bmw_r1300gs_cartec





Téma: Motorky jsou řehole
 
9.4.2007 v 00:56
Chci se s Vámi podělit od dnešní můj zážitek.Jel jsem od Liberce do Brna, nevida jak daleko to je a jak dlouho to bude trvat.Podle kamarádů je to prý 3 hodiny autem.Tak jsem si řikal, že to na litrovym Fazeru budu mít tak za 2:30 né-li ještě méně.Naplánoval jsem odjezd na čtvrtou hodinu a v 16:30 (zdržení) jsem konečně vyjel.Pak jsem si ještě dvakrát dal Železný Brod - Tanvald, protože je to fakt nářez. (ale zdržení).Po asi dalších 50 kilometrech mi začala problikávat kontrolka mazání.Tak trochu jsem si myslel, že ta mašna trochu žere olej.Tak teď už to vim.Je to malinko přes decku na 1000 km.No nadšený z toho nejsem, ale co.Však jsem jí jako novou nekupoval.

Zastavil se teda na benzínce koupit olej.Abych to tam nelil do rozpálenýho studený, tak jsem se uvnitř stavil na bagetu a kafe.Stejně mi byla cestou příšerná zima.Olej jsem dolil, a flašku se snažil napasovat do kufru.Jelikož tam bylo už 117 věcí, vesměs strašně potřebnejch, tak se to tam nechtělo vejít.Nálada se mírně rozlaďuje.Motorka žere olej, já 2x přeskládávám celej obsah kufru a začíná mi bejt zase zima.No uzavřeno a jedem.Bohužel jsem (já vůl) nezašrouboval víčko (na motorce) To zjistím ale až na další nucený zastávce.

Mezitím se setmělo.Zjišťuju, že mi světla svítěj na veverky a né na silnici.Přemýšlím, jak moc to bude vadit těm protijedoucím.A hned první auto mě ujišťuje, že celkem hodně.Po dalších pár dálkovejch světlech přímo do xichtu stavím na první benzínce.Samozřejmě štoubovák nemám, tak se ptám tady.Imbus nemaji.Proč tam jen musí bejt jeden ze tří šroubů imus?Proč to nejde seřdit nějak elektronicky? No nic no... to bude cesta.

Všímám si chybějícího víčka a pocákaný motorky.Řeším to kapesníkem a násadkou od šroubováku (jinýho, než mi byl zapůjčen :cool: ) Přemýšlým, co se stane, jestli se to uvolní a kapesník se rozdrolí do oleje.Je mi blivno a zima.

Aut na silnici ubylo.V městech zhasínam na obrysovky, když něco jede proti.Jen abych tak ještě potral švestky.Bych to domů pak asi tlačil.Když potkávam auta mimo město, tak hodně zbrzdim, abych po světelný spršce nezkončil v lese.Cesta se protahuje a mě je víc a víc zima.V příručce pro autoškoly je psáno: jeli- ti zima, tlač chvíli motocykl.Tak běžím vedle svojí čtvrttunové krasavice do mírného kopečka.Efekt se dostavil okamžitě.Jen v příručče nenapsali, že pak budu ještě 5 minut funět na plexi který se zamlží, ikdyž je protizamlžovací.Tak ho otvírám a je mi zas zima.Do toho dálkáče od aut.To je život...

No zdráv dojel.Na závěr jedna otázka.Dočet to vůbec někdo až sem a nebo si tu píšu pro sebe a nikoho to nezajímá?Já jen abych si příště ušetřil čas.
Poučení z toho plyne: zkontrolujte světla dřív, než se budete odněkuď pozdě večer vracet.Vozte sebou alespoň minimum nářadí na základní orpavy.Plánujte cesty s rezervama.A vůbec si pořádně zkontrolujte mašinu, než někam pojedete.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole

9.4.2007 v 23:46 | Nahoru | #1
Specimen>
Hlavně že si dojel v pořádku. Pokud se tohodle problému týká, nechápu ty co musí mít na motorce rádio. Já teda jedu a naslouchám každýmu vrknutí z motoru, vyklepanej, kdy se co posere. Mám sice novýho čopříka, zaběhnutýho /alespoň si to myslím, 2500 km/, jede jako víno. Teď mi na jarní garančce hezky poladili spojku a kvalty tam padají, stačí si jen pomyslet /na podzim zlobila dvojka, nechtělo se jí tam/ ale, i když je to nyní O.K., poslouchám pořád. Paranoia. Co jinýho. Příklad: Při přidání plynu za 4 na čistý rovině pazvuky, vibrace takový divný. Říkám si Jendo, tak a seš v prdeli, co si zase podělal, ty hovado? Vymáčknul si dobře pod kopcem spojku?? Dal si dobře meziplyn? Nepřetočil si to, ty prase?? Hezkou motorku by si chtěl? Jistě. Tak jezdit na krávě, to jo. Nadávám si. Nešetřím se, horší jména padají, zcela nereprodukovatelná. Uberu, přestane to. Zastavim, následuje prohlídka. A výsledek? Jsem totiž ze starý školy a seru na všechny bombičky s CO na dofukování a podobný features pro zhýčkaný mlaďasy, vozím sebou poctivou českou pumpičku. Trocha tělocviku neuškodí, hlavně při tom nafukování toho balónu vzadu. Místo na pumpičku u mýho choppera úředně sice není, asi počítali s tím, že budu jezdit na plnejch gumách, jako němci za války, ale na předním dvojitým rámu je. Spodem se pumpa vopírá o pouzdro řadičky, vrchní část je hezky pod bandou. Vypadá to pěkně. Dole jí drží samosvornej plastovej pásek, nahoře takovej gumovej udělátor, made in doma. Zavadím o pumpu, a zacvakání o vnitřní hranu bandy. Šáhnu do vercajku, vytáhnu kus molitanu a dám mezi pumpu, bandu a rám. No a je to. Už zase frčím dalekým obzorům vstříc.
Ještě jedna daleko horší věc, po který se o mne pomyslíte co se takovej blb, jako já sere mezi motorkáře. Mám příšernej zvyk. Vykopat na kopci kvalty a jet dolů na neutrál s motorem mírně pobublávajícím. Vypadá to pěkně, venkované obdivují bublající stroj, sluníčko svítí, chrom se leskne více než málo. Motor musí ale běžet, protože automatika jinak vodpojí hlavní světlo /hezky cvakne relátko/ a nechá v chodu pouze bremslampu a blikny. To bude asi nějakej japonskej předpis /motor Honda/ platný ještě z dynastie Okurawa, kdy byly tenkrát velice slabý baterky z bambusu. Nepřemýšlím o tom, neřeším to, je to tak a basta. Svítit se ale musí, benga by byli nervní a Jendovi by strhli body. Dělám to ale jen ve dne, v noci mne oslňuje kontrolka neutrálu, která svítí jako svině. Dal sem si takle vyjíždku. Vyrval sem to na kopec, nádherná vyhlídka, kdo by odolal. Vyndal jsem z tašky kafe v plechovce a zažehnul doutník. Taky zavřel benál, jsem pedant a co kdyby to třeba chcalo, že? A v manuálu to píšou tak co, jakýpak sraní s mladou paní. No, dopito, pokocháno, ale nedokouřeno /doutnák hoří 500 až 900% déle než cigáro/. Tedy doutník v hubě, inu je to okreska a benga nikde nevidět, nebudu z toho dělat kovbojku, sem tvrdej motorkář, ne? Startér, chytla hned a jedu s kopce, motor bublá, světlo svítí. Dojíždím ke křižovatce pod kopcem. Škyt a ticho, klapnutí relátka, světlo zhaslo. Zastavím, startér a nic! Podruhý, potřetí. Říkám si vybiješ baterku, vole. Naštěstí mám u svého stroje ještě kicpáku. Nakopnu a zase nic. Po výčitkách, že to mám z toho, že jezdím bez kvaltu a nadávání, jaký sem hovado, postavím motorku na stojan, chystaje se na manuálem předepsané úkony, viz kapitola 5.1: "Motor nejde nastartovat". Jak sundavám fajfku a hledám v tašce klíč na svíčku, kouknu na kohout vod benálu. Zavřenej. Tohle je na vrácení řidičáku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole

10.4.2007 v 00:09 | Nahoru | #2
Johann> No ty jsi vypravěč :) Ono při volnoběžnejch otáčkách to samozřejmě nebude dávat tolik proudu, aby to živilo svíčky a ještě světla.Vybíjíš baterku.Někde jsem viděl grafy pro poměr otáček a dodávanýho proudu.

Ale já už se začínám ztrácet, kde je to myšleno vážně a kde je to trochu přibarvený :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole

11.4.2007 v 18:29 | Nahoru | #3
Johann> co mas za coprika?? :rolleyes: :thmubup:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist