globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci
Čauvec, dotaz na servismany

Snažím se udělat synchronizaci throttle bodies na Tenerce 700. Snadná operace. Ale taky jsem snadno narazil. Podařilo se mi najít pouze servisní manuál pro Euro 4, ale já mám Euro 5 je tam jinak zapojený senzor (pod)tlaku.

Co je stejně:
- lanka plynu vedou k levé klapce
- TPS senzor je umístěný na pravé klapce

Co je jinak:
- senzor tlaku je u Euro 4 zapojený do "podtlakové" trubičky levé klapky, pravá klapka má na trubičce ucpávku. Ale u Euro 5 je to naopak - senzor vpravo, ucpávka vlevo.

O co mi jde:
Budíky pro měření podtlaků se připojují na jednu klapku místo ucpávky a na druhou pomocí T-spojky mezi senzor tlaku a klapku.
V manuálu u Euro 4 je napsaný, že referenční válec je ten vlevo (tudíž ten, kam je připojený čidlo tlaku) a seřizuje se válec vpravo (ucpávka, TPS).
A teď se ptám, když je u Euro 5 připojený senzor vpravo (senzor tlaku, TPS), je referenční válec pořád ten vlevo a nebo bych se měl orientovat podle pravého válce - prostě podle toho s čidlem tlaku (asi map senzorem)?

Narazil na to u Tenerky už někdo? Díky.

Výsledek pátrání:
Dle servisního manuálu k verzi Euro 5 to nejspíš vypadá tak, že jako referenční se opravdu bere vždy první (levý) válec s tím, že se senzor tlaku přepojí před synchronizací na něj, aby to neházelo chyby. A po synchronizaci se napojí zase zpět na válec pravý.

Naposledy editováno 08.02.2024 06:35:38

1 reakcí na tento příspěvek Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 07:13 | Nahoru | #1
ten se senzorem bych bral jako referencni, ale v podstate je to fuk, dulezity je aby sly oba valce stejne. To kterej vezmes jako referenci muze mit vliv jen na nastaveni tps, ktere predpokladam budes kontrolovat nasledne?

Naposledy editováno 31.01.2024 07:15:14

(reakce na) Tenere 700 - referenční válec pro synchronizaci

31.1.2024 v 07:22 | Nahoru | #2
assassin> S TPS se netoci. Tady se to serizuje jen na volnobeh bypass sroubkem. Takze poloha klapky je asi furt stejna.

Nicmene ja samozrejme slepe kroutil bypass sroubkem podle manualu. Tedy na valci s map senzorem. A rozsvitila se mi chyba motoru. Zatim tu chybu nemam cim precist. Cekam na kabel. Ale myslim si, ze to bude neco jako nahla zmena tlaku. A ze jsem mel kroutit tim valcem bez senzoru.

A ted nevim, jestli to nema vliv na smes. Kdyz jsem pohnul podtlakem na valci s map senzorem?

Jako vim, jak to bylo. Kdykoliv to vratim a seridim to tim druhym. Jen mi jde o to potvrzeni referencniho valce a toho, jestli si spravne myslim, ze jsem mohl rozhodit smes. Byť asi jen nepatrne.

Naposledy editováno 08.02.2024 06:35:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 64 9.5.2024 v 13:41 uko_ješita
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 3 8.5.2024 v 23:13 goffy
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 62 5.5.2024 v 02:22 Metric
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.


TOPlist