globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
Čauvec, dotaz na servismany

Snažím se udělat synchronizaci throttle bodies na Tenerce 700. Snadná operace. Ale taky jsem snadno narazil. Podařilo se mi najít pouze servisní manuál pro Euro 4, ale já mám Euro 5 je tam jinak zapojený senzor (pod)tlaku.

Co je stejně:
- lanka plynu vedou k levé klapce
- TPS senzor je umístěný na pravé klapce

Co je jinak:
- senzor tlaku je u Euro 4 zapojený do "podtlakové" trubičky levé klapky, pravá klapka má na trubičce ucpávku. Ale u Euro 5 je to naopak - senzor vpravo, ucpávka vlevo.

O co mi jde:
Budíky pro měření podtlaků se připojují na jednu klapku místo ucpávky a na druhou pomocí T-spojky mezi senzor tlaku a klapku.
V manuálu u Euro 4 je napsaný, že referenční válec je ten vlevo (tudíž ten, kam je připojený čidlo tlaku) a seřizuje se válec vpravo (ucpávka, TPS).
A teď se ptám, když je u Euro 5 připojený senzor vpravo (senzor tlaku, TPS), je referenční válec pořád ten vlevo a nebo bych se měl orientovat podle pravého válce - prostě podle toho s čidlem tlaku (asi map senzorem)?

Narazil na to u Tenerky už někdo? Díky.

Výsledek pátrání:
Dle servisního manuálu k verzi Euro 5 to nejspíš vypadá tak, že jako referenční se opravdu bere vždy první (levý) válec s tím, že se senzor tlaku přepojí před synchronizací na něj, aby to neházelo chyby. A po synchronizaci se napojí zase zpět na válec pravý.

Naposledy editováno 08.02.2024 06:35:38

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 07:13 | Nahoru | #1
ten se senzorem bych bral jako referencni, ale v podstate je to fuk, dulezity je aby sly oba valce stejne. To kterej vezmes jako referenci muze mit vliv jen na nastaveni tps, ktere predpokladam budes kontrolovat nasledne?

Naposledy editováno 31.01.2024 07:15:14

(reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 07:22 | Nahoru | #2
assassin> S TPS se netoci. Tady se to serizuje jen na volnobeh bypass sroubkem. Takze poloha klapky je asi furt stejna.

Nicmene ja samozrejme slepe kroutil bypass sroubkem podle manualu. Tedy na valci s map senzorem. A rozsvitila se mi chyba motoru. Zatim tu chybu nemam cim precist. Cekam na kabel. Ale myslim si, ze to bude neco jako nahla zmena tlaku. A ze jsem mel kroutit tim valcem bez senzoru.

A ted nevim, jestli to nema vliv na smes. Kdyz jsem pohnul podtlakem na valci s map senzorem?

Jako vim, jak to bylo. Kdykoliv to vratim a seridim to tim druhym. Jen mi jde o to potvrzeni referencniho valce a toho, jestli si spravne myslim, ze jsem mohl rozhodit smes. Byť asi jen nepatrne.

Naposledy editováno 08.02.2024 06:35:23

Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 07:28 | Nahoru | #3
pokud se s tps nehejbe, mel by byt referencni ten se senzorem tlaku a bypasem doladit ten kterej senzor nema. chyba by mohla byt prave ze neopdovida hodnota podtlaku s natocenim klepky...

Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 07:35 | Nahoru | #4
Myslel jsem si to, diky ti

Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 15:24 | Nahoru | #5
Podle manuálu je referenční 1 válec a seřízení se 2 i u Euro 5



Naposledy editováno 31.01.2024 15:26:44

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 20:08 | Nahoru | #6
Nejspíš to teda vypadá tak, že jako referenční se opravdu bere vždy první (levý) válec s tím, že se senzor tlaku přepojí před synchronizací na něj, aby to neházelo chyby. A po synchronizaci se napojí zase zpět na válec pravý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 21:44 | Nahoru | #7
Koudy01> taky muze byt chyba v servisnim manualu... uvidis az zjistis tu chybu... kdyztak muzu preposlat dotaz na vyssi mista, kdyz uz s myma dilama jezdi GYTR ... snad bych mel dokazat neco zjistit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 21:51 | Nahoru | #8

assassin píše: Koudy01> taky muze byt chyba v servisnim manualu... uvidis az zjistis tu chybu... kdyztak muzu preposlat dotaz na vyssi mista, kdyz uz s myma dilama jezdi GYTR ... snad bych mel dokazat neco zjistit



Když už jsi se nabídl...mohl bys mi poradit, jak vyzrát na can-bus v předním svetle
případně by stačilo, jak napojit přídavný dálkový světla...
Mám taky euro5

Naposledy editováno 31.01.2024 21:53:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 21:54 | Nahoru | #9
Wenca24> zkusim zjistit... kdyztak se pripominat

vyzrat na canbus = vymena svetla?

Naposledy editováno 31.01.2024 21:55:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 22:12 | Nahoru | #10
assassin> jj, přesně tak...trochu tu motorku, dle sveho zvyku, prznim a dal jsem tam normální led světlo 12V...
zatím to mám připojený na připravený heatgrip konektory-ale jen parkovacku a tlumený, protože tam jde sťáva hned po zapnutí klíčku...
Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 23:18 | Nahoru | #11
assassin> I pepoš mi na FB psal, ze u CP2 vzdycky podle valce 1#. Ale zeptat se muzes, pokud mas kontakty vubec bych se nezlobil.

Wenca24> Si skoncil u Tenerky? Nevim, jestli se mi to nemota, ale necetl jsem od tebe nekdy v minulosti, ze ti Tenerka uplne nesedla?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 08:49 | Nahoru | #12
Koudy01> Nemotá se ti to, psal jsem to tu kdysi....Jenže jsem loni zjistil, že konkurenti jsou ještě horší
Ne, teď vážně...je to vždycky o kompromisech...Tenerku má kamarád, tak jsem měl dost možností se na ni povozit...Vždycky se mi na ni líbil (ne)charakter motoru, ale vadila mi váha spojená s vysokým těžištěm a z toho pramenící určitá neohrabanost.
Loňskou sezónu jsem zasvětil trochu zkoušení konkurentů v té třídě. Nezkoušel jsem teda KTM a Tuareg..ty mi tak nějak během té sezony rozum zakázal, i když jsem byl párkrát nalomenej
Půjčil jsem si novýho V-stroma 800 - sedl jsem na to a říkal si - tvl tu motorku postavili akorát pro mě..byl jsem na ní jako doma, geometrie mi přišla lepší než na tenere, váha pocitově taky nižší...jenže pak jsem to rozjel na cca 110 a ty vibrace alá jawa 350 s rozhozenou klikou...to je něco, co by mě dlouhodobě sralo a tu motorku mi zhnusilo...
Guzzi V85TT - Guzzi se mi vždycky líbily, dokonce i ta mi přišla lehčí než tenere... Ta motorka je super - pro toho, co přesně tohle hledá..Neuměl jsem si ale moc představit vzít ji někde do horšího terénu..a to ještě pořád chci.. U té guzzi ty vibrace (a neustálé vrtění se) nejsou nepříjemný, jen to trochu víc unavuje...
Pak jsem si tu tenerku půjčil ještě jednou, když jsem se jel do Brna svézt na transalpu a předtím jsem si ji v garáži zvážil...a zjistil jsem, že má ta motorka na sobě navěšenýho asi 40 kg zbytečnýho harampádí, který já tam nepotřebuju...tak tam už to začalo trochu hlodat, když jsem si ty kila odmyslel... Na transalpu jsem jel jenom chvilinku-byl v tu dobu už prodanej... A tam mě překvapilo, jak je ten motor oproti tenere v celým pásmu nepříjemnej - jak vrní do stupaček i řidítek..
Nakonec mi ta tenere přišla jako nejlepší kompromis, tak jsem se rozhodl pro ni, s tím, že tomu těžišti zkusím trochu pomoct... Ale jak jsem ji měl odstrojenou, hodně jsem na inženýry z japonska prskal...motorka postavená jak v 90. letech, když tekl benzín do karburátoru samospádem a ještě to vyšperkovali vysokým motorem s hlubokou vanou, aby mohla být osa kliky půlmetru nad zemí...
Jak píšu..je to o kompromisech...Škoda, že to ti japonci nepochopili ani 20 let po příchodu LC8, jak se dá cestovní enduro postavit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 09:26 | Nahoru | #13

Wenca24 píše: ...Škoda, že to ti japonci nepochopili ani 20 let po příchodu LC8, jak se dá cestovní enduro postavit...

Oni to pochopili. Ale nemají důvod si zvyšovat náklady na překopání motorů, když se jim jak Tenerka s vysokým motorem, tak kupodivu i Transalp s vysokým motorem, k tomu předlouhou převodovkou a vysokootáčkovým motorem prodávají v počtech, že nestíhají vyrábět...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 10:30 | Nahoru | #14
vilemx> No, máš pravdu...
ale myslím, že na to dojedou, když vidím vývoj čínských fabrik...moc už jim nechybí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 11:17 | Nahoru | #15
Wenca24> Jde o to, jestli čínská fabrika bude mít nejen zájem, ale hlavně i možnosti a zkušenosti u těch kopírovaných motorů provádět vcelku radikální změny, jako je překopání celého systému mazání snižením vany nebo naladění na úplně jiný průběh výkonu. Tipuji, že maximem by byla úprava počtu zubů v převodovce, aby měla větší rozsah. A to ještě za podmínky, že se jim do karteru upravená kola vejdou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 12:01 | Nahoru | #16
vilemx> Co by kopírovali, když skoro všechny motory dělají oni (pro KTM, BMW,...)

(reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 12:12 | Nahoru | #17
Koudy01> dělat vs. vymyslet jsou dvě vcelku odlišné činnosti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 12:18 | Nahoru | #18
Wenca24> Ja moc nevim, jak hodne Tenerku vyvijeli v Japonsku. Cosi jsem četl, že to je práce Italů a výroba je Francie, že jo.
Ale jinak to vidím jak ty. Tenerka není dokonalá. Ale v ničem taky není úplně špatná a otravná. Takže chápu, že si skončil u ní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 12:29 | Nahoru | #19
Koudy01> Tak ono se outsourcuje ve vývoji naprosto běžně. Jde o to, jestli číňan je ochoten také zaplatit za outsourcovaný vývoj u renomovaných dodavatelů. Nebo jestli se do toho pustí sám či to zadá méně zkušené (levnější) projekční kanceláři.

(reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 12:33 | Nahoru | #20

vilemx píše: Koudy01> Tak ono se outsourcuje ve vývoji naprosto běžně. Jde o to, jestli číňan je ochoten také zaplatit za outsourcovaný vývoj u renomovaných dodavatelů. Nebo jestli se do toho pustí sám či to zadá méně zkušené (levnější) projekční kanceláři.


Jak psal Wenca - ty jejich motorky začínají vypadat hodně zajímavě. Bohužel. Je jedno, jak k tomu přišli. A aby jim Japonec mohl konkurovat, tak to šulí, kde se dá. A bude ještě hůř.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 12:46 | Nahoru | #21
Yamaha je z velký čtyřky dlouhodobě nejvíc zaháčkovaná v Evropě, co se vývoje a výroby týče. Takže v jejím případě to není žadnej outsourcing, má prostě vývojový středisko v Římě a fabriku v Saint-Quentinu. I mimochodem, i starší jednoválcový Tenerky byly částečně "evropský" projekty, jako současná sedmistovka.

Wenca24 píše: Škoda, že to ti japonci nepochopili ani 20 let po příchodu LC8, jak se dá cestovní enduro postavit...


Souhlas, Tenerka je stroj plnej kompromisů. Na druhou stranu mě příde škoda, že v Mattighofenu jim ani 20 let nestačilo na to, aby se aspoň přiblížili japonský spolehlivosti...

Naposledy editováno 01.02.2024 12:46:24

(reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 13:13 | Nahoru | #22

Koudy01 píše: Wenca24> Ja moc nevim, jak hodne Tenerku vyvijeli v Japonsku. Cosi jsem četl, že to je práce Italů a výroba je Francie, že jo.
Ale jinak to vidím jak ty. Tenerka není dokonalá. Ale v ničem taky není úplně špatná a otravná. Takže chápu, že si skončil u ní



Tak nějak jsem to vyhodnotil A překvapilo mě, kolik neduhů dnešní motorky můžou mít..

(reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 13:18 | Nahoru | #23
JohnnyS08> když máš motor i podvozek o řád jinde a nechceš mít o řád jinde i cenu, projevit se to musí

(reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1.2.2024 v 13:23 | Nahoru | #24

JohnnyS08 píše:
Souhlas, Tenerka je stroj plnej kompromisů. Na druhou stranu mě příde škoda, že v Mattighofenu jim ani 20 let nestačilo na to, aby se aspoň přiblížili japonský spolehlivosti...



No, to je samozřejmě druhá věc...škoda že si ani jeden neumí z toho druhého to dobré vzít...
KTM v tomhle asi trochu chápu - dělá holt sportovní motorky, mají na tom založený marketing i klientelu. Když jedou, jsou ve své třídě nejlepší... Holt občas někdo chytne špatný kus, ale jejich klientelu to neodradí - protože nic lepšího není, tak to riziko podstoupí...

Ti japonci na to serou ale řádně a podle mě budou první, které číňan odpálí... To, že to ani nevyvíjí oni a musí to za ně vyvinout Evropa prakticky z naháče, je neomlouvá... spíše naopak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid PeteTenere700WR 3 10.4.2024 v 23:46 temor
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy


TOPlist