tak bych chtěl vědět zhruba na jaký princip to funguje, a jak se to počítá, když si chci udělat laďený výfuk na určitou motorku s určitou úpravou atd (např 3k válec na fechtlu)
protože z těch anglických programů na výpočet jsem toho moc nepobral, a z toho co jsem našel tady, to je matematika ze které jsem si taky moc nevzal :D takže nějaký jednodušší způsob/ program.
1 reakcí na tento příspěvek 2t vyfuk
www.motorkari.cz/profil/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2t vyfuk
Prvni, co zkrátíš, je koleno. V serii je napojení kolena na zbytek výfuku někde pod kontrolním šroubem na olej. Koleno zařízneš, ale jen tak, aby na to šel výfuk nasadit a těsnil. Případně můžeš natěsno svařit. Simsony se taky v průběhu výroby zkracovaly.
Z výfuku vykucháš všechno co tam je. Lepší se dělá s poslední variantou, kde je nalisovaná vložka.
Obrázek je odsud https://www.jawa-50...ku-pionyr-zmeny.html
Je to stejné jako na babettě, všechno musí ven, takto:
Z plechu si sbalíš a svaříš kužel délky 24cm (plus mínus cenťák, nebudeme řešit podružnosti). Venkovní průměr kužele musí být natěsno ve výfuku, špičkou kužele prochází trubka. Zkus najít něco s vnitřním průměrem kolem 12mm. Trubka je dlouhá asi 15cm a čouhá směrem k motoru. Směrem ke konci výfuku je na trubku přivařená trubka svařená z nějakého děrovaného plechu nebo tahokovu. Prostor mezi děrovanou trubkou a kuželem vyplníš skelnou vatou a drátěnkou. Víčko použiješ původní. Všechno svaříš nějak dohromady, vrazíš do výfuku, dotěsníš silikonem a pojistíš z boku samořeznýma šroubama. Polohou ve výfuku se doladí otáčky - posunutím kužele dopředu dosáhneš otáčky vyšší.
Obrázky jsou z babetty.
1 reakcí na tento příspěvek 2t vyfuk
Každý, opakuju každý zprstěný východní stroj vyrobený před rokem 1989 skončil: Propálenej píst, vysypaná kvalkisna, prostě nový motor z druhovýroby Made in Polsko mezikrok a pak vrakoviště.
......V dětství jsem 'naučil' šicí stroj made in Singer, na které už prababička šila záclony a ubrusy přešít bundu džísku. No to byl ještě kvalitní stroj, přesto šaty do tanečních už nikdy znovu nedal.
A toto je stroj made in DDR, poladíš to pouze jednou., Jak do toho hrábneš, ano kouří to, vrčí to ano, ale do kravína na první šlápnutí v minus 10 s tím už nedojedeš.
Simály proti Jawa 50 jsou hodně sbérateli nedoceněné, tohle si asi nezaslouží. Věrný stroj kterej tě odveze, při minimální údržbě kamkoli kdykoli, a na rozdíl od Jawy i svítí, nech ho napokoji, prosím.
Julip2 píše: Proboha, Simála v dnešní době prstit. Nech to na pokoji, udržuj jako dobovou raritku a užívej jako veterán.
Každý, opakuju každý zprstěný východní stroj vyrobený před rokem 1989 skončil: Propálenej píst, vysypaná kvalkisna, prostě nový motor z druhovýroby Made in Polsko mezikrok a pak vrakoviště.
......V dětství jsem 'naučil' šicí stroj made in Singer, na které už prababička šila záclony a ubrusy přešít bundu džísku. No to byl ještě kvalitní stroj, přesto šaty do tanečních už nikdy znovu nedal.
A toto je stroj made in DDR, poladíš to pouze jednou., Jak do toho hrábneš, ano kouří to, vrčí to ano, ale do kravína na první šlápnutí v minus 10 s tím už nedojedeš.
Simály proti Jawa 50 jsou hodně sbérateli nedoceněné, tohle si asi nezaslouží. Věrný stroj kterej tě odveze, při minimální údržbě kamkoli kdykoli, a na rozdíl od Jawy i svítí, nech ho napokoji, prosím.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr | macgiver66 | 40 | 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 9 | 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1 |
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr | ales799 | 29 | 12.4.2024 v 20:35 elvis78 |
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang | jirkaven | 13 | 12.4.2024 v 08:48 jirkaven |
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr | Jawa_Babetta | 14 | 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA |