Téma: Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
25.8.2023 v 23:09
Ahoj všichni. Potřeboval bych poradit s výběrem motorky. Teď mám Hondu NX 650 Dominator a rád bych přešel na něco silnějšího s větší kubaturou a více válcema. Chtěl bych takovou motorku, aby nebyla moc malá (měřím 185cm a mám cca 100kg), aby se na ní dalo pohodlně jet i někam do zahraničí a aby alespoň trochu jela, když za to vezmu.
Rozhodně nechci cesťáka, záleh a ani choppera, představuju si spíš nějakýho naháče.
Přemýšlel jsem třeba nad FZ1, Z1000, Banditem, nebo Speed Triple.
Představuji si něco co lze sehnat okolo 100 000Kč s rozumným nájezdem.
Díky moc za rady, pokud vám chybí nějaké info, rád doplním.
Motorkám zdar Matěj.
Rozhodně nechci cesťáka, záleh a ani choppera, představuju si spíš nějakýho naháče.
Přemýšlel jsem třeba nad FZ1, Z1000, Banditem, nebo Speed Triple.
Představuji si něco co lze sehnat okolo 100 000Kč s rozumným nájezdem.
Díky moc za rady, pokud vám chybí nějaké info, rád doplním.
Motorkám zdar Matěj.
Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Zdar, každý bude chválit to svoje, tak se taky přidám. Honda cb 750. Je to sice už starší model, ale já už taky nejsem nejmladší. Koupil jsem ji s 20 000, mám ji 6 let má teď 82000, sjetou polovinu Evropy ve dvou a s kuframa, napřed s manželkou a teď s mladým, než si v 16 udělá řidičák a nikdy me nikde nenechala. Sice se o ní starám nadstandardně, ale pořád jen základní servis a spotřební materiál. Výkonu ve dvou naložená má dost a na vítr jsem si dal malou kapotáž, aby se odstínil vítr do helmy. Je fakt, že ochranu to jinak nemá žádnou, ale to mi nevadí. Ale podařilo se mi sehnat "skoro" nezničenou celokapotáž, co je vzácnost, tak ji dám přes zimu dohromady a zkusím to přehodit, jak se s tím bude jezdit. Tak, tot můj názor a hodně štěstí při výběru.

Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Škrtni si zrovna všechny mastodonty jako Bandit, CB 13...,ono to sice jede, ale na tý zábavě to trochu ztrácí, koukej po něčem jako je speed triple, fz1..., stejně tě nemine si to všechno vyzkoušet a sám si vybrat co ti sedí nejlíp
1 reakcí na tento příspěvek Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Záleží co si představuješ pod pojmem cestování. Já většinou jezdím ve dvou a plně naložen.........což většinou znamená motorka zatížená přes limit. A to jsou skoro všechny Japonské. Skončil jsem s Triumphem a s BMW..........je to ale jedno, jak se to bude jmenovat, pokud to bude vyhovovat. Zkoušel jsem i výše zmiňované fz1 a cestovat bych na ní zrovna moc nechtěl. Není moc veliká pro dva a je tam zbytečně moc výkonu. Na CB750 jsem odcestoval několik sezon. Nad cca 150km/h to bylo při plném naložení a okufrování neřiditelné, takže dálniční přesuny se staly otravnými. Pokud jsme vynechali dálnice, byla velmi příjemná s vyvážením výkon/podvozek a umocněná vysokou spolehlivostí a nízkou náročností na servis.
Asi bych se dnes podíval z tvého výběru po Banditu a kdyby nebyl problém s vyšší hmotností, klidně slušnou GSX 1100 G.......vzduchem chlazený čtyřválec s kardanem. Nezamrzne, nevaří, hebký čtyřválec a není nutno mazat řetěz. Nevýhodou karburátory, pouze pětikvalt, vyšší hmotnost a atypický rozměr přední pneu. Dělala se i v celokapotáži.
Asi bych se dnes podíval z tvého výběru po Banditu a kdyby nebyl problém s vyšší hmotností, klidně slušnou GSX 1100 G.......vzduchem chlazený čtyřválec s kardanem. Nezamrzne, nevaří, hebký čtyřválec a není nutno mazat řetěz. Nevýhodou karburátory, pouze pětikvalt, vyšší hmotnost a atypický rozměr přední pneu. Dělala se i v celokapotáži.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Brůča.> Abych doplnil informaci. Plánuji cestovat s kamarádem, který má svoji motorku, takže na stroji pojedu sám s nějakými kufry. Pokud bychom jeli na delší cesty, tak samozřejmě budeme preferovat dálnice, takže mi jde o to, aby to při nějakých třeba 150Km/h neházelo a bylo to stále v pohodě ovladatelné. Právě proto jsem zmiňoval FZ1 a asi bych preferoval Fazera s kapotáží, aby byla nějaká ta ochrana proti větru. Díky moc všem za dosavadní odpovědi k tématu. Na všechny motorky co jste mi doporučili se mrknu

1 reakcí na tento příspěvek Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
To cbfko litrovy mi prijde dobry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
mathakohn> Vše bude kompromis. Dlouhá a těžká motorka se na dálnici ani nehne a pojede jako po kolejích. Do doby, než jí začneš přemlouvat k obratnosti v alpských vracečkách. Krátký obratný stroj, který bude mrštnou štikou ve městě a i v zatáčkách kolem nohy, se ti bude na dálnici vrtět a bude nervózní. Čtyřválec je sametový a nenutí tě tolik k řazení, pokud budeš svižně plout krajinou. Dvouválec zase bude mít zábavnější výjezdy z vinglů, ale vibrování při přesunech tě za chvíli bude obtěžovat. Já už si vybírám stroje i podle toho, jak a kam jedu. Dlouhé trasy jezdím čtyřválec. Když se chci trochu povozit svižněji, jedu tříválec. A když jedu někam, kde vím, že občas nebude asfalt, jedu na dvouválci. A protože to mohu libovolně střídat, vím, že jeden stroj bude vždy kompromisem. Tak ti přeji, ať ten kompromis není moc veliký.......nebudeš potom měnit brzo a chvilku si u tebe v garáži pobude.
Já po ČR začínal s jednoválcem. Když jsem začal jezdit ven, tak menší čtyřválec. Potom větší čtyřválec, později přechod na lehčí tříválec.......ke kterému jsem přikoupil zase větší čtyřválec. A když jsem se začal otáčet ze západu na východ, tak dvouválec s lehce terénními schopnostmi. A na každou svojí motorku jsem schopen nakydat kýbl sraček, jako vychválit něco pro co jí mám. Celkově ale diskomfort k motorkaření patří, takže jak říká můj kamarád.........z necností si udělej přednosti a je to cajk
Já po ČR začínal s jednoválcem. Když jsem začal jezdit ven, tak menší čtyřválec. Potom větší čtyřválec, později přechod na lehčí tříválec.......ke kterému jsem přikoupil zase větší čtyřválec. A když jsem se začal otáčet ze západu na východ, tak dvouválec s lehce terénními schopnostmi. A na každou svojí motorku jsem schopen nakydat kýbl sraček, jako vychválit něco pro co jí mám. Celkově ale diskomfort k motorkaření patří, takže jak říká můj kamarád.........z necností si udělej přednosti a je to cajk

oldyno píše: To cbfko litrovy mi prijde dobry
Nemam nic proti cbf, ale v kontextu tohoto ne příliš starého vlákna me to pobavilo…
https://www.motorkari.cz/tema/?t=230005
Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Je to úplně jedno. Prostě nějakej naháč, co se ti líbí. Cestovat se (i hodně daleko) v tvým věku dá opravdu na všem. A na všechno se poskládáš. Hlavně když ta motorka baví. A po Dominatoru tě taky bude bavit tak nějak všechno, co má trochu víc kW.
Na litra bych se vyprdnul. FZ6, GSF650, GSR600, Z750, SV650,.....nepřeberný množství možností.
Naposledy editováno 27.08.2023 08:43:58
Na litra bych se vyprdnul. FZ6, GSF650, GSR600, Z750, SV650,.....nepřeberný množství možností.
Naposledy editováno 27.08.2023 08:43:58
1 reakcí na tento příspěvek Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Po jednovalci budou 600ccm R4 dost překvapivý zklamání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Brůča.> Relativně lehký "skalpel" Duke 790 je ve 160 na dálnici naprosto v klidu, žádná nervozita nebo vrteni.
Koudy01> teda já nevím, při těch jeho rozměrech SV650 apod, to má tak do batohu
KubaLC8> no já to měl naopak, kolikrát jsem u 690 vzpomínal na 6tku Fazeru
Koudy01> teda já nevím, při těch jeho rozměrech SV650 apod, to má tak do batohu
KubaLC8> no já to měl naopak, kolikrát jsem u 690 vzpomínal na 6tku Fazeru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
crestik> to s tema velikostma me bavi
jezdim na brachovo sv650, na 999, na fs450, na minibiku a nikdy jsem s tim nemel problem. Mozna to vypada divne, ale to je problem pozorovatelu…
190cm a 95-105kg

190cm a 95-105kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
assassin> a jel bys na takových moto do zahraničí a podobné cestování, jak tazatel plánuje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
crestik> ja se na nich necitim nepohodlne kvuli vysce... nikdy jsem na motorce nenajel tisice km v kuse. nejdal jsem jel na TL a ta prestoze je velka tak po 50km necitim ruce... takze za me, velikost motorky neni ukazatel pohodlnosti a tim spis ne univerzalne platny pro vsechny...
muj soukromy nazor je takovy, ze pokud nekdo potrebuje poradit jakou motorku si ma kopupit, mel by se na to vykaslat a najit si jinyho konicka...
muj soukromy nazor je takovy, ze pokud nekdo potrebuje poradit jakou motorku si ma kopupit, mel by se na to vykaslat a najit si jinyho konicka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
assassin píše: crestik> to s tema velikostma me bavi jezdim na brachovo sv650, na 999, na fs450, na minibiku a nikdy jsem s tim nemel problem. Mozna to vypada divne, ale to je problem pozorovatelu…
190cm a 95-105kg
Jsme na tom dost podobně. Mě limituje pouze velikost bot, blbě se mě na některých strojích řadí a brzdí........třeba MX přeskáče č.49 se ještě daly zkousnout - řadil jsem "rantlem" podrážky. Pak jsem si koupil jiný typ boty - - a nemohl jsem se na motorku poskládat. Musel jsem dát stupačky níž a vzad a buď to je dobré když stojím, nebo když sedím........tak to mám na stání, protože když sedím, tak je to většinou na kochačku a nebo jsem už vyšťaven, takže je to potom už jedno.......hlavně mě se.e brzda. Jednou bych jí potřeboval níž, jednou zase výš.
Na cesťáku občas kopu bábě do bot, když se dostaneme do nějakých rychlejších pasáží a musím se opřít do stupaček, tak mám paty už skoro na stupačkách spolujezdce..........kam si je po kopnutí dává nevím, to nestíhám sledovat........kdybych je jezdil jako na enduru, tak bych v každé zatáčce měl obroušené špičky. Tak jezdím na špičkách a zase moje paty vadí bábě.

Naposledy editováno 27.08.2023 16:55:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
assassin> Jak to myslis, ze necitis ruce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
yeuop> brni/boli … musim zastavit a odpocinout si - je tam velka vaha na rukou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
assassin> Nechtel byś pouzivas svaly bricha behem jizdy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
yeuop> ja se rad priucim technice jízdy, ale snazim se tak delat od tech co jezdi lepe nez ja… az budes v cr muzem to nekde porovnat 
Kolik jsi toho najezdil na sportovni motorce?
Naposledy editováno 27.08.2023 19:06:51

Kolik jsi toho najezdil na sportovni motorce?
Naposledy editováno 27.08.2023 19:06:51
1 reakcí na tento příspěvek Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
Jasny, takze pises o necem o cem moc nevis
ja posledni dobou najizdim km spis na okruhu nebo na mx, tzn ze bych se na motorce nehybal moc nehrozi. Za tech 50km vypotim taky vic jak kilo. Je trosku neco jineho se vezt ve vzpřímené poloze a je neco jineho mit na rukou temer 1G přetížení pri plných brzdach. Samo, ze se trenuji brisaky, bez toho se neda ani tech 50km


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
assassin> Aha. Także podle tebe treba na africe si muze clovek jen tak proste sedet?
crestik píše: Koudy01> teda já nevím, při těch jeho rozměrech SV650 apod, to má tak do batohu
Já jsem větší (191cm) a ve dvou jsem na podobné motorce (XJ600) projezdil Evropu. K plné spokojenosti. Byla to na cestování zatím nejpohodlnější motorka, kterou jsem měl. A třeba Bandit 650 je asi tak 1,5x větší, výkonnější a ještě pohodlnější.
Já moc tu dnešní módu a umělou nutnost cendur na cestování nechápu. To je něco jako SUV mezi autama....
Naposledy editováno 27.08.2023 21:25:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.