globalmoto_duben_nolan





Téma: Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až po Offroa...
26.10.2021 v 10:10
Téma a pohodovej pokec o novinkách, situaci, aktuálním dění či dotazy....
k tratím, Hobby závodění....,Licence, Zranění, dění na MMČR a MXGP...
Pokud je tu někdo kdo pravidelně sleduje.....,má dotaz, či probrat danou situaci ...perte to sem


Naposledy editováno 28.10.2021 08:16:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.11.2022 v 13:00 | Nahoru | #331
fomax> Na současnou 4T 250 tak tak stačí současná 2T 250. Když už ten debilní americký systém převzala FIM pro MS, tak alespoň na lokální úrovni by se mohlo uplatnit pravidlo z EMX 250 (ovšem bez toho věkového limitu 23 roků), kdy jedou 250 dvoutakty a čtyřtakty spolu, a celostátní třída shodná s EMX 125.

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.11.2022 v 13:01 | Nahoru | #332

Ariete píše: fomax> Stačí, když vytáhneš svoje filmy a předvedeš jim, jak se drží kamera.



Ale to vůbec neměla být kritika na tvá videa! Naopak si je rád prohlédnu a rád čtu tvé příspěvky. Bylo to jen konstatování, že barevná videa jdou kvalitou časem dost nekvalitní a na rozdíl od černobílých videí. Ty vydrží mnohem déle!

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.11.2022 v 13:02 | Nahoru | #333

Ariete píše: fomax> Stačí, když vytáhneš svoje filmy a předvedeš jim, jak se drží kamera.



Ale to vůbec neměla být kritika na tvá videa! Naopak si je rád prohlédnu a rád čtu tvé příspěvky. Bylo to jen konstatování, že barevná videa jdou kvalitou časem dost nekvalitní a na rozdíl od černobílých videí. Ty vydrží mnohem déle!

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.11.2022 v 13:03 | Nahoru | #334
[quote=Ariete]fomax> Bude to pravda, šlo to tam 3x!

Naposledy editováno 13.11.2022 13:10:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.11.2022 v 17:18 | Nahoru | #335

Ariete píše: fomax> Na současnou 4T 250 tak tak stačí současná 2T 250. Když už ten debilní americký systém převzala FIM pro MS, tak alespoň na lokální úrovni by se mohlo uplatnit pravidlo z EMX 250 (ovšem bez toho věkového limitu 23 roků), kdy jedou 250 dvoutakty a čtyřtakty spolu, a celostátní třída shodná s EMX 125.



Na soutěžích Enduro MS je třída E1 od loňska společná pro 250 dvoutakt i 250 čtyřtakt. Rozdíly ve výsledcích jsou dost malé, ale dvoutakt má zatím trochu navrch. V soutěžích je to trochu jiné, tak 250 4T jsou schopné bojovat o vítězství i v absolutním pořadí a to i na Šestidenní. v Enduru nezáleží tak jako v motokrosu, úplně na maximálním výkonu. Loni na MS v Enduru vyhrál absolutně Anglický jezdec E1 Freeman na dvoutaktní 250. Neměly na něj ani třístovky dvoutakty ani 450ky a půllitry čtyřtakty.
V motokrosu je to trochu jiné, 250 4T má asi 46-47 koní a 250 2T asi 57-58 koní. Záleží na jezdci, ale obvykle vyhrávají jezdci na 250 2T pokud je tedy pustí jezdit společně! Něco srovná lepší průběh výkonu u 250 4T, ale těch 10 koní navíc je výhoda pro dvoutaktní 250.

Naposledy editováno 13.11.2022 18:59:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.11.2022 v 19:22 | Nahoru | #336
fomax> Škoda, že nevím, co je to "koní". Ale 250ccm 2T krosku se 42 kW bych fakt někdy chtěl ... alespoň vidět.
K číslům na obrázku si přičti 12% a máš výkon na motoru. A pak 10% navrch pro oravdu vypiplanou. Já tvrdím, že pokud je na stejné úrovni jezdec a finanční zázemí motorky samotné, tak dvoutakt může být kapku rychlejší v měřeném kole, ale v závodě bude mít čtyřtakt rychlejší výjezdy ze zatáček, plus výhodu na písku a měkkém podkladu.
2T vs 4T, stejný rok na stejné brzdě:


https://www.youtube....ridermagazine/videos

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.11.2022 v 19:54 | Nahoru | #337
Ariete> No pokud bereš 13 600 otáček u čtyřtaktu, tak je to sice pěkné, ale to bys využil možná občas na silnici. ale sotva v terénu! Těch 8 200 otáček u dvoutaktu využiješ daleko líp! Čtyřtakt je možná lepší na písku, ale pochybuji, že by byl lepší v zatáčkách a jejich výjezdu! Ostatně pokud někdy jely 250ky 4T a 2T společně, tak vždy 4 taktáři protestovali. Někdy loni/?/ při ME vyhrál nějaký Bulhar na dvoutaktu společnou třídu 250. Myslím, že 250 4T dost přeceňuješ!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 16:55 | Nahoru | #338
fomax> Ty jsi solidní mimoň. Ti protestující čtyřtaktáři měli XR 250 a stalo se to před dvaceti rokama, ne?
A ještě mně představ toho "Bulhara".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 19:23 | Nahoru | #339
Ariete> Tobě už nebudu představovat nikoho! Škoda, myslel jsem, že se s tebou nechá diskutovat.

Naposledy editováno 14.11.2022 20:19:53

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 19:25 | Nahoru | #340
Ariete> na těch videích, máš dost nefér, 250/2T enduro! a to je s výkonem dost jinde, než 250/2T MX

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 19:25 | Nahoru | #341
Promiň Ariete, že jsem ti vůbec něco psal!

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 19:38 | Nahoru | #342

PETARDAK píše: Ariete> na těch videích, máš dost nefér, 250/2T enduro! a to je s výkonem dost jinde, než 250/2T MX



To máš naprostou pravdu, ale Ariete to samozřejmě nepřizná, on má v hlavě jen 250 4T.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 20:32 | Nahoru | #343
fomax> Kde je ten Bulhar? V roce 2021 vyhrál EMX 250 Lapucci na Fanticu, na dvoutaktu, jenže to není obyčejná YZ 250, ale tovární stroj připravovaný člověkem, díky kterému Aprilia RSV 250 a RSV 125 vyhrála nespočet titulů. Letos to se stejnou motorkou zkusili v MX1 proti 450 a po prvním závodě toho nechali, protože to bylo úplně marné.

EMX 250 2022 a stejný Fantic je až třetí a sedmý. Tak kde je ta naprostá výkonová převaha?

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 22:21 | Nahoru | #344
Ariete> Tobě je zbytečné něco psát ! Ty přece víš všechno nejlíp a diskuzi nepotřebuješ! Bohatě si stačíš sám!

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 23:09 | Nahoru | #345
Je Jiří Matějec slabý a netalentovaný? Určitě ne, když v Lokti v závodě 2T 250 dojel sedmý a čtvrtý.

https://www.motoleve...c-pojede-letos-na-2t
A jak to vypadalo na jaře v Dalečíně ? Držel jsem mu na tom dvoutaktu palce, ale mezi 450 to stačilo na 17. a 19. místo, od Nagla dostal kolo, a s dosaženými časy by byl mezi 4T 250 v MX2 asi tak na 11. a 21. místě.

Naposledy editováno 14.11.2022 23:10:08

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 23:26 | Nahoru | #346
Tak, ze by Ariete fandil ctyrtaktum pred dvoutaktama je dobrej for ja mam 2t taky rad, ale realne na draze je to spis o zabave nez o rychlosti, stejne zkusenej pilot bude ve vetsine pripadu rychlejsi na 4taktu a to casto i v nefer souboji 250 vs 250.

Ja teda na mx zajedu uplny prd, takze moje srovnani neni z prvni ruky, ale na supermotu uz sem tam neco dam a i stara 450 smazne zanovni 300 2t na motor uplne kdekoliv. A to mluvim o obyc husqvarne vs moji srdcovce, italske TM …

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 23:26 | Nahoru | #347

PETARDAK píše: Ariete> na těch videích, máš dost nefér, 250/2T enduro! a to je s výkonem dost jinde, než 250/2T MX


Trochu nefér to je, ale bohužel tam žádnou SX 250 ani YZ 250 neměřili. O těchto konkrétních měřeních vím, že vezmou cizí motorku a změří výkon na zadním kole, pouze s korekcema na tlak a teplotu vzduchu. Proto si dovolím ty naměřené hodnoty porovnávat, že je to měřené stejným způsobem na stejném zařízení, bez nějakých z prstu vycucaných speciálních součinitelů na účinnost převodů, prokluz kola a setrvačnosti v hnacím ústrojí.
Takovéto měření samozřejmě generuje jiné výsledky pro enduro a MX i kvůli jiné hmotě setrvačníku nebo celkovému převodu. A hodnoty z dyna nemusí odpovídat pocitu za řidítky, třeba jen z důvodu jiné velikosti rychlopalu na řidítkách, že ...
Zítra sem ještě něco přidám, pro porovnání.

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.11.2022 v 23:47 | Nahoru | #348
Zelená tečka je čtyřtakt, od času 2:45.

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

15.11.2022 v 13:08 | Nahoru | #349
Ariete> No jistě, pokud v motokrosu platí, že jedou 125 2T proti 250 4T a 250 2T proti 450 4T, tak je jasné, že nikdo nebude vyvíjet pro motokros ostré dvoutakty při takovém objemovém deficitu a ani žádný špičkový jezdec si na dvoutakt v terénních závodech nesedne! Trochu jiné je to v Enduru, kde předloni vyhrál v Mistrovství světa v absolutním pořadí Holcombe na třístovce dvoutaktu a loni Freeman dokonce na dvoutaktu 250! Jak to ti dva dokázali, když mají podle tebe čtyřtakty tak navrch? V Enduru tam asi nějaký špičkový vývoj dvoutaktů bude!

2 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

15.11.2022 v 13:31 | Nahoru | #350
Copa dvoutakt, ale az povolí tohle
https://www.facebook.../?v=1138051636826484

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

15.11.2022 v 14:19 | Nahoru | #351

assassin píše: Copa dvoutakt, ale az povolí tohle
https://www.facebook...051636826484 [/quote]

Jo! Koukám pár vteřin a říkám si: tohle UMĚT by nám měli povolit! .. a kouknu nahoru a hele on Ken Roczen takže smolík - to nám umět nepovolí ani pánbu

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

15.11.2022 v 17:53 | Nahoru | #352
assassin> To je ale hnus ... V tom případě by místo živých panáků mohli stačit ti hadroví.

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

16.11.2022 v 00:10 | Nahoru | #353
PETARDAK> Zkoušel jsem najít odpověď na otázku, jak moc nefér je porovnávat 4T MX s 2T endurem, místo s 2T MX. Různé zdroje uvádí různá čísla, od hodně optimistických, která jsou většinou od výrobců výfuků a tuning dílů, přes údaj 49HP na zadním kole pro potuněný 2T i 4T, až po hodnoty relativně nízké. Radši bych proto jenom porovnával vzájemně to, co bylo naměřené na jednom zařízení. Dirtbike videa ukazují cca o 5% vyšší výkon 2T endur proti 4T MX (41 / 39 HP).
2020 vitalmx , 6x 4T MX, maximum mezi 38 a 43 HP, dobrá je ta poznámka k dynu:

2019 dirtbike dosáhl podobných čísel:

2020 motoheadmag porovnal 4T MX s 2T MX. Rozpětí výkonů mezi 4T 250 je podobné, i když absolutní hodnoty jsou nižší. Jenže když porovnám SX a SX-F, TC a FC, YZ a YZ-F, tak jsou ty rozdíly zase 5-7 %.

Husqvarna TC 250 42.70 bhp at 8.300 rpm , KTM 250 SX 42.60 bhp at 8,500 rpm , Yamaha YZ250 39.80 bhp at 7,600 rpm
Husqvarna FC 250 40.70 bhp at 13.600 rpm , KTM 250 SX-F 39.90 bhp at 13.600 rpm , Yamaha YZ250F 37.70 bhp at 12.300 rpm , Kawasaki KX250 37.60 bhp at 12.500 rpm , Honda CRF250R 36.90 bhp at 11,600 rpm , Suzuki RM-Z 250 36.80 bhp at 11.900 rpm
Já věřím, že výfukem, natryskováním a předstihem z toho 2T půjde vymáčknout 40kW na klice s použitelným průběhem výkonu, ale o moc víc ne, a to k tomu ještě musí být tovární podmínky.

Naposledy editováno 16.11.2022 00:12:48

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

16.11.2022 v 01:46 | Nahoru | #354
Já bych svý 2T vs 4T zkušenosti shrnul na jízdu buď hen heeen anebo frr frrr

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

21.11.2022 v 07:57 | Nahoru | #355
Mladý pušky :
Julius Mikula se stal pro nadcházející sezónu továrním pilotem YAMAHA Teamu MJC


Víťa Marek už rehabilituje, zůstává v domácím teamu s přímou podporou KTM


Starší puška Petr Polák, Měl by pokračovat na Yamaze GP MX2 a na 450 ADAC

Naposledy editováno 14.12.2022 10:14:14

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

21.11.2022 v 08:06 | Nahoru | #356
Nový MX časák v prodejí

https://www.motoleve...letos-i-s-kalendarem

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

2.12.2022 v 08:02 | Nahoru | #357
Aktuální srovnání, výkonů, různých, nových, MX modelů 2T a 4T na jedné brzdě a za stejných podmínek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

2.12.2022 v 19:32 | Nahoru | #358
PETARDAK> Když ty výkony na zadním kole sesumírujeme:
YZ 250 2T - 38 HP / 8700 rpm
SX 300 2T (293 ccm) - 44,5 HP / 8760 rpm. Kolikrát má vyšší objem, o tolik je vyšší výkon proti YZ 250 (1,17x)
SXF 350 - 47 HP v rozsahu 11,000 - 13,000 rpm
SXF 450 - 54 HP / 8800 rpm (přes 50 HP v rozsahu 8,000 - 11,000 rpm)

SXF 250 tam není, ale prostou trojčlenkou by se z SXF 350 dalo odvodit číslo 39 HP, což odpovídá hodnotám o pár příspěvků výš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

2.12.2022 v 19:47 | Nahoru | #359
Ariete> myslím, že z jiných testů a měření, je výkon SX-F250 vyšší a velmi se blíží ke 350, což je jen "odvozenina" a vedlejší produkt, který sdílí, hromadu stěžejních dílů, z dvěpade...
A stejně tak je jasné, že v závodech (ne na jedno solo kolo, na volné trati) je většinou, nejrychlejší 450/4T, na techničtějších tratích, je dost často smázne 250/4T, ale jízda na 2T, je sice efektní, ale zdaleka ne, tak efektivní, jako na dnešních 4T

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

2.12.2022 v 22:24 | Nahoru | #360
Ariete> Ty prostě těm dvoutaktům nefandíš! Asi nikdo z lepších jezdců nepojede v motokrosu dvoutakt, když je znevýhodněný objemem motoru!! 1252T /2504T, 2502T/4504T. Navíc tebou uváděné výkony jsou u 4T nadhodnocené a u 2T hodně podhodnocené!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist