globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak na ventily?
 
26.10.2008 v 21:41
Zdar všem. Chtěl bych si sám zkontrolovat po sezóně ventilové vůle. Moje CBF má najeto cca 9 tisíc km, ale je stará 4 roky. Rád bych věděl jak to s nima vypadá. Poradíte mi v následujícím :
1/ když se sundavá víko válce mění se pak těsnění nebo se to podmazává silikonem? čeho se bát při odkrytování?
2/ abych mohl otáčet klikou, tak se sundavá víko u alternátoru?
3/ když je píst v HÚ a jsou ventily zavřené, tak se měří všechny vůle najednou (CBF má 4 ventily)?
Mám různé univerzální příručky, ale servisní ne, tu sem nikde nesehnal. Taky doteď nevím, jestli je rozvod OHC nebo DOHC. Poraďte prosím s postupem. Díky

Uzavřeno 16.04.2013 v 10:42 uživatelem Mike70

1 reakcí na tento příspěvek Jak na ventily?

29.10.2008 v 15:54 | Nahoru | #1
Toč aleternátorem nebo zadním kolem on v tom zas takovej rozdíl není . Zadní kolo má nevýhodu , že je dál od motoru. Najed ryskou na rysku T na rotoru. Jeden z válců by měl být v horní uvrati a všechny ventyly zavřený. Zkontroluj to seřid a nestrhni šroubek vahadla jinak budeš schánět další.Otoč o 360° seřid druhej válec. Můžeš seřizovat i když nemáš rysky v zákrytu ,ale v tom případě musí být ventyl zavřenej a vačka odkloněná. Těsnění pod hlavu bude nejspíš gumička. Nic neměn. Kdyby to chtělo přecejen téct, vyměníš později.

Edit: Jinak ostatní mají pravdu s tím , že ještě pár km bez kontroly to klidně vydrží.

Naposledy editováno 29.10.2008 15:55:05

(reakce na) Jak na ventily?

29.10.2008 v 17:10 | Nahoru | #2

Venda>Toč aleternátorem nebo zadním kolem on v tom zas takovej rozdíl není . Zadní kolo má nevýhodu , že je dál od motoru. Najed ryskou na rysku T na rotoru. Jeden z válců by měl být v horní uvrati a všechny ventyly zavřený. Zkontroluj to seřid a nestrhni šroubek vahadla jinak budeš schánět další.Otoč o 360° seřid druhej válec. Můžeš seřizovat i když nemáš rysky v zákrytu ,ale v tom případě musí být ventyl zavřenej a vačka odkloněná. Těsnění pod hlavu bude nejspíš gumička. Nic neměn. Kdyby to chtělo přecejen téct, vyměníš později.

Edit: Jinak ostatní mají pravdu s tím , že ještě pár km bez kontroly to klidně vydrží.



Je to jednoválec,rozvod DOHC ...... takže by se dalo říct,že v horní úvrati kompresního zdvihu se dají měřit vůle.
Nikde jsem bohužel nenašel,jakej je to systém - s vahadlem,nebo bez,takže se nechci pouštět do větších akcí
DOHC jednoválec jsem zatím neměl tu čest dělat.SOHC 1 válec 4V s vahadly no problem,DOHC 4 válec 16V s vahadly i bez taky,ale vždycky hledím stáhnout servisní manuál a postupovat podle něj.Takže doporučuju stáhnout a na "zaručený" postupy se vyprdnout
Téma je zamknuto


TOPlist