Téma: Vozíte na delší cesty -
15.7.2021 v 18:49
Dneska se každý delší projížďce říká expedice, tak abych neopomněl názvosloví
( o kardanech vím, ale šance, že se kardan v terénu vysype je mnohem vyšší, než že praskne řetěz )

Pořád si nejsem jistej, jestli se má cenu tahat s nýtovačkou řetězu. V mých očích je celkem těžká a proto nevím. Párkrát jsem vezl, pak jsem ji vyhodil z nářadí a vzal spojku s pérkem, kdyby něco.

Teď mi zase jeden člověk říkal, že určitě, protože řetěz může prasknout. Prasknout sice může, ale jaká je šance, že opravdu praskne, když se maže, zavčasu se mění a nebouchá se s ním o kameny.

Motorku jsem nakonec odlehčil, co to šlo, tak se mi s tím tahat nechce.

Zatím teda neznám nikoho, komu během cesty normální rětěz prasknul.

Naposledy editováno 15.07.2021 18:50:44

Blokovaní uživatelé: husq701
Předchozí
1 2
Následující

Vozíte na delší cesty -

15.7.2021 v 18:55 | Nahoru | #1
Mě taky nikdy řetěz nepraskl, ale kardan už mě jednou vypekl.
Po 98tis.bezproblemovych kilometrech se povolila matka na hrušce..
Ed: a abych odpověděl, tak nýtovačku nevozim

Naposledy editováno 15.07.2021 18:55:37

Vozíte na delší cesty -

15.7.2021 v 20:09 | Nahoru | #2
nytovacku bych určitě nevozil.radsi bych se nechal domu odtáhnout

Vozíte na delší cesty -

15.7.2021 v 20:31 | Nahoru | #3
Nejezdím nášlapné jednovalce, ale s myma motorkama by mě nenapadlo vozit nytovacku. Jednou se mi stalo kousek od baráku když jsem narychlo nasadil spojku a špatně zacvakl zavlacku, že spojka povolila, asi po 200 metrech.
Vozím páčky, duše, lepení, spojku řetězu, lanka kdyz mám podezření, kompresor a vercajk. Vždy jsme měli největší problémy s defekty. Jinak jsem vždy nouzově dojeli. Ale nejezdím expedice. Jenom obyč offroud dovolené a výlety.
Edit: když se dívám na tvůj profil a nájezd. kolikrát ti prasknul řetěz při tvém nájezdu?

Naposledy editováno 15.07.2021 20:33:40

Vozíte na delší cesty -

15.7.2021 v 20:38 | Nahoru | #4
mám startér díky bohu

ani u jedný motorky neprasknul a dvakrát jsem řetěz dojížděl že přeskakoval, páč nebylo kde koupit, z toho jsem jednou teda šetřil, ale příště už nebudu
byly to nervy, jestli vůbec dojedu, protože už tam nebyly válečky, jen ty čepy a přední kolečko pekelně ojetý až na kost a maximálka byla 50km po rovině, naštěstí jsem přežil, tfu tfu tfu

já už vozím jen dvě hliníkový montpáky s klíčem 32 a 27, 10ku klíč a dva torxy na plasty, lepení, dvě duše a pumpičku na kolo a ještě pár stahovacích plastovejch pásku, no a v poslední dobe jsem přidal trochu silikonu kdyby ruplo těsnění u spojky, lepší než stříhat papír a lepení na hliník, kdybych ho prorazil, ale v to ani nedoufám

a toť vše a když jedu dál, tak spojku-lamely a zadní desky, nic víc

páčky jsem zkrátil, dal blástry s výztuhou a lanka nikde nemám a kromě spojky a duší se nic nedá spravit, když ssebou nevezeš půl motorky

Naposledy editováno 15.07.2021 20:45:49

Vozíte na delší cesty -

15.7.2021 v 22:50 | Nahoru | #5
Celou spojku taky tahat sebou je volovina, stačí jeden spojkovej plech přilepit pod sedlo a s ním si bohatě vystačíš.

Vozíte na delší cesty -

15.7.2021 v 23:04 | Nahoru | #6
Žasnu,co kdo tahá.Mám jen opravu pneu,vázací drát a kleště.Víc jsem nikdy nepotřeboval.A když se mi odporoučela spínací skříňka .tak stejně odvoz.Co vlastně chcete na silnici opravovat ?

2 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -

15.7.2021 v 23:34 | Nahoru | #7
Já myslím, že ti, co mají kardan tu nýtovačku řetězu vozit nemusí.

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 00:00 | Nahoru | #8
ne celou spojku, pouze lamely, poněvadž při častým ježdění přes spojku v horším terénu, kde se tomu nedá vyhnout, dřív nebo později odejde - setře se obložení, na těžkým víceválci teda, u lehkýho endura to je asi zbytečný, tam se moc nespojkuje a kdo nejezdí moc terén tak to taky nepotřebuje

no a silikon, stačí fakt 2ml, tím se víko podlepí, když selže těsnění při výměně

s tím tekutým kovem si už taky nejsem moc jistej, jestli to není blbost, váží to sice jen 40 gramů, ale při proražení motoru stejně vyteče olej a náhradní teda nevozím a u lidí se většinou kov najde

lamely se totiž nedají nikde sehnat, kromě fakt velkejch měst a taky je všude nemají, nebo poblíž nejsou velký města

místo kleští a drátu mám plastový stahovací pásky šíře 7,5mm a ty drží jak čert a ušetří se další stovky gramů

brzdový desky se dají ojet i během pár tisíc kilometrů v né moc kopcovitým terénu, když je tam nejlíp kombinace bláta, písku a mokra, jinak na suchu nebo na poušti to moc smysl nemá. a do albánie bych je určitě nevezl

Naposledy editováno 16.07.2021 00:38:07

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 00:40 | Nahoru | #9
koho témata cestování tak trochu mimo dobrý cesty a větší provoz nezajímají tak ať je ani nečte, husqa a podobný individua, který chtějí jen prudit a zahnojovat témata jsem smáznul, protože to není k věci a realizovat se blábolením můžou v klidu jinde

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 02:22 | Nahoru | #10
Někde v Tramtárii není problém řetěz spojit, ale rozpojit, aby potom šel spojit rozebírací spojkou. Nýtovačku tedy nevozím, na roznýtování se vždycky něco najde, ale dvě rozebírací spojky a pár článků ano.

Nejsem žádný hltač km, ale na výletech, co jsem byl, tak se prasklý řetěz řešil jen jednou. A to zrovna na blbém místě - v dunách mezi Mácháčem a Douz, navíc v blbý čas - v písečné bouři. Aby KokotinemuseliTlačitMotorku, konkrétně snad 690Adv, tak se holt začalo rozpojovat, nastavovat a spojovat.

1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 09:30 | Nahoru | #11
a jak jste to rozebrali bez nejtovačky, aby se poslední články neponičily ?

KTM to je dobrý, ADV ještě lepší eště že mezi ně nepatřím

Naposledy editováno 16.07.2021 09:32:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 10:11 | Nahoru | #12
ZdendaZB> Fakt už si nepamatuji, jestli pilníčkem sjeli hranu čepu a pak do toho něčím flákli nebo zda vyndali nýtovačku. Tipuji to na pilníček. Je to už asi 15 let. Co vím, tak všude lítal písek, mezi tím jsme naháněli v bouři poztráceného člena stáda, který prozíravě šetřil baterku ve vysílačce a navigací si schoval do báglu, aby mu ji písek nepoškrábal. Holt taková veselá výprava.

1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 11:16 | Nahoru | #13
Tak to byla opravdová expedice, to jsou nejlepší zážitky a je na co vzpomínat a nemusíš ani do afriky. Písečná bouře, roztrženej řetěz, umírající zbloudivší pocestní, vypnutá vysílačka všude kolem krvelační beduíni a nebezpečné divoké šelmy
Taky dobý expedice jsou někde u nás v lese, když prší, stroj zapadne, seš celej promočenej a k tomu je venku kosa. Nemáš nic k jídlu a navíc je tma a volat někoho telefénem, aby ti pomohl je potupa

Ale stejně pilníček a nějaká tyčka na vyklepnutí a něco čím do toho budeš bouchat. Kleště na nastrčení pérka článku řetězu. Takže ve finále jsi na hmotnosti nýtovačky a je to během chvilky bez mučení se.

Naposledy editováno 16.07.2021 11:17:53

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 11:51 | Nahoru | #14
Než by prasknu řetěz tak to se ti dříve vysere něco jiného. Mne nikdy nerupnul a ani nikoho neznám komu ano. Mne spíše dříve odejde rozeta kde se začínají přiohýbat zuby a to je pro mne znamení vyměnit celou sadu a to určitě až po odjetí 20tis km a víc. Jako vědět že jedu někam štreku do Mongolska a podobných destinací a vzdáleností tak dám novou sadu tak jako tak než vyjedu a musíš to dát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 12:12 | Nahoru | #15
ZdendaZB> Ale prd expedice, normální dovča.
Malý pilníček, kleštičky a něco malého na vyklepnutí rozhodně není srovnatelné s hmotností ani rozměry nýtovačky, protože většinu z toho stejně vezeš jako součást vercajku. Pravděpodobnost, že budeš potřebovat nýtovačku (a nepůjde si poradit bez ní), je tak strašně malá, že podle mě nemá smysl ji vozit.

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 12:17 | Nahoru | #16
Zmínil si i něco o prasklém motoru. Mám zkušenost s autem. Před pár měsíci sem dělal na dodávce nové vstřiky a jeden nešel moc ven tak sem mu trochu pomáhal montpákou. Jsem debil, ale já tou montpákou udělal důlek do víka v místě kde jsem se tou pákou opíral. Nicméně se tam dělal postupně při vícero pokusech dostat vstřik ven. Po chvilce sem cítil jak se probořil a já viděl tu zkázu. Díra asi 1x1xcm. Chtělo se mi brečet když sem to viděl. Začal sem googlit a našel mraky videí kde to týpci lepili. Zajel sem do Anděla pro takovou tu modelínu Permatex (Made in USA ) a rozhodl se , že to vyplním takto. Pak sem ještě na Alze na rychlo objednal Dremel na baterky abych tu díru trochu opracoval a vyfrézoval trochu ty hrany do konusu aby se ten špunt tlakem nevytlačil. Druhý den mi přišel tak sem letěl do garáže a vše opracoval tak jak sem popisoval. Pak sem vše očistil a rozmělnil v ruce kus té dvousložkové modelíny a opatrně díru zaplácnul. Byla to docela operace. Nejdříve sem si udělal takovou žížalu a naplác na hranu tak aby bylo trochu té modelíny i uvnitř na té hraně co je do konusu a pak druhá část byla kulička a tou sem vše zaplácnul. Nechal sem to 48 hodin schnout a pak auto dal dohromady. K dnešku to auto najelo 60tis km a vše v pohodě. Jinak ten vstřik sem pak vyndal tak, že sem koupil takovej spray přímo na zapečené vstřiky a nechal přes noc prostříkané. Ty vstřiky jsou v takových vaničkách tak to bylo celé potopené a ráno to vyndal skoro rukou.
tím chci říct, že já mám zase spíše fobii z toho že se mi udělá díra do bloku a je konec, ale tohle lepidlo už mám zakomponované v motorce pod sedačkou tak vím, že mám pojistku. Je to takový váleček a fakt ho mám po této zkušenosti vyzkoušený a prakticky to jde použít i na jiné věci. Doporučuji to vozit.



Naposledy editováno 16.07.2021 12:32:39

(reakce na) Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 12:20 | Nahoru | #17

vilemx píše: ZdendaZB> Ale prd expedice, normální dovča.
Malý pilníček, kleštičky a něco malého na vyklepnutí rozhodně není srovnatelné s hmotností ani rozměry nýtovačky, protože většinu z toho stejně vezeš jako součást vercajku. Pravděpodobnost, že budeš potřebovat nýtovačku (a nepůjde si poradit bez ní), je tak strašně malá, že podle mě nemá smysl ji vozit.

jj přesně tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 13:25 | Nahoru | #18
vilemx> No zrovna ježdění v písku si říkám, že je pro řetěz nejhorší. Tam bych si asi na to něco vzal. Při ježdění po silnici bych asi problémy nečekal.

(reakce na) Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 15:51 | Nahoru | #19
Pedl> Když to zbytečně nezahrabáváš až po rozetu, kašleš na mazání a dopínáš, abys neměl kšandu, tak celá řetězová sada má sice kratší životnost kvůli opotřebení, ale není důvod, aby řetěz prasknul.

1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 20:33 | Nahoru | #20
pokud bych byl paranoidní z prasknutí řetězu, určitě bych se vysral na nějaké nouzové řešení co ušetří pár gramů, ale rovnou vzal nýtovačku. Nedovedu si představit, v parnu/hustém dešti pilníkovat nýt, a pak ho něčím vyklepávat...a to něco musí taký dost vážit, musím si to nějak opřít a pod. Nouzově jsem roznýtovával řetěz z blbého bicyklu a v ten moment bych dal panenství svojí nenarozené dcery za nýtovačku.

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 22:04 | Nahoru | #21
Asi bude záležet kam vlastně jedeš. Jestli je to expedice z Jihlavy do Brna, tak bych se na nýtovačku vys...

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 22:56 | Nahoru | #22
Expedice Mácháč, jinam nejezdím.

Zahrabávání po rozetu je výživný, to se pak řetěz pěkně našponuje a nechce to ani jet. Takovýhle experimenty už radšji nezkouším.

Ta nejtovačka váží snad půl kila, tím bych úplně porušil gramaření. Protože když se začne řešit co kdyby, tak pumpa, vstřik, ecu, svíčka, nějaký to čidlo a k tomu dvě kila nářadí a už to jede...

A dřív jsem vozil i ložiska, ale teď měním preventivně a ušetřil jsem skoro kilo.

Ta plastelína, tomu říkám tekutej kov. Vozím něco podobnýho.

Naposledy editováno 16.07.2021 22:59:39

(reakce na) Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 22:58 | Nahoru | #23
crestik> Nikdy nemáš všechno a čím víc toho vezeš, tím víc toho ani nepoužiješ

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 23:03 | Nahoru | #24
Podle mě je nezbytný mít opravu duší + náhradní od každý jednu a nějakou vložku kdyby velká díra. Pak teda spojku, když se počítá s nějakým "trialem" kde to bude trpět.

Plastelína na motor, no nevím, mám ji, ale když prorazíš motor z boku a vyteče olej, tak je to stejně v háji a nejede se. I kdyby se to slepilo, jakože to není problém, tak stejně chybí ten olej. A když to prorazíš někde na silnici a opravíš v kolchoze, tak tam plastelínu seženeš taky v dnešní době. Ještě to chce promyslet.

Možná vzít jen spojku na řetěz a jeden článek, možná, kdyby bylo nejhůř. Nejtovačku teda vozit nebudu.

A vyhodím silikon. I s klouzající spojkou se dá dojet a opět, kde jsou lidi je i silikon nebo papír-čtvrtka.

Naposledy editováno 16.07.2021 23:07:00

Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 23:31 | Nahoru | #25
No, ono roznýtovat řetěz bez toho, abys ho předem upiloval, také není žádné posvícení. V domácích podmínkách ho vždy beru nejprve rozbruskou. V terénu jsem to musel řešit jen jendou, ale to se mi řetěz rozletěl tak šikovně, že následoval gejzír oleje, takže jsem to už stejně nerozhýbal. Ale obecně s sebou mám kleště s pilníkem, kleště mají kupu použití, takže to neberu jako váhu navíc a pak vozím jen jeden článek s rychlospojku.

1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 23:35 | Nahoru | #26
Já teda roznejtovávám řetězy bez pilování. Nasadím, zatočím a hotovo. To samý při nejtování. Je to primitivní, ale chce to asi dobrou nejtovačku a aby seděla na ten danej řetěz.

Ten řetěz praskl jen tak ? Nebyl sjetej, nebo nějak poškozenej ?

Naposledy editováno 16.07.2021 23:36:24

(reakce na) Vozíte na delší cesty -

16.7.2021 v 23:49 | Nahoru | #27

ZdendaZB píše: Já teda roznejtovávám řetězy bez pilování. Nasadím, zatočím a hotovo. To samý při nejtování. Je to primitivní, ale chce to asi dobrou nejtovačku a aby seděla na ten danej řetěz.

Ten řetěz praskl jen tak ? Nebyl sjetej, nebo nějak poškozenej ?



Mám těch motorek více a mám v tom trochu bordel, myslel jsem, že mám všude řetěz normálně nýtovaný, ale na tento se mi nějak podařilo dostat debilní spojku. Řetěz, rozeta i pastorek byly v dobrém stavu, ale párkrát jsem podnikl cestu po zasolené silnici, asi už pár let z5, a kvůli rzi se ta drážka u spojky vydřela až k okraji a spojka na dálnici v mírně nadměrné rychlosti vyskočila. Měl jsem štěstí, že se mi nezablokovalo kolo....

Vozíte na delší cesty -

17.7.2021 v 14:07 | Nahoru | #28
Na dlhšie cesty vozím priateľku.
Na všetko ostatné je tam Eurocardmastercard...

(reakce na) Vozíte na delší cesty -

17.7.2021 v 18:16 | Nahoru | #29

Borntobewild píše: Já myslím, že ti, co mají kardan tu nýtovačku řetězu vozit nemusí.


Ale klidně můžou aby zachránili řetězového kamaráda :-$ jen je ta nýtovačka k prdu pokud je pohon řemenem, že

Vozíte na delší cesty -

17.7.2021 v 18:32 | Nahoru | #30
https://www.motorete...acka-motoretezu.html
tady jsou všecky nýtovačky https://www.motoret...8/servis-retezu.html

Naposledy editováno 17.07.2021 18:33:12
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Max provozní T chladící kapaliny HQ... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 40 Včera v 11:16 assassin
Brždění motorem při vypnutém zapalo... [1 ... 6, 7] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 183 15.9.2021 v 14:37 TomElefant750
Husqvarna 701 + KTM 690 2019- dop... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 49 31.8.2021 v 23:10 ZdendaZB
OBD BT připojení k androidu Husqvar... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 34 25.8.2021 v 14:30 ZdendaZB
odstranění SAS secondary air system Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 27 2.8.2021 v 09:45 Honza-TA950

TOPlist