A takto měl vypadat Transalp 750 2006 http://transalp.mfo...a-transalp-2006-750/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp XL 700V
A sme zase zpatky na zacatku. Jde o to, jak se co vyviji:
Suza udelala SV s levnym ale zatracene prijemnym motorem a na zaklade tohodle motoru postavila cestovni motorku. Namirena je pro skupinu lidi, kterym vyhovuje styl TDM, ale chteji vic pohodli za min penez. Proste Strom (aspon podle myho) nebyl nikdy stavenej na to, aby jezdil mimo zpevneny cesty. Jen se veze na modni vlne cestovnich endur, mezi kterymi zakonite ziskava body pri provozu na asfaltu ve vsech rezimech, ale ztraci je stejne rychle, jak se zacne ztracet asfalt nebo beton pod kolama. Fakt, ze po dodatecnem opancerovani s tim jde i "krosit" je jedna strana mince, druhou stranou je, ze to jde s uplne jakoukoliv motorkou - rek bych ze moje Piwa je toho dukazem. Tak jako tak, u moji motorky, stejne jako u stromu, zrejme konstrukteri nepocitali s provozem v rezimu, kdy od predniho kola lita i neco jinyho nez voda a kdy motorka stoji sama, aniz by pilot vyklapel stojanek.
Honda na to sla z druhy strany. Mela "hard" cestovni endurko v podobe afriky a mensiho brasky alpika. Obe s temer totoznou technikou (ano, samosebou jsou tam rozdily, ale ve srovnani TA/Strom jsou nepodstatne) - dlouhe zdvihy, plnohotnotna kola, solidne dimenzovany ram a podvozek - a to vse zabalene na cesty. Vzhled afriky automaticky evokuje dakar, takze byla blbost tyhle vyhody nevyuzit a do vzhledu zasahovat. Oproti tomu alpik postupne prochazel nekolika plastickyma operacema, ktery jsou na prvni pohled patrne. A protoze porad byla v nabidce "uz od pohledu offroadova" afrika, byla existence stejne zamerenyho TA vlastne konkurenci z vlastni staje. Navic statistiky ukazovaly (a ukazuji dotedka), ze fakt jen par procent lidi pouziva tyhle motorky mimo asfalt, ostatni bud jen chteji machrovat (stejne jako u soft offroudovych aut) nebo jim vyhovuje tahle motorka z jinych hledisek. Takze priklon k silnicnimu jezdeni na rozbitem asfaltu je logickym sledovanim zajmu zakazniku a fabrika jim proste vychazi vstric. Prestoze TA 650 vypada, ze spada do stejny tridy jako Strom, neni to tak. Porad zustava plnohodnotny offorad podvozek, jen tech plastu trosku pribylo - coz je na silnici fajn, ale mimo asfalt to znamena podstatne prodrazeni jakehokoliv odlozeni stroje
V priklonu noveho TA k silnici problem nevidim. Vidim problem v tom, ze zmizela z nabidky afrika, kterou nema kdo zastoupit (teda aspon ne u Hondy, sam za sebe tipuju, ze ji zastoupi F800GS).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp XL 700V
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp | lifik | 5 | 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V |
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp | MartyR | 11 | 17.4.2024 v 22:14 lifik |
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp | Kratas14 | 46 | 6.2.2024 v 11:45 Radek2107 |
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp | Svejk1 | 6 | 13.1.2024 v 07:18 Millhausse |
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp | DoktorII | 119 | 23.12.2023 v 10:58 Millhausse |