bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Euro 5 vs 4
9.3.2022 v 06:27
Ahoj všem!
Je tu někdo, kdo má Scrambler 1200 XE/XC a řešil odstranění katalyzátoru? Euro 4 měla katalyzátor ve svodech a u Euro 5 ho přesunuli do koncovek výfuku. Já to včera vyřešil tak, že jsem nechal původní svody Euro 5 a namontoval koncovky Euro 4. Jde mi hlavně o zvýšení průchodnosti a snížení teploty. Zatím jsem motorku jen na cca 15 minut nastartoval - zvuk je hrubší a motor vypadá, že s tím problém nemá. Může mít tahle úprava negativní vliv na motor?




Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 09:27 | Nahoru | #31
assassin> To jsou věci, s tou yosh krabičkou ... Já teda měl na mysli něco, co to tam je připojené pořád, něco jako toto, které se naprogramuje z PC nebo z jiné yosh krabičky:

Ten tvůj tuner vypadá jak? A nějaký reset na originální nastavení možný je? Našel jsem tohle, že to dokáže předělat ECU Suzuki do 2014, včetně GSX 1400:

(reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 11:01 | Nahoru | #32
geloš> Euro 5 má mít detekci nezápalů, což se dá zjistit tím úhlovým zrychlením, možná i kdyby v konkrétním pracovním cyklu byla např. moc chudá směs s pomalým hořením. U motorek může dělat neplechu váha vs. výkon, když proklouze zadní kolo při záběru, nebo naopak pružný řetěz přenese ráz od zadního kola k motoru takovým způsobem, že to koreluje s předpokládaným úhlovým klikovky.
To měření proudu přes jiskřiště by mělo do jisté míry nahradit měření tlaku při spalování.
Teplota výfukových plynů se asi na motorkách neměří, resp. asi není potřeba ji hlídat.

Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 11:12 | Nahoru | #33
Chápu, že se tu bavíte na zásadně odbornějším levelu, než kam jsem se dostal ve svých úvahách a praktických pokusech já. Nicméně když jsem si chtěl stařičké GS1150 kdysi trochu oživit, otevřel jsem výfuk (laďák a kat pryč), sání (molitanovej filtr). Abych to nekurvil zcela nesmyslně- sehnal jsem si na tuto úpravu RAM s příslušnejma mapama (toto pro většinu motorek asi neseženete). Abych alespoň trochu tušil, co se za jízdy děje, udělal jsem si jednoduchý monitoring lambdy - bar graf z ca 10LED, které ukazují aktuální napětí a min a max za poslední ca jednu sekundu. Takže za jízdy krásně vidím, jak dlouho trvá ŘJ po prudkém přidání plynu dostat směs do lambda-rovnováhy.
Jednou jsem nějak zapomněl vyměnit včas palivový filtr- přišel jsem na to vlastně docela brzo díky tomuto indikátoru. Koukám na to za jízdy a vidím, že když dám ve 150 plnej, tak se motor dostává do chudé směsi- prostě čerpadlo neprocpalo dost paliva a ŘJ už to nedávala...
Pro ty, co nevědí, co je to lambda (zjednodušeně). Lambda je čidlo zbytkového kyslíku ve výfukových plynech zapojené zpětnovazebně do ŘJ. Napětí na výstupu lambdy obvykle (podle typu) při správné funkci pulsuje v rozmezí +/- ca 0,2-0,8V. Když je napětí malé- znamená to přítomnost kyslíku ve spalinách- tj. při hoření bylo málo paliva, kyslík ze směsi neshořel všechen= chudá směs. Když je napětí velké- znamená to nepřítomnost kyslíku ve spalinách- tj. při hoření bylo hodně paliva, kyslík ze směsi shořel všechen= bohatá směs. Omlovám se za zjednodušení tématiky, nekamenujte mě, ale třeba to někomu pomůže v základní orientaci

(reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 11:42 | Nahoru | #34
Spazik> Ano, přesně tak, ale díky tomu jsou koncovky rozžhavený skoro jako svody.

2 reakcí na tento příspěvek Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 12:10 | Nahoru | #35
Děkuju všem za příspěvky, bohužel z toho moc neplyne odpověď na můj dotaz.
Nechci s tím nikam lítat na brzdu, apod. Motorka je nová a v záruce a vzhledem k tomu, jakou raketu stála se mi nechce ani při nejmenším dělat nebo nechávat na ní úpravy, které by mohli mít vliv třeba právě na motor.
Projel jsem se cca 70 km s Euro 4 koncovkami a na chování motoru jsem nepozoroval nic zvláštního, ale po zastavení se dá na koncovky sáhnout rukou.
Ještě to zkusím jednou pro porovnání přehodit zpátky a nevím... možná to nechám v originálním stavu.
Druhá věc je, že motorka má 95 dB a přijde mi hlasitější s těmi Euro 4 koncovkami - jezdím často do Rakouska, apod. a nechtěl bych si tam dělat zbytečné problémy s místníma četníkama - měření hluku tak při běžné kontrole není nic neobvyklého, pokud se jim to nebude zdát.

(reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 12:17 | Nahoru | #36
Pradave> No to jsem právě myslel, tak trochu návodně, abys proměřil za jízdy tu lambdu- pokud bude signál OK, tak z nejhoršího jseš venku- budeš mít jistotu, že motor v provozních podmínkách dostává rozumnou směs resp. že to ŘJ alespoň základdním způsobem dává...

(reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 12:44 | Nahoru | #37
Pradave> A neměl by mít euro 5 systém dvě lambdy, před katem a za katem? Jestli jo, jak se to popasovalo s nezabudovanou druhou lambdou, která indikuje nefunkční katalyzátor (při použití euro 4 výfuků)?

Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 13:13 | Nahoru | #38
Ariete> Nene, lambdy jsou na každým svodu jen hned na výstupu z motoru, za katalyzátorem nemůžou být, protože jsou katalyzátory v koncovkách.

Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 13:14 | Nahoru | #39
Teď jsem to přehodil zpátky a ten zvuk je až moc klidný Ty Euro 4 znějí podstatně lépe, ale už to bude zřejmě za hranicí 95 dB…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 14:48 | Nahoru | #40
Ariete> Ta druhá krabicka je ono, jen ja mam samodomo klon, nekdo uz udelal reverzní Engineering a na netu jsou schémata, klidne poslu kdybys nenasel. Je to pasivní obvod, jen soustavy odporu…

(reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 16:28 | Nahoru | #41
assassin> Pasivní součástky - to zní, jako nějaká "adaptace" ve výše uvedené terminologii, jako kdyby se měla ECU rekalibrovat na jiné napěťové výstupy ze senzorů? TPS pro malá zatížení, IAP / IAT pro oklamání skutečné hustoty vzduchu.

Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 16:38 | Nahoru | #42
v ty denso jednotce je dalsi mapa, nebo dejme tomu serie promennych ktere vstupuji do korekci vstrikovaci davky stejne jako treba barometricky tlak atd. no a n programovani tech promennych je "analogove" - prepinace na yoshboxu za sebe radi odpory a na odopovidajici vstupy ridici jednotky se dostane nejake napeti... jednotlivym urovnim napeti odpovida nejaka hodnota parametru. Takze nastavis prepinace do nejake polohy, zmacknes tlacitko pro zapis, jednotka zmeri napeti, prevede na cislo a ulozi...

funguje to docela dobre, zmeny jako vyfuk, filtr atd pomoci WB lambdy ve vyfuku doladis na docela ok prubeh AFR...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Scrambler 1200 - svody Triumph Scrambler, Triumph Scrambler 1200 Grenes 17 21.2.2022 v 19:10 Papírus
Triumph Scrambler 1200 Triumph Scrambler 1200 FranaD 7 15.4.2019 v 15:22 _ferda_


TOPlist