a diskuse k této cestě když tak tady
----------------------------------------------------------------------------------
původní příspěvek:
Ahoj všichni, tak jsem se ve zdraví vrátil z dalšího výletu!
S kamarádem (Járou na Varaderu) jsme vyrazili a projeli všechno co jsme původně chtěli, Pobaltí, Finsko, Laponsko a kousek Norska na Nordkapp. Nahoru jsme více hnali, jeli přímo a cestou nazpět si to zase více užívali, měli mnohem více zastávek. Myslím že jsme toho dost viděli a zažili, 2 dny v neustálém dešti, další dny v občasném, trajekt Finů, kteří se jezdí opít do Tallinnu a vracejí se vozíčky plnými alkoholu domů, venkovní muzeum zvonů, skanzen jak dříve žili lidi na severu Norska, severní polární kruh (bydliště Santy Clause ), "tisíce jezer", rozhledny, zvlášť ta ve městě Kuopio, hrad ve Finsku (Sovonline?), město Kunda a Kundodeník dva dny bylo i koupání v moři (Lotyšsko u Rigy a v Litvě na Kurské kose = taky hodně zajímavé místo), Hora křížů (Litevský odpor k Sovětské moci), hrad Trakai v Litvě, atd.atd. a hromadu různých míst a hlavně tedy viděli tu přírodu, fakt nádhera
Horší to bylo s počasím, musím se přiznat, že jsem byl dost skeptický kam vůbec dojedem, prostě viděl jsem dost černě, když tam dle předpovědi měly být teploty blízko k nule... Ale to nebylo nejhorší, horší bylo když nám asi 2 dny pršelo (tj. jet v tom, stavět v dešti stan, vlézt do něj mokrý, ráno se do toho obléct, sbalit v dešti stan a jet dál...). Na polární kruh jsme dojeli večer, byly asi 4°C, ale bylo nám fajn chvíli potom začalo sněžit a teploměr na nějaké budově ukazoval 1°C, naštěstí plus. Ráno nás probudilo zase sněžení, vystrčil jsem hlavu ze stanu a všude bílo... za nějakou chvíli to ale roztálo. No jeli jsme dál a přišlo hustější sněžení za jízdy, naštěstí se to na cestě moc nedrželo, stovkou se pořád dálo dál, na plexi na motorce to už nějak ten sníh namrzal a z přlby jsem si jej stíral... a pak to bylo už tak husté, to sněžení, že se mi kamarád přede mnou ztrácel, dokonce jsem už ani jeho světlo neviděl! no fakt psycho... tak jsem si říkal, že za chvíli ani nebudu vidět, kam jedem....
ale zas to sněžení přešlo. Mimochodem ten úsek v Laponsku, než jsme přijeli do Norska jsme si pojmenovali Route66, protože to bylo pořád nahoru dolů, takové vlny, ale někdy fakt s brutálním padáním, jako nějaká horská dráha na kolotočích až se budou dívat na mojí fotku (foto zepředu)
No nakonec to dobře dopadlo, vše jsme zvládli a na Nordkapp dojeli.
Fakt hodně zajímavý pocit, jako by člověk stál na konci světa.
A je tam taky toho dost k vidění, vstupného nelituji.
V tu chvíli jsme tam byli jediní motorkáři, ale kousek před Nordkappem (asi 100km) jsme potkali skupinku, která už odjížděla (odpoledne), jak jsme jeli tam.
Mimochodem cesta na Nordkapp, posledních asi 100-150 km bylo dohromady takových, že i GG může jen tiše závidět.... a přitom to byla většinou "jen" cesta po pobřeží, tunely (mimochodem, jeden tunel v hloubce přes 200 metrů POD mořem) a až ke konci kopečky. No "kopečky"...
I na ty teploty se dá zvyknout, po chvíli jsme se adaptovali a když jsem se v tričkách u stanu bavili, že je celkem fajn a pak jsem se mrkl na teploměr a bylo 5°C
Hodně asi udělá vlchkost vzduchu, protože mi to přišlo, jako by u nás bylo 10-15°C. A taky ti lidi tam nebylo moc navlečeni (vždyť mají léto! ), takže jsme pochopili, že ty vtipy o Laponcích co šly kdysi mailem, tak vlastně že to ve skutečnosti vtipy nebyly
Jinak ta příroda tam - fakt úchvatná!
hlavně v Laponsku a v tom Norsku
Třeba jedete a najednou oblast, kde je všude červená tráva, člověk si říká jestli nemá už halucinace... (byl to ale červený mech, ale vypadalo to hodně efektně)
cesty - většinou prázdné
jo a kolem cesty chodili, pásli se a běhali sobi, většinou inteligentní, že čekali až projedou auta a my, ale někdy už z dálky bylo vidět, že na cestě stojí jeden, nebo celá smečka. Stačilo zpomalit nebo zastavit a odešli, nebo většinou odběhli.
Mám video tedy natočil jsem pár záběrů, takže zpracuji fotky, něco napíšu a zveřejním to až najednou (slíbil jsem, že to udělám "rychle" )
Taky napíšu kolik co stálo (trajekty, tunel pod mořem, vstup na Nordkapp, trajekt na Kurskou kosu a vstup do toho jejich parku, vstupy na hrady, rozhlednu, atd.), měl bych to sepsat úplně přesně.
Jo - jediný problém, ve Finsku na většině benzínek NEBRALI kartu Visa (mám od mbank, ale ani kamarádovi od jiné banky), takže jsem platili já hotově eury a on druhou kartou Maestro.
Najeli jsme tedy za ty dva necelé týdny něco přes 7100 km a ani jedna motorka (Deauville a Varadero) neměla opět ani jednu poruchu. Údržba po cestě taky nula, jen na Varaderu mazání řetězu.
Pokud nebylo co k vidění a nebo to bylo "stále stejné", tak jsme rovinky jeli ve všech státech tak 110-120, křižovatky a odbočky zpomalovali, ve městech ještě víc, prostě jeli opatrně, jak auta a ještě jsme zpomalovali jak všichni před stacionárními radary, kterých byly desítky (hlavně v jižní polovině Finska a v Polsku). Tímto ale chci pozdravit policisty v jednom nejmenovaném městě nejmenovaného jižního pobaltského státu
Vyloženě nějaká krizovka, jako že by nás nějaké auto ohrozilo, tak nikde nebyla. A Finští řidiči jsou úplně v klidu. To spíš v Pobaltí nebo v Polsku si musel někdo dokázat, že nás předjede. A pak zvolnil, těch 110 neudržel :-)
Spali jsme opět všechny noci ve stanu, ve volné přírodě. Problém nebyl, jen jednu noc v Estonsku jsme si chtěli postavit stan u opuštěné stodoly a přijel tam mladík autem, že to hlídá, jestli tam někdo něco nekrade. Jo a ve Finsku se jednou v noci asi o půl třetí někdo rozhodl, že si půjde pokácet strom :-)
Jinak teplotně dobré, ve stanu ve spacáku bylo vždy tepleji než venku, ten spacák za těch 9 stovek co jsem tu nedávno řešil, tak mi vyhovoval, spal jsem v něm jen v 1 vrstvě a dobré.
Jídlo - vařili jsme si polévky a ohřívali konzervy, prostě něco jsme si vezli a taky každý den zašli do supermarketu na pití, pečivo a pak další konzervy, popř. sýry, apod. Jedna malá bomba nám odešla až 11.den.
Naposledy editováno 07.12.2009 10:04:35
uvažuju i o V-stromu ale rozhodně to bude DL-1000 (nevím proč by měl problém uvézt dva lidi výkonově má proti 1150gs 10kW navrch). Varan taky není špatná volba ale cenově a hmotností je trochu jinde. Vzhledově se mi líbí Caponord, ale nemám o něm dostatek informací a trochu mě odrazuje dlouhá dodací lhůta ND a servisní zázemí.
Ale dost nechcu tu klukům zasírat vlákno
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
Edit> a v nejhorším případě to nahradíš nějakým ND z Jawy. stejně jak v rusku se vše opravuje dílama z Kamazu
Naposledy editováno 06.12.2009 17:57:24
objednávka vyššího plexi-4 týdnu
trochu jsem pošťoural i v motodatabázi a majitelé Caponordů na to trochu žehrají
Daliss>Waltr> copak jsem napsal něco o Tigru? Ne, já jen nemám rád Varany. Páč jsou to velké plastové mrdky, co žerou i trávu kolem cesty. To je celé. A ani nevím o moc lidech co bych na nich nějak víc cestovali - myšleno veřejně. To víc lidí jezdí na těch DL, viz Valasek a Trinidad A Tiger bohužel už není dle mého cestovní enduro. To už sice ani moc nebyl v roce 1999, ale pořád to ještě šlo. Nový Tiger 1050 je už silniční dravec Ale zase pořádný
Dalis já osobně bych asi taky dal přednost dlku před varanem,jen nechápu proč ho nazýváš mrdkou (asi by sis měl otevřít garáže a pořádně si prohlídnout co ti tam hnije )čuník na varanu něco najezdil a nevím že by si stěžoval.Anglána tady rozebírat nebudu tu historku a nejen můj pohled už znáš1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
Motoblb> no tebe sem tu vyloženě čekal . Ano, tvůj (Jardův) pohled na Triumpha znám a znal jsem i tvůj názor na bramboru, než sis ji kupil . A já neříkal, že se kazí, jen že to je plastová mrdka, co žere i trávu kolem cesty A to co mám v garáži mi nehnije. Mám tam sucho
Naposledy editováno 06.12.2009 18:34:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
Daliss>Wolf> tak čekačka na nosiče Givi mne docela udivuje, ale jasně, rozumím tvému pohledu. Sám mám servis až v Olmiku
Motoblb> no tebe sem tu vyloženě čekal . Ano, tvůj (Jardův) pohled na Triumpha znám a znal jsem i tvůj názor na bramboru, než sis ji kupil . A já neříkal, že se kazí, jen že to je plastová mrdka, co žere i trávu kolem cesty A to co mám v garáži mi nehnije. Mám tam sucho
motoblb>Tohle není zkreslený pohled to je realita a ne jen moje a Jardy,ale i Standy a Radima prostě 3 různé anglány a stejný názor neviděl bych to jako náhodu
Zase ale až Daliss pojede třebas mrknout na Lochnessku, bude mít servis u huby...
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
Daliss>Motoblb> já se s tebou přít nebudu. Každá motorka má své pro a proti. Ty nemáš rád anglány, však ti je nikdo nenutí. Já je nezmiňoval
Když víš že každá motorka má něco tak tedy nechápu proč Jiříkovou nazveš buldozerem,Varadero mrdkou a na svoji se nepodíváš,jsou lidi kteří si museli na motorku vydělat ať poctivě nebo jinač,né každý může dostat peníze na motorku že udělal školuAno Bavory zkazily 12, Varan žere o 4 litry víc, DL má katastrofální(slabší )vidli, aprilka se musí točit, Triumph má v prdeli elektriku - ale je to vše i o jiných věcech.
Fakt je ten že nějak mají Japončíci mín problémů co do poruch- a možná taky tím méně ducha stroje.
To je můj názor, a taky ho dost často měním
Ale je fakt že zasíráme.
3 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
...jinak Romane, těším se na cestopis a doufám, že mě bude v něčem inspirovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
My bychom umrzli, jim není zima
lízají polárky a eskyma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
3X>o motorkách tu raději psát nebudu, ale příští sezónu vám povím, jak bylo na severu
to se těším na inspiračku, také bych jednou rád za polární kruh...
4 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
Jestli si mohu přisadit na výběr motorky, vybíral jsem bez předsudků tu nejlepší, pro moje potřeby. V Němeci pořádaném testu porazil malý Strom 2 roky po sobě jejich pýchu a etalon v endurech. Géeso. Skoro třikrát tak drahé. To se nedalo ignorovat. V terénu by to dopadlo jinak, ale já chci hlavně cestovat a jezdím sólo. Za první rok mám najeto 40 tis. km a kdybych kupoval znovu, zase by to byl malý Strom. Na projížďky jen tak na lehko, upaluje jako litr, je dokonale pohodlný, z horšího asfaltu dělá zrcadlo a ještě k tomu za málo peněz. Jenom nevypadá moc borecky, to Bawor je jiná třída. Ale když je k němu pěkná garáž...
[img]
3X> ...ani babičku jsem nečetl, nevím, neznám a nemám - už jsem se díval...
Stran těch motorek, plky plky jsou to keci. Každá motorka má přeci své, to, proč ji každej má jinou. Nikdy bych o něčí motorce neřekl "mrdka", tož chlapi neblněte...
Najdete ho (dnes) na titulní stránce.
Jinak po přečtení může diskuse (o té mojí cestě) pokračovat tady: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=77012, protože tady se řeší stejně x jiných věcí
Ten test byl v Alpách a solo jezdci. Víš ono jezdit mezi hromadou vraceček není nic moc pro motorky s 220 kg. Mimochodem GS bylo druhé. Taky kvalita asfaltu není všude ,,Alpská" a ted to hlavní- je třeba se k Alpám dostat. A pokud možno s bagáží na motocyklu.
Máš pravdu-GS je předražené. Ale nemyslím že horší.
Daliss>Waltr> copak jsem napsal něco o Tigru? Ne, já jen nemám rád Varany. Páč jsou to velké plastové mrdky, co žerou i trávu kolem cesty. To je celé. A ani nevím o moc lidech co bych na nich nějak víc cestovali - myšleno veřejně. To víc lidí jezdí na těch DL, viz Valasek a Trinidad A Tiger bohužel už není dle mého cestovní enduro. To už sice ani moc nebyl v roce 1999, ale pořád to ještě šlo. Nový Tiger 1050 je už silniční dravec Ale zase pořádný
Jen krátký dotaz, můžeš napsat kolik ty Varadera žerou?
valasek>Ahoj Tobigu i ostatní! Tranzitní víza do Ruska a Běloruska jsem si vyřídil z tepla pokoje přes WWW.aas.cz . Zařizuje to konkrétně Martin Bubla, v pohodě, co řekl platilo. Poslal jsem pas a vrátil se mi s potřebnými razítky za pár dnů.
Jestli si mohu přisadit na výběr motorky, vybíral jsem bez předsudků tu nejlepší, pro moje potřeby. V Němeci pořádaném testu porazil malý Strom 2 roky po sobě jejich pýchu a etalon v endurech. Géeso. Skoro třikrát tak drahé. To se nedalo ignorovat. V terénu by to dopadlo jinak, ale já chci hlavně cestovat a jezdím sólo. Za první rok mám najeto 40 tis. km a kdybych kupoval znovu, zase by to byl malý Strom. Na projížďky jen tak na lehko, upaluje jako litr, je dokonale pohodlný, z horšího asfaltu dělá zrcadlo a ještě k tomu za málo peněz. Jenom nevypadá moc borecky, to Bawor je jiná třída. Ale když je k němu pěkná garáž...
ad vizum - díky za konktakt.
ad motorka - jo, na Stroma650 jsem četl už hodně chvály. V jen jednom cestopise, když jej porovnávali s Transalpem, tak to zakončili, že po Evropě spíše Strom a na východ spíše TA, ale kdo ví, třeba ty rozdíly jsou tak malé, že bych je třeba já ani nepoznal....
Prostě já chci po motorce 1.hlavně bezporuchovost a 2.když vymetu nechtěně nějakou díru, tak ať se nic nestane.
3X>o motorkách tu raději psát nebudu, ale příští sezónu vám povím, jak bylo na severu
...jinak Romane, těším se na cestopis a doufám, že mě bude v něčem inspirovat
každý cestopis může být inspirujícíc, třeba já bych se zas rád vydal do toho Skotska, jak jste tam jeli
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
Daliss>roman> co jsem to svého času zjišťoval, páč i varan byl ve výběru (právě ta karbcová verze), tak do roku 03 zhruba od 6 litrů nahoru (což je zhruba o litr víc než třeba bewko). Samozřejmě, dá se jet i za míň, vše záleží na stylu jízdy, ale tohle byl takový průměr. Beru to dle lidí, co na něm jezdili, kterých jsem se ptal a co sem se i dočetl, páč jim toto bylo vytýkáno. Od roku 03 (nástup stříkačky) se to prý zklidnilo a Jarda Šíma jezdil i za 5. Co se týče poruchovosti, tam o ničem nevím
No a 5 a 6 litrů znamená, že to žere i trávu kolem cesty?
Myslím si, že přeháníš...
Vím že jsou dvě verze, karburátor a od r.2003 stříkačka. Taky jsem četl že rozdíl ve spotřebě mězi nimi je 1 až 2 litry, ten 1 až 1,5 litr normálně a 2 litry extrémně. Bylo to v nějaké diskusi tady a taky na stránkách Varadero klubu, prostě když spolu cestovali 2 lidi a jeden měl starší Varadero a druhý novější, jeli spolu takže stejně, tak u benzínek vždy poznali rozdíl. Jednomu to žralo 6 a druhému skoro 8. Šílený rozdíl.
Tolik co jsem četl.
No a teď co kámoš - má stříkačku a nedá na tu motorku dopustit, prostě ani jedna porucha. Když jsme jeli spolu (a nejenom na Nordkapp, ale i jiné výlety), tak běžně bere o 1 litr na 100km více než já, takže já třeba necelých 5 litrů a on necelých 6 litrů. Jednou to vypadalo, že má vyšší spotřebuj jen o asi 1/2 litru.
Takže když vezmu, že má 2x větší výkon, větší litrovou motorku a litrový motor, tak mi to zas nepřijde, že Varadero "žere i trávu kolem cesty".
Naposledy editováno 08.12.2009 07:44:30
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
Starší typ.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 3 | 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík |
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero | JadaH | 13 | 2.3.2024 v 07:15 mibor |