bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bouchání v motoru po druhé
10.6.2009 v 11:54
mam takovej problém. Mam Jawku 350/640 a poslední dobou mam problémy s podivnými zvuky z motoru se kterými sem se ještě nesetkal a to sem s ní už najel něco málo ke 10 000km. Když to na neutrál natočim a nechám běžet nic není slyšet, jakmile se rozjedu a někde dobržďuju tak se ozývá jakoby něco mlátilo do víka motoru, spíš takovej kloktavej zvuk. A dere se to z motoru. Zkoušel sem dobržďovat jak s kvaltem přez spojku, tak na neutrál, je to pořád stejný. Když dám motorku na stojánek a protočím zadní kolo, nic není slyšet. V motorkách se hrabu už od dětsví, ale ohledně tohohle sem opravdu v koncích. Vím, že Jawy sou mechanicky hlučný, ale tohle mi trochu nahání hrůzu hlavně proto, že mam v plánu jet za měsíc na Slovensko, tak aby mě to někde nekykslo. Jaký na to máte nazory?
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Bouchání v motoru po druhé

15.7.2009 v 17:52 | Nahoru | #31
Carlos20VT> Me to taky slo spis od valce nez primo z motoru. Po rozpuleni se ukazala vule na klice. Stredovy loziska mam v haji a trochu i vule na ojnicich, ale to nemlatilo tolik jako ty loziska. Takze me ceka repase kliky a mozna i ojnice
Schvalne skus ty loziska, ty odchazej docela casto, protoze se pres čelo skoro nemazou.

Bouchání v motoru po druhé

16.7.2009 v 13:08 | Nahoru | #32
No tak asi to mlátí na klice no..Ve válcich nemá co klepat tam je vše nové.Už jsem dal i jehličkové ložiska v pouzdře na ojnice.Měnit kliku je práce jak svina na to si netroufám to dělat.I když klikovku mám v garáži taky novou.

Bouchání v motoru po druhé

27.7.2009 v 14:30 | Nahoru | #33
Tak sem vyměnil gufero na klice bylo tam spatne co tam nema byt..Ale stale mi to dusi asi budu muset sehnat někoho kdo mi pořádně seřídí předstih.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouchání v motoru po druhé

28.7.2009 v 21:05 | Nahoru | #34
Smokee> rozmontoval sem pravý víko, koupil novej primár, zkontroloval spojku. Vše OK. Majitel přede mnou dělal GO, no a já sem najel 8 000 km, tak sem to snad nevylagroval. Pravda je, že ono to zase tak drasticky nebouchá, že by to přehlušilo řev motoru. Když stojím na místě a i se zahřátou motorkou dávám i plnej plyn, tak po bouchání ani stopy. Myslím si, že to snad nemůže být těsněním, ložiskama nebo hlavama. Bouchá to jenom když dobržďuju, ale jde to určitě z motoru. Nevim, je to záhada, sekundár sem kontroloval a o nic nedře ani když je zatíženej. Bouchá to jen, když je to zahřátý a když je motorka v pohybu. V rychlosti nad 20 km/h už není nic slyšet (možná kvůli řevu motoru). No záhada největšího kalibru . Kdo to vyřeší má mojí úctu

(reakce na) Bouchání v motoru po druhé

28.7.2009 v 22:32 | Nahoru | #35
Frantass> přivez mi to sem a já ti na to juknu.tohle už mi nejde do hlavy .po netu toho každej pozná prt.

1 reakcí na tento příspěvek Bouchání v motoru po druhé

14.8.2009 v 00:00 | Nahoru | #36
K tomuto:
zdarec. Tak to jsme na tom stejne Vcera jsem vymenil primar, kterej byl uz vytahanej a mlatil do vika. Byl jsem to projet a dobry....do ty doby nez se zahrala. Sundal jsem hlavy a valce. Ty byly zakarbonovany az beda, navic hlinikovy tesneni co je na hlave bylo v kazdym valci ouplne nakrivo a paradne zbedovany. Tak jsem si zaviskl,vymenil a jelo se....prvnich 10km a pak odznova Po zkoukuti odbornikem me bylo receno ze je to vuli a cepem na ojnici...ze je potreba udelat GO ale ze na tom vykend odjezdim.Pretrpel jsem teda buchbuch a jel normalka domu. Bohuzel kdyz jsem zastavil tak byly rany doslo priserny. 2 lidi vedle motky se proste neslysely a to byla na vcelku stabilnich 1100ot./min.
Po rozhovoru s panem Kasalickym z TKmota my bylo receno ze je to nekde na klice,tzn. ze moto je v aute a ceka na cestu ku Praze GRRRRRRRRRRRRR

tak hodne zdaru v hledani zavady

mam takovej problém. Mam Jawku 350/640 a poslední dobou mam problémy s podivnými zvuky z motoru se kterými sem se ještě nesetkal a to sem s ní už najel něco málo ke 10 000km. Když to na neutrál natočim a nechám běžet nic není slyšet, jakmile se rozjedu a někde dobržďuju tak se ozývá jakoby něco mlátilo do víka motoru, spíš takovej kloktavej zvuk. A dere se to z motoru. Zkoušel sem dobržďovat jak s kvaltem přez spojku, tak na neutrál, je to pořád stejný. Když dám motorku na stojánek a protočím zadní kolo, nic není slyšet. V motorkách se hrabu už od dětsví, ale ohledně tohohle sem opravdu v koncích. Vím, že Jawy sou mechanicky hlučný, ale tohle mi trochu nahání hrůzu hlavně proto, že mam v plánu jet za měsíc na Slovensko, tak aby mě to někde nekykslo. Jaký na to máte nazory?

Smokee> rozmontoval sem pravý víko, koupil novej primár, zkontroloval spojku. Vše OK. Majitel přede mnou dělal GO, no a já sem najel 8 000 km, tak sem to snad nevylagroval. Pravda je, že ono to zase tak drasticky nebouchá, že by to přehlušilo řev motoru. Když stojím na místě a i se zahřátou motorkou dávám i plnej plyn, tak po bouchání ani stopy. Myslím si, že to snad nemůže být těsněním, ložiskama nebo hlavama. Bouchá to jenom když dobržďuju, ale jde to určitě z motoru. Nevim, je to záhada, sekundár sem kontroloval a o nic nedře ani když je zatíženej. Bouchá to jen, když je to zahřátý a když je motorka v pohybu. V rychlosti nad 20 km/h už není nic slyšet (možná kvůli řevu motoru). No záhada největšího kalibru . Kdo to vyřeší má mojí úctu

Vsechno tohle, když nenajdete závadu jinde, bývý obvykle v uložení středového ložiska - tzv "odlehčené čelo".

[img]
to je ta kulatá součást dole, dosedací plochaje malá, vytluče se do karterů, vznikne vůle, klepe po zahrátí. Pomůže včasná výměna čela za plné, nebo případně výroba, pokud kartery vytlučené příliš a je nutné otvor na čelo srovnat.
Typická závada motorů 638-40. Je to řešitelný, žádné výměny ložisek řetezů, čehokoli to neodstraní. Vyhozené peníze často. Výměna za plné čelo vyřeší, případně přepevnění šrouby proti vibrování čela. Já dospšl až sem, problém vyřešený.
Na 99% bych řekl, že máte problém s tímhle hoši.
Mám na motoru asi 50000 a třetí výbrus po jedenkrát propáleném pístu, jinak jen tak, že to bylo rozhozené už, ojnice původní, ale střídal jsem dvě kliky, protože byla doby, že jsem dělal 2 ročně kvůli středovým ložiskům. Nemá tam prostě CO jiného bouchat, motor má několik součástek v podstatě...

(reakce na) Bouchání v motoru po druhé

14.8.2009 v 21:26 | Nahoru | #37
laďa prášil> čelo bylo prni na co vsichni upozornovaly...bohuzel (bohudik) mam celo plne a tim to nebylo...buhví proc,snad repas kliky pomuze,resp. nic jinyho to bejt uz nemuze.

Bouchání v motoru po druhé

15.8.2009 v 16:32 | Nahoru | #38
Já mám čelo upevněný 6 šroubama (3 v každém karteru) přes karter do plného čela, až tak můžeš říct, že čelem to není... I plný čelo může v karteru radiálně vibrovat a zvětší to vůli. Nevím, nebud dělat chytrýho, ale jak řikám, motor jawy je na záhady moc jednoduchý.

Bouchání v motoru po druhé

31.12.2009 v 18:59 | Nahoru | #39
pokud je to klokotání dělala mi to 634 ale až potom co jsem sundaval levý víko motoru a dal jsem místo těsnění silikon, chytali mi ty čepy na spojkovym koši o víko.... sundal jsem to a víko jsem v tom místě líznul flexou a byl klid....

Bouchání v motoru po druhé

31.12.2009 v 21:20 | Nahoru | #40
no já teda nevím, ale někde jsem slyšel že motor pracuje na principu náhodného výbuchu, a jak se to ozívá??? přece bum, nebo ne? takže když to bouchá , to jesnad v pořádku...........

PF 2010 všem
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist