globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: F850GS / F750GS Decat
Čus, mám na vás dotaz, vlastně dva. Přemýšlím, že nahradím ten plechový nesmysl co mám pod kyvkou, k tomu určenou trubkou.

První dotaz, co to vlastně je? REZONÁTOR

Na internetu jsou tři tábory - katalyzátor, přední tlumič nebo dokonce rezonátor . V rozpadu BMW dílů je to nazvané jako "přední tlumič výfuku". Druhý díl, kde je lambda, mají označený zase jako "sběrné výfukové potrubí".
Jak jsem tu byl ale upozorněn, má se jednat o tlumič nebo rezonátor ale ne kat. Katalyzátor by tedy měl být podle tohoto tvrzení válec v díle označeném jako sběrné potrubí. Tady na fóru jsem se ale dočetl, že kat je většinou za lambdou.
Abych to ještě více zkomplikoval, já mám ty sondy dvě-před a za válcem prvního dílu (rozpad dílů BMW pro novější modely už není pro veřejnost dostupný). Zřejmě rozdíl EURO 4 a 5.
V případě dvou sond je kat údajně mezi.

Ovšem, když si dám do googlu něco z hesel - F750GS (F850GS) catalys, decat, midpipe nebo resonator - vyskočí na mě vždy a všude právě tahle "věc", krabice, nazývaná přední tlumič výfuku. Včetně stránek výrobce výfuků.
Je v tom trochu hokej všeobecně.

Ještě poddotaz, tlumič by měl z podstaty brzdit a rezonátor naopak zrychlovat plyny, ne? Měl jsem vždy představu že rezonátor je válcového tvaru...

A druhý dotaz s tím související, jak moc ovlivní průchozí trubka parametry motorky? NIC EXTRA SE NEKONÁ

Četl jsem něco málo o problematice protitlaku ve výfuku, malý vs velký, pracovní teplota motoru atd. V případě menšího protitlaku by to teoreticky mělo ovlivnit kroutící moment ve spodním pásmu (k horšímu).
Je to tak? Poznám v tomhle případě vůbec rozdíl? Lépe řečeno, dokurvit asi něco z dlouhodobého hlediska nemůžu, ne?
Nebo ještě jinak: k nadměrnému opotřebení konkrétních dílů z důvodu absence docházet nebude, že? ???

Důvodem zvažované výměny je zvukový projev, o nic jiného mi nejde. Trochu zhrubne, ale je to stále v mezích.

Díky za objasnění.







https://dominator.pl...DECAT-2018-2020/1932





Naposledy editováno 11.12.2023 12:59:24

F850GS / F750GS Decat

Skvělá odpověď, děkuji! 8.12.2023 v 22:46 | Nahoru | #1
Koupil jsem, namontoval, zkusil,.odmontoval a vrátil tam ty kamna. Podotýkám, že ne s originálním vyfukem, ale s Mivv Oval. Řvalo to, střílelo, ale hlavně horkej vzduch z výfuku roztavil držák SPZ, kterou jsem ztratil.
S origo vyfukem to může fungovat líp, ale nezkoušel jsem.
Tu decat trubku pořád mám a je k dispozici.

F850GS / F750GS Decat

Skvělá odpověď, děkuji! 9.12.2023 v 09:42 | Nahoru | #2
Pokud máš 2 lambdy, tak kat bych hledal mezi nima.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Únik oleje BMW 750 GS BMW F 750 GS cech18 2 Včera v 21:36 ivako
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 62 5.5.2024 v 02:22 Metric
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 2 27.4.2024 v 09:10 Woodpec
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970


TOPlist