globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa žije!
 
6.6.2008 v 08:39
Co tomu říkáte?


Pokud chcete vidět více - viz:
http://www.jawa.eu/n...a-na-misto-cinu.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 10:41 | Nahoru | #91

Cobra357>

A celou dobu jsem si rikal, ze to byla prekopana 250 Jawa ze 70tych let.

(reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 10:49 | Nahoru | #92
Cobra357> Motor 250 Tempo je skutečně ze soutěžáka z konce 80.let, to snad víš. Je to asi trochu překopané, páč je tam vyvažovák, to by u sportovního terénního 2T byla úchylnost, tak si myslím, že to tam snad původně nebylo? Pro cesťák se to hodí. U terénní verze (Praga)tam tuším vliv na funkci převodovky? S vyvažovákem to řadilo lépe, ale to byla nová :\ . Každopádně v pragovce za jízdy v terénu se s vyvažovákem nedalo dobře brzdit, možná s vymáčknutou spojkou? Jinak to pořád někam jelo .

(reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 11:35 | Nahoru | #93
babuka> Ne, byla to nová generace motoru, kterou se jim nepodařilo dokončit do kloudné podoby. I když jako cesťák při troše opatrnosti to najelo dost i v té nedodělané verzi. Ale to svezení, jak už jsem psal, ještě jsem nostalgicky zavzpomínal na svoji novou 638. Měla tam být ještě přívěra výfuku. S tím u soutěžních verzí laborovali a vymýšleli jakési vlastní systémy (asi 2), které nefungovaly. Pak stejně, myslím, okopčili systém, který jinde funguje, na soutěžních modelech 1989 už to snad bylo. A pak byla revoluce . V pragovce jsem ten motor vyzkoušel, tam upadl aretační kolík na řazení. Jednak měl být silnější a jednak tam byla jakási závada (konstrukční nebo výrobní), páč ten kolík dostával štosy od mechanismu řazení-někdy to bylo slyšet, až dodatečně mi to pak došlo. Nejsem takový odborník, vadná mohla být převodovka. Zkrátka zmetek. Ale jet se na tom dalo i rychle, pokud byla trať placatá, bez velkých výjezdů . Geometrie té motorky měla něco do sebe . Taková soutěžní Jawka. Ale kdo trošku jel, i hobista, tak ji za chvíli odrovnal. Já jsem příkladně vytrhl horní úchyt zadního pérování z rámu , pak jsem se od nového majitele dověděl, že byla prasklá i kyvka, zkrátka typická česká motorka . Oba italské ráfky naprasklé, vidlice Paioli-při každé výměně oleje byl tento neuvěřitelně špinavý, atd,atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 14:57 | Nahoru | #94
Cobra357> Nejsem analfabet abych nevedel ze ten motor z vodnika ma puvod v soutezich 80. let, myslel jsem to tak, ze ty prototypy jako takovy - design, vznikly po revoluci.

Ale rozhodne nesouhlasim s tvrzenim ze 638 je lepsi jak 593, prevodovka 350 je absolutne otresna, kvalty vubec nerespektujou prubeh krouticiho momentu, rozestupy rychlosti jsou uplne nanic a aby clovek jel tak jak s vodnikem kterej ma rozumne odstupnovany 5q s lehkym a presnym razenim, tak musi neustale jet na plnej a radit. Motor 638 od spoda tahne nic extra, vodnik ma jazyckovy sani a je to znat, tahne az do maxima, nema tak sileny setrvacniky jako 638 a v tehdejsi dobe jeste i kladivkovy zapalovani, zato v zakladu oddeleny mazani a vodni chlazeni...no a takovej zasadni rozdil je pouzitelna cestovni rychlost, 350 diky kvaltum a prubehu vykonu je ve vysokych otackach uz pri 100kmh a podle stavu motoru se klepe jak ratlik, zatimco tempo ac jednovalec klasne vrni a jeji pouzitelna maximalka je diky prevodovce takova ze se s ni da jezdit i po dalnici aniz by motor byl na doraz ....nikdy bych 638 misto 593 nebral kdybych mel moznost sijen tak vybrat mezi obema ....no a to uz vubec nemluvim o tom, ze jakmile nekde v kopci kor ve dvou dojde dech 4ce tak podkopnuti na 3 znamena vytoceni to maxima, nulove zrychleni - jen hluk a plizenim vpred ....neuveritelny u motorky co se vyrabela jeste v roce 2003 pro evropu.

Itall: zalezi jakej vyfuk si mel na tom Tempu a bylo taky v takovym predpisovym stavu jako ta zminovana 350?

Naposledy editováno 25.05.2009 15:04:54

(reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 15:36 | Nahoru | #95
Jindra650> No, ta 250 nebyla moje, ale vrak to asi nebyl . Jel jsem na tom jen po městě, do kopce, a tak. Nic moc, jak říkám. 638 se mi moc nechvěla a subjektivně jsem ji vnímal příjemněji. Na 250 jsem rychle nejel, má delší převody, to ano, ale v tom městě docela opruz, do kopce to vadlo. Jinak s tebou vcelku souhlasím, 350 nijak nechválím, měl jsem ji rok a šla z domu, také jsem to nechtěl. Nicméně tou 250 bych to nevylepšil .

2 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

25.5.2009 v 16:01 | Nahoru | #96
Motor navrhla a nakreslila Jawa a má předchůdce u soutěžních psecíálu pro enduro. Nicméně motor vyráběla Prařská Technometra, protožře Jawa to prostě se svými stroji v motorárně neuměla.. Jezdím Pragu sedmý rok a jsem relativně spokojen. V žádném případě ji nešetřím, odjezdila semnou moooc hobbymaratónů a enduro-závodů a vždy mne dovezla a nikde se nevysypala. Vždy měla pečlivá servis. Souhlasím s trháním oka na rámu u centrálního tlumiče, ale jen u strojů do roku 2002, poté byly už protaženy sváry dolů od oka a úchyt držel. Co se týče řazení, občas praskl (2x za 7 let - nesčetně pádů) aretační kolík, ale to vždy vinou praštění motorky na zem a udání rány do řadičky. Sklopná řadička tuhle vadu částečně eliminuje, nicméně už i tohle umíme upravit, aby se to nedělo. Ráfky mi popraskali (ve svaru až šestý rok tvrdého zacházení, ale takto padají ráfky jiných značek DID, apod. Ty roky jezdím pořád na jeden válec a píst a s původní spojkou... Mám tu motorku rád, zatím mi nosila jen radost. S mastodontem motoru Jawy 350/638 se to nedá srovnávat. Vždy jelo tempo lépe než 638. Mám jen ostrý výfuk a karb. Bing a žádná sériová 638 nikdy neměla šanci. PS:přečtěte si na netu volne potulující článek o jak jel Jarda Šíma na Tempu 150000Km a jak byl s motorem spokojen (o podvozku se nebavím)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 16:07 | Nahoru | #97

Cobra357>Pánové! Přečtěte si laskavě někde jak vzniklo "Tempo" !!
Po sametovém komunistickém majetkovém puči v roce 89 v Jawě nikdo žádný prototyp neudělal!!
Ty motory udělala pražská Technometra a všichni kdo věděli o co jde řvali smíchy když to ty debily napadlo cpát do těch Pragováckejch rádoby endur.Tenhle motor skutečně nikdo po "revoluci" nevymyslel.Ten měl původ zcela jiný.



Nevím Cobro co myslíš tím "rádoby endurem". Pragovka má srovnatelné zdvihy pérování co konkurenční ostré motokrosy té doby a rozhodně se na ní dá v terénu dobře jezdit. Klidně na ní skákám všechny skoky na tratích jako ostatní. Přepákování mám za sedm let provozu a 11000Km jen v terénu - po silnici nejezdím původní a bez větších vůlí. Brzdy Brembo se dodnes nezměněny montují i na královny KTM a ostatní ostrá enudra. Jediná nevýhoda je trošku vyšší hmotnost..

(reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 16:54 | Nahoru | #98
MartinED250> Naprosto mi mluvis z duse, ty motory jsou neporovnatelny a 250 jde proti 638 krasne.

Itall: je to tocivej klapkovej jednovalec, kterej sice tahne odspodu ale radsi ma stejnak otacky, jestli ti vadila 250 tak by ti asi vadil i prubeh vykonu u ostrych 125 jako Mito, RD atd ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

25.5.2009 v 22:02 | Nahoru | #99
MartinED250> Mně kolík praskl po roce a půl, servis Hamouz v Kladně odvrtal zbytek a vyvložkoval díru jakousi "pružinkou" - to vše za hříšné peníze. Když jsem motor namontoval, tak neházel jiskru. Zkontroloval jsem svíčku, kabel atd., vše dobré, tak jsem to vzal k elektrikáři a ten po otevření zapalování zjistil, že je snímač namontovaný obráceně. Po mé informaci, že motor skládali ve "značkovém" servisu Hamouz, jen nevěřícně kroutil hlavou. Po pár ujetých km kolík vypadl. K Hamouzovi už jsem nejel, páč to jsou neschopní podvodníci a nic bych si na nich stejně nevzal. Kolík jsme vyrobili nový a silnější, závit už musel být 9, tak alespoň jemný. Pak už to neprasklo, ale pořádně také neřadilo. Výměna koleček v převodovce, a tak. Sklopnou řadičku jsem měl a moc jsem nepadal. Stačil jsem na tom i hobistům, co jeli Yamahu 426 . Na krosové trati jsem ji nešetřil. Jelo se na tom trochu stylem 125: pořád držet plnej . No, jsem rád, že už to nemám .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

26.5.2009 v 18:58 | Nahoru | #100

Cobra357>A ještě jednou upozorňuji na fakt, že tenhle motor neměl kromě podobného vzhledu se soutěžními motory JAWA absolutně nic společnýho!!!!!!

Podívejte se laskavě někam na net na soutěžní motor, na to z čeho byl vyroben, na konstrukci převodovky, karterů atd. atd. To by v serii nikdo nikdy nezaplatil!



nechci vám tady do toho kecat, ale je mi zcela jasné, že elektron a titanové šrouby či hořčíkové věci by asi na serii nebyly (výjma sportovních moto JAP. a Ital.), ale předpokládám, že dneska by je zcela zastoupily běžně používané slitini AL.

Pragovce 250 jsem fandil a docela o ní uvažoval, takže nějaké info mám ještě v povědomí, ale že by to byl nějaký šunt si nemyslím (oproti dovozu z číny to byla MOTORKA)

2:Cobra357 - vzpomínáš tu na úspěchy Jawy za dob minulých (za ČSSR), ale v podniku Jawa a ve výrobě (te´d myslím technické postupy, obráběcí stroje, atd) se od cca 60tých let čas zastavil (resp. stroje jsou pořád tytéž), "takže to co bylo dobré za vás" už nyní dobré není?
Trošku nechápu tvůj náhled na Jawu, můžeš nám občejným uživatelům přiblížit nějaký dobrý výrobek Jawy který se vyráběl seriově?
(jen pro info na J50/20,J50/558,J250/559,J350/634,639,640 jsem nějaký ten tisíc km najezdil tak můžu trošku porovnávat)

(reakce na) Jawa žije!

26.5.2009 v 19:10 | Nahoru | #101
Slow> jo je to tak, to clovek slysi o prevratnych vynalezech a skvelych motorkach ale nakonec skutek utek pouzity reseni tezko pouzitelny v serii, neprakticky pro beznej provoz, to mluvim o resenich v motoru treba .... a kdyz uz jawa dokazala vyrobit seriovej motor s dobrejma parametrama kterej mel aspon v te dobe prumernou technologickou vyspelost tak ho bude srazet ze to je srac, pritom Pragovka vznikla az nejakou dobu po Tempu a nemela s puvodnim vyrobkem nic spolecnyho a nebyla to zadna kroska ale enduro a endura nejsou v zadnym pripade krosky, takze nechapu k cemu je "test" an krosovy draze

...souhlas, at na Cobra nejaky zarivy vyrobek vypichne jezdil jsem na vsech typech od fichtla po 639 tak bych se rad poucil mam doma devadesatku, maneta skutra a jezdival jsem na kamaradove 4T ČZ200, tak si myslim ze mam prehled i o tech mene viditelnych zastupcich obou znacek

Naposledy editováno 26.05.2009 19:20:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

26.5.2009 v 20:15 | Nahoru | #102

Cobra357>No chlapci, pokud máte takový názor že Jawa nedělala v serii žádný dobrý motocykl, tak se asi spolu nemáme o čem bavit! Alespoň mě jako bývalému zaměstnanci VVZ JAWA to tak připadá.



no takhle jsme to nemysleli, šlo nám o to jak tu uvedl Jindra650 "vypíchnout" nějaký seriový typ kterým lze demonstrovat technologickou úroveň a samo i poměr užitná hodnota/cena.
Nejde mi o to srovnávat Califa s Nortonem co se týče konstrukce zpracování apod, prostě bych rád od člověka co se v Jawě pohyboval slyšel nějaký příklad co se "povedlo", samo s přihlédnutím na tehdejší dobu a konkurenci.
btw. trošku nerozumín proč jsme vyváželi Jawu do SSSR když tam už měli kopii ve formě IŽe

(reakce na) Jawa žije!

26.5.2009 v 21:09 | Nahoru | #103
Cobra357> dobra je nakonec kazda motorka, ale nerad uz nejakou dobu slysim vychvalovani jakychsi vyjimecnych vlastnosti. urcite jawa delala dobry motorky na dojizdeni do prace, dalo se s nima a stale jeste da i cestovat, ale abych moh rict, ze byly opravdu dobry, to ne ...stale jawy mam, kdybych je nemel rad, nenecham si je, ale kdybych byl treba vychodni nemec, mel bych nejspis stejne rad v garazi MZ. podobne jako jsem vyrost a hrabal se v jawach

...konkretne treba jak dlouho trvalo nez zavedli alternator aspon s relatkovou regulaci, dvojitej ram, bosak - to je kapitola sama pro sebe, nebo kotoucovy brzdy - ale ono by stacilo aspon udelat rozumne veliky bubny ...no a ty miniaturni zmeny co se dely na motoru to je kapitola sama pro sebe, kdyz vemu ze od peraka z roku 47 po 634 z roku 82 se akorat zmenil tvar karteru, valce jsou s hlavama zamenny, klika stejna od kejvacek, prevodovka taky zamenna se spojkou a slo by pokracovat... no a o alergii k pseudoveranum kejvackam a panelkam, ktery tedka zcela zavsivily lokalni veteransky srazy nebudu radsi mluvit vubec a stejne tak o jejich trzni hodnote

...takze vysledek je takovej ze podle me 250 vodnik tedy motor je to nejlepsi co vlastne v jawe vzniklo za nejakych 30 let v seriovy podobe

Naposledy editováno 26.05.2009 21:23:00

1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

26.5.2009 v 21:09 | Nahoru | #104
http://ed250.rajce.i.../#Sraz_SKODA_049.jpg Pragovka je více do terénu než na silnici. Už jste někdy viděli silniční enduro s tak velikými zdvihy propérování. Pro fandy přikládám něco z dílny http://ed250.rajce....eho_motoru_J250_593/ A opět něco z bahna http://ed250.rajce...._-_Praga_ED250_2007/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

26.5.2009 v 22:09 | Nahoru | #105
Cobra357> Tak samozrejme ze byli hrozne uspesny v soutezich, ale nejsem si jistej, jestli za to mohly jen motorky, vzdyt tehdy u nas byli vazne dobry jezdci a to je vzdycky pul uspechu. Skodovky se taky vyvazely do celyho sveta ale prodavaly se hlavne jako Bckovy auta do rodiny nebo jako darek pro cerstveho ridice-synacka za par supu a to proto ze ve snaze ziskat valuty byla cena kdyz ne dumpingova tak skoro. Ja se divim tomu, ze hanis i to malo pokrokovyho co se podarilo realizovat v jawe do serie a tim myslim Vodnika. Protoze slovo kdyby je krasny, ale nic co meli na papire ani v prototypech se nakonec neudelalo seriove a me by zajimalo jak by to obstalo v konkurenci a jakou by to melo praktickou zivotnost ...oblibenou kratochvili momentalne zapalenych jawaru je totiz plivani na cizi konkurenci a to hlavne na prasivy japonce, ktery vsechno pokazili a jen kopirovali, jenze co jim uprit proste nejde, nemeli problemy jako japonsky a anglicky motorky, ktery byly zajimavy, ale technicky ne zcela doreseny ...a moje otazka je, dokazala by tohle jawa?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

26.5.2009 v 22:13 | Nahoru | #106
Cobra357> jinak mezi moje favority od jawy patrilo vzdy OHC, i kdyz se nejedna o podvozkove dokonalou motorku a ani motor neni uplne technicky dokonalej, jeste bych bral asi panelku 250 v automatu, tu ma bracha a pak moje 634 prvni serie ma taky neco do sebe ....
...jako ja rozumim tomu ze za komancu neslo skoro nic prosadit, ale aspon tu prevodovku mohli u 350 predelat a ani k tomu nedoslo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 06:21 | Nahoru | #107
Cobra357> Bylo mi řečeno, že jde o původní služební auto Jawy. Táhl vlek s dvěmi soutěžáky od Jawy a přijel s ním srarší pán o kterým mluvili jako o významné osobnosti v bývalé konstrukci závodních Jaw - dnes zaritý fanda. Nevím na jaké z Pragovek jsi jel, ale pokud neměla nějaký z výkonových kitů, věřím že se ti zdála mdlá.. Na dobré svezení je potřeba alespoň Bing 32 a otevřený výfuk. S úpravou hlavy, pístu a vífukového kanaálu motor ožije ještě lépe. Naladění podvozku se dělá vždy na váhu jezdce. Jindro650, doufám, že jako fanda OHC míříš o víkendu do Rovenska pod Troskami na sraz půllitrů. Včera jsem opravil rozšrotované dynamo z pondělí a už se tam moc těším i s motorkou! http://jawa.prackov.com/index.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 07:51 | Nahoru | #108
Cobra357> Tak video upni třeba na Youtube.com. Samo se překóduje a komu dáš odkaz, tomu poběží. Kavčák byl moc fajn, příště tam vezmu Praguli - mají vyjímku a mohou soutěžit také. Letos jsem tam byl na Panelce - mám to 250Km.. To jméno pána s žigulem se pokusím zjistit, ale dobový opravdu byl. Na kapotách měl staré zašlé skoro nečitelné reklamy na Jawu..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 08:23 | Nahoru | #109

MartinED250>Cobra357> Tak video upni třeba na Youtube.com. Samo se překóduje a komu dáš odkaz, tomu poběží. Kavčák byl moc fajn, příště tam vezmu Praguli - mají vyjímku a mohou soutěžit také. Letos jsem tam byl na Panelce - mám to 250Km.. To jméno pána s žigulem se pokusím zjistit, ale dobový opravdu byl. Na kapotách měl staré zašlé skoro nečitelné reklamy na Jawu..



Tak majitel auta se jmenuje Václav Kvěch, za dob minulého režimu působil v oblasti Jawa endur a jako koníček to má dodnes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 10:14 | Nahoru | #110
Cobra357> nechci se s tebou hadat, ale nemuze mne nenapadnout otazka. jestlize odvazne tvrdis jak nebyl problem prosadit neco pokrokovyho a jak uspesna to fabrika byla, tak proc nedelala dve modelove rady motorek? proc se do faze prototypu dostalo tak malo. kdyby na to mela kapital, delala by to, kdyby mela technologii delala by to. ostatni opravdu mimoradne uspesni vyrobci v 80. letech produkovali minimalne 10 ruznych motoru a z nich odvozenych az 50typu rozdilnych motorek. takze by me zajimal argument proc tedy od roku 73 vyrabeli az do revoluce jeden typ s jednim objemem, tedy pardon, po roce 82 soubezne bezel jeste alternatorovej motor 632 soubezne. nerad bych byl prudicem, moc rad bych veril tomu co rikas, ale zda se mi ze to vidis trochu zkreslene, protoze ve svete vzniklo moc krasnych konstrukci motoru a mnoho jeste krasnejsich jich zustalo v prototypech ...ta 250ka o ktery mluvis, myslim ze jsem videl jeji fotku, tak mohla byt ve sve dobe konkurenceschopna, nicmene se tak nestalo a kdyby neplatej, jinak bych dneska jezdil na treba V4 4T čezetě a moc rad, 860ka je mimoradne krasna motorka a hlavne onen motor ....ale opet renonc treba v neseriove konstruovane spojce na vystupu prevodovky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 10:23 | Nahoru | #111
MartinED250> EDe, tyjo nevim, chtel jsem s Pabolem vyrazit na Kubika z Neve, kterej jede ve Dvore Kralovym se svym zavodakem, ale ten pojede i ČTT, kam se chystame takze by to asi nebyl marnej napad - dve akce asi nezvladnem naraz, navic bych zajel kdyztak i za BRKem. Jinak asi si pochopil, ze se tu skryvam pod jinym nickem .....tyjo tedka koukam ze se to kona hlavne v sobotu ...jedu domu po 3 tejdnech v praze, mel jsem v planu v sobotu s tatou makat na garazi, potrebuju dodelat uz vjezd abych tam preparkoval auto a v nedeli jsem chtel vyrazit na zavody a nazpatek jet na kolej a tam zustat s motorkou

Naposledy editováno 27.05.2009 10:39:59

(reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 11:00 | Nahoru | #112
Jindra650> Jo, to se nedá nic dělat. Já viděl Kubu na posledních dragsterech. Určitě ho pozdravuj. Něco ze spanilky 500OHC vyfotím a určitě upnu! Nedají se dodržet dvě akce najednou..

(reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 11:06 | Nahoru | #113
Cobra357> Tak to je paráda! Svět je holt malej. Volal jsem kamarádovi. Hodně s ním komunikuje a dodnes je na něj prý v oblasti rad a dílů na soutěžáky Jawa spolehnutí. PS:bavil se s ním i prototypech J250/593 a podle něj opravdu jde o inspiraci v soutěžním odvětví.. Jen je sposta věcí a vůbec celé uspořádání obráceno zrcadlově - zapalování a primár na opačných stranách. Vše kvůli tomu, aby to nebudilo záměnnost. Ale charakter motoru soutěžní srdce má. Vždyť i zdvih a vrtání souhlasí.

(reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 11:07 | Nahoru | #114
Cobra357> Jinak fotka z jeho pracoviště je parádní. Mám rád dobová fota slavných "starých" časů!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

27.5.2009 v 11:16 | Nahoru | #115
Ať ej to jak je to, momentální stav jawy je kritický. Nevím,jaký odběr má v současné době do zahraničí,a le řekl bych že malý. Konkurence je o opravdu solidní kousek ve předu a to bych řekl, že i korejci a číňani už soudobou Jawu přeskočili.

Přesto všechno myslím, že obchodní označení JAWA ještě může ledasco nabídnout. K tomu by ale bylo zapotřebí několik kroků:
1) Dohnat technický pokrok
2) Zvednout spolehlivost a hlavně
3) Zapracovat na deignu a určení strojů.

Aby se tohle mohlo podařit, tj. napravit poškozenou pověst, dohnat techniku a zlepšit design a to za zachování přiměřeně nízkých cen ... je zapotřebí sehnat silného partnera a záštitu. Třeba BMW. Podobně jako třeba Dacia a Renault a podobně. Pak bych to do dalších 5 - 10 let viděl nadějněji.

(reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 11:33 | Nahoru | #116
Generiq: Háček je v tom, jak už bylo ve zdejších diskusích párkrát podotknuto, že značka Jawa momentálně neslouží k výrobě a produkování zisku, ale k praní peněz. Tudíž se nějaká výrazná aktivita očekávat opravdu nedá

(reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 12:33 | Nahoru | #117
Cobra357> Vážím asi tak stejně a Praga na mě tvrdá nebyla, asi jsi jezdil hodně piánko . Mě chodila přední vidle na doraz, tak jsem to ladil alespoň olejem, zadek by se asi z rámu také nevytrhl, kdyby tam sem tam dorázek nebyl .

(reakce na) Jawa žije!

27.5.2009 v 18:47 | Nahoru | #118
Cobra357> hledat nejakou diskusi ve starych tematech me moc nebavi, hlavne se diskuse na tohle tema treba rozvinula v ne zcela souvisejicim vlakne, takze leda ze bys mel nekde v oblibenych....

2 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!

28.5.2009 v 17:23 | Nahoru | #119
prototyp je jedna věc a seriová výroba druhá.tady nějakej soudruh rozhodl,že se nebude vyrábět tohle a hotovo.např. jawa minor.skvělej lidovej auťák.výborně se vyráběl po celém světě.soudruh to zatrhl.vrtulníky,kombajny,foťáky atd...o tohle sme kvůli soudruhům přišli.takto to vypadá když politické rozhodnutí zvítězí nad zdravím rozumem.

(reakce na) Jawa žije!

28.5.2009 v 19:53 | Nahoru | #120

V.e.n.c.a__zr7s>prototyp je jedna věc a seriová výroba druhá.tady nějakej soudruh rozhodl,že se nebude vyrábět tohle a hotovo.např. jawa minor.skvělej lidovej auťák.výborně se vyráběl po celém světě.soudruh to zatrhl.vrtulníky,kombajny,foťáky atd...o tohle sme kvůli soudruhům přišli.takto to vypadá když politické rozhodnutí zvítězí nad zdravím rozumem.


nejde o rozum ale RVHP a lid to tak prostě chce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist