(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )
Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest
Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Ariete píše: stráťa> V zásadě by to tak mělo být, když se plyn zapaluje vznícením nafty. Ekonomicky to teď vychází špatně, když kilo plynu a kilo nafty stojí cca stejně, 50 Kč. Všichni, kdo si pořídili CNG autobus, počítali, že se navýšení investice asi o 1M Kč ze základního 4M dieselu brzo vrátí.
Technicky tam může být problém v emisním systému, protože CNG má katalyzátor pro oxidaci nespáleného metanu, zatímco nafťák zase nějaké filtry.
Pleteš pojmy s dojmy. Systém diesel gas je diesel, který do sání fouká malé množství plynu (zemního nebo propanbutanu) a tím zdokonaluje hoření, zvýší výkon a zlepší emise.. Nahraní asi 20% nafty tím plynem a nepatrně sníží náklady.
Autobusy na plyn mají zážehový motor, dnes už od začátku jako zážehový vyvinutý. V 90tých letech se předělávaly diesely na zážehové. Takže jako alternativní palivo lze použít benzín.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Měl jsem na mysli opravdový vznětový plynový motor se vzněcováním směsi za pomoci malého množství nafty. Ne duální systémy, které jedou např. v režimu 50/50 nafta / plyn,