1 reakcí na tento příspěvek Konec Alpských šotolin
Taky jsem na to před pár dny čučel, protože s tím přišly všechny italské moto-weby.
Moc jsem ale nerozumněl, co všechno je zakázáno, protože psali, že končí fuoristrada (off-road), ale žádná zmínka o šotolinových cestách (strade bianche).
Zkusil jsem ten italský zákon hodit do překladače, ten právnický jazyk moc nedávám, a toto jsem z toho extrahoval:
- Všechny cesty v lese a na pastviskách (La viabilitá forestale e silvo-pastorale), bez ohledu na jejich vlastnictví, spadají pod tento zákon (k tomu bla bla voda, krajina, ekologie)
- lokální vládcové budou upravovat způsob povolování vjezdu
- na všech cestách podle následující klasifikace není dovolená doprava (transito ordinario)
Jsou tři kategorie cest - hlavní, vedlejší, dočasné
Hlavní cesta je do 6m šířky, zpevněné, převážně nedlážděné nebo neasfaltované, vybavené kanály, příkopy, propustky. Jsou dvě úrovně, od 3,5 do 6m šířky a 2,5 - 3,5m šířky.
Vedlejší cesta má přírodní povrch, vyspravená je jen místy, ve stoupáních může být zpevněná.
Dočasná cesta je jenom vyjetá, vytvořená bez rýpání do země.
Pak jsou vyjmenovaná nějaká pravidla pro vyměřování a povolování cest a jejich konstrukci.
Hoax to není, spíš souhra okolností, vykonávání dobra za jakoukoliv cenu. Ony ty lesní cesty nepodléhaly silničnímu zákonu (cituji: le vie forestali non sono piú considerate soggette al Codice della Strada) a teď tam nějakým sráčům na ministerstvu zemědělství stačilo sepsat vyhlášku a dát ji do věstníku. Šest týdnů (po podepsání, ale tiskem od 1.prosince) trvalo, než si někdo všimnul následků a už je pozdě. Od zítřka nemůžou přes les a do hor ani kola.
To první slovo na obrázku znamená zákaz, to poslední šílenství! Uvidíme, jak se italskému lidu zadaří v boji s dobrosráčem.
Update. Italské ministerstvo zemědělství tvrdí, že nic nezakázalo, že rozhodovat budou Regiony (wikipedia) a že fuoristrada bude, když Regiony nebudou proti. Tomu ale nikdo moc nevěří, protože melouni v regionech zakazují rádi.
Update. Šotoliny (Strade bianche) zůstávají průjezdné. Stejně tak "passo carraio", tedy cesty k usedlostem, ubytování, apod. Jednotlivé regiony to budou muset projednat na svých zasedáních TAR, což je vlastně soud s předsedou a o pěti úřednících, un tribunale amministrativo regionale, za přítomnosti občanů.
Důležité bude zasedání TAR pro Lazio v Římě, protože tam budou moct intervenovat zástupci celostátních motoristických organizací:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec Alpských šotolin
Kohlstein píše: - na všech cestách podle následující klasifikace není dovolená doprava (transito ordinario)
Jsou tři kategorie cest - hlavní, vedlejší, dočasné
Hlavní cesta je do 6m šířky, zpevněné, převážně nedlážděné nebo neasfaltované, vybavené kanály, příkopy, propustky. Jsou dvě úrovně, od 3,5 do 6m šířky a 2,5 - 3,5m šířky.
Vedlejší cesta má přírodní povrch, vyspravená je jen místy, ve stoupáních může být zpevněná.
Dočasná cesta je jenom vyjetá, vytvořená bez rýpání do země.
Ďaľšia vec je, či a v akej forme to vydrží, myslím, že cyklisti si tiež vedia niečo vydupať a tento zákaz sa im určite páčiť nebude.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký (nad) litrový zábavný enduro [1 ... 20, 21] Yamaha XT1200Z Super Tenere, KTM 1190 Adventure R, H... | KubaLC8 | 611 | 12.9.2023 v 14:57 KubaLC8 |
Zkušenosti s KTM 1090 Adventure R [1, 2] KTM 1090 Adventure R | Mates008 | 58 | 9.8.2023 v 08:10 elovo |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Odvzdušnění zadní brzdy KTM 1090 Adventure R | PavelSkuhrovec | 5 | 13.5.2023 v 21:41 PavelSkuhrovec |
Maroko Duben 2023 BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1200 GS Adventure, KT... | solid_snake | 3 | 25.2.2023 v 16:35 ludmal |