globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aerodynamika- cestovní moto
Chci kupovat cestovní moto na příští sezónu (mám i naháče a enduro)a očekávám dobrou ochranu proti počasí.Hlavně bez nějakých protivných turbulencí, hukotu a tak.
Něco jsem vyzkoušel a překvapilo mě negativně, že to moc nefunguje. Například adv 890-Starší i ta nová,Strom 800,gs 750/800, tuareg 660, TA 750.
Všechny mi dělaly turbulence do přilby, Nebo takový nepříjemný hukot.
Přilby mám 3 a kvalitní(Schubert C3 pro apod. v podobné ceně), Takže tím to nebude. Výška 175 cm, z motorky nějak nevyčnívám.
Chci zkusit NT 1100, o které všude píšou že má skvělou aerodynamiku.
Kdysi jsem měl VFR 800 a tam to bylo dobrý. Ale už se bohužel nemůžu a ani nechci moc hrbit.
Pište prosím vaše zkušenosti. Díky moc.

Naposledy editováno 28.12.2023 10:58:39

Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 10:57 | Nahoru | #1
.

Naposledy editováno 28.12.2023 10:58:18

1 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 11:13 | Nahoru | #2
Nevím jak NT 1100 ale na Kawasaki Versys 1000 naprostý luxus i ve vysokých rychlostech.

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 11:37 | Nahoru | #3

housle píše: Nevím jak NT 1100 ale na Kawasaki Versys 1000 naprostý luxus i ve vysokých rychlostech.


Díky moc za reakci, přidám si versyse na otestování

1 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 11:40 | Nahoru | #4
rekl bych, ze aerodynamika je v neprime umere se zabavnosti motorky... nejvic aerodynamicka motorka, co jsem kdy jel byla Haya (ale ta byla zabavna jen na dalnici) a R1250RT... ale ta byla taky extreme nudna...

Tak pokud to akceptujes, tak rozhodne najdes...

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 12:05 | Nahoru | #5
MedWed> Mně nevadí takový běžný hluk-na naháči v pohodě jezdím kratší trasy roky.Ale vadí mi ty otravný turbulence, Divný pískání a tak. To co mi dělala extrémně právě třeba 890 adv. Na cesťáku chci ochranu, abych nemusel hned zastavovat při drobném dešti ,chladu... ale tohle mě překvapilo ,že to je jakási daň těch kapotáží nebo co(Když mi to dělalo tolik cestovních motorek).

Naposledy editováno 28.12.2023 12:08:11

Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 13:13 | Nahoru | #6
Na tomhle nemusiš zastavovat ani když chčije a je kosa
https://www.motorout...tra-limited-low.aspx

1 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 13:24 | Nahoru | #7
NT 1100 funguje bezvadne. Rekl bych ze az moc. Ve smyslu ze do 120km/hod je na tom hrozne vedro. Nad tech 120 uz tam je prijemne. Mysleno v lete. Ale mam 193cm

Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 14:45 | Nahoru | #8
Totální spekulace o všem. Alfa omega je to, kolik měříš.
Nejlepší ochranu před větrem budou mít cestaky jako gtr 1400, RT a ten šestiválec od bmw.
Myslím že RT má dokonce krytý nohy od vody z předního kola. A to žádný cenduro nikdy mít nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 15:04 | Nahoru | #9

puffybodie píše: NT 1100 funguje bezvadne. Rekl bych ze az moc. Ve smyslu ze do 120km/hod je na tom hrozne vedro. Nad tech 120 uz tam je prijemne. Mysleno v lete. Ale mam 193cm


Sezóna může začít dřív a skončit déle, Když je na ní teplo
to počasí se kolikrát změní ,když člověk jede dál. A nebo stačí ,když vyjíždí brzo ráno a odpoledne už je teplo.
Škoda ,že to plexi Nejde posouvat elektronicky nebo aspoň ručně za jízdy.

Naposledy editováno 28.12.2023 15:49:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 15:52 | Nahoru | #10
JAVR> Jezdil jsem zrovna vcera. Na cruiseru nebo i ZX-9R slo v pohode jezdit treba pri 5 stupnich. Slo by i pri mene, ale nemam stroje do soli Velky stit je treba problem kdyz uz je starsi a jsou na nem skrabance a jak je ted Slunce nize, tak je pres to houby videt. To je lepsi pak neco mensiho za co se da spise sklonit.

Jinak nejlepsi ochranu pred pocasim obecne mela ze vsech stroju prave ta ZX-9R. Komplet suchy odshora dolu (jen kapky na helme) a v zime stacilo letni veci diky teplu od motoru. Zase cisty sport kvuli poloze neni uplne to nej na daleke cesty. Ale kdyz se podivas na nejrozsirenejsi cestaky (FJR 1200/1300, Honda Pan European, GTR 1400, BMW RT, Suzuki 1250 FA a dalsi), tak maji spolecne to, ze jsou celokapotovane. Myslim, ze tady ve Stredni Evrope je to dost dulezite kvuli charakteru pocasi. Nejsme Kalifornie aby se tu dalo obrazne receno jezdit celorocne v trenkach. A casy kdy mne i na nahaci bavilo9 jezdit v silenem lijaku mam za sebou Nevadi, kdyz to cloveka potka na vyjizdce okolo komina, ale pri cestovani dal uz je treba neco jineho a to nejen kvuli vode.

Treba ADV 350 co mam je pri desti problem, ze vsechnu vodu to hazi mezi nohy nebo na hrud a z te to jeste tece dolu mezi nohy a tam se drzi (to je asi zatim jedine minus toho stroje).

A neco inspirace? Amazing Pictures from Sjaak Lucassen's R1 World Tour

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 16:43 | Nahoru | #11
puffybodie> Ano. FJR naprostá spokojenost. ( pozn. FJR 1200 neexistuje ) Čus.

Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 16:46 | Nahoru | #12
Taky bych se přiklonil k názoru, že ideální cenduro asi neexistuje Turbulence se dají vyřešit vhodným plégem, ale zbytek bude kompromis...zrovna ta 750. Taky jsem to čekal lepší...

Nebo to dořešit jako Pavel Pondělík když jel Ameriku

1 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 18:17 | Nahoru | #13
Nie si moc vysoký, čo je divné, že Ti to na mnohých moto nevyhovuje. Ale je možné, že danú motorku robia napr. na 183cm človek +- 3cm a ostatný musia meniť plexi, pridávať deflektory.
NT1100 asi bude fajn, už len to nastavovanie plexi asi v rozsahu 15cm je luxus /čo bežné motky mávajú 5cm/.
Ako tu zaznelo, Versys 1000, asi najlepšia ochrana, čo som sa viezol na nejakých motkách. Keď som to testoval v skupine /mám 195cm/, plexi som mal v nízkej polohe, diaľnicu sme dávali asi 150 km/h a kľud v helme, kryté aj ramená.

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 19:22 | Nahoru | #14
nevo7> Mám dlouhý tělo, krátký nohy. Tak to spíš možná odpovídá té výšce 180 cm.
NT je zatím favorit i kvůli tomu prý dobrému podvozku. Škoda jen, že ten vzhled je nic moc… Snad v těch nových barvách ( červená, modrá)
to trochu prokoukne...
ještě mě bude zajímat nové stelvio a suzuki 1000gx.Možná i Tracer 9 a V100-Ale to už asi nebudou tak komfortní motorky-Nízké zdvihy.

Naposledy editováno 28.12.2023 19:38:20

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 20:18 | Nahoru | #15

Eddie83 píše: puffybodie> Ano. FJR naprostá spokojenost. ( pozn. FJR 1200 neexistuje ) Čus.



Jo moje chyba, jsem to domotal s "predchudcem" FJ 1100 / 1200

Aerodynamika- cestovní moto

28.12.2023 v 20:20 | Nahoru | #16
Tak tady mas neco i do zimy no

1 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

29.12.2023 v 21:15 | Nahoru | #17
Deflektory obvykle řeší ty turbolence do helmy. Kromě zmíněných jsem ještě slyšel chválu na 850GS, ale i tak si někteří přidají deflektor.

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

29.12.2023 v 22:29 | Nahoru | #18
Pedl> Nevěř tomu Ta 750/850 nedělá co se týče ochrany před nepřízní, v základu, nic pořádně. Nástavce bástrů , deflektory kolem blinkrů , panely do podsedlovky kvůli vodě od zadního kola (nebo blatník ), plexi ...

...na kolena taky táhne

2 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

30.12.2023 v 09:40 | Nahoru | #19
K té Ktm 890.Koupil jsem k ní plégo,a je to mnohem horší než bez něho.Fatk je to na ohluchnutí.Postupně jsem ho zkracoval(uřezaval)až krylo vlastně jen tachomettr.Pak už to šlo,ale mě nekryje vlastně vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

30.12.2023 v 10:21 | Nahoru | #20

JiříII. píše: K té Ktm 890.Koupil jsem k ní plégo,a je to mnohem horší než bez něho.Fatk je to na ohluchnutí.Postupně jsem ho zkracoval(uřezaval)až krylo vlastně jen tachomettr.Pak už to šlo,ale mě nekryje vlastně vůbec.



To mě právě taky strašně překvapilo, jak špatně to mají vyřešené. Mluvil jsem osobně i s člověkem, který ji prodával kvůli tomuhle problému. A přitom jinak je to suprová motorka.

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

30.12.2023 v 12:49 | Nahoru | #21
JAVR> Píšeš, že jsi jel i na nové 890 adv (2023), tam je myslím štít nižší/bez díry, než jak je na klasické verzi. S obyčejnou, novou 890, kde je jiné (děravé) plexi zkušenosti nemáš?

edit: Zeptám se, ty ostatní helmy co máš jsou co konkrétně? Já jen, že mám zkušenost takovou, že cena helmy nutně neodráží míru odolnosti proti hluku nebo turbulencím. Zkoušel jsem AGV Sportmodular (když stála ještě 20k) a hučela víc jak vyklápěčka za 5 C3 je přeci jenom taky vyklápěčka (i když prý tichá)...

Naposledy editováno 30.12.2023 12:57:28

Aerodynamika- cestovní moto

30.12.2023 v 13:10 | Nahoru | #22
Jezdil jsem jen na základních verzích 890 adv-Staré i nové verzi s dírou. Ta nová je trochu lepší, ale taky žádný zázrak. Jinak tu základní verzi chápu jako cestovní motorku, tzn. dobře fungující aerodynamiku bych od ní očekával.

přilby mám c3pro ,scorpion air 1400 carbon, hjc f70 carbon-Na naháči fungují všechny tři v pohodě.
Používám i nákrčníky, někdy kuklu.

Naposledy editováno 30.12.2023 13:14:11

Aerodynamika- cestovní moto

30.12.2023 v 13:31 | Nahoru | #23
No jo vlastně, mám to pomotaný. Pletu si 890ADV s 890ADV R Ok, dík za info

1 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

30.12.2023 v 14:15 | Nahoru | #24
Hmm co třeba Tiger 900?

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

31.12.2023 v 10:27 | Nahoru | #25

Pedl píše: Hmm co třeba Tiger 900?



Zkoušel jsem Tiger 800 s turistickým plexi a je pravda ,že se žádné turbulence nekonaly.
Tenkrát mi na té motorce ale pro změnu zase nevyhovoval motor… Byť jsem měl street tripla a to je topová motorka v kategorii naked.

Naposledy editováno 31.12.2023 10:29:19

Aerodynamika- cestovní moto

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2024 v 12:06 | Nahoru | #26
Ono často stačí na tej motorke vymeniť plexi a hneď je z nej iný pocit, pretože sa oblasť toho turbulentného prúdenia presunie nad alebo pod hlavu a už nevadí. A nemusíš to nutne meniť za vyššie, niekedy pomôže aj nižšie - síce máš hlavu v prúde vzduchu, ale už v tej oblasti, kde prúdi laminárne, takže to nevadí. Chcel by som ešte vyzdvihnúť plexi Airflow (neviem, či niečo podobné robí ešte niekto iný než Givi), ktoré sa skladá z dvoch častí, medzi ktorými prefukuje vzduch, takže budeš mať hlavu v laminárnom prúde.

Na KTM 790 používam toto, podvihne to plexi do viac zvislej polohy, čím sa tá bublina zvýši a už mi to tak nevadí. S S-kovým plexi mi šli turbulencie na hlavu, bohužiaľ musím mať to najvyššie sedlo, lebo som dosť vysoký a pri takej malej motorke ako je 790 Adv. je treba každý cm. Navyše mi v rejde narážali zrkadlá do plexi, S má iné zrkadlá, takže tak asi problém nie je, ale ja mám R.

Charakteristika motoru u Tigra 800 a 900 je iná, tak si ho asi vyskúšaj. Teda ak nemáš dlhé nohy - je tam trochu menej priestoru.

1 reakcí na tento příspěvek Aerodynamika- cestovní moto

15.2.2024 v 22:33 | Nahoru | #27
Někdo ještě nějaký poznatky k tomuhle tématu? díky

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

15.2.2024 v 22:35 | Nahoru | #28

JiříII. píše: K té Ktm 890.Koupil jsem k ní plégo,a je to mnohem horší než bez něho.Fatk je to na ohluchnutí.Postupně jsem ho zkracoval(uřezaval)až krylo vlastně jen tachomettr.Pak už to šlo,ale mě nekryje vlastně vůbec.



Což u motorky na cestování se dá chápat jako konstrukční chyba. Bohužel, Jinak ta motorka je suprová.

Naposledy editováno 15.02.2024 22:36:01

(reakce na) Aerodynamika- cestovní moto

15.2.2024 v 23:07 | Nahoru | #29

JAVR píše: Někdo ještě nějaký poznatky k tomuhle tématu? díky


Hoď sem svoji fotku, jak sedíš na motorce, z profilu. A bude možná jasno, proč zrovna tobě to nefunguje.
e - v přilbě a bundě

Naposledy editováno 15.02.2024 23:07:43

Aerodynamika- cestovní moto

16.2.2024 v 10:28 | Nahoru | #30
1.) Varadero
2.) 1600GT
3,) 1300 ST
4.) 1250 geeso s velkým plexi

Naposledy editováno 16.02.2024 10:28:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Odtah sardinie [1, 2] KTM 890 Adventure Token 34 6.4.2024 v 21:43 Flaxa
V-Strom 800DE delší zkušnosti [1 ... 5, 6] Suzuki V-Strom 800DE Roman2bk 153 1.4.2024 v 16:28 HonzaeR
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... TomasNBK 42 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK


TOPlist