Dily na batbike




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty
24.4.2022 v 22:21
Ahoj všem, je to cca rok a půl co jsem koupil Horneta 900 r.v.2002. Byl jsem s ním maximálně spokojen (kromě toho, že spíš víc sportovní jak cestovní, a proto jsem si pořídil XJR). Až do doby prodeje, kdy se projevila závada, která kupce odradila - nedivím se.
Za tu jednu sezónu, co ho mám se mi to nestalo, ale kupce přijel, projel, po sepsání smlouvy odjel a pak volal, že to nechce chytit (za tepla).
Hornet má cca 7t. km po výměně rozvodů a seřízení ventilů (dle slov předchozího majitele). Já jsem nyní kvůli tomu měnil svíce, ale tím to nebylo.
Studené starty v pohodě. Teplé někdy taky. Po dojetí někam a po vypnutí teplého motoru jde okamžitě nastartovat, ale jakoby se zdála kritická doba 1-2min, i když ani to nemohu tvrdit s jistotou. S jistotou to nastartuje po tom, co se dostanu na budíkách na chladný motor.
Bateka je OK, startér točí jak blázen (zkoušeno i z autobaterie nastartovaného auta, i tak nešlo nastartovat).
Baterku, startér, svíce vylučuji.
Po vyndání svíce prvního válce zjištěno, že pálí, ale nejde tam z nějakého důvodu palivo. Proč sakra? Zlatý karbce. :o)
Čerpadlo před startem běží, ale jednotka nedávkuje z nějakého důvodu palivo. Jo a abych nezapomněl, za toho stavu při roztlačení chytne na drc - vždy.
Bavil jsem se s automechanikama, celkem byli dva, kteří mi nezávisle na sobě řekli, že to je snímačem na klice.
Nějaký jiný nápad? Nebo jak se to dá proměřit, když nemám generátor pulzů jak je v servisním manuálu? Sehnat nový snad ani nejde.
Navíc manuál se zmiňuje o snímači kliky (crank pulse generator), ale dále se v manuálu neobjevuje, je to to samé jako snímač zapalování? (ignition pulse generátor) Víc jsem toho okolo klikové hřídele fyzicky stejně nenašel.
Jo a témata s tímto problémem jsem již četl, tak jen aby to zase někoho netíhlo ke špatnému rozvodovému řetězu. Předchozí majitel se mi přiznal, že ho to zlobilo už před výměnou, ale pak se to vyřešilo nějakým kabelem od baterky. Dost možná kecá, ale problém teď po vrácení mašiny řeším já.
Já měl asi jen to štěstí, že jsem startoval jen studené nebo v dobrou chvíli a nebo to začlo opět zlobit až teď. Čert ví.
Jinak teplý motor jede krásně, žádný úbytek výkonu, cukání, nic....


Naposledy editováno 24.04.2022 22:26:39

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

24.4.2022 v 22:53 | Nahoru | #1

Jo a témata s tímto problémem jsem již četl, tak jen aby to zase někoho netíhlo ke špatnému rozvodovému řetězu. Předchozí majitel se mi přiznal, že ho to zlobilo už před výměnou, ale pak se to vyřešilo nějakým kabelem od baterky.


Tak já nevím, tuhle tajemnou závadu měl na svědomí rozvoďák už nejmíň čtyřikrát.
Poprvé
Podruhé
Potřetí
a možná i počtvrté

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

25.4.2022 v 05:14 | Nahoru | #2
Já zas nevím co vede lidi mrdat se do rozvodú,když nemaj najto třeba 130tis.A k dotazu.Nemúže to dělat regulátor tlaku paliva.

(reakce na) Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

25.4.2022 v 06:33 | Nahoru | #3
Ariete> Tak jsem ještě jednou pročítal ona témata. Nešla jim jiskra. Mně to jiskru hází. Nejde palivo.
Někdy to nastartuju teplé s časovými rozestupy po sobě treba třikrát, ale pak desetkrát ne. A když ne, tak se musí počkat.

Naposledy editováno 25.04.2022 06:36:06

(reakce na) Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

25.4.2022 v 06:39 | Nahoru | #4
VlaHa> Možná poslední zoubek na napínáku, možná servisní interval (nezkoumal jsem, někde jsem četl 100t.) Moje moto má 75t. důvod neznám, ale údajně zlobilo už před a díky chytrým diskuzním to nechal vyměnit.... Jestli nekecá. Dá se ten regulátor nějak proměřit?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

25.4.2022 v 07:54 | Nahoru | #5
Ahoj, rozvody nemá smysl řešit a měnit rozvoďák až ve 130000km, to je dobrej nesmysl (to vím z praxe), když je motor koncipován na výdrž cca. 100000km.
Teď k tvému problému:
To, že ti automechanici řekli, že to bude snímač kliky, tak tomu se nedivím, protože od automechaniků neuslyšíš nic jinýho. Sice Hondy na to trpí, viz. Varadera třeba, ale to v tvém případě můžeme vyloučit, protože pokud by byl snímač polohy klikovky v háji, tak by to nedávalo ani jiskru...
Regulace tlaku paliva je mechanická, ne přes ECU, takže kdyby byla v háji, nefungovalo by to v žádném řežimu...
Podle toho, co píšeš, bys měl zjistit, proč ti tam nejde palivo, jestli kvůli tomu, že neotvírají vstřikovače, nebo je tam nízký tlak paliva skrz pumpu. Oboje můžou způsobovat relé, přes který jde napájení, nebo se něco nelíbí ECU a nespouští je (tyhle jednotky jsou hodně blbý na opravy, špatně se s nima dělá - zkušenost). Pumpu proměříš jednoduše, na vstřikovače potřebuješ osciloskop...

Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

25.4.2022 v 10:30 | Nahoru | #6
Dřív na autech taky bylo mechanický čerpadlo honěný vačkou a zlobilo to jen za tepla(byli tím známý třeba 1203)No a ty rozvody?Taky jsem byl tokovej chobot,mněnil jsem si to kdysi na gsx12,,a ve 120 ti to bylo zbytečný.Ale jak chceš,když je motor na 100 tisíc,tak ho pak zahoď

(reakce na) Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

26.4.2022 v 07:02 | Nahoru | #7
X-tra-X> Díky za radu. Předpokládám, že se s barometrem připojím na hadici jak je zboku pod nádrží před vstřikama. Jen musím zjistit co tam je za závit a hlavně by mě zajímalo, jestli tam je teď nějaký tlak a nebo mi po rozpojeni vyteče celá nádrž? Pak změřím tlak před startem a v průběhu chodu motoru a to samé i za tepla, kdy mi nejdou starty? Co se může teplotně změnit na čerpadle v nádrži? Tak aby za tepla dávalo menší tlak? Na start teplého motoru není potřeba víc paliva než na start studeného motoru, nebo se pletu? Díky za info.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

26.4.2022 v 08:19 | Nahoru | #8
Vytáhni jeden vstřikovač z toho teplého nestartujícího motoru bokem do plastového sáčku a uvidíš, jestli bude při startování vstřikovat nebo jestli v něm v solenoidu na pohmat trochu tepe.

(reakce na) Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

26.4.2022 v 10:17 | Nahoru | #9

Ariete píše: Vytáhni jeden vstřikovač z toho teplého nestartujícího motoru bokem do plastového sáčku a uvidíš, jestli bude při startování vstřikovat nebo jestli v něm v solenoidu na pohmat trochu tepe.


Akorát doporučuju tu flašku nebo sáček s benzínem nemít blízko jiskřící fajfky. Mohl by pak pálit čarodějnice o něco dřív než chtěl

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

2.5.2022 v 21:26 | Nahoru | #10
Tak jsem měřil tlak v palivové soustavě za chodu čerpadla, studený i teplý motor má cca 3,5 baru, takže to je ok. Nicméně průtok by měl být 256 ml/10 s a já mám za tepla cca 140 ml/10 s (Doufám, že to nemůže ovlivnit málo benzínu v nádrži, ale to předpokládám, že by šly ven i bubliny a to se nedělo). Zkusím ještě někdy změřit za studena,
Ale jak by to mohlo ovlivnit puštění vstřiků? O tom jednotka nemá ani páru, ne?

Naposledy editováno 02.05.2022 21:35:13

(reakce na) Honda CB 900F Hornet - špatné teplé starty

19.8.2022 v 13:33 | Nahoru | #11
hejric> Zatím neopraveno. V servise přišli na to, že i když nenastartuje, tak nemá cenu točit dál, ale stačí tak 3x až čtyřikrát drcnout startérem a pak chytí.
Má někdo nějaký další nápad?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Parťák na projížďky kolem Brna Honda CB 900F Hornet JankaR 21 29.10.2022 v 08:44 titus
Hornet 900 jede na tři válce Honda CB 900F Hornet Rabouz 11 31.8.2022 v 11:47 marq
Nastupující generace milovníků vůně... Honda CB 900F Hornet Jiřřan 25 7.8.2022 v 09:29 vybouřená_mrkev
Honda CB 900 F Hornet - přepadové h... Honda CB 900F Hornet tomas21 8 14.6.2022 v 12:36 assassin
jak ustavit bryle tlumiču Honda CB 900F Hornet selacz 3 27.4.2022 v 11:55 MartasUS

TOPlist