(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )
Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest
Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
stráťa píše: Autobusy na CNG už neumí jezdit na naftu? Já myslel že je to jako s LPG - možnost navíc.
Na naftu rozhodně ne. Pokud, tak na benzín Plyn spaluje zážehový motor. Ale u těch busů jde především o lokální emise a ne o cenu. A provoz na CNG pořád trochu levnější než na naftu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Ariete píše: stráťa> V zásadě by to tak mělo být, když se plyn zapaluje vznícením nafty. Ekonomicky to teď vychází špatně, když kilo plynu a kilo nafty stojí cca stejně, 50 Kč. Všichni, kdo si pořídili CNG autobus, počítali, že se navýšení investice asi o 1M Kč ze základního 4M dieselu brzo vrátí.
Technicky tam může být problém v emisním systému, protože CNG má katalyzátor pro oxidaci nespáleného metanu, zatímco nafťák zase nějaké filtry.
Pleteš pojmy s dojmy. Systém diesel gas je diesel, který do sání fouká malé množství plynu (zemního nebo propanbutanu) a tím zdokonaluje hoření, zvýší výkon a zlepší emise.. Nahraní asi 20% nafty tím plynem a nepatrně sníží náklady.
Autobusy na plyn mají zážehový motor, dnes už od začátku jako zážehový vyvinutý. V 90tých letech se předělávaly diesely na zážehové. Takže jako alternativní palivo lze použít benzín.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Měl jsem na mysli opravdový vznětový plynový motor se vzněcováním směsi za pomoci malého množství nafty. Ne duální systémy, které jedou např. v režimu 50/50 nafta / plyn,
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
2 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Když tankuju do moto, tak na cenu jsem si letos zakázal koukat! Přeci si nebudu kazit den na motorce.
Člověk si opravdu zvykne časem na všechno...foto dva roky zpět, kde budeme za dva roky?
Naposledy editováno 17.05.2022 23:18:03
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Jirrri píše: Včera jsem tankoval za 45,50Kč/L do auta, a ani mi to nevadilo. Prostě nutnost, ale nasranej jsem byl!
Když tankuju do moto, tak na cenu jsem si letos zakázal koukat! Přeci si nebudu kazit den na motorce.
Člověk si opravdu zvykne časem na všechno...foto dva roky zpět, kde budeme za dva roky?
ja mel pred dvouma rokama o 6Euro na hodinu mene... takze me to jeste docela vychazi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
assassin píše: ja mel pred dvouma rokama o 6Euro na hodinu mene... takze me to jeste docela vychazi
Já měl před dvěma rokama na hodinu úplně stejně co mám teď. Protože zaměstnavatel je skopčák a vůbec netuší nic o tuzemské raketové inflaci a když mu to řekli, tak jen kroutil hlavou
Sonicek píše: u nás ( boskovice - Jm kraj) 44,20Kč/l naturál 95 na OMW potřebují ty ceny trochu vyšponovat, aby pak 1.6 mohli zase spadnou na ty původní ceny ( ty dnešní)
Kéžby. Spíš čuchám že to budou šponovat dál, protože zdražili z 30 na 45 prakticky přes noc a co se stalo - nic, lidi dál tankujou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
FiZzeR píše: Já měl před dvěma rokama na hodinu úplně stejně co mám teď. Protože zaměstnavatel je skopčák a vůbec netuší nic o tuzemské raketové inflaci a když mu to řekli, tak jen kroutil hlavou
A budeš někde demonstrovat nebo začneš dělat za víc peněz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
PetrL3 píše: A budeš někde demonstrovat nebo začneš dělat za víc peněz?
A jé, chytrý kecy "máš to ve svých rukách" jsou tady
To druhý jsem zkoušel, teď asi spíš půjdu zapalovat popelnice a tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
FiZzeR píše: A jé, chytrý kecy "máš to ve svých rukách" jsou tady
To druhý jsem zkoušel, teď asi spíš půjdu zapalovat popelnice a tak
Hele klid, já sem zrovna jeden z těch, co si uvědomujou, že nemají všichni stejnou startovací čáru.
A proč myslíš, že si nenašel? Řekl bys, že ve svým oboru bereš už vyšší, než běžnej plat nebo spíš průměr?
Já nad tím, občas přemejšlím, jestli bych neměl makat za víc, ale nechci se vzdát všech možnejch benefitů. Ale červíček tam samozřejmě je. Ale tím, že se mám dobře i tak, tak na to seru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Já se nemám špatně (zatím), makám (bohužel silně na úkor volnýho času, což má další negativa v jinejch aspektech mýho života) i jinde, co mě drásá je, jak ten krysí závod zkurveně zrychluje, dokázat na straně příjmů udržet krok se zdražováním úplně všeho dá čím dál víc zabrat a prostě se bojim, že mi dřív nebo pozdějc dojde dech (nebo hůř, příležitosti). A jsem trochu frustrovanej, že ti co by s tím mohli něco dělat, stačilo by kdyby byli o trošku míň nenažraní, na mě serou, protože si žijou ve svý zlatý bublině a vůbec nemaj tucha o tom, jak se žije obyčejnýmu člověku s podprůměrným platem a jak růžově takovej člověk asi vidí budoucnost. Nemluvě o té startovací čáře, jinak se žije z pětadvacíti člověku, co podědil byt po bábě a jinak člověku co musí zvládat tržní nájemný a leckdy ještě dojíždění.
Bohužel nevynikám v žádném silně nedostatkovém oboru ani na něj nemám vlohy (hrozně rád bych si zvýšil kvalifikaci, ale nenapadá mě jak ), to že nejsem línej a snad ani lempl nikdo moc ocenit nedokáže, zvlášť u nás ve firmě kde občas makám za ty líný lemply co se navíc leckdy maj líp než já.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Tvl regulérně bych se na tvém místě na všechno vysral a šel dělat hodinovýho manžela a měl by ses líp a zakázky by sis vybíral.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Teda, kdybych měl spoléhat jen na HPP, tak né o moc (Zato vrchnost si jezdí střílet jeleny pro zábavu a pořádat týmbuilding vedení na maču pikču, na to fondy jsou Ale stravenky nám sebrali )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
FiZzeR píše: (Zato vrchnost si jezdí střílet jeleny pro zábavu a pořádat týmbuilding vedení na maču pikču, na to fondy jsou Ale stravenky nám sebrali )
Pokud budeš uvažovat takhle, tak budeš vždycky chudej. To bys měl pochopit jako první.
Sice máš pravdu, ale zavistí nebo nasráním si příjem nezajistíš a i kdybys docílil zákazu financování všech těchto zbytečností, tak u tebe se tím nic nezmění.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
A ono to ale funguje obousměrně, dokud takhle budou uvažovat zaměstnavatelé, budou furt řvát že "nejsou lidi" nebo že se jim nechce makat a/nebo to stojí zahovno. Lidí je jak sraček, ale zaplatit jim (tak aby z toho důstojně vyžili a né jen otročili od tmy do tmy aby se dožili dalšího dne aby mohli otročit od tmy do tmy), to se nikomu moc nechce, takže se ty "lidi" přetrhnou jen do výše svého platu.
Víš co, tyhle věci člověk co se má dobře (a myslím že se máš dobře ) moc pochopit nemůže, sytý hladovému nevěří no Tak si nedokáže představit vysrat se na práci, kde je nasranej a jít do rizika, že zůstane nějakou dobu bez příjmů... a nejspíš ještě s výhledem že na tom nejspíš bude stejně nebo i hůř.
A už mě to nebaví, musím makat aby napřesrok mohlo na šéfově zdi viset víc jelenů.
e.: každopádně, tohle je malej rybník a poradím si, víc než parazit co mi aspoň dává práci mě drásá parazit co mě mlátí po zádech karabáčem, a sice erár
Naposledy editováno 18.05.2022 15:31:52
3 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
„MOL a Orlen dosahují rekordních rafinačních marží, protože z podstatné míry rafinují citelně zlevněnou ruskou ropu. Ta je v rekordní slevě oproti světovému standardu, severomořské ropě Brent. Tato sleva činí třeba i 30 procent. Pohonné hmoty vzniklé zpracováním této ropy ale prodávají, a to i v Česku, za ceny, jako by je vyrobily z ropy, která není zlevněná, tedy za ceny odpovídající použití ropy Brent,“ řekl Kovanda.
MOL si podle něj zvýšením marží mj. kompenzuje ztráty z domácího trhu, kde maďarská vláda ceny pohonných hmot zastropovala. „Tato kompenzace je tak výrazná, že i přes negativní dopad zastropování je celkový dodatečný hrubý zisk MOL ‚v plusu‘, tedy ztráta ze zastropování je více než kompenzována prodejem pohonných hmot při rekordních maržích,“ dodal.
Ale hlavně že signály byly vyslány a náš politický postoj je pevný
Asi chtěj Putina zabít smíchy.
FiZzeR píše: A konečně to někdo řekl na plnou hubu
Ale hlavně že signály byly vyslány a náš politický postoj je pevný
Asi chtěj Putina zabít smíchy.
Ty ses latentní anarchista.