globalmoto_kveten





Téma: Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji
25.8.2023 v 23:09
Ahoj všichni. Potřeboval bych poradit s výběrem motorky. Teď mám Hondu NX 650 Dominator a rád bych přešel na něco silnějšího s větší kubaturou a více válcema. Chtěl bych takovou motorku, aby nebyla moc malá (měřím 185cm a mám cca 100kg), aby se na ní dalo pohodlně jet i někam do zahraničí a aby alespoň trochu jela, když za to vezmu.
Rozhodně nechci cesťáka, záleh a ani choppera, představuju si spíš nějakýho naháče.
Přemýšlel jsem třeba nad FZ1, Z1000, Banditem, nebo Speed Triple.
Představuji si něco co lze sehnat okolo 100 000Kč s rozumným nájezdem.
Díky moc za rady, pokud vám chybí nějaké info, rád doplním.
Motorkám zdar Matěj.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

26.8.2023 v 10:00 | Nahoru | #1
Brůča.> Abych doplnil informaci. Plánuji cestovat s kamarádem, který má svoji motorku, takže na stroji pojedu sám s nějakými kufry. Pokud bychom jeli na delší cesty, tak samozřejmě budeme preferovat dálnice, takže mi jde o to, aby to při nějakých třeba 150Km/h neházelo a bylo to stále v pohodě ovladatelné. Právě proto jsem zmiňoval FZ1 a asi bych preferoval Fazera s kapotáží, aby byla nějaká ta ochrana proti větru. Díky moc všem za dosavadní odpovědi k tématu. Na všechny motorky co jste mi doporučili se mrknu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2023 v 21:41 | Nahoru | #2
mathakohn> Vše bude kompromis. Dlouhá a těžká motorka se na dálnici ani nehne a pojede jako po kolejích. Do doby, než jí začneš přemlouvat k obratnosti v alpských vracečkách. Krátký obratný stroj, který bude mrštnou štikou ve městě a i v zatáčkách kolem nohy, se ti bude na dálnici vrtět a bude nervózní. Čtyřválec je sametový a nenutí tě tolik k řazení, pokud budeš svižně plout krajinou. Dvouválec zase bude mít zábavnější výjezdy z vinglů, ale vibrování při přesunech tě za chvíli bude obtěžovat. Já už si vybírám stroje i podle toho, jak a kam jedu. Dlouhé trasy jezdím čtyřválec. Když se chci trochu povozit svižněji, jedu tříválec. A když jedu někam, kde vím, že občas nebude asfalt, jedu na dvouválci. A protože to mohu libovolně střídat, vím, že jeden stroj bude vždy kompromisem. Tak ti přeji, ať ten kompromis není moc veliký.......nebudeš potom měnit brzo a chvilku si u tebe v garáži pobude.
Já po ČR začínal s jednoválcem. Když jsem začal jezdit ven, tak menší čtyřválec. Potom větší čtyřválec, později přechod na lehčí tříválec.......ke kterému jsem přikoupil zase větší čtyřválec. A když jsem se začal otáčet ze západu na východ, tak dvouválec s lehce terénními schopnostmi. A na každou svojí motorku jsem schopen nakydat kýbl sraček, jako vychválit něco pro co jí mám. Celkově ale diskomfort k motorkaření patří, takže jak říká můj kamarád.........z necností si udělej přednosti a je to cajk

(reakce na) Naháč, jak na delší cesty, tak na poježdění po kraji

28.8.2023 v 10:01 | Nahoru | #3
[quote=mathakohn]Brůča.> Abych doplnil informaci. Plánuji cestovat s kamarádem, který má svoji motorku, takže na stroji pojedu sám s nějakými kufry. Pokud bychom jeli na delší cesty, tak samozřejmě budeme preferovat dálnice..............
.
.
Jestli se složíš jen do bočních kufrů, tak to bude super. Většinou motorku rozhodí turbulence okolo zadního kufru........a protože jezdím s bábou, mám ten zadní kufr poměrně slušně veliký. Dnes již málokdy jezdím přes 150km/h trvale.........ale i na cestovním zakapotovaném stroji mě třeba dvouhodinový přesun po dálnici přes Německo rychlostí 200km/h+ zmordoval fyzicky daleko víc, než když se v dnešní době plazím 130km/h s předjížděcím zrychlením na 150. Pokud ale vím, že bude na výletě hodně vysoké využití dálnic, beru si stroj s tempomatem a pouštíme si s bábou do helem muziku.
Odjezdil jsem na naháči několik sezon a stejně to nakonec skončilo plexištítkem nad světlem.........já mám nakonec i na sportovním stroji přidané plexi, protože jsem již starý rozmazlený gaučový povaleč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist