globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 14:49 | Nahoru | #1
Orgovany> Tak kola mám doslova "forged aluminium", čili kovaný hliník, ale hmotnostně je to (pocitově) šílenej rozdíl. Je vidět, že s brzdama máme stejný neblahý zkušenosti - já zkoušel krom originálů ještě destičky Nissin a Gold Fren. Paradoxně byly Gold Freny pocitově lepší než jednou tak dražší Nissiny. To nemění nic na tom, že pokud to na mě přišlo, uvařil jsem oboje během pár kilometrů.
Zdvojený kotouče od Beringeru (pod označením 4D) stály ještě o cca 14.000 víc a podle slov prodejce mezi těmy zdvojenými a "standardními" Beringery není v běžném provozu rozdíl. A na Buse vypadají ty 4D tak nějak divně - jsou hrozně malý v průměru.
Co se týká bílý nový Busy, tak ta se mi libí taky moc, ale mladá by mi jí nedovolila, protože má averzi k bílým a žlutým motorkám - nechápu proč.
U těch vaček je mi ta výkonová špička jasná, však mě taky občas štve, že kolem 7 tisíc busa zabere jak bejk a pak už mě nečekalo žádný "překvápko". Průběh s vačkama Yoshimura zde:

[img] sprinty by mě lákaly, ale mám na to mašinu moc rád a osobně se necítím na to dělat nějaký výsledky. Ale jen tak pro zábavu bych si to na čas rád zkusil. Byl jsem se letos jednou na tebe podívat v Týně nad Vltavou a super. Každopádně tvoje úpravy jsou specifický na sport, který provozuješ, což je logický. Já se držím takový tý všestranný použitelnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

23.1.2009 v 19:33 | Nahoru | #2
Smrči GSX-F> Ahoj!Klobouk dolů před tvojí odhodlaností,ty brzdy jsou fakt jako ze sna...mrknul jsem na ten váš web a nějak mi to tvoje působení na Buse nekoresponduje s motem které tam mate tak hrdě vytaveno,cituji: Seru na tuning. ?

(reakce na) Zvýšení objemu

24.1.2009 v 01:55 | Nahoru | #3
Smrči GSX-F> pěkná práce.

Sem celej natěšenej, až sem dáš fotky jak grafu, tak Busy jako celek už pěkně nastrojený, jak to bude s těma kolama a brzdama vypadat-prostě LUXUS
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist