1/ když se sundavá víko válce mění se pak těsnění nebo se to podmazává silikonem? čeho se bát při odkrytování?
2/ abych mohl otáčet klikou, tak se sundavá víko u alternátoru?
3/ když je píst v HÚ a jsou ventily zavřené, tak se měří všechny vůle najednou (CBF má 4 ventily)?
Mám různé univerzální příručky, ale servisní ne, tu sem nikde nesehnal. Taky doteď nevím, jestli je rozvod OHC nebo DOHC. Poraďte prosím s postupem. Díky
Uzavřeno 16.04.2013 v 10:42 uživatelem Mike70
2 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
dedek new>KUK
Díky - dobrý , ale je to málo. Spíš mi to připadá jako příručka pro prodejce a ne servis.
2) postavit na hlavní stojan, dát poslední kvalt a točit zadním kolem
3) vůle jsem měřil vždy v takové poloze, kdy byl palec vačky nejdál od místa, kde stlačuje ventil
1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
Biker98>nevim proc chces na motorce ktera ma 9tisic kilaku delat vuli ventilu?!Mas snad pocit ze ti to tam mlati?A kdyz uz si chces mermomoci rejpat v motorce tak si pro otaceni nezapomen vyndat svicky.jinak ti to komprese nepusti ale udelas nejlip kdyz si namazes retez na zimu a celou ji umyjes nez ji zbytecne rozebirat.Nereknu bkdyby to byla Cina ale Honda s 9tisici kilaku....no nevim...
Nejde mi o to rejpat se v motorce, ale podle uživatelský příručky je na 12 tisících nebo po 12 měsících kontrola ventilů. Takže motorka je stará 4 roky a má najeto 9 tisíc. Doposud ventily nikdo nekontroloval takže, buď budu čekat na 12 tisíc, což bude tak v červnu 2009 nebo se striktně budu držte manuálu a pak je už po... Takže hledám kompromis. V zimě mám čas dělat údržbu, tak zkontroluju ventily a na jaře se nebudu bát za to pořádně vzít, protože budu vědět, že to mám vcajku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?
1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?
Jo a motor musi bejt samozrejme uplne studenej.
Naposledy editováno 28.10.2008 12:04:51
Biker98>Kup si BMW a mas klid.Mam 75tisic a ventily jsou porat tam kde byli a rozvodak se taky nemeni.mozna tak u 150ti.Jen si myslime ze kdyz te to nezlobi tak proc se v tom rejpat.Hlavne jestli v tom nemas 4roky starej olej
Protože je lepší kontrolovat dřív, než zlobit začne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
powl>Kopni tam nejvyssi kvalt hod to na central vyndej svicku. Otacenim zadniho kola nastav vacku aby palec smeroval vzdycky presne od toho ventilu kterej meris. Mas tam saci a vyfukovou vacku jen pro info. Kolem toc vzdycky jen dopredu. Zjistis ze mas vule spravny, pekne tam srovnas tesneni (budes ho mit v poradku u takhle mladyho motóru) a podmaznes lehce silikonem ty "pulmesice" co jsou na tesneni ale mazat budes samozrejme na motor. A das si fakt poradnej pozor abys si nestrhnul zavity co drzej viko....to je vsechno
Jo a motor musi bejt samozrejme uplne studenej.
V chytré knížce sem čet, že se neotáčí motorem přes zadní kolo, ale klíčem přímo přes klikový hřídel. Jsou tam prej i značky pro HÚ. Jakej silikon se používá na těsnění hlavy? A taky neznám utahovací moment šroubů hlavy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
jossé>Mike70> Vůbec se v tom nerejpej,buď v klidu a zkontroluj je klidně až ve 20000km.Věř,vím co píši.
A až se mi potká motor tak to platíš, jo?
1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
Camča_v>Aspoň že je kluk natolik soudnej,že se učí na své motorce
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě
To je super, že sem ještě "kluk" Taky myslím, že hejbat pístem přes zadní kolo je prasárna... Takže jak teda přesně na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ventily?
Mike70>Camča_v>Aspoň že je kluk natolik soudnej,že se učí na své motorce
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě
To je super, že sem ještě "kluk" Taky myslím, že hejbat pístem přes zadní kolo je prasárna... Takže jak teda přesně na to?
A to víčko na levé straně motoru tam máš na co?Za pár okamžiků jsi na šroubu klikovky a točíš si s klikou ,,bez prasáren,,
Na klice jsi za 5 vteřin(nevím jak seš zručný)Max.za 10s
Naposledy editováno 29.10.2008 15:19:05
1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?
Edit: Jinak ostatní mají pravdu s tím , že ještě pár km bez kontroly to klidně vydrží.
Naposledy editováno 29.10.2008 15:55:05
jossé>Mike70>Camča_v>Aspoň že je kluk natolik soudnej,že se učí na své motorce
Rady tipu otáčej zadním kolem atp. by raději ani neměl číst - řemeslo braň se,kurvím tě
To je super, že sem ještě "kluk" Taky myslím, že hejbat pístem přes zadní kolo je prasárna... Takže jak teda přesně na to?
A to víčko na levé straně motoru tam máš na co?Za pár okamžiků jsi na šroubu klikovky a točíš si s klikou ,,bez prasáren,,
Na klice jsi za 5 vteřin(nevím jak seš zručný)Max.za 10s
Co kdybys nejdřív četl a až pak reagoval?
Venda>Toč aleternátorem nebo zadním kolem on v tom zas takovej rozdíl není . Zadní kolo má nevýhodu , že je dál od motoru. Najed ryskou na rysku T na rotoru. Jeden z válců by měl být v horní uvrati a všechny ventyly zavřený. Zkontroluj to seřid a nestrhni šroubek vahadla jinak budeš schánět další.Otoč o 360° seřid druhej válec. Můžeš seřizovat i když nemáš rysky v zákrytu ,ale v tom případě musí být ventyl zavřenej a vačka odkloněná. Těsnění pod hlavu bude nejspíš gumička. Nic neměn. Kdyby to chtělo přecejen téct, vyměníš později.
Edit: Jinak ostatní mají pravdu s tím , že ještě pár km bez kontroly to klidně vydrží.
Je to jednoválec,rozvod DOHC ...... takže by se dalo říct,že v horní úvrati kompresního zdvihu se dají měřit vůle.
Nikde jsem bohužel nenašel,jakej je to systém - s vahadlem,nebo bez,takže se nechci pouštět do větších akcí
DOHC jednoválec jsem zatím neměl tu čest dělat.SOHC 1 válec 4V s vahadly no problem,DOHC 4 válec 16V s vahadly i bez taky,ale vždycky hledím stáhnout servisní manuál a postupovat podle něj.Takže doporučuju stáhnout a na "zaručený" postupy se vyprdnout
Mike70>"A až se mi potká motor tak to platíš, jo?" ...tomu chces zabranit serizenim vuli na ventilech jo?
Ze sem vubec neco psal
Naposledy editováno 31.10.2008 11:12:19