Složky sil ve směru jízdy můžeme z úlohy vyloučít, ty způsobuji zrychlení a zpomalení, které nás teď nezajímá. Složky sil kolmo na směr jízdy způsobují naklápění a to nás zde právě zajímá. Síly hmotové (hmotnost, odstředivá a setrvačná) působí v těžišti, reakční ve styčném bodě s další soustavou (zde místo styku s vozovkou) Když jede motorka v náklonu, má 3 možnosti:
a ) součet vektoru hmotnosti a odstředivé síly ( v odstředivé síle je zahrnuta akcelerace nebo brždění) směřuje na stranu dovnitř zatáčky. Motorka se pohybuje pak do náklonu tlačena momentem složky výše zmíněné výslednice kolmé ke svislé ose motorky a na rameni mezi těžištěm a zemí. Podotýkám, že otázka adheze sem nepatří, to je jiná úloha, styk se zemí se zde bere jako kloub
b) Výslednice hmotnosti a odstředivé síly směřume ven ze zatáčky. Motorka se rovná, nebo až letí ven ze zatáčky.
c) rovnovážný stav. Ten už lze logicky odvodit z předchozího. Výslednice všech hmotových sil směřuje právě do bodu styku s vozovkou. Síla nemá žádné rameno a tedy ani klopný moment. Motorka jede zatáčkou v rovnovážném stavu.
Veškerá jízda na motorce je totiž o jemném odklánění těto síly od spojnice těžiště s bodem styku a jejím opětném navracení do této spojnice. Děje se tak manipulací s odstředivou silou nebo jemným přesouvání těžiště a říká se tomu technika jízdy.
Naposledy editováno 18.05.2018 09:42:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
Jarrinn píše: tohle je trosku blbost, ne?
vysledny vektor sily "hmoty" motorky (a chybi ti tam jeste sila od zpomaleni/zrychleni) vychazi z teziste a nema sebemensi potrebu se spojovat s bodem styku s vozovkou.
V bodu styku s vozovkou je sila normalova (od tihy) a sila od valiveho a treciho odporu.
Jinak pokud tam neni gyroskop, tak mi to vychazi stejne jako tobe.
Soustavy jsem uvolnoval naposled pred 15 lety, tak je dost mozny, ze pisu blbosti
sese ma pravdu, jinak by Ti motorka spadla, nebo se narovnala.
Naposledy editováno 18.05.2018 09:52:37
1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
hodils to do, pro me, "zvlastniho uhlu" pohledu a musel bych si to namalovat.
Chapu. ze beres pouze rovinu kolmou na smer jizdy v kterem to cidlo funguje. Takhle v hlave to odseparovat neumim.
Funkce toho cidla je v podstate to samy, co kulicka v letadle. Pripadna vychylka ukazuje naznacuje skluz nebo vykluz (v pripade motorky drift) jinak porad sedi, jak pribita na stredu. Pro stupne naklonu musi bejt gyro.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
se-se píše: nic jiného a můžeš mě v klidu věřit.
no mam trochu pochybnosti v tom, jak se ti prolina dynamika se statikou...ale stourat se v tom nebudu. muzes me v klidu verit
součet vektoru hmotnosti a odstředivé síly ( v odstředivé síle je zahrnuta akcelerace nebo brždění)
Naposledy editováno 18.05.2018 12:03:49
2 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
někde sem četl, že spíná a musí se to přčes relátko aby naopak rozpínalo něco, buď stojánek nebo tka něco někde.
Na ebay je těch čisel spousty, ale některé má 2 vývody, některé 3 a nevím které jak funguje, takže nevím které.
Ď za help
1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
..BTW a marquez by mel obcas trosku problem (s nadsazkou, vim ze ma strikacku),.. zvednout to za jizdy ze zeme a jeste znovu nastartovat (bez starteru)..
Naposledy editováno 25.05.2018 19:53:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
Naposledy editováno 26.05.2018 12:25:07
On je u čidla náklonu i problém s tou druhou osou, která má zabraňovat zvedání předního kola. To sice není o odstředivé síle a víceméně to do tohoto tématu nepatří, ale průser to je, protože snímač nerozezná, jestli se zvedá kolo ze silnice nebo jestli se prejíždí terénní vlna. Rozeznají to snímače otáčení ale ty reagují pomalejí a to tam pak to náklonové čidlo nemusí být. Já to vypínám, protože jsem si jednou kvůli tomu málem rozbil hubu, sice v malé rychlosti ale zlý by to bylo.
Naposledy editováno 26.05.2018 19:23:32
1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
https://www.ebay.com...7:g:LDQAAOSw2dJac6tR
Použitých se neboj, koupil jsem takových už dost a vżdy je to seriózní. Preferuj Německo, tam to je jistota.
Naposledy editováno 26.05.2018 22:05:52
Kdyby si mi poslal odkaz i na rele, ktere je cajk, budu ti vděčný Ď
1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
Nepochopil jsem co vlastně chceš udělat a jak souvisí pumpa se stojánkem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
se-se píše: jestli je relé spínací nebo rozpínaci nevím, he schematu tonení patrné a já ho neproměřoval, ale asi to bude minimálně u téže značky stejné.
Nepochopil jsem co vlastně chceš udělat a jak souvisí pumpa se stojánkem
Mno to čidlo spíná/nebo rozpíná pokud je za úhlem ( motka leží) a v závislosti na tom to chci napojit buď že bude signalizovat vykoplej stojánek aby motor zhasnul nebo odpojí benzínovou pumpu, podle toho co bude jednodušší.
1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
Já, když jsem zjistil, že jsem si za děsný prachy koupil, do značné míry, fejk, tak jsem Gripone bombardoval dotazy, zda je v čidle gyro. Dělaj naprosto mrtvýho brouka
Naposledy editováno 28.05.2018 10:26:36
1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
ono gyro - je vicemene dneska uz jen akcelerometr a tu funkci "gyra" si to dointegruje prave z toho namereneho zrychleni. dneska je toho vsude mrak, pouzivaji to vsechny drony....
Naposledy editováno 28.05.2018 10:35:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
Jo a dron je o něčem jiným, to není srovnatelný
Naposledy editováno 28.05.2018 11:02:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
se-se píše: assassin> dělali mě kabeláž na zakázku, celá kontrola trakce byly 2x zpět v Itálii a nakonec se to podařilo naimplementovat na mou motorku. Kdyby tam gyro bylo ,tak mě to snad bez problémů sdělí. Ten snímač se dí připojit přes aplikaci k PC a vidím přímo ty hodnoty, co posílá do jednotky kontroly trakce a chová se to jako čistý akcelerometr. Kontrola trakce sama nemá žádné další vyhodnocování, jen přijímá signál hodnoty těch dvou os. On ten snímač je nejméně 5 let stará koncepce (už mají údajně nový) a to tedy miniaturní gyra naprosto běžné nebyly. Hledal jsem nějaký na netu před asi 3 lety a byly to bída.
Jo a dron je o něčem jiným, to není srovnatelný
tyhle miniaturni gyra pouzivam uz 10let bezne...
rozhodne se s tebou hadat nehodlam, protoze mas vzdycky pravdu ( rozhodne ale neverim, ze by tam nekdo daval zavazicka na vodive drahy, ani me nenapada jak si prisel k tomu, ze jednotka z toho senzoru dostane info jen o zrychleni - aplikace muze zobrazovat jen nejakou vybranou hodnotu - a uz vubec netusim, jak si prisel na to, ze jednotka tyto data dale nezpracovava...)
Naposledy editováno 28.05.2018 11:08:19