
Snažím se udělat synchronizaci throttle bodies na Tenerce 700. Snadná operace. Ale taky jsem snadno narazil. Podařilo se mi najít pouze servisní manuál pro Euro 4, ale já mám Euro 5 je tam jinak zapojený senzor (pod)tlaku.
Co je stejně:
- lanka plynu vedou k levé klapce
- TPS senzor je umístěný na pravé klapce
Co je jinak:
- senzor tlaku je u Euro 4 zapojený do "podtlakové" trubičky levé klapky, pravá klapka má na trubičce ucpávku. Ale u Euro 5 je to naopak - senzor vpravo, ucpávka vlevo.
O co mi jde:
Budíky pro měření podtlaků se připojují na jednu klapku místo ucpávky a na druhou pomocí T-spojky mezi senzor tlaku a klapku.
V manuálu u Euro 4 je napsaný, že referenční válec je ten vlevo (tudíž ten, kam je připojený čidlo tlaku) a seřizuje se válec vpravo (ucpávka, TPS).
A teď se ptám, když je u Euro 5 připojený senzor vpravo (senzor tlaku, TPS), je referenční válec pořád ten vlevo a nebo bych se měl orientovat podle pravého válce - prostě podle toho s čidlem tlaku (asi map senzorem)?
Narazil na to u Tenerky už někdo? Díky.
Výsledek pátrání:
Dle servisního manuálu k verzi Euro 5 to nejspíš vypadá tak, že jako referenční se opravdu bere vždy první (levý) válec s tím, že se senzor tlaku přepojí před synchronizací na něj, aby to neházelo chyby. A po synchronizaci se napojí zase zpět na válec pravý.
Naposledy editováno 08.02.2024 06:35:38
1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
Naposledy editováno 31.01.2024 07:15:14
Nicmene ja samozrejme slepe kroutil bypass sroubkem podle manualu. Tedy na valci s map senzorem. A rozsvitila se mi chyba motoru. Zatim tu chybu nemam cim precist. Cekam na kabel. Ale myslim si, ze to bude neco jako nahla zmena tlaku. A ze jsem mel kroutit tim valcem bez senzoru.
A ted nevim, jestli to nema vliv na smes. Kdyz jsem pohnul podtlakem na valci s map senzorem?
Jako vim, jak to bylo. Kdykoliv to vratim a seridim to tim druhym. Jen mi jde o to potvrzeni referencniho valce a toho, jestli si spravne myslim, ze jsem mohl rozhodit smes. Byť asi jen nepatrne.
Naposledy editováno 08.02.2024 06:35:23
1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
assassin píše: Koudy01> taky muze byt chyba v servisnim manualu... uvidis az zjistis tu chybu... kdyztak muzu preposlat dotaz na vyssi mista, kdyz uz s myma dilama jezdi GYTR ... snad bych mel dokazat neco zjistit
Když už jsi se nabídl...mohl bys mi poradit, jak vyzrát na can-bus v předním svetle

případně by stačilo, jak napojit přídavný dálkový světla...
Mám taky euro5

Naposledy editováno 31.01.2024 21:53:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

vyzrat na canbus = vymena svetla?
Naposledy editováno 31.01.2024 21:55:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
zatím to mám připojený na připravený heatgrip konektory-ale jen parkovacku a tlumený, protože tam jde sťáva hned po zapnutí klíčku...
Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

Wenca24> Si skoncil u Tenerky? Nevim, jestli se mi to nemota, ale necetl jsem od tebe nekdy v minulosti, ze ti Tenerka uplne nesedla?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

Ne, teď vážně...je to vždycky o kompromisech...Tenerku má kamarád, tak jsem měl dost možností se na ni povozit...Vždycky se mi na ni líbil (ne)charakter motoru, ale vadila mi váha spojená s vysokým těžištěm a z toho pramenící určitá neohrabanost.
Loňskou sezónu jsem zasvětil trochu zkoušení konkurentů v té třídě. Nezkoušel jsem teda KTM a Tuareg..ty mi tak nějak během té sezony rozum zakázal, i když jsem byl párkrát nalomenej

Půjčil jsem si novýho V-stroma 800 - sedl jsem na to a říkal si - tvl tu motorku postavili akorát pro mě..byl jsem na ní jako doma, geometrie mi přišla lepší než na tenere, váha pocitově taky nižší...jenže pak jsem to rozjel na cca 110 a ty vibrace alá jawa 350 s rozhozenou klikou...to je něco, co by mě dlouhodobě sralo a tu motorku mi zhnusilo...
Guzzi V85TT - Guzzi se mi vždycky líbily, dokonce i ta mi přišla lehčí než tenere... Ta motorka je super - pro toho, co přesně tohle hledá..Neuměl jsem si ale moc představit vzít ji někde do horšího terénu..a to ještě pořád chci.. U té guzzi ty vibrace (a neustálé vrtění se) nejsou nepříjemný, jen to trochu víc unavuje...
Pak jsem si tu tenerku půjčil ještě jednou, když jsem se jel do Brna svézt na transalpu a předtím jsem si ji v garáži zvážil...a zjistil jsem, že má ta motorka na sobě navěšenýho asi 40 kg zbytečnýho harampádí, který já tam nepotřebuju...tak tam už to začalo trochu hlodat, když jsem si ty kila odmyslel... Na transalpu jsem jel jenom chvilinku-byl v tu dobu už prodanej... A tam mě překvapilo, jak je ten motor oproti tenere v celým pásmu nepříjemnej - jak vrní do stupaček i řidítek..
Nakonec mi ta tenere přišla jako nejlepší kompromis, tak jsem se rozhodl pro ni, s tím, že tomu těžišti zkusím trochu pomoct... Ale jak jsem ji měl odstrojenou, hodně jsem na inženýry z japonska prskal...motorka postavená jak v 90. letech, když tekl benzín do karburátoru samospádem


Jak píšu..je to o kompromisech...Škoda, že to ti japonci nepochopili ani 20 let po příchodu LC8, jak se dá cestovní enduro postavit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
Wenca24 píše: ...Škoda, že to ti japonci nepochopili ani 20 let po příchodu LC8, jak se dá cestovní enduro postavit...
Oni to pochopili. Ale nemají důvod si zvyšovat náklady na překopání motorů, když se jim jak Tenerka s vysokým motorem, tak kupodivu i Transalp s vysokým motorem, k tomu předlouhou převodovkou a vysokootáčkovým motorem prodávají v počtech, že nestíhají vyrábět...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
ale myslím, že na to dojedou, když vidím vývoj čínských fabrik...moc už jim nechybí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
Ale jinak to vidím jak ty. Tenerka není dokonalá. Ale v ničem taky není úplně špatná a otravná. Takže chápu, že si skončil u ní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
vilemx píše: Koudy01> Tak ono se outsourcuje ve vývoji naprosto běžně. Jde o to, jestli číňan je ochoten také zaplatit za outsourcovaný vývoj u renomovaných dodavatelů. Nebo jestli se do toho pustí sám či to zadá méně zkušené (levnější) projekční kanceláři.
Jak psal Wenca - ty jejich motorky začínají vypadat hodně zajímavě. Bohužel. Je jedno, jak k tomu přišli. A aby jim Japonec mohl konkurovat, tak to šulí, kde se dá. A bude ještě hůř.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
Wenca24 píše: Škoda, že to ti japonci nepochopili ani 20 let po příchodu LC8, jak se dá cestovní enduro postavit...
Souhlas, Tenerka je stroj plnej kompromisů. Na druhou stranu mě příde škoda, že v Mattighofenu jim ani 20 let nestačilo na to, aby se aspoň přiblížili japonský spolehlivosti...
Naposledy editováno 01.02.2024 12:46:24
Koudy01 píše: Wenca24> Ja moc nevim, jak hodne Tenerku vyvijeli v Japonsku. Cosi jsem četl, že to je práce Italů a výroba je Francie, že jo.
Ale jinak to vidím jak ty. Tenerka není dokonalá. Ale v ničem taky není úplně špatná a otravná. Takže chápu, že si skončil u ní
Tak nějak jsem to vyhodnotil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
JohnnyS08 píše:
Souhlas, Tenerka je stroj plnej kompromisů. Na druhou stranu mě příde škoda, že v Mattighofenu jim ani 20 let nestačilo na to, aby se aspoň přiblížili japonský spolehlivosti...
No, to je samozřejmě druhá věc...škoda že si ani jeden neumí z toho druhého to dobré vzít...
KTM v tomhle asi trochu chápu - dělá holt sportovní motorky, mají na tom založený marketing i klientelu. Když jedou, jsou ve své třídě nejlepší... Holt občas někdo chytne špatný kus, ale jejich klientelu to neodradí - protože nic lepšího není, tak to riziko podstoupí...
Ti japonci na to serou ale řádně a podle mě budou první, které číňan odpálí... To, že to ani nevyvíjí oni a musí to za ně vyvinout Evropa prakticky z naháče, je neomlouvá... spíše naopak


Protože podle něho motorka reguluje vše kolem řízení směsi a řízení volnoběhu.
Referenční je vždy to kde je snímač podtlaku. Proto se mu říká referenční
blbý je, když máš pak jedno čidlo podtlaku na dva válce

Naposledy editováno 28.02.2025 07:20:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Tenere 700 vysoke sedlo Tourtecs Yamaha Tenere 700 | Apigold | 1 | 21.1.2025 v 17:25 frank79 |
Tašky na Tenere 700 Yamaha Tenere 700 World Raid | NAFTA55 | 7 | 20.1.2025 v 16:16 tomm11 |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 6 | 15.1.2025 v 10:50 Rescoo |
Rumunsko TET 2024 [1, 2] Yamaha Tenere 700 World Raid | PeteTenere700WR | 33 | 3.1.2025 v 11:02 MMARTINK |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 981 | 22.11.2024 v 15:11 CB600 |