globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak na ventily?
 
26.10.2008 v 21:41
Zdar všem. Chtěl bych si sám zkontrolovat po sezóně ventilové vůle. Moje CBF má najeto cca 9 tisíc km, ale je stará 4 roky. Rád bych věděl jak to s nima vypadá. Poradíte mi v následujícím :
1/ když se sundavá víko válce mění se pak těsnění nebo se to podmazává silikonem? čeho se bát při odkrytování?
2/ abych mohl otáčet klikou, tak se sundavá víko u alternátoru?
3/ když je píst v HÚ a jsou ventily zavřené, tak se měří všechny vůle najednou (CBF má 4 ventily)?
Mám různé univerzální příručky, ale servisní ne, tu sem nikde nesehnal. Taky doteď nevím, jestli je rozvod OHC nebo DOHC. Poraďte prosím s postupem. Díky

Uzavřeno 16.04.2013 v 10:42 uživatelem Mike70
Předchozí
1 2
Následující

Jak na ventily?

26.10.2008 v 21:50 | Nahoru | #1
jestli má někdo páru kolik za to berou fachmani kteří tomu rozumí tak by se mi tato informace taky hodila mám tři kolem seby a chtěl od 2000-5000 za kontrolu ale zdá se mi to trochu moc aš na ty 2000 to by se ještě dalo kdyš za podtlaky chtěj všichni po 1000

2 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?

26.10.2008 v 22:07 | Nahoru | #2
KUK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

26.10.2008 v 22:17 | Nahoru | #3

dedek new>KUK


Díky - dobrý , ale je to málo. Spíš mi to připadá jako příručka pro prodejce a ne servis.

Jak na ventily?

26.10.2008 v 22:40 | Nahoru | #4
1) na takhle relativně nový motorce mi přijde trochu prasárna dávat silikon, koupil bych nové těsnění... ničeho se při odkrytování bát nemusíš, nic tě nepokouše

2) postavit na hlavní stojan, dát poslední kvalt a točit zadním kolem

3) vůle jsem měřil vždy v takové poloze, kdy byl palec vačky nejdál od místa, kde stlačuje ventil

(reakce na) Jak na ventily?

26.10.2008 v 22:54 | Nahoru | #5
dedek new> Jinak ta nová CBF250 vypadá docela pěkně >
[URL= si myslím, že by mohli konečně dát leteckej uzávěr na nádrž a zadní kotoučovou brzdu, ale to bych pak ještě chtěl zvýšit výkon...

Naposledy editováno 26.10.2008 22:56:02

1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?

27.10.2008 v 07:40 | Nahoru | #6
nevim proc chces na motorce ktera ma 9tisic kilaku delat vuli ventilu?!Mas snad pocit ze ti to tam mlati?A kdyz uz si chces mermomoci rejpat v motorce tak si pro otaceni nezapomen vyndat svicky.jinak ti to komprese nepusti ale udelas nejlip kdyz si namazes retez na zimu a celou ji umyjes nez ji zbytecne rozebirat.Nereknu bkdyby to byla Cina ale Honda s 9tisici kilaku....no nevim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

27.10.2008 v 23:18 | Nahoru | #7

Biker98>nevim proc chces na motorce ktera ma 9tisic kilaku delat vuli ventilu?!Mas snad pocit ze ti to tam mlati?A kdyz uz si chces mermomoci rejpat v motorce tak si pro otaceni nezapomen vyndat svicky.jinak ti to komprese nepusti ale udelas nejlip kdyz si namazes retez na zimu a celou ji umyjes nez ji zbytecne rozebirat.Nereknu bkdyby to byla Cina ale Honda s 9tisici kilaku....no nevim...



Nejde mi o to rejpat se v motorce, ale podle uživatelský příručky je na 12 tisících nebo po 12 měsících kontrola ventilů. Takže motorka je stará 4 roky a má najeto 9 tisíc. Doposud ventily nikdo nekontroloval takže, buď budu čekat na 12 tisíc, což bude tak v červnu 2009 nebo se striktně budu držte manuálu a pak je už po... Takže hledám kompromis. V zimě mám čas dělat údržbu, tak zkontroluju ventily a na jaře se nebudu bát za to pořádně vzít, protože budu vědět, že to mám vcajku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

28.10.2008 v 04:14 | Nahoru | #8
Mike70> Soráč, ale podle toho na co se ptáš o tom asi tolik nevíš a myslím si že udělaáš víc škody než užitku. (Čili celý to rozmrdáš, ztrhneš pár závitů, postrácíš pár šroubků atd.) A celý jaro 2009 Ti to bude nějakej mechanik dávat za těžký love dohromady. Jinak 9 tisíc na Hondu se mi taky nezdá nějak kritický. Zvaž to. Čau.

(reakce na) Jak na ventily?

28.10.2008 v 09:11 | Nahoru | #9
pida1100> To je zase debata Když o tom tolik víš, tak napiš to nejdůležitější, jinka drž hubu. Takovýhle rady sou mi k prdu. Doposud si dělám na motorce vechno sám a kontrola vůle ventilů není zas tak nic hrozně závažnýho. Nejdu půlit motor ani dělat GO. Takže pokud tu je někdo, kdo bude tak hodnej a ochotnej poradit, tak děkuju. Rady typu 9 tisíc není zas až tak moc apod. sou mi k hovnu

1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?

28.10.2008 v 10:13 | Nahoru | #10
Kup si BMW a mas klid.Mam 75tisic a ventily jsou porat tam kde byli a rozvodak se taky nemeni.mozna tak u 150ti.Jen si myslime ze kdyz te to nezlobi tak proc se v tom rejpat.Hlavne jestli v tom nemas 4roky starej olej

1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?

28.10.2008 v 11:59 | Nahoru | #11
Kopni tam nejvyssi kvalt hod to na central vyndej svicku. Otacenim zadniho kola nastav vacku aby palec smeroval vzdycky presne od toho ventilu kterej meris. Mas tam saci a vyfukovou vacku jen pro info. Kolem toc vzdycky jen dopredu. Zjistis ze mas vule spravny, pekne tam srovnas tesneni (budes ho mit v poradku u takhle mladyho motóru) a podmaznes lehce silikonem ty "pulmesice" co jsou na tesneni ale mazat budes samozrejme na motor. A das si fakt poradnej pozor abys si nestrhnul zavity co drzej viko....to je vsechno
Jo a motor musi bejt samozrejme uplne studenej.

Naposledy editováno 28.10.2008 12:04:51

(reakce na) Jak na ventily?

28.10.2008 v 13:16 | Nahoru | #12

Biker98>Kup si BMW a mas klid.Mam 75tisic a ventily jsou porat tam kde byli a rozvodak se taky nemeni.mozna tak u 150ti.Jen si myslime ze kdyz te to nezlobi tak proc se v tom rejpat.Hlavne jestli v tom nemas 4roky starej olej


Protože je lepší kontrolovat dřív, než zlobit začne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

28.10.2008 v 13:22 | Nahoru | #13

powl>Kopni tam nejvyssi kvalt hod to na central vyndej svicku. Otacenim zadniho kola nastav vacku aby palec smeroval vzdycky presne od toho ventilu kterej meris. Mas tam saci a vyfukovou vacku jen pro info. Kolem toc vzdycky jen dopredu. Zjistis ze mas vule spravny, pekne tam srovnas tesneni (budes ho mit v poradku u takhle mladyho motóru) a podmaznes lehce silikonem ty "pulmesice" co jsou na tesneni ale mazat budes samozrejme na motor. A das si fakt poradnej pozor abys si nestrhnul zavity co drzej viko....to je vsechno
Jo a motor musi bejt samozrejme uplne studenej.



V chytré knížce sem čet, že se neotáčí motorem přes zadní kolo, ale klíčem přímo přes klikový hřídel. Jsou tam prej i značky pro HÚ. Jakej silikon se používá na těsnění hlavy? A taky neznám utahovací moment šroubů hlavy.

Jak na ventily?

28.10.2008 v 13:57 | Nahoru | #14
S těsněním podle mě nic dělat nemusíš - na ventilovym víku je gumovej o-kroužek, kterej tam klidně můžeš znova vrátit - alespoň mě teda těsní
ale nevim, možná má CBF klasický papírový těsnění

(reakce na) Jak na ventily?

28.10.2008 v 14:51 | Nahoru | #15
Mike70> Člověče ,když ti někdo řekne, jak to máš udělat(po lopatě),tak hned odkazuješ na chytrou knížku.Tak se neptej a udělej to podle ní.Mám pocit,že máš hodně chuti ,ale žádný zkušenosti. že dar tvé práci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

28.10.2008 v 17:32 | Nahoru | #16
Mike70> Vůbec se v tom nerejpej,buď v klidu a zkontroluj je klidně až ve 20000km.Věř,vím co píši.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 09:14 | Nahoru | #17

jossé>Mike70> Vůbec se v tom nerejpej,buď v klidu a zkontroluj je klidně až ve 20000km.Věř,vím co píši.



A až se mi potká motor tak to platíš, jo?

(reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 09:45 | Nahoru | #18

Mike70>jossé>Mike70> Vůbec se v tom nerejpej,buď v klidu a zkontroluj je klidně až ve 20000km.Věř,vím co píši.

A až se mi potká motor tak to platíš, jo?



proboha proč by se ti to mělo potkat??
ja říkám furt žě nejhorší je smrt z vyděšení

(reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 10:37 | Nahoru | #19
Mike70> Proč by se ti měl potkat motor????To máš asi pěknou jebku
možná máš nějakého číňana a dali tam místo řetězu řemen

Naposledy editováno 29.10.2008 10:39:09

1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?

29.10.2008 v 10:58 | Nahoru | #20
Aspoň že je kluk natolik soudnej,že se učí na své motorce
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 11:24 | Nahoru | #21

Camča_v>Aspoň že je kluk natolik soudnej,že se učí na své motorce
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě



To je super, že sem ještě "kluk" Taky myslím, že hejbat pístem přes zadní kolo je prasárna... Takže jak teda přesně na to?

Jak na ventily?

29.10.2008 v 11:27 | Nahoru | #22
Cítíš se v sedmatřiceti na dědka? Tak to pak sorry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 15:15 | Nahoru | #23

Mike70>Camča_v>Aspoň že je kluk natolik soudnej,že se učí na své motorce
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě

To je super, že sem ještě "kluk" Taky myslím, že hejbat pístem přes zadní kolo je prasárna... Takže jak teda přesně na to?



A to víčko na levé straně motoru tam máš na co?Za pár okamžiků jsi na šroubu klikovky a točíš si s klikou ,,bez prasáren,,
Na klice jsi za 5 vteřin(nevím jak seš zručný)Max.za 10s

Naposledy editováno 29.10.2008 15:19:05

1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?

29.10.2008 v 15:54 | Nahoru | #24
Toč aleternátorem nebo zadním kolem on v tom zas takovej rozdíl není . Zadní kolo má nevýhodu , že je dál od motoru. Najed ryskou na rysku T na rotoru. Jeden z válců by měl být v horní uvrati a všechny ventyly zavřený. Zkontroluj to seřid a nestrhni šroubek vahadla jinak budeš schánět další.Otoč o 360° seřid druhej válec. Můžeš seřizovat i když nemáš rysky v zákrytu ,ale v tom případě musí být ventyl zavřenej a vačka odkloněná. Těsnění pod hlavu bude nejspíš gumička. Nic neměn. Kdyby to chtělo přecejen téct, vyměníš později.

Edit: Jinak ostatní mají pravdu s tím , že ještě pár km bez kontroly to klidně vydrží.

Naposledy editováno 29.10.2008 15:55:05

(reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 16:59 | Nahoru | #25

jossé>Mike70>Camča_v>Aspoň že je kluk natolik soudnej,že se učí na své motorce
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě

To je super, že sem ještě "kluk" Taky myslím, že hejbat pístem přes zadní kolo je prasárna... Takže jak teda přesně na to?

A to víčko na levé straně motoru tam máš na co?Za pár okamžiků jsi na šroubu klikovky a točíš si s klikou ,,bez prasáren,,
Na klice jsi za 5 vteřin(nevím jak seš zručný)Max.za 10s



Co kdybys nejdřív četl a až pak reagoval?

(reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 17:10 | Nahoru | #26

Venda>Toč aleternátorem nebo zadním kolem on v tom zas takovej rozdíl není . Zadní kolo má nevýhodu , že je dál od motoru. Najed ryskou na rysku T na rotoru. Jeden z válců by měl být v horní uvrati a všechny ventyly zavřený. Zkontroluj to seřid a nestrhni šroubek vahadla jinak budeš schánět další.Otoč o 360° seřid druhej válec. Můžeš seřizovat i když nemáš rysky v zákrytu ,ale v tom případě musí být ventyl zavřenej a vačka odkloněná. Těsnění pod hlavu bude nejspíš gumička. Nic neměn. Kdyby to chtělo přecejen téct, vyměníš později.

Edit: Jinak ostatní mají pravdu s tím , že ještě pár km bez kontroly to klidně vydrží.



Je to jednoválec,rozvod DOHC ...... takže by se dalo říct,že v horní úvrati kompresního zdvihu se dají měřit vůle.
Nikde jsem bohužel nenašel,jakej je to systém - s vahadlem,nebo bez,takže se nechci pouštět do větších akcí
DOHC jednoválec jsem zatím neměl tu čest dělat.SOHC 1 válec 4V s vahadly no problem,DOHC 4 válec 16V s vahadly i bez taky,ale vždycky hledím stáhnout servisní manuál a postupovat podle něj.Takže doporučuju stáhnout a na "zaručený" postupy se vyprdnout

Jak na ventily?

29.10.2008 v 19:04 | Nahoru | #27
Jednoválec .No to sem netušil .Každopádně ten postup co sem napsal je aplikovatelnej ve většině případů .

Jak na ventily?

29.10.2008 v 20:27 | Nahoru | #28
Hlavne netoc motorem pres rychlost, muze ti preskocit rozvodak a jses v pr.., na boku motoru by mel bejt kryt, tak se dostanes ke klikovce a ja mam zeshora sroub a pod nim rysky na uvrate, tak si tam das myslim horni a zmeris a bud protahnes nebo povolis to je vse, vule by mely bejt v manualu

Jak na ventily?

29.10.2008 v 22:08 | Nahoru | #29
Start> Proč by proboha přeskakoval rozvoďák? To bys nesměl za jízdy brzdit motorem, protože by ti přeskočil rozvoďák...

Jak na ventily?

31.10.2008 v 10:57 | Nahoru | #30
To mne kluci musite vysvetlit proc je otaceni zadnim kolem prasarna Nejspis povazujete pomale pootoceni za vetsi prdu nez kdyz tam za jizdy kopnu o dva kvalty niz. Navic jsem snad napsal ze ma kolem tocit jen dopredu. Taky by mne teda zajimalo jakej je rozdil mezi tim kdyz tocim rovnou klikou nebo kdyz kolo toci prevodovkou a prevodovka toci klikou. Doufam ze mne to objasnite.
Mike70>"A až se mi potká motor tak to platíš, jo?" ...tomu chces zabranit serizenim vuli na ventilech jo?

Ze sem vubec neco psal

Naposledy editováno 31.10.2008 11:12:19
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist