Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained
edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)
Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
a jak to začlo nebo jak? vyhodit katalyzátory a problém je na světě?
on je právě problém, že už u nový motorky byly 3 podložky pod jehlou pro záběh, tak těžko soudit jak by to předtím jelo bez podložek - pak se měnil filtr (ten by snad neměl mít extra vliv - tovární bavlněný JR za podobný bavlněný KaN) + jsem vyhodil katalyzátory a nahradil je průchozí trubkou - koncovka tlumiče normálně zůstala. filtr a katalyzátory se měnily najednou, takže nemůžu 100% říct zlobí to co se vyhodily katalyzátory.
docela bych chtěl zkusit tu slabší pružinu, jak se bude chovat a jestli se pulzace zmenší, protože to zlobí právě v tom pásmu, kde dochází k pulzaci šoupěte. akorát nemám páru, kde takovej díl sehnat a jestli se to vůbec jako náhradní díl prodává
http://www.cmsnl.com/products/spring-vacuum-valve_920811874/
edit - mně to totiž přijde, jako když se šoupě s jehlou pohybujou po nějakým rozhraní - jak šoupě spadne dolů, tak jehla přivře palivo, při kmitu nahoru se průtok zase zvětší - když jehlu zvednu, tak se posunu nad tohhle rozhraní a i při tom kmitu dolů proteče kolem jehly dostatek paliva, by to nestřílelo..tzn. mi přijde, že jehlou naháním jen ten kmit šoupěte dolů, nic jinýho - je to možný?
Naposledy editováno 28.01.2010 10:38:44
rozdíl mi zatím nijak zásadní nepřipadá, tak zítra zkusím přidat ještě jeden závit, co to udělá.
blbý je, že já zkracuju jen dýlku, s tuhostí toho asi moc nenadělám..
[URL=
Naposledy editováno 28.01.2010 12:19:12
takže pokud jsi chtěl slabší....
jinak tohle pásmo by se dalo vylepšit i něčím jiným, než podložkama, ne?
(jelikož podle všeobecně známýho obrázku má v tomhle rozsahu otevření klapky vliv víc věcí,
než jen poloha jehly.
ale to se těžko radí, když člověk nemá vlastní zkušensti s laděním tohoto.... :\
Když cuknu heftem tak vylítne cca 10 litrů mlhy směsi vzduch/benzín do vzduchu mimo karbec kvůli pulzacím v sání a motor škube, než vystřelí do toček.
Ale jak říkám na 1/4 plynu nejsem schopnej přidat ani na polovinu otáčkoměru jak to tarokuje
dargas - teď Ti nerozumím, když zmenším pružinu, zvýším tuhost? myslel sem, když bude kratší, že nebude tak "tlačit" - to je i účel "ladění" pružiny, ne? jen mě napadlo, že s tím eventuelně můžu odlehčit šoupěti (jestli to tak bude fungovat vůbec) - ale tím rozhodím odpor pružiny a může se stát, že šoupě podtlakem vyjede vejš, než by vzhledem k poloze klapky mělo - takže vlastně v celým rozsahu směs obohatím... ??
já bych hlavně potřeboval vědět, jestli u motorů, co takhle málo točej, je běžný ono pulzování šoupátka - videa sem žádný takový nenašel a jestli to člověk má řešit nebo je to normální.
Dargas-
když koukám na ten teoretickej graf - tak na jednu čtvrtinu plynu
-
1. hladina není zmiňována nikde - tu neřeším ani nemám v plánu s ní hýbat.
2. volnoběžná tryska - minimálně - zatím nemám jak vyzkoušet, místo 39 budu dávat 42
3. šroub bohatosti - nemá vliv - vyzkoušeno - volnoběžnou směs obohatí, na 1/4 plynu už se neprojeví vůbec
4. tvar šoupěte - nemám jak ovlivnit
5. přímý průměr jehly - nemám jak ovlivnit, jiný jehly bych klidně zkusil, ale nemám kde vzít - nevím o nikom, kdo by zkoušel a měl s tím zkušenost.
6. poloha jehly - problém to 100% odstraní - jen na ten 100% účinek to musí bejt o čtyři podložky - to je v řádech milimetrů už - tam se obávám, že si šoupnu směrem doleva celou oblast, kterou ovlivňuje tvar kužele jehly a tímpádem mnohem dřív nastává okamžik, kdy už je to jen o hlavní trysce..
Pružinu nezmiňujou nikde - co jsem četl na HD, to budou podobný vehikly, tak se prodává nějaká "lehčí", ale zkušenost s ní nemaj moc dobrou - tzn. já nemám moc možností jak nějakou jinou sehnat - tzn. můžu laborovat jen s tím zkrácením - není to nic nevratnýho, takže proč to nezkusit, aspoň člověk uvidí, jak se to chová co to dělá.
Jak vidíš, moc na výběr člověk nemá, čím tu oblast ovlivnit bez jiných dílů (s nejasným výsledkem) než zvednutím jehly.
oběma samozřejmě díky za trpělivost s vysvětlováním , občas člověk tápe, co kterej zásah udělá, ale holt jak jinak na to přijít, čím to je, než zkoušet různý věci a sledovat, co ovlivněj a co ne.
pak je taky blbý, že jsou v čr špatně dostupný jiný díly - jehly a jiný pružiny nejsou nijak extra drahý, tak by to člověk i vyzkoušel, jen tady prostě není ta možnost rozumně to koupit.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
No a s tou pružinou to tady někdo napsal samozřejmě obráceně, krácením se tlak zmenší.
K tomu poskakování šoupěte, myslím že tolerovat se to dá, ale třeba konkrétně mě se ani nehne...
Naposledy editováno 29.01.2010 07:06:13
takže by mi mělo stačit pořešit tyhle věci - jehlová tryska bude řešit to samý, co jinej průměr jehly, počítám - a jednoduší je laborovat přímo s jehlou, než měnit jehlový trysky, ne?
ještě mě napadlo, když si najdu motorku, která má stejný osazení - tzn. stejnou jehlu a +- stejný otryskování, pak by stage I měl pasovat i na moji motorky bez problémů? jen by to musel být dvouvál, ať zbytečně neplatím za dvojnásobnej počet dílů. taky by mě docela zajímalo, jak moc se lišej jehly ve stage 1 u různých motorek - jestli co motorka to jiná jehla, nebo je jen pár druhů, který se používaj..
protože podle mě by tady užší průměr jehly vyřešil to, co já naháním zvednutím jehly - tzn. já vysunu jehlu, kde se zužuje, místo toho by jehla byla pořád stejně, ale paliva by proteklo stejný množství, jako teď se zvedlou jehlou, protože by měla nová jehla menší průměr.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Můj Dněpr má poloviční podtlak v sání něž kterejkoliv jinej motor, co jsem seřizoval budíkama.
http://www.keihin-us.com/needle.htm
motorka jede jinak pěkně, takže chci jen tu tenčí jehlu k obohacení tý krátký oblasti plynu, která je chudá - v případě toho dynojetu sem si říkal, že by tam byla i ta pružina k tomu. Zkoušel sem ptát i u amíků na foru, jestli někdo zkoušel hledat odpovídající dynojet, tak uvidíme.
zatím fakt nevím, jestli se shánět po dynojetu, nebo vzít jen ty jehly a když, tak jestli původní tvar, nebo zkusit i jinej tvar.
pružina by taky měla jít sehnat nějaká "lehčí" - koukám, že se tam řešej tyhle rozměry - takže by mi stačilo změřit svoji a k tomu hledat odpovídající "lehčí" -
SPRINGS STOCK DYNOJET
OAL: 3.92" 3.36"
WIRE: .0275" .025"
TURNS/INCH 2.75 5.25
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
s tím šoupětem to chápu,díky - čím lehčí pružina, tím bych měl udělat těžší šoupě, aby mi šoupě chodilo podle otevření klapky, jak má.
a koukám na jehlu a je tam jen N6NE
je šance, že v dkracing nebo někde, kde tomu rozumí, na základě tohodle obrázku+rozměrů, kterej sem našel, seženou vhodnější jehlu s užším horním průměrem? ono to totiž nemá žádnej part number ani podle toho 4písmenočíslí nic nenajde
[URL= na koho se obrátit, kdo by byl schopnej tu užší jehlu + podle stávající pružiny vybrat nějakou měkčí.. ?
Naposledy editováno 29.01.2010 10:26:45
takže abys kvůli mě neutrácel majlant
nicméně přišlo mi lepší měnit jehly, než to podkládat, jelikož si vlastně vliv jehly a špičky jehly jen posuneš v rozsahu zdvihu šoupátka (plynu). čili na 1/4 plynu to sice vyřešíš, ale zas to ovlivníš jinde, páč jehla bude při stejným otevření plynu bude už zabírat menší plochu trysky (jelikož se zužuje).
(když podložíš jehlu, jak je na tom bohatost od 1/4 plynu vejš? dle colotrtune? porovnávals to pro podloženou/nepodloženou jehlu? čili, vyřeší teda to podložení jehly ten problém, nebo to ten problém vyřeší+zhorší to v rozsahu nad 1/4 plynu?
ale vlastní zkušenost nemá, takže těžko radit něco, co zaručeně pomůže.
tuhost pružiny k = (G*d^4)/(8*D^3*n)
G-konstanta, d, D - průměr drátu, pružiny n - počet závitů
tzn. pokud zmenšíš počet závitů , bude výsledná tuhost větší!
stejně jako když dáš 2 pružiny seriově za sebe, bude tuhost menší. když budou paralelně vedle sebe, bude větší. (toto platí pokud porovnávám stačování (stlačení o stejný rozměr) pružin od polohy plně nataženo, bez ohledu na jejich skutečnou fyzickou délku.
koneckonců, na tom je založená i progresivní pružina s některými závity blíže u sebe
závity blízko sebe po jistém stlačení na sebe dolehnou a "přestanou pružit" a na další stlačení už je k dispozici méně závitů, tedy jakoby se zvětší tuhost pružiny (ovšem takto to funguje pokud je progresivní i normální pružina stejně dlouhá a nacpaná do stejného prostoru).
pokud mám delší/kratší pružinu a tu musím vecpat do stejného prostoru, bude to složitější.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
dík, že souhlašíš s návrhem měnit průměr jehly.
s pružinou jsem měl na mysli porovnávání 2 pružin, který jsou úplně natažený.
tzn. mluvil jsem o zkrácení pružiny jako takovym.
pokud kratší/delší pružinu vecpeš do stejnýho prostoru, je to něco jinýho, protože se tam projeví samotná délka nestačené pružiny (čili ono zkrácení a tedy snížení předpětí)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
colortune od určitýho poměru bohatý směsi ukazuje už jen oranžovou - takže já nepoznám, jak se mi obohatí vršek, on totiž bohatší je i normálně - ale když to vezmu selským rozumem, tak nejspíš si oblast kolem 3/4 plynu obohatím, protože zvednutím jehly pustím o zvednutou výšku dřív ke slovu hlavní trysku - tzn. když zvednu jehlu o 2mm, tak o 2mm zdvihu šoupěte dřív to bude už jen o hlavní trysce-čili klapka ještě nebude úplně otevřená, ale směs to tam bude pouštět jako s plně otevřenou klapkou.
a myslím, že ten užší průměr bude přesně to, co to potřebuje - jen ještě sehnat ty jehly, to bude asi největší problém
pružiny moc nechápu, jak fungujou - je to docela věda, jak koukám, každopádně za pokusy se zkracováním pomocí svázání dvou a více vinutí nic nedám, tohle je rychlá úprava a snadno se to vrátí zpět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
Dargas>Jindra650>
dík, že souhlašíš s návrhem měnit průměr jehly.
s pružinou jsem měl na mysli porovnávání 2 pružin, který jsou úplně natažený.
tzn. mluvil jsem o zkrácení pružiny jako takovym.
pokud kratší/delší pružinu vecpeš do stejnýho prostoru, je to něco jinýho, protože se tam projeví samotná délka nestačené pružiny (čili ono zkrácení a tedy snížení předpětí)
podle toho co pises mi prijde, ze ses na minuly strance upsal...protoze jinak bych souhlasil
Němec> sila od pruziny narusta s posuvem, zatimco zvysena hmotnost je stale konstantni, ale presto kompenzuje nejakou zmenu - snizeni tuhosti. hejbnout obema hodnotami - tuhosti a hmotnosti v opacnym smeru je cesta jak zmenit naladeni frekvence o nejvetsi krok(aby bylo vubec neco poznat), tak schvalne co to provede. treba 1Kč minci pod pruzinu
Naposledy editováno 29.01.2010 11:11:53
Naposledy editováno 29.01.2010 11:16:06
no, trochu jsme to zamotali.
měl jsem dojem, že je tu věta "zkrácením prižiny se tuhost zmenší" a na tu jsem reagoval.
faktem je, že taková věta tu není, jen já jsem ji tak nějak vydedukoval z některých (jednou narychlo přečtených) příspěvků a chtěl jsem to zarazit už v zárodku.
takže jsem tu řešil tuhost pružiny bez ohledu na to, že ji zkrácenou dáš do stejně velkého původního prostoru. pak je to samozřejmě trochu jinak.
jinak pružinu sem z 9,3cm cca stáhnul na 7,5cm - o 3závity tuším - tak, aby po nandání pružiny a přiklapnutí víčka byl na šoupě jen malej tlak - šoupě se vcelku uklidnilo, takže jsem spokojenější, youtube je opět nějaký mimo provoz a nejdou dávat videa, tak přihodím večer nebo zítr. ještě to bude chtít vyzkoušet za jízdy jak se chová a jaká bude spotřeba - podle svíčky to nevypadá špatně.
jehlu sem zvednul teda opět o 4podložky - jsou to cca 2mm a flusání zmizelo.
bez připojenýho sání to opravdu střílí zpátky, teď jsem to zkoušel
jehly náhradní nemám, zatím zkouším sehnat číslo dílu, jestli někdo má. s Pavlem to řešit nemůžu, protože motorka je 1. v záruce a teoreticky nemám do tohodle zasahovat, za další tohle nejsou věci, který se daj vyřešit během jednoho dvou telefonů, ale je potřeba zkoušet různý věci. No a hlavně počítám, že tohle zatím nikdo neřešil, takže si to člověk stejně musí vyzkoušet sám :)
tak video už je, ale nějak sem si to blbě nasvítil, tak to zítra budu muset udělat ještě jednou
Naposledy editováno 29.01.2010 12:43:39
takže šoupě začnš jakoby reagovat dřív (nižší přepětí), ale poleze nahoru pomaleji (vyšší tuhost pružiny). jen můj názor
rezonance v sání samozřejmě ovlivňuje přítomnost/nepřítomnost airboxu, respektive délka sacích nátrubků. takže za předpokladu, že bez jakýhokoli sání je to šoupě při 1/4 plynu v rezonanci nebo poblíž rezonace, je potřeba změnit některou z vlastních frekvencí.
1. jak radil Jindra, změnit vlastní frekvenci šoupátka.
2. změnit vlastní frekvenci sání, což by se mělo dát doladit různě dlohou trubkou sání.
takže pokud jak říkáš přes airbox nevidíš na šoupě, tak zkus vzít různě dlouhý trubky, který přiděláš na karburáto stejně jako airbox. vyzkoušej, jetli se při různých délkách trubky zlepší/zhorší kmitání šoupěte. Pro lepší porovnání bych nasadil trubku jen na jeden karburátor a ohl tak vidět kmitání šoupěte s/bez trubky současně.
a teď mě sežerou
video je rozmazaný, nevidim nic, sry
Naposledy editováno 29.01.2010 12:58:07
...treba se nad timhle pulzovanim ale nikdo v Rusku nepozastavuje, jezdej tam bez katu s vetsima tryskama, nebo podlozenejma jehlama jako by se nechumelilo
Naposledy editováno 29.01.2010 14:27:19
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
mám plácnu 10 závitů pružiny na určitou dýlku 9cm - ale pružina je delší, čili samotný víčko ji zmáčkne o 3cm ještě a pak dochází k dalšímu stlačení vlivem pohybu šoupátka..
když pružinu zkrátím o 3-4 závity a 1,5 cm a přiklapnu víčkem, tak se pružina stlačí jen o 1,5cm - tzn. protitlak stlačený pružiny by neměl být tak velkej, jako s delší pružinou, ne.. ??
zítra to ještě budu zkoušet, tak na to schválně mrknu, jak se mění protitlak když zkusím ručně šoupátko zvednout.
rusky neumím, na forum chodím k amíkům, anglicky vždycky něco sesmolím,ale můžu to zkusit anglicky na ruským foru :)
k tý dýlce sání - myslíte, že je tam nějakej prostor na laborování s dýlkou sání?
to se jedná o milimetry nebo spíš centimetry?
to výrazný pulzování je jen kolem "lechtání" plynu - jak motor točí víc, tak už je to pravidelnější, protože pružina už šoupě nestíhá tak rychle vracet.
zítra na to mrknu ještě, zatím všem mockrát díky.
[URL=
Naposledy editováno 29.01.2010 23:20:07