Téma: A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
26.1.2022 v 13:02
Prosím o radu či názor. 17 letý syn se chystá udělat řidičák na A2. Od dětství řádí na minibiku, pitbiku a krosce na polňačkách za barákem. Do budoucna pravděpodobně přejde i na velké A. Je motoristicky - technicky lepší koupit motorku z výroby A2, např, Honda CB 500F (nebo nějakou 500stovku)nebo seškrcenou A na A2, např. Honda CB 650R, Yamaha MT 07, Suzuki SV650...nějakou 7-8-900 stovku? Taky bych mu mohl nechat seškrtit svůj V-Strom 650 a sám si koupit něco jiného, silnějšího. Ale on v jeho věku chce raději naháč nebo zmrzlinu.
Někteří výrobci např. Honda nabízí, že když u nich koupím novou motorku, tak seškrcení a pak zase otevření provedou zdarma.

Otázka zní, zda je lepší mít (ať novu či ojetou) od výrobce motorku 500/35kw dimenzovanou celkově, vč. podvozku na tento výkon nebo je pro jezdce i motorku lepší mít seškrcenou motorku celkově dimenzovanou na vyšší výkon? (aby to seškrcení např. neškodilo motoru) Díky.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

30.1.2022 v 23:18 | Nahoru | #91
assassin> no v takovym pripade, je potreba na to nahlizet objektivne, a s dostatecnou sebereflexi, v ramci kolektivu, konstatovat ze za to muze ten kun

Ozzy> jo aha, takovy to kopytem sem, kopytem tam, dej pac, udelej "wheele" a pod. , tak to pak jo
ja mam osobne kone rad, akorat to garazovani a servis je tam trochu na hovno, to uz je skoro levnejsi provozovat ostry enduro co tak slychavam od kamaradek,..
jinak co se tyka padu z kone jsem tedy jeste nemel tu cest (mel sem tu cest i "klusat", ale nastesti bez padu..) nicmene mel bych z ty vejsky asi stejne dost respekt jenze to si nevyberes ani u jednoho, pride to ani nevis jak, a uz plachtis

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

31.1.2022 v 07:11 | Nahoru | #92

kerut píše:
Ozzy> jo aha, takovy to kopytem sem, kopytem tam, dej pac, udelej "wheele" a pod. , tak to pak jo
ja mam osobne kone rad, akorat to garazovani a servis je tam trochu na hovno, to uz je skoro levnejsi provozovat ostry enduro co tak slychavam od kamaradek,..
jinak co se tyka padu z kone jsem tedy jeste nemel tu cest (mel sem tu cest i "klusat", ale nastesti bez padu..) nicmene mel bych z ty vejsky asi stejne dost respekt jenze to si nevyberes ani u jednoho, pride to ani nevis jak, a uz plachtis



Svoje pady z kone vypravim u piva. A jo, zivit to je drazsi nez moje okruhy. Ale jak rikam, zaplat panbuh ze holky delaj to.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

31.1.2022 v 10:06 | Nahoru | #93
Ozzy_> ...tak já holčičku mám... 5,5 roku...a nedělám si iluze, že jí to mjine...ona není vůbec princezna, ale drak a lev ... a technika jí určitě zajímá...
Takže to musím nějak dát, no

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

31.1.2022 v 10:39 | Nahoru | #94

odgin píše: Můj názor je že A1 je pro někoho, kdo se chce naučit jezdit v dnešním provozu utrpení,beru to podle sebe, do sedmnácti jsem jezdil na černo na velké,než se trápit na něčem, co na silnici překáží a to nebyl provoz, řekl bych, že jsi taky svoje děcka neposadil na něco, co ztratí při objíždění bezpečno/eko/tvůrce kolon dech.



jj bez řidičáku na velký motorce, to je řešení i na tý dváce si mlaďas zajezdí, nemusí nutně jezdit jen po dálnicích a vytížených státovkách, existují i zapadlé okresky s minimálním provozem a tam je to na pohodu. A takových silnic je většina

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

31.1.2022 v 19:35 | Nahoru | #95
Moje obě dvě děti (kluk a holka) Naprosto v pohodě ke spokojenosti všech po 125cách od 16 let přešli v 18 letech na Ninja 250 a Duke 200. Ano po dvou letech zase změna, ale na druhou stranu postupné sžívání s hmotností, rychlosti, brzdami, ... Osobně starší těžké skrčené stroje nedoporučuji. U nových to asi na zvážení je, ale postupný přechod je bezpečnější.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

1.2.2022 v 09:04 | Nahoru | #96
já jsem se k hondě 500 vrátil po letech na velkých motorkách, nejsem zas takový pilot, a mám pocit že si na ní dovolim mnohlem víc. I když má jen 35 kw. Jo a kamarády na silnějšíc strojích v zatáčkách pojezdím... Rekl bych že na zaučení je 35 KW akorad....já se učil jezdit na skutru čezeta ale to bylo spíš k pláči než k ježdění.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

1.2.2022 v 14:12 | Nahoru | #97

zahadnytajemny píše: Díky pánové. AM a A1 si nedělal záměrně. Právě kvůli provozu. Bydlíme v Brně. Navíc v dnešní době nejsou děcka v provozu zvyklá jezdit ani na kole. Sám se rozhodnul, že zatím bude blbnout a ošahávat si motorky bezpečněji mimo oficiální cesty. Papíry na A2 (a motorku, na které se dá už v provozu i víc bezpečně předjíždět a nesfoukne ji ze silnice Avie), že si udělá až zároveň s řidičákem na auto, kdy trochu víc mentálně dospěje a přechod do provozu snad pak lépe zvládne. Rozumově i více naježděnými hodinami a km na motorce mimo cesty. A jako rodiče jsme za to rádi. I tak se o něj budeme samozřejmě bát. A jak píše dafikk a další...vztahy s dětmi mohou být různé. Nejen striktně formální rodiče - dítě. Jsem rád, že řadu věcí s námi z vlastní vůle řeší. I když by nemusel.


No, nevím, ale moje děti s námi jezdí na kole v provozu už od 4 let, i ze školky (10 km) po R-7 a tím jim to nepřijde divné.

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

1.2.2022 v 16:45 | Nahoru | #98

ThomasDRZ píše: Na celý život? Tady to zní jako ve středověku. Otec vybírá pro syna motorku do konce života, aby byla hezká a dostatečně vykoná a dokázala ho uspokojit do pozdního věku.


Já radši používám výraz nafurt. Znáš ten příběh, kdy taťka pracháč pořídil klukovi vysněnou GSX-R a tím mu pomohl ke zkrácení života na jedno odpoledne?

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

1.2.2022 v 18:43 | Nahoru | #99
Zdravím.
Něco podobného jsem řešil také s mým synem, když za mnou přišel na radu. Odmalička oba kluci jezdí v terénu mimo silnice (pitbike, Simson), skutr mimo komunikace. V 16-ti letech si starší udělal A1 a pořídil Duke 125. Za 2 roky najezdil přes 10 tis km - jak denní ježdění do školy do Prahy, tak několika denní tripy - ze začátku pod mojím dohledem a když jsem poznal, že to má v hlavě srovnané, i manželka povolila ježdění bez dohledu
Nyní si dělá A2+B a řeší jaké moto stejně jako vy. Nakonec jsme se s ohledem na jeho "vyspělost" (rozum v hlavě) a jeho fyzické proporce (185cm, 74kg) domluvili, že půjdeme cestou Duke 790 L (tzn originál 70kW, seškrcen na 35kW) a to z těchto důvodů: chce tento typ motorky, Duke 390 je velikostně stejná moto jako 125, pouze větší motor a je mu dost malá, včetně stejné základní elektroniky, tzn pouze ABS. Velký Duke má již výrazně větší elektro výbavu včetně jízdních režimů (tzn i ten přechod na velkou jde ještě řešit např ze začátku režimem Rain), lépe se na něj vejde a počáteční lehce vyšší invenstice se vrátí, že nemusí za 2 roky něco nového shánět.
Je to ale značně individuální, jak už tu bylo několikrát psáno.
S pozdravem Louža

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

23.5.2022 v 16:59 | Nahoru | #100
Jen pro informaci dávám zpětnou vazbu, že synátor si sám vybral CBR 500 R. Koupeno. Vyřešeno. Všem ještě jednou díky za rady, podněty, názory, zkušenosti
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
SV 650 střílý do výfuku, nepravidel... Suzuki SV 650 pila2 21 29.6.2022 v 22:16 KAWAHAB
Oprava defektu Suzuki SV 650 8enil 30 3.6.2022 v 06:32 edymor
Suzuki SV 650 2016 Suzuki SV 650 nefro 0 14.5.2022 v 10:51 nefro
První motorka - cafe racer, Scrambler Suzuki SV 650 Suzuki Suzuki jacobfr 10 14.5.2022 v 10:12 Gahan37
První motorka - cafe racer, Scrambler Suzuki SV 650 Suzuki Suzuki jacobfr 13 13.5.2022 v 21:10 jandaxx


TOPlist