Zastavil se teda na benzínce koupit olej.Abych to tam nelil do rozpálenýho studený, tak jsem se uvnitř stavil na bagetu a kafe.Stejně mi byla cestou příšerná zima.Olej jsem dolil, a flašku se snažil napasovat do kufru.Jelikož tam bylo už 117 věcí, vesměs strašně potřebnejch, tak se to tam nechtělo vejít.Nálada se mírně rozlaďuje.Motorka žere olej, já 2x přeskládávám celej obsah kufru a začíná mi bejt zase zima.No uzavřeno a jedem.Bohužel jsem (já vůl) nezašrouboval víčko (na motorce) To zjistím ale až na další nucený zastávce.
Mezitím se setmělo.Zjišťuju, že mi světla svítěj na veverky a né na silnici.Přemýšlím, jak moc to bude vadit těm protijedoucím.A hned první auto mě ujišťuje, že celkem hodně.Po dalších pár dálkovejch světlech přímo do xichtu stavím na první benzínce.Samozřejmě štoubovák nemám, tak se ptám tady.Imbus nemaji.Proč tam jen musí bejt jeden ze tří šroubů imus?Proč to nejde seřdit nějak elektronicky? No nic no... to bude cesta.
Všímám si chybějícího víčka a pocákaný motorky.Řeším to kapesníkem a násadkou od šroubováku (jinýho, než mi byl zapůjčen :cool: ) Přemýšlým, co se stane, jestli se to uvolní a kapesník se rozdrolí do oleje.Je mi blivno a zima.
Aut na silnici ubylo.V městech zhasínam na obrysovky, když něco jede proti.Jen abych tak ještě potral švestky.Bych to domů pak asi tlačil.Když potkávam auta mimo město, tak hodně zbrzdim, abych po světelný spršce nezkončil v lese.Cesta se protahuje a mě je víc a víc zima.V příručce pro autoškoly je psáno: jeli- ti zima, tlač chvíli motocykl.Tak běžím vedle svojí čtvrttunové krasavice do mírného kopečka.Efekt se dostavil okamžitě.Jen v příručče nenapsali, že pak budu ještě 5 minut funět na plexi který se zamlží, ikdyž je protizamlžovací.Tak ho otvírám a je mi zas zima.Do toho dálkáče od aut.To je život...
No zdráv dojel.Na závěr jedna otázka.Dočet to vůbec někdo až sem a nebo si tu píšu pro sebe a nikoho to nezajímá?Já jen abych si příště ušetřil čas.
Poučení z toho plyne: zkontrolujte světla dřív, než se budete odněkuď pozdě večer vracet.Vozte sebou alespoň minimum nářadí na základní orpavy.Plánujte cesty s rezervama.A vůbec si pořádně zkontrolujte mašinu, než někam pojedete.
1 reakcí na tento příspěvek Motorky jsou řehole
Jo, musí se tak udělat. Teda u motorek, co mají kvalty tam a zpátky. Ty co mají kvalty dokola, tak snad ne, ale nedoporučuju to. Lámat tam kvalty, při jen trochu rychlejší jízdě z neutrálu přes jedničku nahoru to je neskutečná prasárna a na přervání řetězu, či vysypání převodovky. Musí se téměř zastavit. Ale například od Horní Lhoty a Slavěnic k Vožici dolů jsou krásný serpentiny ve spádu až 8%, asi dvě se točejí skoro do 180 stupňů. A chvílema i dobrá silnice se slušnou živicí, bez děr a záplat. Je to maso to pomalu sjíždět bez nutnosti vymačkávat spojku, nebo přeřazovat, nechá se to decentně ubržďovat zadkem. Ale taky ne moc rychle, že ano. Já tam dávám tak maximálně 50 - 60 km/h abych to stačil v pohodě ušlajfovat pře nekterou z těch vlásenek. Už proto, že kamion, například když se souká do tý zákrtuty, tak toho má plný brejle. S tím se musí počítat. Taky že některý melodyboys v plechovkách si tam najíždějí fest do protisměru, je poměrně do těch vlásenek vidět, cestáři tam vysekali křoví. Je jasný, že když jedu s kopce míň než 2 kilometry souvisle a není to pěkná štreka na pokochání, tak to nemá cenu...