globalmoto_kveten





Téma: Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
 
18.10.2023 v 10:47
Jednou pro vždy, všem těm básnilům o tom jak jedině Vervu, protože to pak trhá asfalt, staví se to na zadní, jede to jak splašený ( oproti těm běžnejm sračkám BA95) ... nehoří, prostě nehoří !!!!
( a člověk jim může psát co chce, stejně je nepřesvědčí)



Naposledy editováno 18.10.2023 14:25:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

19.10.2023 v 17:13 | Nahoru | #61
crestik> Nevim no. Ja radeji natankuju cerstvou naftu a benzin na ONU, kde natankuji stovky aut denne. A jeste cosi usetrim

Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

19.10.2023 v 18:39 | Nahoru | #62
Benzín (ne lihobenzín) má trvanlivost velice dlouhou. Používal jsem min 10 let starý (nalezené kanystry v rohu garáže 10 let po tom co děda přestal jezdit) a normálně fungoval.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 11:16 | Nahoru | #63

Koudy01 píše: crestik> Nevim no. Ja radeji natankuju cerstvou naftu a benzin na ONU, kde natankuji stovky aut denne. A jeste cosi usetrim



Jasne, evidetne mas nejakeho tuctoveho pracanta, na kterem ti nezalezi. Taky bych do traktoru nedaval vervu.
Btw zrovna nafta na ONO je fakt sracka a jak to jinde znat neni, tak tady neochotu motoru pocitis (zkouseno na kamosove Alfe 1.9JTD 110KW).

1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 11:21 | Nahoru | #64
Mám pocit , že životnost motoru v závislosti na tom jaké se používá palivo je u každého uživatele i auta velice individuální …moje tuctová Honda CR-V 09 v naftě má při používání obyčejné nafty , v zimě + aditiva , po celou dobu provozu najeto 385t a jediné co se na motoru kdy servisovalo , bylo těsnění pod hlavou za 400.-

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 11:29 | Nahoru | #65
SLEEPER> Rozdíly v naftě jistě jsou, a jak píšeš, na odhalení těch rozdílů jsou choulostivé, věčně rozštelované a vyjebané vstřikovače motoru 1.9 JTD v podstatě ideální.

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 11:42 | Nahoru | #66

SLEEPER píše: Jasne, evidetne mas nejakeho tuctoveho pracanta, na kterem ti nezalezi. Taky bych do traktoru nedaval vervu.
Btw zrovna nafta na ONO je fakt sracka a jak to jinde znat neni, tak tady neochotu motoru pocitis (zkouseno na kamosove Alfe 1.9JTD 110KW).


U Škodovky 2.0 140kW rozdíl mezi Orlenem a ONO nepoznám. Ani na spotřebe. VIF dávám do nafty vždycky (do benzinu nikdy). Jedinej rozdíl, kterej pozoruju, je při placení zkoušeno na dvou vlastních naftových autech a benzin na dvou vlastních motorkách.

Naposledy editováno 20.10.2023 11:51:11

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 13:26 | Nahoru | #67

Gahan37 píše: Mám pocit , že životnost motoru v závislosti na tom jaké se používá palivo je u každého uživatele i auta velice individuální …moje tuctová Honda CR-V 09 v naftě má při používání obyčejné nafty , v zimě + aditiva , po celou dobu provozu najeto 385t a jediné co se na motoru kdy servisovalo , bylo těsnění pod hlavou za 400.-



v tomhle souhlas, ještě se starou V70kou jsem jezdil vesměs stále stejnej mix kilometrů a podobným tempem na na každým typu silnic.
Tacho:
Dálnice 130-140
I.st 110 ...max 120
nižší stupně 90 -100

nebyl to služebák a soukromě to bylo plus mínus stále stejnej poměr.

Dřív jsem hodně řešil evidenci spotřeby a nákladů - na nádrž jsem udělal i 1100-1170km. Jednou dobou jsem podlehl svodům tankování u ONO a nějaký čas tam bral.. a pokaždý když jsem narval nádrž jinde mi spotřeba padla o 0,4-0,6l/100km. Nejdřív jsem tomu nepřikládal váhu, ale bylo to pokaždý jak jsem neměl po ruce ONO a narval jsem celou nádrž jinde...1100km nebyl problém. Po plný z ONO to problém byl poměrně dost. Nafta tam nebyla taková...

naproti tomu benzín chutnal Mosnteru vždy bez odmlouvání...

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 15:50 | Nahoru | #68
t_freedom> u ONO tankuju málokdy, nejsem už ochotný čekat frontu, tzn jezdím 99% samoobslužný, ale zase já nemám služební cesty .

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 16:27 | Nahoru | #69
t_freedom> mě se asi nikdy s žádným motorovým strojem nestalo, že by to vysloveně nějak blbě jelo, vynechávalo, chcipalo apod..
Ale jak píšeš, mám na kombinacích N95/100 rozdíl ve spotřebě.
A je fuk jestli to bylo Clio 1.2, CBR 125, Subaru 2.5 atmo atd.
Přišlo mi, že u těch malých objemu to "pomůže nejvíc", na Guzzine nebo Vitpilenovi popravdě nevím, tam se spotřeba hýbe podle "radosti z jízdy"..
Ale u těch vozidel co jezdí "konstantní" trasy nějakou podobnou průměrnou rychlostí to znát je..

Naposledy editováno 20.10.2023 16:27:54

3 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 21:06 | Nahoru | #70
Čau, no , ako vždy, tak aj k tomu tankovaniu a ku kvalite benzínu mám Krokošovu smiešnu príhodu. Raz dávno, okolo roku pána 2000 sme ešte bývali na východe a samozrejme som chodil tankovať , na cigarety a na chlast, tiež na sladkosti na Ukrajinu. aby som kúpil lacnejší benzín tak som chodil trošku do vnútrozemia tam to bolo lacnejšie. na jednej pumpe tam mali okrem nafty 95, 92, a aj 80 oktánový benzín. tak sme sa stretli ja, kšeftár ukrajinský a kšeftár slovenský. ja som tankoval 95 ťku, ukrajinský do Pasatu , vedeli do toho napchať 100 litrov, tak ukáč tam drbol 92 a pol nádrže tej smradľavej 80-tky. Potom tu u nás predával ako 95 ťku. Slovenský keftár príde ku mne a hovorí, načo berieš tú 95-ťku? Ja: šak lepší néé.! a on smejúc sa , šak to je taký istý92 ka. a smeja sa jak chuj. Na ten rehot vyliezol aj pumpár a že: čo sa tak smejete. Ja: á, debil hovorí, že to stenaký benzín aj tu a aj tu a ukazujem na stajany. 95 a 92. A pumpár , no, hej taky isty a ten drahý je to pre takých durakov slovakov jak ty , musím dajak zarobiť a tiež sa smeje . No, čo už

PS: kšeftár mal Passat, alebo iné auto čo malo ofiko 100 litrovú nádrž a otočil denne aj 10 krát. Nejaké špeciály pohrebáky mali aj 300 či až 500 litrovú nádrž, lebo v nejakom štáte nesmeli tankovať pohrebáky na bežných pumpách. Tak mali prerobené nádrže a mali to zapísané v techničáku. tieto autá boli veľmi cenené.

Naposledy editováno 20.10.2023 21:07:35

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 22:04 | Nahoru | #71
krokoš>Opět jsme se hodně nasmáli.

Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 22:08 | Nahoru | #72
Mě by samotného by nenapadlo tankovat 100 oktanový benzín do ničeho, co je dělané na 95ku.
Nicméně kamarád tankuje 100 do své vysoce výkonné CRF250L. Údajně protože je tam větší pravděpodobnost že to minimálně 95 oktanů mít bude. Na dovolené nám bylo trapné tankovat a platit každý zvlášť 3 litry benzínu, tak jsme tankovali společně a platili na střídačku. Tímpádem jsem mohl pozorovat a srovnávat ten vliv 100 oktanového benzínu v mé ještě nabušenější CRF300L
Na 100 mi to oproti 95 jede naprosto výrazně ....... úplně stejně.
Ale display mi na 100ku pokaždé ukazoval nižší průměrnou spotřebu o 5% až 10% (něco mezi bude realita).

Rozdílem v ethanolu to není, v Rumunsku je vše včetně stovky E10. U ČR je 95 téměř vždy E5 a 100 je někdy E0, ale už jsem viděl i E10.
Také jsem nepoznal žádný rozdíl mezi E5 a E10. Američani si stěžují, že CRF300L na E10 neběží vždy správně. Možná je to jinak naladěnou jednotkou vstřikování.

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

20.10.2023 v 22:19 | Nahoru | #73
krokoš> Na UA měli kromě bezolovnaté 95 i olovnatou 90 nebo 91 (už nevím). Staré CB450 na to olovo jelo o něco málo hladčeji než na bezolovnatý. Tehdy jsem tam zkoušel tankovat vše kromě 80. Co na těch benzínkách reálně teklo ze stojanů, samozřejmě nevím. Tehdy jsme nikdo neměli nic s katalyzátorem.
Ta 80ka je ale myslím olovnatá. Jestli tím řezal benzín co prodával tady jako 95, tak ty katy dostaly dost zabrat. Na UA nikdo origo výfuk s katem nemá. Na těch jejich tehdejších silnicích byla životnost výfuku a podvozku maximálně rok. Výrazné zlepšení jsem viděl až v posledních 5 letech, kdy masivně asfaltovali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

21.10.2023 v 09:14 | Nahoru | #74
krokoš> Veselý Artur

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

21.10.2023 v 09:41 | Nahoru | #75
Milos1> Čau, no, dobre , dobre už budem ticho, nejak sem sa rozšoup. Ja som si myslel,že ma chváliš a to je ako sa zdá irónia. Mám neskorý zápal, trošku to trvalo. Nájdem si inú stareckú zábavu. Už to mám, idem zlostiť manželku.

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

21.10.2023 v 10:02 | Nahoru | #76
krokoš>

2 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 16:38 | Nahoru | #77
Do masin s karburatorom, tym viac ak nejazdia pravidelne (kde si to palivo v sustave postoji) jedine Vervu (ci ine premiove) vobec nie koli nejakym oktanom, ale pre to, ze nezasiera palivovu sustavu.

Ked necham Bandita postat cez zimu s obycajnym benzinom tak je to na jar na ultrazvuk, zatial co Vervu nromalne rozchodi.

Moto so vstrekovacmi znesie v nadrzi cez zimu v pohode aj normalny benzin ak mas viko nadrze a ostatne komponenty v poriadku a nema si to kade tahat vzusnu vlhkost. PCX mi naskakuje po zime na prvy brnk nezavisle na tom aky benzin som tam nechal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 18:06 | Nahoru | #78
lenkochal> Ono víko nádrže u "stříkačky" nemá odvzdušnění?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 19:24 | Nahoru | #79

Milos1 píše: lenkochal> Ono víko nádrže u "stříkačky" nemá odvzdušnění?


Většinou ne, obvykle to má ovzdušnění/přepad skrz nádobku s aktivním uhlím. Eko opatření proti úniku benzinových par.

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 20:30 | Nahoru | #80
Deadman>To chápu, benzínové páry se vyčistí uhlím než se dostanou uhlí ven, aby byl zeleně záchráněn svět, ale přisát vzduch z venku to musí, aby nevznikal v nádrži podtlak, ne? Vázat na sebe vodu aktivní uhlí neumí. To jen, abych se vrátil zpět k tématu, reakce na to, že když je v pořádku benzínový špunt, tak se nemá jak do nádrže dostat vzdušná vlhkost.

Naposledy editováno 29.10.2023 20:41:09

1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 21:22 | Nahoru | #81
Nadrz nie je kanyster, musi byt odvetravana oboma smermi, von aby sa nenatlakovala ked napr moto stoji na slnku a dovnutra zo zrejmych dovodov. Problem byva hlavne s tym dovnutra, to musi byt u starych masin dost na jemno ak karburator krmime len samospadom (napr ako u toho Bandita). Ak je ale pritomne cerpadlo, to dokaze prekonat vyrazne vacsi odpor toho odvetrania a to odvetranie si na oplatku moze povacsinu casu (ked cerpadlo prave nenasava) tesnit o nieco viac.

To "o nieco viac" staci na to aby plna nadrz motorky s cerpadlom/vstrekovanim, ktora cez zimu stoji, nejazdi a nadrz si tak "dycha" len vdaka zmenam vonkajsich teplot nenasala cez zimu tolko vzduchu/vody ako nadrz starej motorky, ktora stoji hned vedla.

Naposledy editováno 29.10.2023 21:23:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 21:34 | Nahoru | #82
lenkochal>Nádrž motorky s palivovým čerpadlem/vstřikováním si dýchá přes zimu vlivem vnějších teplot naprosto stejně, ako nadrž starej motorky , ktorá stoji hned vedla. To znamené i stejné množství vzduchu/vody. To je prostě o fyzice a tepelné roztažnosti, ne o vstřikování, palivovém čerpadle a karburátoru.

Naposledy editováno 29.10.2023 21:36:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 21:42 | Nahoru | #83
Milos1>
Jediná otázka je kolik Pascalů je potřeba na otevření nějakého zpětného ventilku (moc jich fakt nebude) a jak dlouhá, z jakého materiálu a jak tvarovaná a spádovaná je ta cesta, kterou se vzduch do nádrže přisává. Protože část vodních par může zkondenzovat už tam, ne až v nádrži.

Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 22:02 | Nahoru | #84
Ba prave ze nemusi "dychat" rovnako, moze si dovolit sa viac chovat ako ten kanyster, lebo odvetravaci ventyl moze byt bud menej citlivy, alebo kludne aj elektronicky ovladany a zapajat sa do akcie len ked moto bezi. A ked nebezi moze sa nadrz motorky so vstrekovanim/cerpadlom kludne chovat s uplne zavretym odvetravacim ventylom ako kanyster a nedychat vobec.

Konkretne to chovanie a dychanie/nedychanie bude samozrejme zavisiet na konkretnom systeme urcite neexistuje len jeden.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 22:10 | Nahoru | #85
Kohlstein>Já si myslím, že jednoduchou počáteční úvahu, spočívající v tom, zda každá nádrž je, či není odvětraná, není třeba řešit bezmála z hlediska kvantové fyziky a mechaniky. Jan Werich jednou řekl: Z ničeho se nemá dělat věda. Ani z vědy, natož ze života. Pro zajímavost, ten odvzdušňovací ventil, o kterém se tu teoretizuje má pouze jednu funkci. Umožnit vstup vzduchu do nádrže a zabránít úniku paliva z ní ven. Paliva jako kapaliny, ne palivových par (ty pak pochytá ten uhlíkový filtr). Nemá žádné vyčůrané otvírání, nebo zavírání jakýmsi tlakem nebo podtlakem, nedej Bože elektronikou. No a u toho bych tu končil, protože nic víc v tom není.

Naposledy editováno 29.10.2023 22:28:39

Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 22:11 | Nahoru | #86
Z internetu, pokusy o obejití té fyziky


(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 22:18 | Nahoru | #87
Milos1> hele ne vždy je to jak píšeš... na Ducati SS (předTreblanche model, co mám já) je víčko hermetické a dejchá to přes podtlakovej ventilek vyvedenej mimo nádrž ( a má to čerpadlo, jinak by to nešlo, jak tu někdo psal)

Naposledy editováno 30.10.2023 07:39:47

1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

29.10.2023 v 23:01 | Nahoru | #88
No tak napriklad ten Bandit ziadny uhlikovy filter nema. Ma len viko nadrze v ktorom je "sofistikovany" system guliciek na pruzinkach, ktore zaistia ze ked vyberiem moto z garaze na slnko, tak pary (nie tekute palivo, ale pary) unikaju az tak, ze je to aj volnym uchom pocut. A na druhu stranu zaistuju, ze ked ubudne paliva v nadrzi, tak sa namiesto neho nastahuje do nadrze vzduch. Ked sa system guliciek pokazi tak nadrz sice neimploduje, ale aj tak Bandit nejazdi vobec dobre, videi na YT je o tom dost koho by to zaujimalo.

Na druhu stranu vyssie uvedena implozia nadrze je dokazom toho, ze cerpadlo ma nejaku silu a tak si s nim mozeme v pohode dovolit nastavit tlaky potrebne na otvorenie ventilu inak, uplne inak nez u samospadoveho systemu. Ono to dychanie nadrze nie je totiz inak vobec ziaduci jav, jednak nam tym vlastne unika palivo a tiez sa nam palivo zavodnuje, takze ak sa ho mozme zbavit tak sa ho radi zbavime a to si piste ze u vyspelejsich palivovych systemov sa ho inzinieri zbavili.

1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

30.10.2023 v 07:02 | Nahoru | #89
Některá nádrž dýchá furt a některá, jen až když to fakt potřebuje . Která vdechne víc vody? Těžko jednoznačně určit, ne?

(reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon

30.10.2023 v 07:40 | Nahoru | #90
Koudy01> na tom eSSesu, pokud se bavíme o stání přes zimu, to v podstatě nedejchá...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist