( o kardanech vím, ale šance, že se kardan v terénu vysype je mnohem vyšší, než že praskne řetěz )
Pořád si nejsem jistej, jestli se má cenu tahat s nýtovačkou řetězu. V mých očích je celkem těžká a proto nevím. Párkrát jsem vezl, pak jsem ji vyhodil z nářadí a vzal spojku s pérkem, kdyby něco.
Teď mi zase jeden člověk říkal, že určitě, protože řetěz může prasknout. Prasknout sice může, ale jaká je šance, že opravdu praskne, když se maže, zavčasu se mění a nebouchá se s ním o kameny.
Motorku jsem nakonec odlehčil, co to šlo, tak se mi s tím tahat nechce.
Zatím teda neznám nikoho, komu během cesty normální rětěz prasknul.
Naposledy editováno 15.07.2021 18:50:44
Vozím páčky, duše, lepení, spojku řetězu, lanka kdyz mám podezření, kompresor a vercajk. Vždy jsme měli největší problémy s defekty. Jinak jsem vždy nouzově dojeli. Ale nejezdím expedice. Jenom obyč offroud dovolené a výlety.
Edit: když se dívám na tvůj profil a nájezd. kolikrát ti prasknul řetěz při tvém nájezdu?
Naposledy editováno 15.07.2021 20:33:40
ani u jedný motorky neprasknul a dvakrát jsem řetěz dojížděl že přeskakoval, páč nebylo kde koupit, z toho jsem jednou teda šetřil, ale příště už nebudu
byly to nervy, jestli vůbec dojedu, protože už tam nebyly válečky, jen ty čepy a přední kolečko pekelně ojetý až na kost a maximálka byla 50km po rovině, naštěstí jsem přežil, tfu tfu tfu
já už vozím jen dvě hliníkový montpáky s klíčem 32 a 27, 10ku klíč a dva torxy na plasty, lepení, dvě duše a pumpičku na kolo a ještě pár stahovacích plastovejch pásku, no a v poslední dobe jsem přidal trochu silikonu kdyby ruplo těsnění u spojky, lepší než stříhat papír a lepení na hliník, kdybych ho prorazil, ale v to ani nedoufám
a toť vše a když jedu dál, tak spojku-lamely a zadní desky, nic víc
páčky jsem zkrátil, dal blástry s výztuhou a lanka nikde nemám a kromě spojky a duší se nic nedá spravit, když ssebou nevezeš půl motorky
Naposledy editováno 15.07.2021 20:45:49
2 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -
no a silikon, stačí fakt 2ml, tím se víko podlepí, když selže těsnění při výměně
s tím tekutým kovem si už taky nejsem moc jistej, jestli to není blbost, váží to sice jen 40 gramů, ale při proražení motoru stejně vyteče olej a náhradní teda nevozím a u lidí se většinou kov najde
lamely se totiž nedají nikde sehnat, kromě fakt velkejch měst a taky je všude nemají, nebo poblíž nejsou velký města
místo kleští a drátu mám plastový stahovací pásky šíře 7,5mm a ty drží jak čert a ušetří se další stovky gramů
brzdový desky se dají ojet i během pár tisíc kilometrů v né moc kopcovitým terénu, když je tam nejlíp kombinace bláta, písku a mokra, jinak na suchu nebo na poušti to moc smysl nemá. a do albánie bych je určitě nevezl
Naposledy editováno 16.07.2021 00:38:07
Nejsem žádný hltač km, ale na výletech, co jsem byl, tak se prasklý řetěz řešil jen jednou. A to zrovna na blbém místě - v dunách mezi Mácháčem a Douz, navíc v blbý čas - v písečné bouři. Aby KokotinemuseliTlačitMotorku, konkrétně snad 690Adv, tak se holt začalo rozpojovat, nastavovat a spojovat.
1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -
KTM to je dobrý, ADV ještě lepší eště že mezi ně nepatřím
Naposledy editováno 16.07.2021 09:32:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozíte na delší cesty -
1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -
Taky dobý expedice jsou někde u nás v lese, když prší, stroj zapadne, seš celej promočenej a k tomu je venku kosa. Nemáš nic k jídlu a navíc je tma a volat někoho telefénem, aby ti pomohl je potupa
Ale stejně pilníček a nějaká tyčka na vyklepnutí a něco čím do toho budeš bouchat. Kleště na nastrčení pérka článku řetězu. Takže ve finále jsi na hmotnosti nýtovačky a je to během chvilky bez mučení se.
Naposledy editováno 16.07.2021 11:17:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozíte na delší cesty -
Malý pilníček, kleštičky a něco malého na vyklepnutí rozhodně není srovnatelné s hmotností ani rozměry nýtovačky, protože většinu z toho stejně vezeš jako součást vercajku. Pravděpodobnost, že budeš potřebovat nýtovačku (a nepůjde si poradit bez ní), je tak strašně malá, že podle mě nemá smysl ji vozit.
tím chci říct, že já mám zase spíše fobii z toho že se mi udělá díra do bloku a je konec, ale tohle lepidlo už mám zakomponované v motorce pod sedačkou tak vím, že mám pojistku. Je to takový váleček a fakt ho mám po této zkušenosti vyzkoušený a prakticky to jde použít i na jiné věci. Doporučuji to vozit.
Naposledy editováno 16.07.2021 12:32:39
vilemx píše: ZdendaZB> Ale prd expedice, normální dovča.
Malý pilníček, kleštičky a něco malého na vyklepnutí rozhodně není srovnatelné s hmotností ani rozměry nýtovačky, protože většinu z toho stejně vezeš jako součást vercajku. Pravděpodobnost, že budeš potřebovat nýtovačku (a nepůjde si poradit bez ní), je tak strašně malá, že podle mě nemá smysl ji vozit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozíte na delší cesty -
1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -
Zahrabávání po rozetu je výživný, to se pak řetěz pěkně našponuje a nechce to ani jet. Takovýhle experimenty už radšji nezkouším.
Ta nejtovačka váží snad půl kila, tím bych úplně porušil gramaření. Protože když se začne řešit co kdyby, tak pumpa, vstřik, ecu, svíčka, nějaký to čidlo a k tomu dvě kila nářadí a už to jede...
A dřív jsem vozil i ložiska, ale teď měním preventivně a ušetřil jsem skoro kilo.
Ta plastelína, tomu říkám tekutej kov. Vozím něco podobnýho.
Naposledy editováno 16.07.2021 22:59:39
Plastelína na motor, no nevím, mám ji, ale když prorazíš motor z boku a vyteče olej, tak je to stejně v háji a nejede se. I kdyby se to slepilo, jakože to není problém, tak stejně chybí ten olej. A když to prorazíš někde na silnici a opravíš v kolchoze, tak tam plastelínu seženeš taky v dnešní době. Ještě to chce promyslet.
Možná vzít jen spojku na řetěz a jeden článek, možná, kdyby bylo nejhůř. Nejtovačku teda vozit nebudu.
A vyhodím silikon. I s klouzající spojkou se dá dojet a opět, kde jsou lidi je i silikon nebo papír-čtvrtka.
Naposledy editováno 16.07.2021 23:07:00
1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -
Ten řetěz praskl jen tak ? Nebyl sjetej, nebo nějak poškozenej ?
Naposledy editováno 16.07.2021 23:36:24
ZdendaZB píše: Já teda roznejtovávám řetězy bez pilování. Nasadím, zatočím a hotovo. To samý při nejtování. Je to primitivní, ale chce to asi dobrou nejtovačku a aby seděla na ten danej řetěz.
Ten řetěz praskl jen tak ? Nebyl sjetej, nebo nějak poškozenej ?
Mám těch motorek více a mám v tom trochu bordel, myslel jsem, že mám všude řetěz normálně nýtovaný, ale na tento se mi nějak podařilo dostat debilní spojku. Řetěz, rozeta i pastorek byly v dobrém stavu, ale párkrát jsem podnikl cestu po zasolené silnici, asi už pár let z5, a kvůli rzi se ta drážka u spojky vydřela až k okraji a spojka na dálnici v mírně nadměrné rychlosti vyskočila. Měl jsem štěstí, že se mi nezablokovalo kolo....
tady jsou všecky nýtovačky https://www.motoret...8/servis-retezu.html
Naposledy editováno 17.07.2021 18:33:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro | Ezy96 | 3 | 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce |
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... | La_micka | 25 | 18.4.2024 v 13:49 strive |
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... | enduro_da | 17 | 27.2.2024 v 07:26 Sally06 |
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 39 | 1.10.2023 v 22:23 Firecracker |
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 4 | 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB |