Je tu někdo, kdo má Scrambler 1200 XE/XC a řešil odstranění katalyzátoru? Euro 4 měla katalyzátor ve svodech a u Euro 5 ho přesunuli do koncovek výfuku. Já to včera vyřešil tak, že jsem nechal původní svody Euro 5 a namontoval koncovky Euro 4. Jde mi hlavně o zvýšení průchodnosti a snížení teploty. Zatím jsem motorku jen na cca 15 minut nastartoval - zvuk je hrubší a motor vypadá, že s tím problém nemá. Může mít tahle úprava negativní vliv na motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Euro 5 vs 4
Ten tvůj tuner vypadá jak? A nějaký reset na originální nastavení možný je? Našel jsem tohle, že to dokáže předělat ECU Suzuki do 2014, včetně GSX 1400:
To měření proudu přes jiskřiště by mělo do jisté míry nahradit měření tlaku při spalování.
Teplota výfukových plynů se asi na motorkách neměří, resp. asi není potřeba ji hlídat.
Jednou jsem nějak zapomněl vyměnit včas palivový filtr- přišel jsem na to vlastně docela brzo díky tomuto indikátoru. Koukám na to za jízdy a vidím, že když dám ve 150 plnej, tak se motor dostává do chudé směsi- prostě čerpadlo neprocpalo dost paliva a ŘJ už to nedávala...
Pro ty, co nevědí, co je to lambda (zjednodušeně). Lambda je čidlo zbytkového kyslíku ve výfukových plynech zapojené zpětnovazebně do ŘJ. Napětí na výstupu lambdy obvykle (podle typu) při správné funkci pulsuje v rozmezí +/- ca 0,2-0,8V. Když je napětí malé- znamená to přítomnost kyslíku ve spalinách- tj. při hoření bylo málo paliva, kyslík ze směsi neshořel všechen= chudá směs. Když je napětí velké- znamená to nepřítomnost kyslíku ve spalinách- tj. při hoření bylo hodně paliva, kyslík ze směsi shořel všechen= bohatá směs. Omlovám se za zjednodušení tématiky, nekamenujte mě, ale třeba to někomu pomůže v základní orientaci
2 reakcí na tento příspěvek Euro 5 vs 4
Nechci s tím nikam lítat na brzdu, apod. Motorka je nová a v záruce a vzhledem k tomu, jakou raketu stála se mi nechce ani při nejmenším dělat nebo nechávat na ní úpravy, které by mohli mít vliv třeba právě na motor.
Projel jsem se cca 70 km s Euro 4 koncovkami a na chování motoru jsem nepozoroval nic zvláštního, ale po zastavení se dá na koncovky sáhnout rukou.
Ještě to zkusím jednou pro porovnání přehodit zpátky a nevím... možná to nechám v originálním stavu.
Druhá věc je, že motorka má 95 dB a přijde mi hlasitější s těmi Euro 4 koncovkami - jezdím často do Rakouska, apod. a nechtěl bych si tam dělat zbytečné problémy s místníma četníkama - měření hluku tak při běžné kontrole není nic neobvyklého, pokud se jim to nebude zdát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Euro 5 vs 4
funguje to docela dobre, zmeny jako vyfuk, filtr atd pomoci WB lambdy ve vyfuku doladis na docela ok prubeh AFR...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph Scrambler 1200 - svody Triumph Scrambler, Triumph Scrambler 1200 | Grenes | 17 | 21.2.2022 v 19:10 Papírus |
Triumph Scrambler 1200 Triumph Scrambler 1200 | FranaD | 7 | 15.4.2019 v 15:22 _ferda_ |