globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 12:08 | Nahoru | #1

Smrči GSX-F>Orgovany> Ahoj, díky za podporu. S úpravama jsem zhruba v polovině. Po sáhodlouhých hospodských ale i odborných "konzultacích" jsem dospěl k názoru, že to turbo realizovat nebudu - aspoň ne letos. Finančně jsem byl na nákup připravený, ale šel jsem na to trochu jinou cestou.
Jelikož jsem viděl inzerát na nádherný kola Marchesini, dlouho jsem neváhal a zakoupil je. Po pár složitějších měřeních a menších úpravách je výsledek zde:

[img] jsem odjakživa tak trochu nadával na Busácký brzdy, pořídil jsem komplet sadu (na předek) od Beringeru. Nejen že jsem na něj četl samou chválu, ale taky mi přišly vhledově nejhezčí. Výsledek zde:

[img] a abych taky dopřál trochu motoru, tak jsem šel zatím jen do těch vaček Yoshimura. To mám zatím v rozpracovanosti.

[img] v tom sice dost peněz, ale doufám, že to bude stát za to. Můj "sen" a zároveň cíl je dostat se přes 200 koní. Snad se to podaří. Až bude k dispozici nějaký graf, hodím to sem. Ladění mám předběžně domluvený s DéKáčkem, protože od nich mám výfuky i ty vačky, tak na mě koukají jako na jejich zákazníka, čili jednání vcelku v pohodě.

Edit: Co se týká pístů nebo zvětšení objemu jako takového, mám tak trochu strach právě o životnost motoru, protože jak jsem psal někde v příspěvku výše, najedu cca 15.000 km ročně. Pokud výsledek letošních úprav nebude to "pravý ořechový", uvažoval bych o pístní sadě Yoshimura, která sice zachová objem, ale zvýší kompresní poměr.



Ty jsi fakt šílenec v pozitivním slova smyslu . K těm kolům nemam co dodat . Snad jen to že bych ti je nejradši odmontoval a dal je na tu moji mršku . V Intermotu jsem měl přední kolo Marchesini v ruce (ale i s kotouči) a nechápal jsem jak je to lehký - skoro jako balza . Byli vyrobeny z magnésia..... Z jakýho materiálu je máš ty ? Kovanej dural nebo taky magnésium ???
K těm brzdám: horší brdy než má Hayabusa jsou snad jen bubny . Já mam origo 6 písty + opletený hadice, doposavad jsem jezdil na SbS střední tvrdosti a dokut se brzdy neohřáli, tak to celkem šlo . Ale když šlo na lámání chleba dokázal jsem je během pár zabrždění totálně utavit až přestali brzdit úplně !!! Nyní jsem zakoupil obložení Brembo - tak jsem zvědav jaký bude rozdíl, doufám že k lepšímu .
Jinak Beringer to je fakt maso , nevím kolik si za ně dal ale nový musej stát majland !!! Beringer taky vyrábí zvdojený kotouče......

Jinak můj sen je nová Suzuki Hayabusa v bílé barvě . Jak se líbí tobě ?

Jinak k těm motorickým úpravám: vačky jsou podle mě dobrý ale jen v těch nejvyžších otáčkách (přidaj něco ve špičce). Ale vliv na průběh v nízkých a středních otáčkách nemají snad žádnej. To naopak písty s větším průměrem ti zvětšej jak výkon, tak krouťák ale v celým rozsahu . Kdybych ale nemusel koukat na každou korunu, tak bych dal obojí....

Hele a co takhle kdyby jsi dal do Hayabusy racingový zapalko od Igni Techu ? Hodně lidí na to pjeje chválu . Nevím zda tim jde ladit palivová mapa, ale jde s tím ladit dobu zážehu jiskry. A to taky má vliv na charakteristiku motoru.

Jinak se tě chci zeptet zda nemáš zájem zkusit si někdy nějakej sprintík - rád bych tě osobně poznal, ale i tu tvou raketu . Nebo by jsi mohl přijet jen na čumendu na ten ¨můj¨ sprintík....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 14:49 | Nahoru | #2
Orgovany> Tak kola mám doslova "forged aluminium", čili kovaný hliník, ale hmotnostně je to (pocitově) šílenej rozdíl. Je vidět, že s brzdama máme stejný neblahý zkušenosti - já zkoušel krom originálů ještě destičky Nissin a Gold Fren. Paradoxně byly Gold Freny pocitově lepší než jednou tak dražší Nissiny. To nemění nic na tom, že pokud to na mě přišlo, uvařil jsem oboje během pár kilometrů.
Zdvojený kotouče od Beringeru (pod označením 4D) stály ještě o cca 14.000 víc a podle slov prodejce mezi těmy zdvojenými a "standardními" Beringery není v běžném provozu rozdíl. A na Buse vypadají ty 4D tak nějak divně - jsou hrozně malý v průměru.
Co se týká bílý nový Busy, tak ta se mi libí taky moc, ale mladá by mi jí nedovolila, protože má averzi k bílým a žlutým motorkám - nechápu proč.
U těch vaček je mi ta výkonová špička jasná, však mě taky občas štve, že kolem 7 tisíc busa zabere jak bejk a pak už mě nečekalo žádný "překvápko". Průběh s vačkama Yoshimura zde:

[img] sprinty by mě lákaly, ale mám na to mašinu moc rád a osobně se necítím na to dělat nějaký výsledky. Ale jen tak pro zábavu bych si to na čas rád zkusil. Byl jsem se letos jednou na tebe podívat v Týně nad Vltavou a super. Každopádně tvoje úpravy jsou specifický na sport, který provozuješ, což je logický. Já se držím takový tý všestranný použitelnosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist