Nejdulezitejsi body co tam jsou(tyka se pouze novych masin 2004+)
-nedrzet to v konstantnich otackach jakychkoliv (nejdulezitejsi)
-normalne tomu pry davat zadne do 7000rpm(pry je treba naucit motor na vsechny otacky)
-nedelat prudke starty
-pry se motorky nejlepe zajizdej na okruhu
jinak ja zajizdel minuly rok a setril to prvnich 600 mil a na dopuruceni jsem tomu parkrat dal aby se to naucilo na otacky do cerveneho,poprve jsem tomu dal asi po 300milich ale jak je napsany nahore pry tomu muzes davat furt
Jo a bavime se tady o supersportu zejo?
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky
http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Prakticky tam píšou, že tomu musíš dát po řádném zahřátí motoru čočku, aby se dostatečně zatáhly pístní kroužky. Že pomalý zabíhání nezajistí dostatečnou těsnost: kroužek-válec.
S tím, že prvních 50 km rozhoduje.
Fakt je, že motory trápí výrobce už na stolici ve výstupní kontrole, takže už mají něco za sebou a na volnoběh to tam asi nehoní
Mě to přijde moc brutální, ale třeba to funguje
Dneska už mají motory jinak už tak minimální vůle, že zase už není tak co zajíždět.
Právě taky zajíždím GSX-R 1000, mám 250 km. Snažím se řadit, akcelerovat (ale ne brutálně, že tam dám ze 1/4 plynu plnej) a brzdit motorem. Vytáčím příležitostně i do 9 tis, s tím že to tam nedržím dlouho a okamžitě řadím nahoru nebo pustím plyn a brzdím motorem. Prostě ať si zvyká na zátěž. Nevadí příležitostné vytočení motoru, mnohem horší jsou stálé otáčky anebo drbat a podtáčet to dole někde na 2 tis . To motoru ubližuje mnohem víc než pársekundové vytočení motoru k omezovači.
Navíc jak sleduju, každej výrobce píše jiné hodnoty u stejné kategorie a obsahu motorek - všichni se ale shodují: nejezdit dlouhodobě v omezovači, nejezdit ve stejných otáčkách po dlouhou dobu, řadit a NEPODTÁČET MOTOR.
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky
První dva dny - tedy do první výměny oleje - jsem ji hlídal do 4-5tisíc otáček, často řadil nahoru a dolů, brzdil motorem pro vyfouknutí sajrajtu, jezdili jsme s bratránkem po okreskách z Nového Strašecí směr Mělník, Dubá, Sobotka, Český ráj apod. Pár kiláků jsem dal i po Praze.
Od výměny oleje (třetí den) jsem ji s každými pěti sty kilometry dával vyšší a vyšší otáčky, takže 6000ot si ochutnala kolem 1500km, 7000ot kolem 2000km a chvilkami mezitím i 8000ot, protože přece jen chtěla jet a já ji nebrzdil
Prostě při rychlosti 230km/h tam holt nějaké otáčky byly...
Zásada je jedna: netůrovat studený motor...!!! Z garáže jet po městě kolem 3000ot a zahřívat gumy zleva do prava. Po pár kilometrech, po zahřátí oleje i celého motoru už nemusíš přemýšlet nad ničím, protože motory Honda jsou nejlepší benzínové motory světa, vývojáři už je vychytali dostatečně. Jsem maximálně spokojen, lítá to jak supersport, bere od spodu jak turbodiesel, bez problémů, bez spotřeby oleje.
prvních 800 km je nedůležitějších v životě vaší motorky...
...max otáčky motoru:
prvních 800 km: pod 5000 ot.
do 1600 km: pod 7500 ot.
přes 1600 km: pod 10500 ot.
...měňte otáčky motoru, je třeba motor zatěžovat (sesazení součástek) a uvolňovat(ochlazení součástek), ale je třeba to nepřehnat (viz tabulka)
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky
Např u mé Kawy jsem měl instrukce prvních 800km do 4tis ot, dalších 800km do 6tis ot a pak pomalu zvyšovat. po prvních 1000km navíc výměna oleje, protože tam dávají záběhový a ten se musí rychle vyměnit za obyč...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |