globalmoto_kveten





Téma: Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3.3.2022 v 18:03
Taková malá tipovačka

(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )

Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest

Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
Anketa: Kde se zastaví cena PHM?
35-40
4%
5
40-45
13%
16
45-50
35%
44
50-55
19%
24
55-60
7%
9
60-65
3%
4
65-70
6%
8
70+
9%
11
putler požere ukrajinu a cena klesne pod 30 Kč
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.5.2022 v 20:05 | Nahoru | #1

Ariete píše: stráťa> V zásadě by to tak mělo být, když se plyn zapaluje vznícením nafty. Ekonomicky to teď vychází špatně, když kilo plynu a kilo nafty stojí cca stejně, 50 Kč. Všichni, kdo si pořídili CNG autobus, počítali, že se navýšení investice asi o 1M Kč ze základního 4M dieselu brzo vrátí.
Technicky tam může být problém v emisním systému, protože CNG má katalyzátor pro oxidaci nespáleného metanu, zatímco nafťák zase nějaké filtry.


Pleteš pojmy s dojmy. Systém diesel gas je diesel, který do sání fouká malé množství plynu (zemního nebo propanbutanu) a tím zdokonaluje hoření, zvýší výkon a zlepší emise.. Nahraní asi 20% nafty tím plynem a nepatrně sníží náklady.
Autobusy na plyn mají zážehový motor, dnes už od začátku jako zážehový vyvinutý. V 90tých letech se předělávaly diesely na zážehové. Takže jako alternativní palivo lze použít benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.5.2022 v 20:26 | Nahoru | #2
Borntobewild> proč je vlastně cng a ne LPG v busech?

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.5.2022 v 21:33 | Nahoru | #3
Borntobewild> Tak to jsem asi moc napřed, když jsem se bláhově domníval, že zážehové verze (se svíčkou a s nízkým kompresním poměrem) se dávno nedělají, že se za těch 40 roků snad ukázalo, že je to u vozidel slepá vývojová ulička - při dnešní úrovni škodlivin ve spalinách velkého nafťáku a jeho měrné spotřebě.
Měl jsem na mysli opravdový vznětový plynový motor se vzněcováním směsi za pomoci malého množství nafty. Ne duální systémy, které jedou např. v režimu 50/50 nafta / plyn,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist