globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje keihin CVK 32
 
20.8.2009 v 21:43
Nedávno jsem tady cosi řešil a zajímal se, jak funguje jedna tryska v karburátoru.
Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained


edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)


Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 00:18 | Nahoru | #31
Dargas> Martine, to s vyskou hladiny si myslim ze je jen castecna pravda, je jasny, ze dramaticky jina hladina zpusobi problemy, ale vem si uz jen to, ze kdyz vypnes benzin, tak motorka az po jaky dobe zacne zvysovat otacky jak chudne smes a pak zdechne, kdyz uz jsou karbce takrka suchy ....vyznam trysek je hlavne v jejich hydraulickym skrceni a prutok je hlavne rizenej podtlakem v sani, jen na volnobeh, kdy podtlak je nizkej nabira na dulezitosti ...benzin ma dost malou hustotu, tak si muzes jednoduse spocitat, kolik Pa cini 1mm benzinovyho sloupce a porovnej s radovym rozmerem podtlaku v sani ....priklanim se k Deadmanovi

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 00:21 | Nahoru | #32
Jindra650> hm teď jsi to ale celý zamotal zase a člověk je tam ,kde byl, může si vybrat..

Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 09:03 | Nahoru | #33
však já netrvdím, že hladina má extra velkej vliv, tvrdím jen, že má vliv ve všech režimech.
Ikdyž, pokud teda malej, tak je to vlastně jedno

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 09:21 | Nahoru | #34
takže obohacení pomůže? a ochuzení? (když je to teda podle colortune bohatý)
a jak to začlo nebo jak? vyhodit katalyzátory a problém je na světě?

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 09:40 | Nahoru | #35
Dargas> čím víc chudý tím horší jsou projevy v tomhle pásmu 1/4 plynu. tzn. žádná podložka - tak se na 1/4 plynu nedá ani jet, člověk musí dát minimálně půl plynu, aby tohle pásmo "překonal" - čím víc podložek, tím míň se problém projevuje no a při 4 podložkách pod jehlou už se projevy ztratí úplně. (otázka je, kolik podložek, resp. o kolik mm je rozumný jehlu max zvedat?)

on je právě problém, že už u nový motorky byly 3 podložky pod jehlou pro záběh, tak těžko soudit jak by to předtím jelo bez podložek - pak se měnil filtr (ten by snad neměl mít extra vliv - tovární bavlněný JR za podobný bavlněný KaN) + jsem vyhodil katalyzátory a nahradil je průchozí trubkou - koncovka tlumiče normálně zůstala. filtr a katalyzátory se měnily najednou, takže nemůžu 100% říct zlobí to co se vyhodily katalyzátory.

docela bych chtěl zkusit tu slabší pružinu, jak se bude chovat a jestli se pulzace zmenší, protože to zlobí právě v tom pásmu, kde dochází k pulzaci šoupěte. akorát nemám páru, kde takovej díl sehnat a jestli se to vůbec jako náhradní díl prodává

Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 10:13 | Nahoru | #36
pružiny sem si našel, teď je teda otázka, jestli třeba u KLE 500 s 32mm CV keihinem (stejnej jako já pro 750 2vál boxera) bude stejná tuhost pružiny..
http://www.cmsnl.com/products/spring-vacuum-valve_920811874/

edit - mně to totiž přijde, jako když se šoupě s jehlou pohybujou po nějakým rozhraní - jak šoupě spadne dolů, tak jehla přivře palivo, při kmitu nahoru se průtok zase zvětší - když jehlu zvednu, tak se posunu nad tohhle rozhraní a i při tom kmitu dolů proteče kolem jehly dostatek paliva, by to nestřílelo..tzn. mi přijde, že jehlou naháním jen ten kmit šoupěte dolů, nic jinýho - je to možný?

Naposledy editováno 28.01.2010 10:38:44

Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 12:18 | Nahoru | #37
tak sem to vyřešil bez zkracování pružiny úplně jednoduše
rozdíl mi zatím nijak zásadní nepřipadá, tak zítra zkusím přidat ještě jeden závit, co to udělá.
blbý je, že já zkracuju jen dýlku, s tuhostí toho asi moc nenadělám..
[URL=

Naposledy editováno 28.01.2010 12:19:12

Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 13:31 | Nahoru | #38
kdybys tu prižinu uříznul, tak by se tuhost zvýšila.
takže pokud jsi chtěl slabší....
jinak tohle pásmo by se dalo vylepšit i něčím jiným, než podložkama, ne?
(jelikož podle všeobecně známýho obrázku má v tomhle rozsahu otevření klapky vliv víc věcí,
než jen poloha jehly.
ale to se těžko radí, když člověk nemá vlastní zkušensti s laděním tohoto.... :\

Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 18:16 | Nahoru | #39
já když sundám filtr tak : lechtání celkem v pohodě , od půl plynu taky vystřelí do otáček, ale přesně na tu 1/4 plynu prská, škube a je schopen i chcípnout... bez sání...

Když cuknu heftem tak vylítne cca 10 litrů mlhy směsi vzduch/benzín do vzduchu mimo karbec kvůli pulzacím v sání a motor škube, než vystřelí do toček.
Ale jak říkám na 1/4 plynu nejsem schopnej přidat ani na polovinu otáčkoměru jak to tarokuje

Jak funguje keihin CVK 32

28.1.2010 v 23:38 | Nahoru | #40
jurawood - zítra na to ještě jednou mrknu,ale fakt mi přišlo, že to střílelo do sání +- stejně, ať už byl holej karbec, nebo to bylo připojený na filtr.

dargas - teď Ti nerozumím, když zmenším pružinu, zvýším tuhost? myslel sem, když bude kratší, že nebude tak "tlačit" - to je i účel "ladění" pružiny, ne? jen mě napadlo, že s tím eventuelně můžu odlehčit šoupěti (jestli to tak bude fungovat vůbec) - ale tím rozhodím odpor pružiny a může se stát, že šoupě podtlakem vyjede vejš, než by vzhledem k poloze klapky mělo - takže vlastně v celým rozsahu směs obohatím... ??

já bych hlavně potřeboval vědět, jestli u motorů, co takhle málo točej, je běžný ono pulzování šoupátka - videa sem žádný takový nenašel a jestli to člověk má řešit nebo je to normální.

Dargas-
když koukám na ten teoretickej graf - tak na jednu čtvrtinu plynu

-
1. hladina není zmiňována nikde - tu neřeším ani nemám v plánu s ní hýbat.
2. volnoběžná tryska - minimálně - zatím nemám jak vyzkoušet, místo 39 budu dávat 42
3. šroub bohatosti - nemá vliv - vyzkoušeno - volnoběžnou směs obohatí, na 1/4 plynu už se neprojeví vůbec
4. tvar šoupěte - nemám jak ovlivnit
5. přímý průměr jehly - nemám jak ovlivnit, jiný jehly bych klidně zkusil, ale nemám kde vzít - nevím o nikom, kdo by zkoušel a měl s tím zkušenost.
6. poloha jehly - problém to 100% odstraní - jen na ten 100% účinek to musí bejt o čtyři podložky - to je v řádech milimetrů už - tam se obávám, že si šoupnu směrem doleva celou oblast, kterou ovlivňuje tvar kužele jehly a tímpádem mnohem dřív nastává okamžik, kdy už je to jen o hlavní trysce..

Pružinu nezmiňujou nikde - co jsem četl na HD, to budou podobný vehikly, tak se prodává nějaká "lehčí", ale zkušenost s ní nemaj moc dobrou - tzn. já nemám moc možností jak nějakou jinou sehnat - tzn. můžu laborovat jen s tím zkrácením - není to nic nevratnýho, takže proč to nezkusit, aspoň člověk uvidí, jak se to chová co to dělá.

Jak vidíš, moc na výběr člověk nemá, čím tu oblast ovlivnit bez jiných dílů (s nejasným výsledkem) než zvednutím jehly.

oběma samozřejmě díky za trpělivost s vysvětlováním , občas člověk tápe, co kterej zásah udělá, ale holt jak jinak na to přijít, čím to je, než zkoušet různý věci a sledovat, co ovlivněj a co ne.

pak je taky blbý, že jsou v čr špatně dostupný jiný díly - jehly a jiný pružiny nejsou nijak extra drahý, tak by to člověk i vyzkoušel, jen tady prostě není ta možnost rozumně to koupit.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 07:04 | Nahoru | #41
ještě jehlová tryska, ale ta ti taky rozhodí i kolem půlky zdvihu, ale i ten začátek.

No a s tou pružinou to tady někdo napsal samozřejmě obráceně, krácením se tlak zmenší.
K tomu poskakování šoupěte, myslím že tolerovat se to dá, ale třeba konkrétně mě se ani nehne...

Naposledy editováno 29.01.2010 07:06:13

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 08:48 | Nahoru | #42
Jurawood> zas když vycházím ze stage I dynojetu, tak tam jsou jen jiný trysky + jinej tvar jehel + jiná pružina - předpokládám ne tak tuhá, jako origo. stage 1 je doporučovaný pro motorky po změně výfuku případně pro změnu filtru za KaN (i když tady někdo psal, že stejnej KaN by měl mít stejnou propustnost jako tovární papírák)

takže by mi mělo stačit pořešit tyhle věci - jehlová tryska bude řešit to samý, co jinej průměr jehly, počítám - a jednoduší je laborovat přímo s jehlou, než měnit jehlový trysky, ne?

ještě mě napadlo, když si najdu motorku, která má stejný osazení - tzn. stejnou jehlu a +- stejný otryskování, pak by stage I měl pasovat i na moji motorky bez problémů? jen by to musel být dvouvál, ať zbytečně neplatím za dvojnásobnej počet dílů. taky by mě docela zajímalo, jak moc se lišej jehly ve stage 1 u různých motorek - jestli co motorka to jiná jehla, nebo je jen pár druhů, který se používaj..

protože podle mě by tady užší průměr jehly vyřešil to, co já naháním zvednutím jehly - tzn. já vysunu jehlu, kde se zužuje, místo toho by jehla byla pořád stejně, ale paliva by proteklo stejný množství, jako teď se zvedlou jehlou, protože by měla nová jehla menší průměr.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 09:28 | Nahoru | #43
Němec: Podobnej dvouvál asi neseženeš. Kolik má ten Ural kompresní poměr? Jaký má podtlaky.
Můj Dněpr má poloviční podtlak v sání něž kterejkoliv jinej motor, co jsem seřizoval budíkama.

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 09:45 | Nahoru | #44
Deadman> no jo ale ani jeden nevíme, jak moc se lišej pružiny v dynojetech a kolik druhů jehel se používá - na jehle snad číslo mít budu + podle tohoto bych měl zjistit, jakou tam mám a jakou tenčí vybrat -
http://www.keihin-us.com/needle.htm

motorka jede jinak pěkně, takže chci jen tu tenčí jehlu k obohacení tý krátký oblasti plynu, která je chudá - v případě toho dynojetu sem si říkal, že by tam byla i ta pružina k tomu. Zkoušel sem ptát i u amíků na foru, jestli někdo zkoušel hledat odpovídající dynojet, tak uvidíme.

zatím fakt nevím, jestli se shánět po dynojetu, nebo vzít jen ty jehly a když, tak jestli původní tvar, nebo zkusit i jinej tvar.

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 09:50 | Nahoru | #45
+ koukám, že jehla od dynojetu umožňuje nejen zvednutí nahoru, ale i puštění dolů o dva zářezy.

pružina by taky měla jít sehnat nějaká "lehčí" - koukám, že se tam řešej tyhle rozměry - takže by mi stačilo změřit svoji a k tomu hledat odpovídající "lehčí" -

SPRINGS STOCK DYNOJET
OAL: 3.92" 3.36"
WIRE: .0275" .025"
TURNS/INCH 2.75 5.25

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 10:01 | Nahoru | #46
Němec: to s prilis velkym prumerem jehly na nizkym zdvihu soupatka by mohla byt pricina, nevim z ktery motorky mas ten svuj karbec naroubovanej na urala, ale jestli mas k dispozici dve jiny jehly, tak bych je upnul do sklicidla a lehce, opatrne "osoustruzil" jemnym smirglem na prkynku. Souhlasim, ze zvedani jehly je jen honeni priciny jinde. K tomu kmitani soupatka me ale napada tohle, jistojiste je to kmitani zpusobeny rezonanci mezi frekvenci vzduchu v sani a vlastni frekvenci kmitani soustavy soupatko pruzina(prubeh spalovani do toho nema jak promluvit). Takze moznosti jsou tyto, bud zkratit/prodlouzit saci priruby abys je naladil na jinou frekvenci, nebo menit vlastnosti kmitajici soustavy - vl.frekvence je odmocnina z tuhosti pruziny lomeno hmotnost soupatka. Ale jak tuhost pruziny, tak hmotnost soupatka ti ovlivni celkovou funkci karburace, zkusil bych mekci pruzinu a zaroven zvetsil hmotnost soupatka nejakou podlozkou, ktera bude zakapnuta treba sekundakem, jen aby se tam nevalela, tim padem se snizi vlastni frekvence a nemelo by to tolik hnout s funkci karburace, protoze mekci pruzina zvetsi citlivost na zmeny tlaku a vyssi hmotnost je naopak zase potlaci. Zkusil bych to a uvidelo by se co to udela. Zkraceni pruziny ji zmekci, protoze jeji charakteristika je dana prumerem, dratem a jeho prumerem a stoupanim, kdyz se zkrati, tak neni pri stejnych parametrech tolik napruzena a tim padem vyvozuje i mensi silu, takze tady tvoje uvaha byla spravna, Dargas nemel pravdu.

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 10:26 | Nahoru | #47
nový uraly už maj přímo z výroby keihiny CVK 32mm - co je zvláštní, tak na oficiálních stránkách keihin není o CV karburátorech ani slovo

s tím šoupětem to chápu,díky - čím lehčí pružina, tím bych měl udělat těžší šoupě, aby mi šoupě chodilo podle otevření klapky, jak má.

a koukám na jehlu a je tam jen N6NE
je šance, že v dkracing nebo někde, kde tomu rozumí, na základě tohodle obrázku+rozměrů, kterej sem našel, seženou vhodnější jehlu s užším horním průměrem? ono to totiž nemá žádnej part number ani podle toho 4písmenočíslí nic nenajde
[URL= na koho se obrátit, kdo by byl schopnej tu užší jehlu + podle stávající pružiny vybrat nějakou měkčí.. ?

Naposledy editováno 29.01.2010 10:26:45

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 10:38 | Nahoru | #48
ano, měl jsem na mysli zkoušení jinejch jehel. nevim, jak je to se snadností sehnání/cenou,
takže abys kvůli mě neutrácel majlant
nicméně přišlo mi lepší měnit jehly, než to podkládat, jelikož si vlastně vliv jehly a špičky jehly jen posuneš v rozsahu zdvihu šoupátka (plynu). čili na 1/4 plynu to sice vyřešíš, ale zas to ovlivníš jinde, páč jehla bude při stejným otevření plynu bude už zabírat menší plochu trysky (jelikož se zužuje).
(když podložíš jehlu, jak je na tom bohatost od 1/4 plynu vejš? dle colotrtune? porovnávals to pro podloženou/nepodloženou jehlu? čili, vyřeší teda to podložení jehly ten problém, nebo to ten problém vyřeší+zhorší to v rozsahu nad 1/4 plynu?
ale vlastní zkušenost nemá, takže těžko radit něco, co zaručeně pomůže.

tuhost pružiny k = (G*d^4)/(8*D^3*n)
G-konstanta, d, D - průměr drátu, pružiny n - počet závitů
tzn. pokud zmenšíš počet závitů , bude výsledná tuhost větší!
stejně jako když dáš 2 pružiny seriově za sebe, bude tuhost menší. když budou paralelně vedle sebe, bude větší. (toto platí pokud porovnávám stačování (stlačení o stejný rozměr) pružin od polohy plně nataženo, bez ohledu na jejich skutečnou fyzickou délku.
koneckonců, na tom je založená i progresivní pružina s některými závity blíže u sebe
závity blízko sebe po jistém stlačení na sebe dolehnou a "přestanou pružit" a na další stlačení už je k dispozici méně závitů, tedy jakoby se zvětší tuhost pružiny (ovšem takto to funguje pokud je progresivní i normální pružina stejně dlouhá a nacpaná do stejného prostoru).
pokud mám delší/kratší pružinu a tu musím vecpat do stejného prostoru, bude to složitější.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 10:43 | Nahoru | #49
Jindra650>
dík, že souhlašíš s návrhem měnit průměr jehly.
s pružinou jsem měl na mysli porovnávání 2 pružin, který jsou úplně natažený.
tzn. mluvil jsem o zkrácení pružiny jako takovym.
pokud kratší/delší pružinu vecpeš do stejnýho prostoru, je to něco jinýho, protože se tam projeví samotná délka nestačené pružiny (čili ono zkrácení a tedy snížení předpětí)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 10:56 | Nahoru | #50
Dargas> zvednutí jehly vyřeší problém na 100%
colortune od určitýho poměru bohatý směsi ukazuje už jen oranžovou - takže já nepoznám, jak se mi obohatí vršek, on totiž bohatší je i normálně - ale když to vezmu selským rozumem, tak nejspíš si oblast kolem 3/4 plynu obohatím, protože zvednutím jehly pustím o zvednutou výšku dřív ke slovu hlavní trysku - tzn. když zvednu jehlu o 2mm, tak o 2mm zdvihu šoupěte dřív to bude už jen o hlavní trysce-čili klapka ještě nebude úplně otevřená, ale směs to tam bude pouštět jako s plně otevřenou klapkou.
a myslím, že ten užší průměr bude přesně to, co to potřebuje - jen ještě sehnat ty jehly, to bude asi největší problém
pružiny moc nechápu, jak fungujou - je to docela věda, jak koukám, každopádně za pokusy se zkracováním pomocí svázání dvou a více vinutí nic nedám, tohle je rychlá úprava a snadno se to vrátí zpět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 11:07 | Nahoru | #51

Dargas>Jindra650>
dík, že souhlašíš s návrhem měnit průměr jehly.
s pružinou jsem měl na mysli porovnávání 2 pružin, který jsou úplně natažený.
tzn. mluvil jsem o zkrácení pružiny jako takovym.
pokud kratší/delší pružinu vecpeš do stejnýho prostoru, je to něco jinýho, protože se tam projeví samotná délka nestačené pružiny (čili ono zkrácení a tedy snížení předpětí)


podle toho co pises mi prijde, ze ses na minuly strance upsal...protoze jinak bych souhlasil

Němec> sila od pruziny narusta s posuvem, zatimco zvysena hmotnost je stale konstantni, ale presto kompenzuje nejakou zmenu - snizeni tuhosti. hejbnout obema hodnotami - tuhosti a hmotnosti v opacnym smeru je cesta jak zmenit naladeni frekvence o nejvetsi krok(aby bylo vubec neco poznat), tak schvalne co to provede. treba 1Kč minci pod pruzinu

Naposledy editováno 29.01.2010 11:11:53

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 11:07 | Nahoru | #52
no ten jinej průměr jehly bych vážně zkusil.
jinak svázat pružinu le lepší než ji řezat, to jo

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 11:13 | Nahoru | #53
Němec> mit dve jehly navic tak bych proved vesnickej tuning smirglem ve vrtacce ...jinak podtlakovej karbec a slozitejsi 2 komorace v autech to je skutecne veda, proti tomu je vstrikovani uplny macek. holt odezva a kmitani mechanicky soustavy to je veda

Naposledy editováno 29.01.2010 11:16:06

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 11:19 | Nahoru | #54
Jindra650>
no, trochu jsme to zamotali.
měl jsem dojem, že je tu věta "zkrácením prižiny se tuhost zmenší" a na tu jsem reagoval.
faktem je, že taková věta tu není, jen já jsem ji tak nějak vydedukoval z některých (jednou narychlo přečtených) příspěvků a chtěl jsem to zarazit už v zárodku.
takže jsem tu řešil tuhost pružiny bez ohledu na to, že ji zkrácenou dáš do stejně velkého původního prostoru. pak je to samozřejmě trochu jinak.

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 12:23 | Nahoru | #55
ještě se chci zeptat, jestli na pulsování šoupěte může mít vliv jestli je připojenej airbox nebo je to závislý jen na podtlaku sání a šoupě kmitá i v karbeci připojeným na sání? počítám že to závislý na sání nebude..

jinak pružinu sem z 9,3cm cca stáhnul na 7,5cm - o 3závity tuším - tak, aby po nandání pružiny a přiklapnutí víčka byl na šoupě jen malej tlak - šoupě se vcelku uklidnilo, takže jsem spokojenější, youtube je opět nějaký mimo provoz a nejdou dávat videa, tak přihodím večer nebo zítr. ještě to bude chtít vyzkoušet za jízdy jak se chová a jaká bude spotřeba - podle svíčky to nevypadá špatně.

jehlu sem zvednul teda opět o 4podložky - jsou to cca 2mm a flusání zmizelo.

bez připojenýho sání to opravdu střílí zpátky, teď jsem to zkoušel

jehly náhradní nemám, zatím zkouším sehnat číslo dílu, jestli někdo má. s Pavlem to řešit nemůžu, protože motorka je 1. v záruce a teoreticky nemám do tohodle zasahovat, za další tohle nejsou věci, který se daj vyřešit během jednoho dvou telefonů, ale je potřeba zkoušet různý věci. No a hlavně počítám, že tohle zatím nikdo neřešil, takže si to člověk stejně musí vyzkoušet sám :)

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 12:29 | Nahoru | #56
a podložku sem nezkoušel - když to nebude přesně vyvážený/rozložený, tak mi bude šoupě kmitat zepředu dozadu ne?

tak video už je, ale nějak sem si to blbě nasvítil, tak to zítra budu muset udělat ještě jednou


Naposledy editováno 29.01.2010 12:43:39

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 12:57 | Nahoru | #57
podle mě jsi sice snížil předpětí, ale zvýšil tuhost pružiny.
takže šoupě začnš jakoby reagovat dřív (nižší přepětí), ale poleze nahoru pomaleji (vyšší tuhost pružiny). jen můj názor

rezonance v sání samozřejmě ovlivňuje přítomnost/nepřítomnost airboxu, respektive délka sacích nátrubků. takže za předpokladu, že bez jakýhokoli sání je to šoupě při 1/4 plynu v rezonanci nebo poblíž rezonace, je potřeba změnit některou z vlastních frekvencí.

1. jak radil Jindra, změnit vlastní frekvenci šoupátka.
2. změnit vlastní frekvenci sání, což by se mělo dát doladit různě dlohou trubkou sání.

takže pokud jak říkáš přes airbox nevidíš na šoupě, tak zkus vzít různě dlouhý trubky, který přiděláš na karburáto stejně jako airbox. vyzkoušej, jetli se při různých délkách trubky zlepší/zhorší kmitání šoupěte. Pro lepší porovnání bych nasadil trubku jen na jeden karburátor a ohl tak vidět kmitání šoupěte s/bez trubky současně.

a teď mě sežerou

video je rozmazaný, nevidim nic, sry

Naposledy editováno 29.01.2010 12:58:07

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 13:08 | Nahoru | #58
Napadlo mě, co se zeptat soudruhů na ruských webech, jak maj Uraly otryskovaný a nastavený pro ruský trh? Tam není katalyzátor povinný, emisní limity i hlukové úplně jinde, tak předpokládám že pro domácí trh katalyzátor nemontují.

Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 14:19 | Nahoru | #59
...jo, jak pise Deadman, uplne prvni asi bude nejlepsi zjistit spravny otryskovani a "ojehlovani" od rusaku a pak co to bude delat. kmitat by to moc nemelo, kdyz jsem kdysi sledoval svoje karburace, tak byly stabilni jak kdybych za ne tahal primo lankem, ale mensi valce maj jiny buzeni proti skoro stejnym 32mm karbum co mam. uz princip podtlakovyho karburatoru je takovej, ze pri prechodovejch stavech prekmitava soupatko pres budouci konstantni polohu a tak nahrazuje jinak nutny obohacovaci zarizeni jako akceleracni pumpicka, takze to kmitani bych se snazil potlacit. doufam ze se nebudu mylit kdyz reknu, ze na budici frekvenci pulzaci v sani nema moc vliv airbox, protoze soupatko tam funguje jako odrazna stena a pulzace behaji jen v v sacim kanalu, neco podobnyho jako u 2T ladeny vyfuk, tam taky rezonanci neovlivnuje tlumici koncovka. Mozna bych ohledne tech rezonanci zkusil vzit kus hadice, kterou bych prodouzil spojeni hlava-karburator a jak to bude kmitat, napada me, ze u BMW jsem vzdycky videl docela dlouhy priruby od hlavy ke karburaci, vzhledem k tomu ze pouzivali podtlakovy karburace, tak to muze mit svuj duvod

...treba se nad timhle pulzovanim ale nikdo v Rusku nepozastavuje, jezdej tam bez katu s vetsima tryskama, nebo podlozenejma jehlama jako by se nechumelilo

Naposledy editováno 29.01.2010 14:27:19

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

29.1.2010 v 23:17 | Nahoru | #60
já to s tou pružinou furt nechápu :)
mám plácnu 10 závitů pružiny na určitou dýlku 9cm - ale pružina je delší, čili samotný víčko ji zmáčkne o 3cm ještě a pak dochází k dalšímu stlačení vlivem pohybu šoupátka..

když pružinu zkrátím o 3-4 závity a 1,5 cm a přiklapnu víčkem, tak se pružina stlačí jen o 1,5cm - tzn. protitlak stlačený pružiny by neměl být tak velkej, jako s delší pružinou, ne.. ??
zítra to ještě budu zkoušet, tak na to schválně mrknu, jak se mění protitlak když zkusím ručně šoupátko zvednout.

rusky neumím, na forum chodím k amíkům, anglicky vždycky něco sesmolím,ale můžu to zkusit anglicky na ruským foru :)

k tý dýlce sání - myslíte, že je tam nějakej prostor na laborování s dýlkou sání?
to se jedná o milimetry nebo spíš centimetry?
to výrazný pulzování je jen kolem "lechtání" plynu - jak motor točí víc, tak už je to pravidelnější, protože pružina už šoupě nestíhá tak rychle vracet.

zítra na to mrknu ještě, zatím všem mockrát díky.
[URL=

Naposledy editováno 29.01.2010 23:20:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist