretzův můstek. Jsou potřeba 2 a stojí pár korun (30Kč?) Vě většině případu nedostatečného dobíjení je na vině právě ten blbý originální usměrňovač ( za cca 600Kč?! když dva gretzové můstky stojí 50Kč?! :D)

Další možnost vadný reglér- malá pravděpodobnost, elektronický odejde málokdy (mi orig. odešel v cca 60tis km)

A pak možnoist provaleného vinutí, což jde změřit jednoduše..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběh+blinkry

7.10.2009 v 18:45 | Nahoru | #17
Draco> jake tam mas vlastne zapalovani? (na 640 se montovalo nekolik verzi)

(reakce na) Volnoběh+blinkry

8.10.2009 v 10:50 | Nahoru | #18

Skalda>Draco> jake tam mas vlastne zapalovani? (na 640 se montovalo nekolik verzi)



původní majitel předělával elektriku, je tam bezkontakt

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběh+blinkry

8.10.2009 v 10:51 | Nahoru | #19
Vape nebo Ducati? (asi teda Vape kdyz predelaval)

(reakce na) Volnoběh+blinkry

8.10.2009 v 11:32 | Nahoru | #20

Skalda>Vape nebo Ducati? (asi teda Vape kdyz predelaval)



jj, Vape

sorry, mohl jsem to napsat rovnou...

včera jsem neměl čas na to kouknout...vlítnu na to asi o víkendu...není to nic, co by se nedalo přežít...jen je občas potřeba na křížovce zatáhnout za heft...

Volnoběh+blinkry

8.10.2009 v 11:44 | Nahoru | #21
nemel bys tam mit teda zadnej "pridratovanej" usmernovac, o kterym psal C.J., ale jenom alternator (s perm. magnety) a od nej draty vedouci do polovodicoveho regulatoru (hlinikova krabicka s zebrovanim)... zamer se na tu baterku - vyzkouset to je otazka 5 min. Pokud by to na volnobeh nedobijelo vyrazne, muzes ho taky posunout krapet vys, jak psal C.J. (lehce na 1 tisic)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist