Zastavil se teda na benzínce koupit olej.Abych to tam nelil do rozpálenýho studený, tak jsem se uvnitř stavil na bagetu a kafe.Stejně mi byla cestou příšerná zima.Olej jsem dolil, a flašku se snažil napasovat do kufru.Jelikož tam bylo už 117 věcí, vesměs strašně potřebnejch, tak se to tam nechtělo vejít.Nálada se mírně rozlaďuje.Motorka žere olej, já 2x přeskládávám celej obsah kufru a začíná mi bejt zase zima.No uzavřeno a jedem.Bohužel jsem (já vůl) nezašrouboval víčko (na motorce) To zjistím ale až na další nucený zastávce.
Mezitím se setmělo.Zjišťuju, že mi světla svítěj na veverky a né na silnici.Přemýšlím, jak moc to bude vadit těm protijedoucím.A hned první auto mě ujišťuje, že celkem hodně.Po dalších pár dálkovejch světlech přímo do xichtu stavím na první benzínce.Samozřejmě štoubovák nemám, tak se ptám tady.Imbus nemaji.Proč tam jen musí bejt jeden ze tří šroubů imus?Proč to nejde seřdit nějak elektronicky? No nic no... to bude cesta.
Všímám si chybějícího víčka a pocákaný motorky.Řeším to kapesníkem a násadkou od šroubováku (jinýho, než mi byl zapůjčen :cool: ) Přemýšlým, co se stane, jestli se to uvolní a kapesník se rozdrolí do oleje.Je mi blivno a zima.
Aut na silnici ubylo.V městech zhasínam na obrysovky, když něco jede proti.Jen abych tak ještě potral švestky.Bych to domů pak asi tlačil.Když potkávam auta mimo město, tak hodně zbrzdim, abych po světelný spršce nezkončil v lese.Cesta se protahuje a mě je víc a víc zima.V příručce pro autoškoly je psáno: jeli- ti zima, tlač chvíli motocykl.Tak běžím vedle svojí čtvrttunové krasavice do mírného kopečka.Efekt se dostavil okamžitě.Jen v příručče nenapsali, že pak budu ještě 5 minut funět na plexi který se zamlží, ikdyž je protizamlžovací.Tak ho otvírám a je mi zas zima.Do toho dálkáče od aut.To je život...
No zdráv dojel.Na závěr jedna otázka.Dočet to vůbec někdo až sem a nebo si tu píšu pro sebe a nikoho to nezajímá?Já jen abych si příště ušetřil čas.
Poučení z toho plyne: zkontrolujte světla dřív, než se budete odněkuď pozdě večer vracet.Vozte sebou alespoň minimum nářadí na základní orpavy.Plánujte cesty s rezervama.A vůbec si pořádně zkontrolujte mašinu, než někam pojedete.
2 reakcí na tento příspěvek Motorky jsou řehole
ještě víc nechápu proč si tedy dolíval?? za 100 km to dělá tedy 0,01 ltr :) .. no já tedy dolívám až mě ubude tak 30x více... ale kontrolka tlaku oleje by se vůbec rožnout neměla , protože je ho tam stále ještě dost..
No asi sem to nějak nepochopil s tím víčkem
S tim víčkem od toho karteru: dolejval jsem olej (flašku v ruce ;) ) a pak jsem chtěl "jen" uklidit tu flašku do kufru a víčko na karteru zase zašroubovat.Díky tomu přeskládávání věcí v kufru jsem na to pak zapoměl.
Jsem rád za reakce, že si tady nepíšu zbytečně sám pro sebe. :)
1 reakcí na tento příspěvek Motorky jsou řehole
No hlavně že jsem vpořádku dojel a i mašina je OK.Konec dobrý, všechno dobré.
Jen ještě dodám, že jsem celoou dobu nadával, že jsem si nenašel ještě čas namontovat vyhřívaný rukojeti.Jsou pěkně doma ještě v obalu :shy:
1 reakcí na tento příspěvek Motorky jsou řehole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
(né, to druhý kecam :P )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
Hlavně že si dojel v pořádku. Pokud se tohodle problému týká, nechápu ty co musí mít na motorce rádio. Já teda jedu a naslouchám každýmu vrknutí z motoru, vyklepanej, kdy se co posere. Mám sice novýho čopříka, zaběhnutýho /alespoň si to myslím, 2500 km/, jede jako víno. Teď mi na jarní garančce hezky poladili spojku a kvalty tam padají, stačí si jen pomyslet /na podzim zlobila dvojka, nechtělo se jí tam/ ale, i když je to nyní O.K., poslouchám pořád. Paranoia. Co jinýho. Příklad: Při přidání plynu za 4 na čistý rovině pazvuky, vibrace takový divný. Říkám si Jendo, tak a seš v prdeli, co si zase podělal, ty hovado? Vymáčknul si dobře pod kopcem spojku?? Dal si dobře meziplyn? Nepřetočil si to, ty prase?? Hezkou motorku by si chtěl? Jistě. Tak jezdit na krávě, to jo. Nadávám si. Nešetřím se, horší jména padají, zcela nereprodukovatelná. Uberu, přestane to. Zastavim, následuje prohlídka. A výsledek? Jsem totiž ze starý školy a seru na všechny bombičky s CO na dofukování a podobný features pro zhýčkaný mlaďasy, vozím sebou poctivou českou pumpičku. Trocha tělocviku neuškodí, hlavně při tom nafukování toho balónu vzadu. Místo na pumpičku u mýho choppera úředně sice není, asi počítali s tím, že budu jezdit na plnejch gumách, jako němci za války, ale na předním dvojitým rámu je. Spodem se pumpa vopírá o pouzdro řadičky, vrchní část je hezky pod bandou. Vypadá to pěkně. Dole jí drží samosvornej plastovej pásek, nahoře takovej gumovej udělátor, made in doma. Zavadím o pumpu, a zacvakání o vnitřní hranu bandy. Šáhnu do vercajku, vytáhnu kus molitanu a dám mezi pumpu, bandu a rám. No a je to. Už zase frčím dalekým obzorům vstříc.
Ještě jedna daleko horší věc, po který se o mne pomyslíte co se takovej blb, jako já sere mezi motorkáře. Mám příšernej zvyk. Vykopat na kopci kvalty a jet dolů na neutrál s motorem mírně pobublávajícím. Vypadá to pěkně, venkované obdivují bublající stroj, sluníčko svítí, chrom se leskne více než málo. Motor musí ale běžet, protože automatika jinak vodpojí hlavní světlo /hezky cvakne relátko/ a nechá v chodu pouze bremslampu a blikny. To bude asi nějakej japonskej předpis /motor Honda/ platný ještě z dynastie Okurawa, kdy byly tenkrát velice slabý baterky z bambusu. Nepřemýšlím o tom, neřeším to, je to tak a basta. Svítit se ale musí, benga by byli nervní a Jendovi by strhli body. Dělám to ale jen ve dne, v noci mne oslňuje kontrolka neutrálu, která svítí jako svině. Dal sem si takle vyjíždku. Vyrval sem to na kopec, nádherná vyhlídka, kdo by odolal. Vyndal jsem z tašky kafe v plechovce a zažehnul doutník. Taky zavřel benál, jsem pedant a co kdyby to třeba chcalo, že? A v manuálu to píšou tak co, jakýpak sraní s mladou paní. No, dopito, pokocháno, ale nedokouřeno /doutnák hoří 500 až 900% déle než cigáro/. Tedy doutník v hubě, inu je to okreska a benga nikde nevidět, nebudu z toho dělat kovbojku, sem tvrdej motorkář, ne? Startér, chytla hned a jedu s kopce, motor bublá, světlo svítí. Dojíždím ke křižovatce pod kopcem. Škyt a ticho, klapnutí relátka, světlo zhaslo. Zastavím, startér a nic! Podruhý, potřetí. Říkám si vybiješ baterku, vole. Naštěstí mám u svého stroje ještě kicpáku. Nakopnu a zase nic. Po výčitkách, že to mám z toho, že jezdím bez kvaltu a nadávání, jaký sem hovado, postavím motorku na stojan, chystaje se na manuálem předepsané úkony, viz kapitola 5.1: "Motor nejde nastartovat". Jak sundavám fajfku a hledám v tašce klíč na svíčku, kouknu na kohout vod benálu. Zavřenej. Tohle je na vrácení řidičáku...
Jurawood píše: co je to za kravinu že žere olej deci na tisít?? to není žraní ale normální spotřeba ..
ještě víc nechápu proč si tedy dolíval?? za 100 km to dělá tedy 0,01 ltr :) .. no já tedy dolívám až mě ubude tak 30x více... ale kontrolka tlaku oleje by se vůbec rožnout neměla , protože je ho tam stále ještě dost..
No asi sem to nějak nepochopil s tím víčkem
1,2l na výměnu mě jako normální spotřeba nepřijde.Neber to jako rýpání,ale CBR mě nikdy nevzali ani ň,až na 12 let starou CBR600,ale ta měla najeto přes 130tis.KM a brala cca 0,05l/1000km.
1 reakcí na tento příspěvek Motorky jsou řehole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
Ale já už se začínám ztrácet, kde je to myšleno vážně a kde je to trochu přibarvený :D
Jo, musí se tak udělat. Teda u motorek, co mají kvalty tam a zpátky. Ty co mají kvalty dokola, tak snad ne, ale nedoporučuju to. Lámat tam kvalty, při jen trochu rychlejší jízdě z neutrálu přes jedničku nahoru to je neskutečná prasárna a na přervání řetězu, či vysypání převodovky. Musí se téměř zastavit. Ale například od Horní Lhoty a Slavěnic k Vožici dolů jsou krásný serpentiny ve spádu až 8%, asi dvě se točejí skoro do 180 stupňů. A chvílema i dobrá silnice se slušnou živicí, bez děr a záplat. Je to maso to pomalu sjíždět bez nutnosti vymačkávat spojku, nebo přeřazovat, nechá se to decentně ubržďovat zadkem. Ale taky ne moc rychle, že ano. Já tam dávám tak maximálně 50 - 60 km/h abych to stačil v pohodě ušlajfovat pře nekterou z těch vlásenek. Už proto, že kamion, například když se souká do tý zákrtuty, tak toho má plný brejle. S tím se musí počítat. Taky že některý melodyboys v plechovkách si tam najíždějí fest do protisměru, je poměrně do těch vlásenek vidět, cestáři tam vysekali křoví. Je jasný, že když jedu s kopce míň než 2 kilometry souvisle a není to pěkná štreka na pokochání, tak to nemá cenu...
1 reakcí na tento příspěvek Motorky jsou řehole
U mašiny sem měl a zase mám, kohoutek otevíraný podtlakem, takže benál zavírám jen když přijedu dom, na vyjížďce to nikdy nedělám. Páč sem to jednou udělal a po dvou kilometrech to najednou přestalo jet - vyplý benál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
Zajímavé!!! Budu to muset nastudovat
Jsem jeden z tech co i vypíná motor.
Serpentinky projíždím s motorem, tam to snad bez něj ani nejde, ale do nějakého údolí, je třeba vypnout motor a potichoučku se kochat.
Navíc se člověk dozví třeba jestli nemá někde uvolněnou tu "pumpičku" či jiný podobný nesmysly :D S motorem to slyšet nejde ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
Jinak origoš Yamaha víčko na olej 150 Kč... až se mi chtělo brečet :puke: *no*
Ale okamžitě ho potřebuju a netušim, jestli by se to dalo sehnat jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole
razeni dokola a ne tam a z5? to jsem jeste neslysel....co to je? taky sem parkrat jel z kopce bez kvaltu-dochazel benal....ale prorazovat az na neutral mezi 2a1 mi prislo ze nedela prevodovce ok.... tak sem vyradil ze dvojky....aspon ze jde rozjet na 150.....
jinak teda somo z kopce jedu co dovoli stroj a strach zadny vyrazovani zadny poslouchani...stejne v tom kravalu neni nic slyset