globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Škodí laděný výfuk motoru???
 
26.7.2009 v 13:09
Zdravím všechny milovníky jedné stopy. Mám Kawasaki EN 500 a po čase mi začal vadit tichý projev výfuků. Rozhodl jsem se tedy pro laděné koncovky výfuků, které zlepší zvuk. Jenže jsem narazil s otcem. Ten mi, jako prý starý pardál, radí, že pokud dám laděný výfuk, budu si ničit motor a můžou se mi podpálit ventily v důsledku, že prý motor počítá s odporovými silami výfuku. Co myslíte, co je na tom pravdy???Zvuk mi na motorce nevyhovuje a můj názor je, že pokud budu mát dobře seřízené karburátory, laděný výfuk by motoru škodit neměl. Budu vděčný za jakoukoliv radu.
Předchozí
1 2
Následující

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 13:17 | Nahoru | #1
Doporučuju předhodit veřejnosti anketu . Dobré téma...

1 reakcí na tento příspěvek Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 13:21 | Nahoru | #2
Tohle je proste odvisly od toho co za vyfuk koupis, pokud koupis opravdu LADENY vyfuk, pro tvuj konkretni typ motorky, tak nebudes muset ani nic serizovat a vyfuk ti muze dokonce vylepšit vykonovou křivku, já třeba k Laseru dostal graf z brzdy + samozřejmě homologační kartičku.
Ale pokud tam narveš nejakou univerzalni koncovku, typu creptus, pak ti nikdo zaruku co to udela s vykonem / motorem nedá, akorat to bude vic řvát..

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 13:40 | Nahoru | #3
motor se víc hřeje.

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 13:40 | Nahoru | #4
vi tatik co znamena podpaleny ventil? Pokud vim tak se ventily tlakem od vyfuku neotviraj..a myslim ze motor s nicim nepocita..stejne tak nebude ani pocitat s podpalenim ventilu..

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 13:43 | Nahoru | #5
u 2 T by byla vyšší spotřeba, ale u 4 T není žádný problém, kdyby to škodilo motoru nebude ho mít 90 procent motorkářů, navíc zvyšuje výkon motoru - možná nepatrně spotřebu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 13:45 | Nahoru | #6
abcman> Jsem student a tudíž nevím, zdali si našetřím na laděný výfuk na můj typ cca za 15000. Koukal jsem po nějakých uni koncovkách od bikerscrownu, ale mám z toho trochu obavy, aby se mi nevyplatilo rčení:nejsem tak bohatý, abych kupoval levný věci:)....Abych neuznal, že to stojí za nic a zase šetřil na nějaký značkovější....

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:03 | Nahoru | #7
Podle mě, když zároveň nebudeš měnit vzducháč, tak to motoru vadit nějak extra nebude..pak bys už musel trochu poladit směs. U XJ600 s průchozíma vejfukama to nehlo ani se spotřebou.

1 reakcí na tento příspěvek Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:03 | Nahoru | #8
Samotná koncovka přece nic nezmění ne? Pokud u toho nejsou i laděný svody, tak se nemusí na brzdu, výkon moc nezlepší, spíš naopak v některých místech výkonové křivky může snížit, nebo se pletu? Teď ste mě zmátli, fakt si nejsem 100% jistej, ale někde se to už řešilo

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:04 | Nahoru | #9
MAJKL.2005> U té uni koncovky nikdy nevis, jsou lidi co si ji nemuzou vynachvalit, ale taky lidi co nadavaji ze jim to sebralo vykon ve spodnim spektru otacek a motorka tudiz jede hur odspoda. Další problém je homolog, na STK s tím neprojdeš a stejně tak kdybys jel do nejakych zapadnich zemi riskujes, že budes mit prusvih, pokud te chyti četníci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:05 | Nahoru | #10
sharkis> Myslíš že když vyměníš origo koncovku s přepážkama za "otevřenej" průchozí lauf, že se nic nezmění?

1 reakcí na tento příspěvek Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:12 | Nahoru | #11
Radsi si za ty prachy poradne zajezdi, nebo kup poradny hadry atd ;)

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:16 | Nahoru | #12
Cobra357> Nejde mi o to, aby motorka co nejvíce řvala. Jde o to, že mám čopra, u kterýho, když jedu 70 a víc, tak neslyším motor. Byl jsem zvyklý, už na 125cce, že motor slyším klidně i do 110. Nehledě na to, že můj čopr nemá ani ten pěkný hluboký zvuk, který mi k ní prostě schází. Neříkám, že nejsem nějaký puberťák, jsem holt ještě mlaďoch, ale nejde mi jen o db, ale hlavně o charakter toho zvuku. Uječenou motorku, kterou uslyší všichni na 5km nechci. A ještě k tomu výkonu. Zkoušel jsem upravovat výfuky a musel jsem odvrtat nýty a motorka jela citelně líp díky 3 dirkám, tak nevidím důvod, proč by měla motorka ztrácet výkon s otevřeným výfukem. Nehledě na to, už se tady psalo, že laďáky si kupuje 90% motorkářů, tak kdyby to bylo něco hodně špatnýho, dávno se nic takovýho nevyrábí.

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:17 | Nahoru | #13
abcman> těžko říct, já mám vejfuk jak laděnej, tak origo, ale v tom origo taky nejsou přepážky, asi někdo jkuchnul, nebo na K1 etě nebyly

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:39 | Nahoru | #14

Cobra357>Výměna výfuku za něco co není přímo určeno pro danný typ motoru a pro ten vyzkoušeno a odladěno je vždycky dost velké riziko.V tom lepším případě docílíš toho, že motorka hůř pojede, při vyšší spotřebě a samozřejmě debilním kraválu kterým nasereš 90% populace včetně i některých motorkářů kterým bude



Jen kratce, je kraval a kraval. I motorka bez ladaku dela ve vysokejch otrackach kraval a nikdo s tim nic neudela. Pak muzu koupit mini koncovku, ktera jeci jak prase na porazce a naopak ladeny vyfuk, ktery ma decentni zvuk a neni slyset na kilometry daleko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:46 | Nahoru | #15
Cobra357> Já sem rád vyvrhel a pirát.. Sériový vejfuky sou navíc často dušený kvůli normám a pravda je, že pokud člověk vymění vejfuk, vzducháč a doladí motor, pak teprve funguje motor ideálním způsobem. Každopádně to na životnost motoru nějakej vliv mít bude, záleží ale na motoru jak moc velkej. Ve většině případů si troufnu tvrdit, že výměna jenom koncovky bez dalšího ladění bude mít takovej vliv minimální. Že to může rozhodit směs a třeba to i hůř pojede je možný, to už si musí každej vyzkoušet a zhodnotit sám. A taky je tam ta nevýhoda, pokud koncovka nemá homologaci..na STK to až takovej problém není většinou, ale v cizině by moh bejt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 14:51 | Nahoru | #16
Tak já se s motorkou do zahraničí nechystám, a pokud jo, tak bych měl vždycky doma origo laufy, a ještě k tomu počítám s tím, že pokud bych tam dal laďák, musím nechat seřídit karburátory. Myslím si, že potom by snad ten dopad na životnost nemusel být tak markantní.

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 15:08 | Nahoru | #17

Felotron>Radsi si za ty prachy poradne zajezdi, nebo kup poradny hadry atd ;)


Tak to je asi jedna z lepších variant.

Dát 15 za laďák na tuto motorku není zrovna nejlepší investice. Pochopitelně je vhodné k němu doladit motor - dotryskovat. Idealní je celej kit vč jehel.. Pak jsi někde u dvacítky.. To je lepší přidat ty prachy do něčeho svižnějšího. A poku jde o zvkovej projev, dá se ojetina vybrat i podle toho...

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 15:36 | Nahoru | #18
stavíme 2kaipany N15 a dělají se výfuky na zakázku kvůly úpravám motoru kdy výkon stoupl ze 100 na 195koní a v motoru není kámen na kameni.
vždy je to o potřebném odvodu splodin ty zaručujou svody které musí mít dané délky při jejich možném průměru.
jinak tomu není ani u motorky.Seriové výfuky sou lazeny na splnitelnost norem požadovaným při homologaci¨.použitím katu klesá výkon, svody typu 4-1 jsou vhodné na okruhy protože posunují výkon ve vysokých otačkách naopak svody 4-2-1 jsou koncipovány na průběh krouťáku od spoda a tudíž vhodné na klikaté a technické tratě (rally - nebo stunt ride). Samotný tlumič má vliv pouze minimální ale čím víc utlumen tím víc vaty. přepážky zajišťují pouze útlum hluku a samozřejmě udělují splodinám brzdný efekt a tak snižují jemně výkon. U karburátoru je třeba dodržet vyrovnání stavu plnění a odvodu splodin.
Pokud nasadíš jen koncovku tak se nic nestane nejduležitější sou svody a o motor se bat nemusíš určitě mu nic nuděláš.

Ja mam taky otevřený lauf je tam vata a prostě roura ven tak jak na seriovém laufu jen v sériovém je vycpáno vatou víc a větší průměr vrtání v trubće která v něm prochází.

koncový tlumič není věda - svody to už je jinde
de o zvukový projev tak ok, nic víc se s tím nestane možná přibude výkon ale nepoznáš to

2 reakcí na tento příspěvek Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 15:40 | Nahoru | #19
ps lazení motoru a výfuků trvá několik dní pokud de o výsledek ale věř že to už je jinde a hlavně to málo kdo zaplatí
A kravál no to je to co je druhotný efekt ja ještě neviděl zavodní auto utlumené prostě to nejde pokud de o výkon a to platí i pro motorky

Naposledy editováno 26.07.2009 15:42:36

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 15:45 | Nahoru | #20
marekparek> Díky za přínosné informace

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 16:02 | Nahoru | #21
marekparek>

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 16:36 | Nahoru | #22
Ono to s vlivem průchozí koncovky na čtyrtakt nebude tak horký. Záleží samozřejmě i na tom, jakej motor to je. Obecně když kladou odcházející výfukový plyny menší odpor, motor v otáčkách líp vyplachuje, a tím pádem taky líp plní čerstvou směsí. Navíc výfukové plyny pomáhají těsnit spalovací prostor ve velmi krátkém okamžiku (z hlediska cyklu) a to když ventily tzv. střihají. Z mojí zkušenosti to u řadových čtyřválců funguje v pohodě. Horší je to u motorů V2 s nižšíma provozníma otáčkama. Třeba u V-roda sem pozoroval po montáži výraznou díru mezi 1500-2500 otáček. U motoru s karbcema je opravdu lepší přetryskovat a zvýšit bohatost, u motorů se vstřikováním a lambdou stačí místo lambdy zapojit lambda modul, kterej se o bohatší směs postará sám.

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 17:36 | Nahoru | #23
Laděný výfuk-snad samozřejmost.K tomu KNfiltr s nějakým to Dynojetem a pak poznáš výkon.Po namontováni jen koncovky nemusš ani ladit motor,ale jestli tam dáš výše uvedené doplňky,je potřeba s motkou na seřízení.

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 17:40 | Nahoru | #24
a já jsem zas pro změnu na SV650 odstranil díru co má sv v 5000 točkách použitím trioválu a upravou svodů pod sedlo... a 4 koníci ve špičce jako bonus...

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 19:18 | Nahoru | #25
taky uvažuju o průchozí koncovce, ale nestojí mi to zato abych musel na brzdu a přetryskovávat karbece+platit někoho kdo tomu rozumí a naladí to.

Hodit na moto otevřenou koncovku a nedoladit to je prasečina

Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 19:20 | Nahoru | #26
nejvic škodi motoru uživani-ježdění....když nejezdiš,tak motor šetřis....nejezdi

2 reakcí na tento příspěvek Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 21:11 | Nahoru | #27
já si myslím že pokud ti jde o to aby se za tebou otáčely davy lidí, tak si tam dej holý trubky,já mám na šediwce lehce poladěnej výfuk ve tvaru origa a nejlepší zvuk má při nízkejch otáčkách ,tudíž ve městě,promiň ale na co mě je kravál jak sviňa když jedu opuštěnou dálnicí 120 km/h kde to kromě mě nikdo stejně neslyší a jedinej efekt co to má je že když dotyčný dorazí do cíle ,tak potřebuje kurz znakové řeči páč hodinu nic neslyší. Není náhodou motorka o ježdění ? jak už tady kdosi řekl,investuj radši prachy do hader helmy a benzínu a jezdi,na co zvuk na ten to nejezdí né

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 21:25 | Nahoru | #28
mirďa-1> Na zvuk motorka určo nejezdí, ale to nejezdí na spousta věcí, a přeto si je lidi na motorky dávají(airbrush, předkopy, rolky, třásně, kufry, tankvaky, držáky SPZ, jiný blikny.....).Prostě si chtějí motorku vymazlit a to já taky. Jinak Ten zvukovej projev mi je na to, že sám po dálnicích nikdy nejezdím, ale jezdím s čoprákama. Jak jsem psal, v 70ce neslyším motor a když jedu s nima, tak neslyším ani svůj rozjezd:) A řadit kvalty podle vibrací není to pravý pro mě. Nehledě na tom, že se mi ten zvuk prostě nelíbí, není čoprácky hluboký. Jak jsem psal, nejde mi o to, aby motorka řvala jako vzlétající stíhačka, ale aby měla pěkný, čoprácký zvuk. Mimojiné, oblečení jsem zdědil po otci a helmu mám značkovou NOLANku.

1 reakcí na tento příspěvek Škodí laděný výfuk motoru???

26.7.2009 v 22:38 | Nahoru | #29
Mam ladak Sebring na prakticky stejnem motoru co ty, nejsem zavodnik ale chapu te a urcite do toho jdi. Techniku vynecham, protoze marekparek vse dulezite napsal a mam uplne stejne zkusenosti a nazor na vec. Vyjezdy z vesnic kdy si to v 3000 - 3500 zaprdi do vyfuku jsou skoro jako u chopperu s podstatne vetsim motorem (ja jsem spise turista). Nevim jak, ale nejradeji bych ti nejake ty zvuky nahral. Mam pomerne tichy ladak, nekde mezi seriovou ER5 a nekterymi otevrenymi rourami a pokud nedavas pravidelne 500km v kuse jako ja dnes, je to velice prijemne.

(reakce na) Škodí laděný výfuk motoru???

27.7.2009 v 08:58 | Nahoru | #30
MarioV2> Tak nějak bych si to představoval. NEchci, aby to bylo uječený, ale aby to mělo kultivovaný zvuk. Musí být paráda jet kolem 100km/h a slyšet svůj motor už,abych to taky zažil....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist