paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 1290 sas pneumatiky
11.3.2022 v 16:23
na nové motorce jsou z výroby mitas terra force-r...může je někdo porovnat s pneu:
pirelli scorpion mt90
pirelli scorpion trail ll
dunlop mutant

na prvních dvou pneu mám něco odjeto a o mutantech uvažuji. nevím, zda vyzout mitas už jako nový, nebo mu dát šanci. zajímá mě jen chování na asfaltu (svižná jízda, mt90 i trail ll sjety do kraje).

případně dojmy majitelů 1290 sas z těchto pneu

1290 jsem si koupil jako motorku na 99% silice a 1% šotoliny/lesní a polní cesty (zkrátka místo 990 adv mám dvě jiné motorky a 1290 sas bude ta silniční)

děkuju

11.3.2022 v 17:50 | Nahoru | #1
Ahoj, nepoznal by som ju dákymi pološtuplamy, zbytočne prídeš o lepšie vlastnosti na ceste. Možno, len kvôli váhe verziu GT. Pri tom, čo chceš jazdiť, to za sucha, dáš na hocičom a za
mokrá to bude bez poriadnych štuplov lietať na všetkom. Šťastný výber, super motorka.

11.3.2022 v 18:48 | Nahoru | #2
Jak uz jsem psal v jinem vlakne o pneumatikach. Mohu srovnat Terra Force se Scorpionama. Pirellky me vyhovuji o neco lepe. Mitasky byly dost hlucne,ale zase me vydrzela predni guma na zivotnost dvou zadnich. Pirellky se sjeli predni i zadni zaroven. Posledni Pirellky co mam na GS jsou take hlucnejsi. Zvlast na hrubem asfaltu. Oboje najezd okolo 17-18000km. Predni Mitaska teda dala asi 33.000km.

12.3.2022 v 08:07 | Nahoru | #3
Prece necekas, ze KTM da na svuj stezejni model nejaky sracky. Nechapu. Gumy jsou to naprosto v pohode, ani jednou náznak problemu nebo selhani. Na 1290S daj cca 7500km. Ted jsem tam dal scorpion trail 2, ale zatim nevim, respektive jsem je mel na VStromu a skvely pneu. Oboje by mely bejt top pneu.

12.3.2022 v 15:43 | Nahoru | #4
dafikk> díky, trochu jsem musel pohledat, že myslíš trail ll
čím ti vyhovovali o něco lépe?

hlučnost je jasná, větší mezery vzorku...ale to neřeším. životnost, zvládnou-li 8 tkm svižné (občas se honím se supersporty) jízdy, také ne.

12.3.2022 v 15:46 | Nahoru | #5
Animals21> díky...nevím, jestli je ta guma dobrá nebo skvělá (trail ll je skvělý. mt90 velmi dobrý a navíc se nemusím bát projet štěrkem, ...), nikdy jsem na tom nejel

2 reakcí na tento příspěvek 1290 sas pneumatiky

12.3.2022 v 16:20 | Nahoru | #6
Ahoj, odpověď na tvůj dotaz neznám, ale 1290 SAS jsem koupil na Pirelli Scorpion Trail 2 z výroby a dal jsem na nich cca 15K km a zadní by ještě něco dala, podle mého super guma na sucho i vodu, jel jsem v ní na silnici kde stála voda a vše bylo fajn, ale chtěl jsem něco více do terénu (lehkého), tak jsem koupil Dunlop Trailmax Mission, které vypadají super, ale design nejezdí! První výstraha přišla v Rakousku na suchu. kdy mi "uskočil - ujel" předek, nepěkný pocit a podruhé mi manželka málem vystoupila na Slovensku za deště, začínající highsider je pěkná sviňa, takže Dunlop dojedu a opět půjdu do Pirelli Scorpion Trail 2.
Mitasky jsem nejel, ale po zkušenosti s Dunlopkama už nebudu nic pokoušet.
Ale?
Mitasky máš na motorce z výroby, tak bych jim dal šanci, tak potom sem napiš porovnaní Pirelli Scorpion Trail 2 vs Mitas Terra Force pro nás ostatní, třeba překvapí, uvidíš?

Jen pro doplnění, Pirelli údajně přestalo dělat variantu "K" (určené pro KTM) asi jako odpověď na Mitasky na modelu 2021, takže budu muset koupit variantu "D" (určené pro Ducati), dnes jsem zrovna chtěl udělat objednávku a navíc jsem našel "K" na jednom webu jen Made in China, ale já jsem měl původní Made in Germany pokud se nepletu.

12.3.2022 v 16:34 | Nahoru | #7
Kamos ma 1290SAS 2021 a jezdi zminene Pirellky. Jezdi tu z nas nejvic nejvetsi az hnusnou palbu a kali to hned studeny, vzdycky trnu

Z tech Mitasek budes nadsenej. A budes z nich nadsenej asi tak stejne jako z tech Pirellek. Fakt se jich neboj. To nejsou Mitas made in CR E-0neco “klouzu jak svine”

15tis jsem na nich teda nedal ani na VStrom …i kdyz asi jo, 15cca jo. Na 1290 fakt pulku, ale jako prvni prijdes o stred. I kdyz nechces. Ta motorka jede 200 na par metrech a tak lehce a nenasilne, ze si likvidujes prostred a ani to nevis

12.3.2022 v 17:29 | Nahoru | #8
VlČek67> mitasky jezdím v terénu, proti značce nic nemám

jen jsem před lety jel pár km na motorce známého, co měl obuté tehdejší silniční mitasy a...nadšený jsem nebyl

edit: koukám na trailmax mission a jsou jen "t", čili jsou teoreticky poddimenzované (ale 90% lidí se stejně na jejich hranice nedostane)
ty mutanty poddimenzované nejsou, ale neznám nikoho s přeslitrem, kdo by je měl (na jednoválcích jsou lidi nadšení)

edit2: na stránkách pirelli jsou specifikace "k" stále v nabídce

Naposledy editováno 12.03.2022 17:44:50

12.3.2022 v 17:34 | Nahoru | #9
Animals21> pirelli znám, na mt90 jsem najel ca 50 tkm a když jsem loni nesehnal, koupil jsem trail ll, protože je mají kámoši na gs (a jeden "páprda" na africe, co mi ve francii neskutečně ujížděl, což moc neznám, hihihi)...a na asfaltu jsou skvělé

no...nemohl jsem sehnat hezké sm-t a pak přišla nabídka na 1290 sas za dvojnásobek desetiletého hezkého sm-t, ten výkon asi nevyužiju

12.3.2022 v 17:37 | Nahoru | #10

12.3.2022 v 18:17 | Nahoru | #11
Moc to resis.

Oboje jsou top gumy z dane kategorie. Neres, jezdi. Ta motorka je paradni

13.3.2022 v 09:20 | Nahoru | #12
Ako sa ja poznám, skúsim Metzeler tento rok.
Ale Trail 2 sú super, nemám výhrady. Originál mi dali asi 11000km, druhá sada 14000km. Teraz na jar budem meniť, ale skúsim Tourance Next.

13.3.2022 v 09:36 | Nahoru | #13

mariano píše: dafikk> díky, trochu jsem musel pohledat, že myslíš trail ll
čím ti vyhovovali o něco lépe?

Trail II oproti Terra Force me pripadali na Stromovi jistejsi v naklonu. Asi slo jen o pocit,ale Terra Force me delali,ze v naklonu jakoby meli snahu podjizdet. Nevim jak to vsvetlit....neslo o podklouznuti v tom slova smyslu jako smyk,ale jako kdyz se ti posune behoun na kordu o centimetr. Treba to delaly nerovnosti na silnici,ja fakt nevim,ale Traill II me to nedelaly. Ty me zase desily na asf.hadech A ta hlucnost byla takova,ze jsem v Albanii nekolikrat stavel a kontroloval,jestli nemam v prdeli lozisko. To byl takovy randal,ze se me nechtelo zdat,ze by to delala guma. Az nekolikrat prekopana silnice a vyspravena ruznym asfaltem me ukazala,ze to fakt delaji gumy. Jedes,od predni gumy ti jde lehky hluk (pak prisly ty pasy vyspravene silnice) vetsi hluk....zase ticho...hluk....ticho....jak jsem prejizdel ty zaplaty na silnici. Terra Force jsou urcite dobry gumy,vubec bych se jich nebal znovu,ale ty Trail II jsou krapet lepsi. Ale co motorka....co jezdec....to jiny nazor.

13.3.2022 v 10:14 | Nahoru | #14

13.3.2022 v 10:18 | Nahoru | #15

nevo7 píše: dafikk : Ten pocit, že Ti utekajú gumy v náklone /aj keď je sucho a 25 st. - vieš, že to má držať/ je podhustenými gumami.

To jsem si myslel take,ale gumy byly nafoukane dobre. Na aute se na tlak v gumach nepodivam jak je rok dlouhy,ale na motorce to kontroluji porad. Spatnym tlakem to zcela urcite nebylo!

13.3.2022 v 15:24 | Nahoru | #16
Trail II fakt spica guma, jediné co jim nedela dobře sou hadi jak tu někdo psal ale to ma asi vetsina gum
Ještě sou sou výborné Continental cta3

13.3.2022 v 22:21 | Nahoru | #17

mariano píše: VlČek67> mitasky jezdím v terénu, proti značce nic nemám

edit2: na stránkách pirelli jsou specifikace "k" stále v nabídce

Jj, Dunlop Trailmax Mission jsou jen v rychlostním indexu T, tak jsem si na motorku nalepil samolepku 190km/h a dokonce i Rakousku mě policajti nechali na pokoji.

Díky za info ohledně K, našel jsem to na nějakém e-shopu, ale neověřoval jsem to, tak sorry za fake news.

selkie píše: VlČek67> Trail II jsem měl jak německý, tak čínský a žádnej rozdíl jsem nepozoroval...pořád to byla skvělá guma a kdybych teď vybíral, nemám žádnej důvod dávat něco jinýho... To, jak fungovala na vodě bylo příkladný

Díky, někde jsem našel čínské a lekl jsem se, ok nebudu se bát.

14.3.2022 v 09:14 | Nahoru | #18
Odjezdeno 3 sezony na Continental ContiTrailAttack (2 a pak 3). Naprosto top gumy. Jedina "nevyhoda" je, ze zadni u me vydrzi tak 6000km, takze musim v pulce sezony prezouvat. Co se tyka jizdnich vlastnosti tak za me bez vyhrad. Jizda 99% silnice + okruh, 1% sotolina, lehky off...

14.3.2022 v 10:38 | Nahoru | #19
Těch 6 kontiku sedí, predek cca 11 sem dával, Pirelli to má opačně mě spíš přijde

14.3.2022 v 10:51 | Nahoru | #20
foxdive> Tak tak, vychazi to 1 predek na 2 zadky

14.3.2022 v 12:41 | Nahoru | #21
dafikk> ad "posune běhoun na kordu o centimetr" - to je běžné v náklonech na hrubších (s většími mezerami mezi bloky) gumách

18.3.2022 v 13:06 | Nahoru | #22
Ahoj, tak od mého posledního příspěvku jsem již stihl objednat pneu Pirelli Scorpion Trail 2 s indexem K (KTM) a zadek už mi leží doma s DOT konec roku 2021, ale předek je zatím nedostupný, ale měl by být.

18.3.2022 v 15:27 | Nahoru | #23
VlČek67> dík za info.
jinak gumy se vyrábí v sériích = gumy, co se moc neprodávají, vyrábí třeba jen dvakrát za rok půl dne...a informaci o konkrétních "podtypech" a jejich dostupnosti leckdy nedá (většinou z důvodu lenosti zjistit - ale většinou je na to jeden člověk a rozměrů, typů a podtypů jsou tisíce a dotyčný toho má na práci víc) ani zastoupení značky

23.3.2022 v 08:53 | Nahoru | #24
Protože mám už letos něco najeto na těch Scorpion Traill II ...

Jak jsem psal, jezdil jsem je na VStromu 1000 a jezdí je kolem mě víc lidí a shodli jsme se, že TOP gumy.
Jezdil je kámoš brutálně na minulé generaci SAS, takže vím, že snesou nechutně moc. Teď přivezl novou SAS a bude jezdit ty Mitasky.
Ber můj názor tak, že jsem přezouval ke konci sezony, takže vlastně teď hodnotím s nějakým nadšením, úplně si ty pocity po té zimní pauze nesrovnáš, navíc sundaná guma už je vojetá a teď tu dávám názor na čerstvou.

Úvod máme za sebou. Nevidím jedinej důvod sundavat ty origo Mitasy, byly super. Neměl jsem jedinej problém. Přesto letošní jízdy na mě zanechaly dojem, že ty Pirellky jsou ještě lepší. Včera 16°C a gumy do hrany sjeté, při jízdě absolutní důvěra, v zatáčkách "pevné" držení stopy, musím říct, že jsem nadšenej. Spíš si zpětně říkám, jestli to včera vzhledem k počasí nebylo trochu moc, ale při jízdě jsem ten pocit neměl, vůbec jsem nejel hranu a motorce jsem věřil jako nikdy, tak jsem to tam skládal Ale třeba to tak bylo i loni, jen si to nepamatuju

Naposledy editováno 23.03.2022 08:54:25

27.5.2022 v 15:59 | Nahoru | #25
Ahoj, jen pro info, jak jsem psal dříve viz můj příspěvek výše z 18/3, tak jsem zakoupil zadní Pirelli Scorpion Trail 2 s indexem K a měl jsem objednanou i přední, ale ta do dnešního dne nebyla dostupná.
Jelikož budu muset brzo přezout, tak jsem včera zrušil objednávku přední Pirelli Scorpion Trail 2 s indexem K a jinde objednal skladovou přední Pirelli Scorpion Trail 2 s indexem D, která mi dnes dorazila s DOT 0522.

27.5.2022 v 16:23 | Nahoru | #26
K a D není rozdíl takže cajk

6.6.2022 v 20:13 | Nahoru | #27
Jezdím na mts 1200 enduro dunlop trailsmart max a jsem max spokojenej, navíc maj super cenu
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 65 Dnes v 09:51 Hornetyk
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
alarm metasytem def-com3 KTM 1290 Super Adventure Noggin 9 23.2.2024 v 20:03 runis
KTM 1290 SuperAdventure S - nefungu... KTM 1290 Super Adventure Babettastián 18 11.11.2023 v 12:41 Koudy01