babuka> Ne, byla to nová generace motoru, kterou se jim nepodařilo dokončit do kloudné podoby. I když jako cesťák při troše opatrnosti to najelo dost i v té nedodělané verzi. Ale to svezení, jak už jsem psal, ještě jsem nostalgicky zavzpomínal na svoji novou 638. Měla tam být ještě přívěra výfuku. S tím u soutěžních verzí laborovali a vymýšleli jakési vlastní systémy (asi 2), které nefungovaly. Pak stejně, myslím, okopčili systém, který jinde funguje, na soutěžních modelech 1989 už to snad bylo. A pak byla revoluce
. V pragovce jsem ten motor vyzkoušel, tam upadl aretační kolík na řazení. Jednak měl být silnější a jednak tam byla jakási závada (konstrukční nebo výrobní), páč ten kolík dostával štosy od mechanismu řazení-někdy to bylo slyšet, až dodatečně mi to pak došlo. Nejsem takový odborník, vadná mohla být převodovka. Zkrátka zmetek. Ale jet se na tom dalo i rychle, pokud byla trať placatá, bez velkých výjezdů
. Geometrie té motorky měla něco do sebe
. Taková soutěžní Jawka. Ale kdo trošku jel, i hobista, tak ji za chvíli odrovnal. Já jsem příkladně vytrhl horní úchyt zadního pérování z rámu
, pak jsem se od nového majitele dověděl, že byla prasklá i kyvka, zkrátka typická česká motorka
. Oba italské ráfky naprasklé, vidlice Paioli-při každé výměně oleje byl tento neuvěřitelně špinavý, atd,atd.