bmw_r1300gs_cartec





Téma: ST1300 Pan European a co po něm
31.1.2023 v 19:50
Ahoj motobando. Konec zimy se blíží a já už nevim na jaký všechny videa o mašinách se na youtubu mám ještě dívat. Přijde mi, že už jsem viděl všechno a nejmíň dvakrát.

Jak tak furt koukám, tak mě pořád kouše myšlenka, co dál. A teď myslim, co budu dělat až se z jakýhokoliv důvodu rozhodnu pro změnu mašiny, byť v tuhle chvíli to není aktuální ani náhodou. Od loňska sedlám Hondu ST1300 a vyhovuje mi velmi. Stále ale vidím, že díky svým letům má limity ve výbavě, tedy nemá tempomat, nemá konektivitu se smartphonem (nekamenujte mě, mám to rád v autě a časem bych to rád měl na motorce), nemá elekronický podvozek a prostě spoustu těhle fičur dnes běžných. No a to je pro mě past, protože já cílím na nejnovějšího Goldwinga a ten pro mě bude ještě hodně dlouho nad finanční možnosti. Ten samozřejmě všechny mnou zmiňované pitchovinky má a k tomu se mi ještě líbí.

Zkusil jsem si BMW R 1250 RT i K1600GT a ano to by jako šlo, byť RT mě moc neuchvátilo. K1600GT ale pro mě trpí úplně stejnou chybou jako Goldwing, cena je mimo, a pokud už bych měl ty love, tak pak beru Golďase a ne BMW. Takže BMW jsem si škrtnul jako celek a šel hledat do jiných vod. Ano líbí se cendurka, ale dovedu si je představit pouze jako druhou motorku a určitě ne tu hlavní.

Zatím mi tedy vypadává jako řešení Honda NT1100 s DCT. Vím, že je 2vál a vím, že to má řetěz. To jsou pro mě jediné 2 mínusy i když ty 2 válce jsou o zvyku a řetěz o lenosti.

Máte někdo tuto cestu už prošlápnutou? A jak jste pokračovali, Má vůbec ST nějakého nástupce?

Díky za vaše nápady a ahoj.

Naposledy editováno 31.01.2023 19:52:39

1 reakcí na tento příspěvek ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 20:47 | Nahoru | #1
Co se ti nezdá na tom RT? Já jenom že jsem byl vloni v Renocaru v Brně si domluvit na letošek půjčení že bych si to testnul. Jediné co mě sere, že to je tak široké s těma kuframa. Byl jsem v Brně pár dní a na D1 kolem města furt zácpy, předjel jsem tam v kolonách asi tisíc aut a kdybych jel s tím, tak bych s tím asi neprojel, bych tam trčel s nima.

Naposledy editováno 31.01.2023 20:48:24

ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 20:56 | Nahoru | #2
Můj motocykl má dvě kola, motor a řidítka. Asi sem divněj, ale stačí mi to

1 reakcí na tento příspěvek ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 21:39 | Nahoru | #3
K tomu RT - mě se nelíbí designově, cestovně to bylo fajn, na palubě pohodlí, hezký budíky, fajn konektivita, super výbava. Motorově +/- jako STčko. Design se mi nelíbí zejména předek, vypadá to fakt strašně a podle mě to dělá to zakomponování předního kola. Naproti tomu to K1600GT je designově pecka. Měl jsem je půjčený bě v jeden den a ihned po sobě. Paradoxně vedle sebe byla hezčí a menší ta 16ka. Jízdně bylo K1600 na hony vzdálený tomu RT, prostě 6 válců, kdo někdy jezdil se 6 válci, tak ví, těm ostatní poradím to zkusit. Já jezdil na 3 šestiválcíh GL1500 Goldwing, 1800 Goldwing a K1600GT a vím, že to je pro mě vrchol a cíl mé moto cesty

ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 21:40 | Nahoru | #4
Setapouch, nejsi divnej. Já sem mimoň, zůstaň v klidu. Prostě pro mě čím víc pitchovinek tím víc Adidas, neřeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 21:57 | Nahoru | #5

maco píše: Co se ti nezdá na tom RT? .... Jediné co mě sere, že to je tak široké s těma kuframa...


Problém šířky RT není v kufrech, ale v zrcátkách pevně v kapotáži. Jsou ve výšce zrcátek běžných aut a mezi proudy aut v zácpě se těžko vejdeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:18 | Nahoru | #6

dettektorr píše: K tomu RT - mě se nelíbí designově, cestovně to bylo fajn, na palubě pohodlí, hezký budíky, fajn konektivita, super výbava. Motorově +/- jako STčko. Design se mi nelíbí zejména předek, vypadá to fakt strašně a podle mě to dělá to zakomponování předního kola. Naproti tomu to K1600GT je designově pecka. Měl jsem je půjčený bě v jeden den a ihned po sobě. Paradoxně vedle sebe byla hezčí a menší ta 16ka. Jízdně bylo K1600 na hony vzdálený tomu RT, prostě 6 válců, kdo někdy jezdil se 6 válci, tak ví, těm ostatní poradím to zkusit. Já jezdil na 3 šestiválcíh GL1500 Goldwing, 1800 Goldwing a K1600GT a vím, že to je pro mě vrchol a cíl mé moto cesty



Tak mi se zas RT, myslím ten nový model zas líbí, uvařili mi tam kafe a okouněl jsem u toho půl hodiny, naposledy jsem tak okouněl ve Švýcarsku po revoluci před výlohou Suzuki kde měli ve výloze GSX 1100F ve zlaté a hnědé metalíze
GT se mi taky víc zamlouvá ale tam ho zrovna neměli na prodejně a to co půjčovali tak bylo zrovna půjčené.
U GT tam to je ale váhově už nějak 300+ ne, cítils v tom nějaký rozdíl, když jsi měl obě po sobě, tam je nějakých cca 50kg tuším, na moji váhu už to bude ale myslím už moc a cena okolo 700, tak to už se ani nebavím...no i když dneska za 400 prodávají v Yamaze pětistovkový skůtr

ST se mi líbíla víc ta stará jedenáctistovka, ale tyhle ty autobusy už přestali vyrábět, FJR v řiti, GTR od Kawy už taky myslím není, kvůli emisím které furt vymýšlejí a utahují v té posrané bruseli tak s těma motorama už je konec nebo se jim to nevyplatí vylepšovat, tam nejsou takové prodeje v této kategorii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:23 | Nahoru | #7

FrancisR píše: Problém šířky RT není v kufrech, ale v zrcátkách pevně v kapotáži. Jsou ve výšce zrcátek běžných aut a mezi proudy aut v zácpě se těžko vejdeš.



JJ, to by chtělo elektricky sklapovací jak má Burgman 650 ale ty kufry nebudou zas o tolik užší vzadu, tipnu si tak 5cm z každé strany oproti zrcátkám....

ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:30 | Nahoru | #8
F 850 GS a zadny skrtani BMW, bude nam sluset

ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:42 | Nahoru | #9
Hele Peťko nezlob. PS: letos jde do prodeje novej Transalp a hádám, že to bude horká štika v rybníce středních advíků. Těším se, až se na ní svezu.

Naposledy editováno 31.01.2023 22:44:59

1 reakcí na tento příspěvek ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:43 | Nahoru | #10
FJR 1300 AE

(reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:44 | Nahoru | #11
maco> Upřímně si nijak nevybavuju váhovej rozdíl. STčko má 340 Kg takže pro mě je to tak nějak všechno stejný a když se to rozjede, tak stejně hmotnost cítit není.

(reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:45 | Nahoru | #12
Eddie83> No jo ale FJR je pro mě prostě moc sport než cesta.

ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:49 | Nahoru | #13
Konektivitu neres, ja jsem ji radsi vypnul, protoze mi pri opetovnym nasartovani odpojovala intercom od ostatnich.

Kdyz kolona popojizdi a nejsou extra auta u sebe, tak se da i s hodne sirokejma kuframa proplitat a to je mam sirsi jak riditka. Je to o zvyku.

ST1300 Pan European a co po něm

31.1.2023 v 22:50 | Nahoru | #14
Salfiku, když já viděl na tom NT1100 to android auto a mě to baví

ST1300 Pan European a co po něm

1.2.2023 v 00:06 | Nahoru | #15
No z ST1300 to nebudeš mít snadný

ST1300 Pan European a co po něm

1.2.2023 v 06:07 | Nahoru | #16
A je pravda, ze se do CR dovazi Gold Wing pouze s DCT?

ST1300 Pan European a co po něm

1.2.2023 v 07:21 | Nahoru | #17
To nevim, ale myslim si, ze to pravda neni. Proc by to tak bylo?

ST1300 Pan European a co po něm

1.2.2023 v 09:02 | Nahoru | #18
Z PanEuropeana uz asi jedine neco z velkych kapotovanych Indianu nebo HD. NT1100 je podle v tomhle pripade krok zpet. Nejspise bude hbitejsi, ale v tom, proc sis poridil PE, bude NT horsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

1.2.2023 v 12:39 | Nahoru | #19

maco píše: JJ, to by chtělo elektricky sklapovací jak má Burgman 650 ale ty kufry nebudou zas o tolik užší vzadu, tipnu si tak 5cm z každé strany oproti zrcátkám....


Kufry máš pod zrcátky aut a dá se s nimi projet poměrně snadno. Široká kapota se zrcátky tě zastaví. U bílého stoje jsou vidět vzadu boční kufry. Perspektiva zkresluje, R 1250 RT má šířku přes kufry 39.0" a přes zrcátka 38.8"



Naposledy editováno 01.02.2023 12:46:33

(reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

1.2.2023 v 15:07 | Nahoru | #20
FrancisR> Transformers?

ST1300 Pan European a co po něm

2.2.2023 v 10:50 | Nahoru | #21
Tak vyslovene také cesťáky ako je RT sa dnes moc nerobia, keď tak buďto športovejšie stroje ako napr. H2 SX, R1200 RS alebo ten liter od Suzuki, alebo crossovery typu S1000 XR, Versys, Tracer či Turismo Veloce... (alebo niečo v cruiser štýle).

1 reakcí na tento příspěvek ST1300 Pan European a co po něm

8.2.2023 v 18:25 | Nahoru | #22
Tyjo a prejze eSTecko neni do terenu

Youtube

(reakce na) ST1300 Pan European a co po něm

8.2.2023 v 20:35 | Nahoru | #23
dettektorr> To je ještě dobrý, ale tohle je pacient

www.youtube.com/watch

ST1300 Pan European a co po něm

10.2.2023 v 19:55 | Nahoru | #24
No tak ten je hustej. Ale nemel kufry

ST1300 Pan European a co po něm

12.3.2023 v 15:09 | Nahoru | #25
Nazdar vejrostci! K tomu tvemu dotazu,bych asi neco mel .. Mam St 1100 a poridil jsem si k tomu NT 1100 D. Veci se maji takhle - obe motorky jsou naprosto skvele ( kecy si rejpalove nechte,mluvim o svych pocitech a protoze jsme kazdy jiny, nepotrebuju komentare,jak je nemec nebo ital lepsi) a nemam v planu se vzdat ani jedne. St znas,tak asi nema cenu popisovat. Jen tedy rozdily - NT je o cca 100kg lehci a tim padem daleko ovladatelnejsi a pocitove zivejsi, ma mensi kufry ( ale to resi spise muj batuzek,me se trencle vejdou), mensi "kryti" proti desti,ale zase s ni tak necvici bocni vitr ( coz je treba na ostrovech velka vyhoda). Retez je pro me novinka,ale neprijde mi to vubec jako komlikace. Proste si vecer vezmu pivko, nez si da baba sprchu, a retez vycistim a oba nas maznu Ficury elekronicke moc nepouzivam. Sice jsem to zkusil propojit,ale pak to zase smazal - jsem stara skola a nejak nemam potrebu. Co se tyce automatu - je to labus. Maka bezchybne a kdyz si chces zablbnout "postaru",pocvakas si padlama - to te ale stejne za chvili prejde. Ma par nedokonalosti,ale ty se daji za par kacek vyresit - prodlouzit predni blatnik a instalovat krytku dozadu na central. Jednoduse za ty prachy mas super vybavenou,pohodovou motorku (kdyz pujdes treba do Multice,das za ni ve srovnatelne vybave skoro 2xtolik) se kterou spraskas, kdyz budes chtit, i lecjakou zmrzlinu. Jo a asi jeste jedna rada - kdyby sis nechaval obe (jako ja), dej si radeji vzdy nejake kilaky na NT a pak na ST. kdyz to udelas opacne (myslim tim v jednom dni), bude ti NT chvilku pripadat jako fichtl

ST1300 Pan European a co po něm

12.3.2023 v 17:25 | Nahoru | #26
DETTEKTORR: Ty voe kup to FJR poslední model a vykašli se na nějaký hopsadla. Budeš akorát nasranej. Nebo se zastav u mě. Ukážu ti o co gou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda ST1300 Pan European Honda ST 1300 Pan European dumas74 14 20.4.2024 v 16:08 Fueltank
Zvýšeni řiditek Honda ST 1300 Pan European Tonikc 10 25.2.2024 v 09:22 Fous1
Opotřebení zadní pneumatiky [1, 2] Honda ST 1300 Pan European karel95 40 15.11.2023 v 20:36 pepe100
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Honda ST 1300 uprava sedla pro vyss... Honda ST 1300 Pan European dettektorr 8 24.8.2023 v 10:18 dettektorr


TOPlist