globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záběh nové motorky
3.10.2008 v 01:41
Ahoj všichni. Rád bych si nechal poradit, jak se nejlépe chovat k novému motoru, tedy něco z praxe.Jde o Hondu CBF 1000.

Záběh nové motorky

3.10.2008 v 05:26 | Nahoru | #1
Důležité je minimálně prvních 2000 km nevytáčet motor, držet jej v nižších až středních otáčkách. Dále v záběhu je vhodné často řadit a měnit způsob jízdy. To znamená občas jízda ve městě a občas mimo město, ale jak říkám, nevytáčet motor. Prvních 15000 km je taky vhodné častěji měnit olej. Dokonce někteří výrobci doporučují první výměnu již po ujetí 1000 km. Pak už záleží, co je napsáno v manuále. Ale čím častější, tím jenom lepší. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

Záběh nové motorky

3.10.2008 v 05:49 | Nahoru | #2
Pokud to mas novou masinu tak se drz manualu. Ja jsem mel u sve Yamahy doporuceni abych to prvnich 1600 km dlouho nedrzel nad 7.000 ot. To znamena ze ten stroj tam musis naucit jezdit ale opravdu jen treba vytocit - pro zrychleni ale nedrzet to tam dlouho. A s tim olejem dle manualu. Hlavne bezpecne ! Ahoj a at ti to slape.

Záběh nové motorky

3.10.2008 v 07:19 | Nahoru | #3
No jo je o tom cely vypraveni na netu ale v anglictine nevim jak na tom s ni jses ale musel bych to nekde najit:
Nejdulezitejsi body co tam jsou(tyka se pouze novych masin 2004+)
-nedrzet to v konstantnich otackach jakychkoliv (nejdulezitejsi)
-normalne tomu pry davat zadne do 7000rpm(pry je treba naucit motor na vsechny otacky)
-nedelat prudke starty
-pry se motorky nejlepe zajizdej na okruhu

jinak ja zajizdel minuly rok a setril to prvnich 600 mil a na dopuruceni jsem tomu parkrat dal aby se to naucilo na otacky do cerveneho,poprve jsem tomu dal asi po 300milich ale jak je napsany nahore pry tomu muzes davat furt

Jo a bavime se tady o supersportu zejo?

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky

3.10.2008 v 08:07 | Nahoru | #4
důležitý je první olej a pak střídat pracovní řežimy všem komponentů motorky. Tj střídat, né nakopat tam 5-6 a ject.. dálnice je to nejhorší co muže být.. Takže hezky drncat po okreskách občas to vyotčit, prostě kacelerace-pak zas chvilku klid... nenechat motor zlenivět, ale neupect jej ... a zahřívej před jízdou důkladně-udělá se ta správná ovalita-při záběhu

Záběh nové motorky

3.10.2008 v 08:28 | Nahoru | #5
Ještě bych doplnil že lepší sou delší jízdy.

Záběh nové motorky

3.10.2008 v 09:07 | Nahoru | #6
S tím olejem si to zjisti přesně. Nebývá dobré ho měnit moc brzo, protože někteří výrobci tam dávají minerál na zajetí, kvůli lepšímu spasování a zaběhnutí součástí, páč syntetika už jenom maže, ale nebrousí. Nejlepší je držet se toho, co doporučuje výrobce a na rady "odborníků" se vykašlat. Hlavně to ze začátku nehonit, nepřetáčet a jezdit hodně okresky, město... Postupně zvedat zátěž a to i v záběhu, podle motorky už třeba od 300-500km a po tisícovce už normál ale ne přehnaná palba - netočit do červenýho. Jak vyměníš oleje, tak už jezdi jak chceš.

Záběh nové motorky

20.10.2008 v 11:17 | Nahoru | #7
Tady je to dost zajímavě popsaný.Docela kontroverzní postup:
http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Prakticky tam píšou, že tomu musíš dát po řádném zahřátí motoru čočku, aby se dostatečně zatáhly pístní kroužky. Že pomalý zabíhání nezajistí dostatečnou těsnost: kroužek-válec.
S tím, že prvních 50 km rozhoduje.
Fakt je, že motory trápí výrobce už na stolici ve výstupní kontrole, takže už mají něco za sebou a na volnoběh to tam asi nehoní
Mě to přijde moc brutální, ale třeba to funguje

Dneska už mají motory jinak už tak minimální vůle, že zase už není tak co zajíždět.

Právě taky zajíždím GSX-R 1000, mám 250 km. Snažím se řadit, akcelerovat (ale ne brutálně, že tam dám ze 1/4 plynu plnej) a brzdit motorem. Vytáčím příležitostně i do 9 tis, s tím že to tam nedržím dlouho a okamžitě řadím nahoru nebo pustím plyn a brzdím motorem. Prostě ať si zvyká na zátěž. Nevadí příležitostné vytočení motoru, mnohem horší jsou stálé otáčky anebo drbat a podtáčet to dole někde na 2 tis . To motoru ubližuje mnohem víc než pársekundové vytočení motoru k omezovači.

Navíc jak sleduju, každej výrobce píše jiné hodnoty u stejné kategorie a obsahu motorek - všichni se ale shodují: nejezdit dlouhodobě v omezovači, nejezdit ve stejných otáčkách po dlouhou dobu, řadit a NEPODTÁČET MOTOR.

Záběh nové motorky

21.10.2008 v 17:01 | Nahoru | #8
Jak říkaj některý kluci, drž se manuálu,každej motor je jinak stavěnej, proto pro každej platí jiný režim otáčekpopř. jiný počet km na zajetí..

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky

21.10.2008 v 17:16 | Nahoru | #9
no nevim taky budu zajiždet ale jedno vim minule sem hned ze startu tomu davalco to dalo a motorka byla zadřena přidřena po 2 měsicích

(reakce na) Záběh nové motorky

19.11.2008 v 06:58 | Nahoru | #10

krovinořez>no nevim taky budu zajiždet ale jedno vim minule sem hned ze startu tomu davalco to dalo a motorka byla zadřena přidřena po 2 měsicích



Jo ale urcitr to nebyla 600 a vyse nebo jo? u malych obsahu je to jinak

(reakce na) Záběh nové motorky

19.11.2008 v 14:02 | Nahoru | #11

mikro>udělá se ta správná ovalita-při záběhu


správná ovalita je jedině žádná ovalita

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky

1.3.2009 v 15:50 | Nahoru | #12
Ahoj bikeři. Na motorce mám už přes 2000 km a myslím, že funguje naprosto skvěle. Je pravda, že jsem dodržoval pokyny výrobce a určitě se mi to vyplatilo. Motor jde bez chyby a doufám, že mu to ještě dlouho vydrží a můj názor je takový, že se strojem je třeba ,,soucítit'', pak se odvděčí dlouhou životností. Někdo s tím nemusí souhlasit, každý jsme jiného ražení, ale já s ní chci najezdit hodně. Díky všem za příspěvky a do nové sezony přeji mnoho šťastných kilometrů.

(reakce na) Záběh nové motorky

21.3.2009 v 20:47 | Nahoru | #13
mibiker> Mám stejnou motorku, koupenou o asi půl roku dřív, než Ty. Takže dneska mám přes 14.000km.
První dva dny - tedy do první výměny oleje - jsem ji hlídal do 4-5tisíc otáček, často řadil nahoru a dolů, brzdil motorem pro vyfouknutí sajrajtu, jezdili jsme s bratránkem po okreskách z Nového Strašecí směr Mělník, Dubá, Sobotka, Český ráj apod. Pár kiláků jsem dal i po Praze.
Od výměny oleje (třetí den) jsem ji s každými pěti sty kilometry dával vyšší a vyšší otáčky, takže 6000ot si ochutnala kolem 1500km, 7000ot kolem 2000km a chvilkami mezitím i 8000ot, protože přece jen chtěla jet a já ji nebrzdil
Prostě při rychlosti 230km/h tam holt nějaké otáčky byly...
Zásada je jedna: netůrovat studený motor...!!! Z garáže jet po městě kolem 3000ot a zahřívat gumy zleva do prava. Po pár kilometrech, po zahřátí oleje i celého motoru už nemusíš přemýšlet nad ničím, protože motory Honda jsou nejlepší benzínové motory světa, vývojáři už je vychytali dostatečně. Jsem maximálně spokojen, lítá to jak supersport, bere od spodu jak turbodiesel, bez problémů, bez spotřeby oleje.

Záběh nové motorky

22.3.2009 v 02:00 | Nahoru | #14
Manuál na SV 650 z roku 2004 praví:
prvních 800 km je nedůležitějších v životě vaší motorky...
...max otáčky motoru:
prvních 800 km: pod 5000 ot.
do 1600 km: pod 7500 ot.
přes 1600 km: pod 10500 ot.
...měňte otáčky motoru, je třeba motor zatěžovat (sesazení součástek) a uvolňovat(ochlazení součástek), ale je třeba to nepřehnat (viz tabulka)

1 reakcí na tento příspěvek Záběh nové motorky

20.1.2012 v 21:36 | Nahoru | #15
Co si pročíst manuál k motorce??

Záběh nové motorky

24.2.2012 v 16:38 | Nahoru | #16
jelikož tu každej hlásí jiné zvyky a návrhy, tak doporučuju nejdřív kouknout do manuálu, nebo zavolat oficiálnímu dealerovi.

Např u mé Kawy jsem měl instrukce prvních 800km do 4tis ot, dalších 800km do 6tis ot a pak pomalu zvyšovat. po prvních 1000km navíc výměna oleje, protože tam dávají záběhový a ten se musí rychle vyměnit za obyč...

(reakce na) Záběh nové motorky

24.2.2012 v 16:42 | Nahoru | #17

kokoška píše: Co si pročíst manuál k motorce??




jen po třech letech už to je asi jedno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist