globalmoto_duben_nolan





Téma: Motorky jsou řehole
 
9.4.2007 v 00:56
Chci se s Vámi podělit od dnešní můj zážitek.Jel jsem od Liberce do Brna, nevida jak daleko to je a jak dlouho to bude trvat.Podle kamarádů je to prý 3 hodiny autem.Tak jsem si řikal, že to na litrovym Fazeru budu mít tak za 2:30 né-li ještě méně.Naplánoval jsem odjezd na čtvrtou hodinu a v 16:30 (zdržení) jsem konečně vyjel.Pak jsem si ještě dvakrát dal Železný Brod - Tanvald, protože je to fakt nářez. (ale zdržení).Po asi dalších 50 kilometrech mi začala problikávat kontrolka mazání.Tak trochu jsem si myslel, že ta mašna trochu žere olej.Tak teď už to vim.Je to malinko přes decku na 1000 km.No nadšený z toho nejsem, ale co.Však jsem jí jako novou nekupoval.

Zastavil se teda na benzínce koupit olej.Abych to tam nelil do rozpálenýho studený, tak jsem se uvnitř stavil na bagetu a kafe.Stejně mi byla cestou příšerná zima.Olej jsem dolil, a flašku se snažil napasovat do kufru.Jelikož tam bylo už 117 věcí, vesměs strašně potřebnejch, tak se to tam nechtělo vejít.Nálada se mírně rozlaďuje.Motorka žere olej, já 2x přeskládávám celej obsah kufru a začíná mi bejt zase zima.No uzavřeno a jedem.Bohužel jsem (já vůl) nezašrouboval víčko (na motorce) To zjistím ale až na další nucený zastávce.

Mezitím se setmělo.Zjišťuju, že mi světla svítěj na veverky a né na silnici.Přemýšlím, jak moc to bude vadit těm protijedoucím.A hned první auto mě ujišťuje, že celkem hodně.Po dalších pár dálkovejch světlech přímo do xichtu stavím na první benzínce.Samozřejmě štoubovák nemám, tak se ptám tady.Imbus nemaji.Proč tam jen musí bejt jeden ze tří šroubů imus?Proč to nejde seřdit nějak elektronicky? No nic no... to bude cesta.

Všímám si chybějícího víčka a pocákaný motorky.Řeším to kapesníkem a násadkou od šroubováku (jinýho, než mi byl zapůjčen :cool: ) Přemýšlým, co se stane, jestli se to uvolní a kapesník se rozdrolí do oleje.Je mi blivno a zima.

Aut na silnici ubylo.V městech zhasínam na obrysovky, když něco jede proti.Jen abych tak ještě potral švestky.Bych to domů pak asi tlačil.Když potkávam auta mimo město, tak hodně zbrzdim, abych po světelný spršce nezkončil v lese.Cesta se protahuje a mě je víc a víc zima.V příručce pro autoškoly je psáno: jeli- ti zima, tlač chvíli motocykl.Tak běžím vedle svojí čtvrttunové krasavice do mírného kopečka.Efekt se dostavil okamžitě.Jen v příručče nenapsali, že pak budu ještě 5 minut funět na plexi který se zamlží, ikdyž je protizamlžovací.Tak ho otvírám a je mi zas zima.Do toho dálkáče od aut.To je život...

No zdráv dojel.Na závěr jedna otázka.Dočet to vůbec někdo až sem a nebo si tu píšu pro sebe a nikoho to nezajímá?Já jen abych si příště ušetřil čas.
Poučení z toho plyne: zkontrolujte světla dřív, než se budete odněkuď pozdě večer vracet.Vozte sebou alespoň minimum nářadí na základní orpavy.Plánujte cesty s rezervama.A vůbec si pořádně zkontrolujte mašinu, než někam pojedete.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole

11.4.2007 v 18:29 | Nahoru | #1
Johann> co mas za coprika?? :rolleyes: :thmubup:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky jsou řehole

12.4.2007 v 00:14 | Nahoru | #2
crteczech>
Vezmu to popořadě, ty dotazy. Tedy <strong>Assassin:</strong> Řazení zam a zpět, je klasika a odehrává se to následovně: N,1,2,3,4,5, a zase zpátky dolů 5,4,3,2,1,N. Řazení dokola se rozumí například: N,1,2,3,4,5,N,1,2,3,... atd. Lze tedy po pětce, či šetce, pokud je, vložit opět neutrál. Toto řazení mají některý čínský licenční hondy, například zde v Motorkářích redakčně testovaný maly cruisser VDO XT125 /nebo Tina, teď nevím/ a jeho silnější břáška s obsahem 250ccm. Pochází to z ranných dob motocyklů, mám takový dojem a chce to i trochu odlišnou konstrukci skříně. Osobně bych řazení dokola nechtěl ani zadarmo, pokud je řadící chod nepřesnej, tak při vyhazování pětky lze tam lehce křápnout jedničku, ani nevíš jak. A veř, že to stačí i při dojíždění zastavování, třeba v takovejch 40 km/h to může znamenat, při hodně velkým štěstí jen přervanej řetěz, či vočesanej pastorek, nebo rozetu. Pravda, tato testovaná stopětdvacítka má číselnou signalizaci zařazenýho kvaltu, je to malej jednomístnej display nad ukazatelelem denních km, nebo pod ním to je teď jedno. Ale pokud bych takto /přeskočením neutrálu/ vybořil skříň, tak na to číslo na displeji asi těžko dojedu. Jinak, jak sem tu už psal, dělám to jen někdy, s těma kvaltama. Prostě musí to stát za to.
<strong>crteczech:</strong> Čopříka najdeš na mojí registraci, je to tady: http://moji.motorka...f0d7&show=2591#2 Teď ale asi dojde k lámání chleba. Je to padesátka, ačkoli původně konstruován na 125 ccm, vysvětleno proč /legislativa v USA a v EU/ v tý registraci, hlavně v diskusních příspěvcích. Mnozí to řeší překitováním, což je jednoduchý, vrátí se tam pouze původní válec, klika vč. rozvodů, ojnice a píst. U nás to dělá jedna firma za 7.500,- peněz. Dokonce WIN motoru zůstane stejný. Ale to zatím neřeším, je na tom 2 roky záruka. Píšu tam o tom zvuku. Nekecám, když sem to u prodejce viděl, líbilo se mi to moc. Ale padesátka, /že mám papíry na větší motorku/, ale v tý době nebyla garáž. A velkou motku bych do sklepa nedostal /úraz a domlácení páteře, v mládí u motorce nezaviněná nehoda, sestřelil mne borec zezadu z fichtla/. Můj sen je Suzuki Savage 650LS, hezká motka a ne moc těžká, spolehlivá, jednovál a božskej zvuk. Ale bez garáže nelze. Tedy ten prodejce mi dovolil na to sednout. Červíček zahlodal. Ale pořád sem říkal padesátka, bude to řvát jako mixér, že? Prodejce je fajn chlap a dost vypečenej týpek, ví jak na kunčofta. Nastartujte si to, říká. Startuju a nevěřím. No nazdar, to je muzika! Navíc mi řekl, abych hlavně v době, kdy to bude syrový, nečekal zázraky. Napřesrok po zajetí na ní nedám dopustit, prej. A výsledek, ještě ten den sem letěl do spořky, pro peníz. 30 kilokorun není kmoc. Pokud bude zejtra hezky zkusím vyjet a natočím tu hudbu sfér a dám to sem. Abyste mi věřili. K tý registraci. Překvapilo mne že kolegové motorkáři v následné diskusi tam, mýho pidichoppera přijali s láskou. To je dobře. Je to fakt mazel zmenšenina velký motorky asi v poměru 1:0,75. Se vším všudy, hromadou chromu, i s panhardským závěsem zadní brzdy, kotoučem vepředu /dvoupístek/ a mokrou baterkou. Jakmile přijedu k pumpě, čumění a vobdivování, plechovkáři vylejzají z aut, ptají se na cenu /hádají tak 75.000,-/, obsah taky netrefí, hlavně když to slyší nastartovaný /typujou 125 ccm a více/ a dusí v sobě kecy vo "zasranejch motorkářích" a jsou neuvěřitelně vlídní, což mi dělá dobře. Dokonce jsem byl již na srazu /jednalo se sice o auta, amarerický vererány, byl jsem tam pracovně fotit do novin/ Ale byli tam i motorkáři. Líbila se, tedy motorka. Dokonce jedna mladá dáma, sedlající Indiána, mi doporučila ještě "nějakou křehkou dívku k tomu", což je sice fajn, ale moje paní by to těžce nesla. Pravda má to některá omezení, mimo té dívky tedy. Jezdím tedy jako samotář, na vyjžďkách bych velkejm mašinám nestačil v kopcích. Ale třeba ten čopřík doroste Další žrádlo je, že to má sedlo 550mm nad silnicí, jízda na tom je orgastika sama. Jen musím hlídat to řazení v prudkejch kopcích nad 8%, pokud to nevychytám, tak za jedna a to je surový. Ale po záběhu je to o 300% lepší. Jinak, mimo tradičního bouřlivého zdravení, potkal jsem pár jezdců na silnejch strojích zastavili jsme a pokecali. Prostě ujíždět slunci vstříc, z dosahu dnešní všeobecně posraný a dokurvený reality. Asi o tom to bude... A tu garáž už jsem taky sehnal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist