Někteří výrobci např. Honda nabízí, že když u nich koupím novou motorku, tak seškrcení a pak zase otevření provedou zdarma.
Otázka zní, zda je lepší mít (ať novu či ojetou) od výrobce motorku 500/35kw dimenzovanou celkově, vč. podvozku na tento výkon nebo je pro jezdce i motorku lepší mít seškrcenou motorku celkově dimenzovanou na vyšší výkon? (aby to seškrcení např. neškodilo motoru) Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
Ozzy> jo aha, takovy to kopytem sem, kopytem tam, dej pac, udelej "wheele" a pod. , tak to pak jo
ja mam osobne kone rad, akorat to garazovani a servis je tam trochu na hovno, to uz je skoro levnejsi provozovat ostry enduro co tak slychavam od kamaradek,..
jinak co se tyka padu z kone jsem tedy jeste nemel tu cest (mel sem tu cest i "klusat", ale nastesti bez padu..) nicmene mel bych z ty vejsky asi stejne dost respekt jenze to si nevyberes ani u jednoho, pride to ani nevis jak, a uz plachtis
kerut píše:
Ozzy> jo aha, takovy to kopytem sem, kopytem tam, dej pac, udelej "wheele" a pod. , tak to pak jo
ja mam osobne kone rad, akorat to garazovani a servis je tam trochu na hovno, to uz je skoro levnejsi provozovat ostry enduro co tak slychavam od kamaradek,..
jinak co se tyka padu z kone jsem tedy jeste nemel tu cest (mel sem tu cest i "klusat", ale nastesti bez padu..) nicmene mel bych z ty vejsky asi stejne dost respekt jenze to si nevyberes ani u jednoho, pride to ani nevis jak, a uz plachtis
Svoje pady z kone vypravim u piva. A jo, zivit to je drazsi nez moje okruhy. Ale jak rikam, zaplat panbuh ze holky delaj to.
odgin píše: Můj názor je že A1 je pro někoho, kdo se chce naučit jezdit v dnešním provozu utrpení,beru to podle sebe, do sedmnácti jsem jezdil na černo na velké,než se trápit na něčem, co na silnici překáží a to nebyl provoz, řekl bych, že jsi taky svoje děcka neposadil na něco, co ztratí při objíždění bezpečno/eko/tvůrce kolon dech.
jj bez řidičáku na velký motorce, to je řešení i na tý dváce si mlaďas zajezdí, nemusí nutně jezdit jen po dálnicích a vytížených státovkách, existují i zapadlé okresky s minimálním provozem a tam je to na pohodu. A takových silnic je většina
zahadnytajemny píše: Díky pánové. AM a A1 si nedělal záměrně. Právě kvůli provozu. Bydlíme v Brně. Navíc v dnešní době nejsou děcka v provozu zvyklá jezdit ani na kole. Sám se rozhodnul, že zatím bude blbnout a ošahávat si motorky bezpečněji mimo oficiální cesty. Papíry na A2 (a motorku, na které se dá už v provozu i víc bezpečně předjíždět a nesfoukne ji ze silnice Avie), že si udělá až zároveň s řidičákem na auto, kdy trochu víc mentálně dospěje a přechod do provozu snad pak lépe zvládne. Rozumově i více naježděnými hodinami a km na motorce mimo cesty. A jako rodiče jsme za to rádi. I tak se o něj budeme samozřejmě bát. A jak píše dafikk a další...vztahy s dětmi mohou být různé. Nejen striktně formální rodiče - dítě. Jsem rád, že řadu věcí s námi z vlastní vůle řeší. I když by nemusel.
No, nevím, ale moje děti s námi jezdí na kole v provozu už od 4 let, i ze školky (10 km) po R-7 a tím jim to nepřijde divné.
ThomasDRZ píše: Na celý život? Tady to zní jako ve středověku. Otec vybírá pro syna motorku do konce života, aby byla hezká a dostatečně vykoná a dokázala ho uspokojit do pozdního věku.
Já radši používám výraz nafurt. Znáš ten příběh, kdy taťka pracháč pořídil klukovi vysněnou GSX-R a tím mu pomohl ke zkrácení života na jedno odpoledne?
Něco podobného jsem řešil také s mým synem, když za mnou přišel na radu. Odmalička oba kluci jezdí v terénu mimo silnice (pitbike, Simson), skutr mimo komunikace. V 16-ti letech si starší udělal A1 a pořídil Duke 125. Za 2 roky najezdil přes 10 tis km - jak denní ježdění do školy do Prahy, tak několika denní tripy - ze začátku pod mojím dohledem a když jsem poznal, že to má v hlavě srovnané, i manželka povolila ježdění bez dohledu
Nyní si dělá A2+B a řeší jaké moto stejně jako vy. Nakonec jsme se s ohledem na jeho "vyspělost" (rozum v hlavě) a jeho fyzické proporce (185cm, 74kg) domluvili, že půjdeme cestou Duke 790 L (tzn originál 70kW, seškrcen na 35kW) a to z těchto důvodů: chce tento typ motorky, Duke 390 je velikostně stejná moto jako 125, pouze větší motor a je mu dost malá, včetně stejné základní elektroniky, tzn pouze ABS. Velký Duke má již výrazně větší elektro výbavu včetně jízdních režimů (tzn i ten přechod na velkou jde ještě řešit např ze začátku režimem Rain), lépe se na něj vejde a počáteční lehce vyšší invenstice se vrátí, že nemusí za 2 roky něco nového shánět.
Je to ale značně individuální, jak už tu bylo několikrát psáno.
S pozdravem Louža
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |