globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojka krásně b...
Ahoj, hledal jsem a nenašel tady můj problém.
Jedna, dva, tři krásně táhne a jede do kila, kopnu čtyři a začne vynechávat a nejede nad sto něco, kopnu dolů a trojka zase krásně bzučí.
Směsí to asi nebude, když trojka dává vysoké otáčky v pohodě.
Zřejmě ta spojka, ale co, to netuším.
Mám teda asi už cca 1000 km od GO motoru (repase klikovky, výbrus, písty, řetázek atd.) Vape, nový svíčky a podruhé jsem už měnil olej. Mazal jsem do 500km 1:30, teď mažu 1:40. A jediné co zlobí je ta čtverka. Snažil jsem se zajíždět správně jak se má a teď začínám zkoušet, jak jede.
(jak prase nejezdím, jen to zkouším, jak jede)
Díky


Naposledy editováno 26.06.2021 21:25:29
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 15:20 | Nahoru | #31

Johny_R píše: assassin> Tvé zkušenosti, mé zkušenosti, energie, výkon, kroutící moment..no.. . Více nebudu komentovat, věnuji se technice.


Rozumím. Já v tom tak nějak nevidím rozdíl, nejsem odborník.
Vzduchač je zpátky, gumička v kohoutu je jako nová, zasranej byl ten mezikus filtr na hadicce, dal jsem tam jen hadičku a filtr v nádrži je OK.

A s tou jehlou máš pravdu. Na ni jsem zapomněl. Myslím, že na to zajíždění jsem ji posouval, ale kecal bych kam. Něco mi říká, že na první od spodu. Už nejsem v garáži. Pak mrknu, ale jestli je v prvním dole, tak už bych asi mohl o jeden zářez nahoru. Je tak?

Naposledy editováno 27.06.2021 15:53:02

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 16:37 | Nahoru | #32
Nezvedají se otáčky, jako u variátoru? Mohla by klouzat spojka, měl jsem to samé. Trojka se roztočila na kilo, ale na čtyřku max půl plynu, jinak jsem začal zpomalovat a motor vyletěl do otáček. Dělaly to i nové pružiny a plechy z jednoho nejmenovaného obchodu. Koupil jsem nové u SESY i s lamelami a jede to jako víno (sesovy pružiny jsou ku*va tuhé, jen to tam dát bylo na hodinu).
Nedotékající benzín vyzkoušíš jednoduše. Najdi nějaký fakt velký a táhlý kopec (nebo rovinku). Roztoč tam dvojku nebo trojku a jak to začne chcípat, tak vypni benzín na kohoutku a vymáčkni spojku a vypni motor. Zastav a zkus motor nastartovat a projet se zavřeným kohoutkem. Jestli to pojede tak 100metrů, tak v benzínu problém není. Jestli to ani nenastartuješ nebo se to ani nerozjede, tak máš jackpot.
Co mě potrápilo nejvíce, byla podobná závada. Mám tuning karbec a při max otáčkách a výkonu to začalo chcípat a cukat. Myslel jsem taky benzín, ale v tom to nebylo. Tak jsem dal větší hlavní trysku a závada se projevila ještě více. Prostě se to začalo po čase na plný plyn uchcávat. Nakonec jsem dal velmi malou trysku a už to jede tak, jak to má. Na svíčkách to poznat nešlo, vypadaly pěkně cihlově a trápilo mě to fakt dlouho.
Zkus mrknout na ten karbec, jestli nemáš ucpaný filtr nebo molitan v sacím hrdle (pod sedlem, ten krk)

K tomu slovíčkaření, energie k udržení rychlosti 100km/h je vždy stejná, ať už jedu na trojku nebo čtyřku. Jen se bude měnit energie dodaná (záleží na otáčkách motoru a jeho efektivitě, 350 je nejefektivnější kolem 3000-4000 otáček). Tak či onak, nedostatek benzínu by se měl teoreticky projevit i na vytočenou trojku i čtyřku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 16:50 | Nahoru | #33
Spojka neklouže, začne vynechávat a nejde do otáček, jako zdecha a půl plynu drží. Ale už jsem na 120, zvedlo se to. Posunu tu jehlu ještě a pak kdyžtak sundám karbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 16:58 | Nahoru | #34
Hostage> Tak to jsem měl úplně to samé. Nežere to nějak moc? Když se motor hodně zahřál, třeba táhlý kopec, tak pak nejela skoro vůbec, musel jsem třeba na dvojku a fakt jen trochu plynu, jinak se začala dusit. Můžeš to mít taky velmi chudé.
Trysku 120? Máš origo nebo tuning karbec? U jikova má být 92-110 (bez clonky - s clonkou). Tuning karbec ti neporadím.
Taky ti nemusí těsnit jehlový ventil, to se pak uchcává furt a je to taky zákeřná závada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 17:10 | Nahoru | #35
Johny_R> Jj ja delam v pradelne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 17:32 | Nahoru | #36
SkotyCZ> Žere jak tank... zatím, ale nepočítám kolik...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 20:07 | Nahoru | #37

assassin píše: Johny_R> Jj ja delam v pradelne


Když to převedu na kolo, tak na trojku slapu rychle jak blázen ale nebolí svaly, ale funím a přehodim na těžší převod - čtverku, slapu pomaleji, ale bolí mě nohy.
Proč na čtverku teče při nižších otáčkách víc benzínu, jak při vyšších otáčkách na trojku?
Takže když slapu pomaleji, ale silněji, potřebuji víc benzínu? A co vzduch?
Ale to už je vyšší dívčí.
Jsem rád, že jsem se někam pohl a Vaše rady mi pomohly!
Díky

Naposledy editováno 27.06.2021 20:08:17

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 20:46 | Nahoru | #38

Hostage píše: Rozumím. Já v tom tak nějak nevidím rozdíl, nejsem odborník.
Vzduchač je zpátky, gumička v kohoutu je jako nová, zasranej byl ten mezikus filtr na hadicce, dal jsem tam jen hadičku a filtr v nádrži je OK.

A s tou jehlou máš pravdu. Na ni jsem zapomněl. Myslím, že na to zajíždění jsem ji posouval, ale kecal bych kam. Něco mi říká, že na první od spodu. Už nejsem v garáži. Pak mrknu, ale jestli je v prvním dole, tak už bych asi mohl o jeden zářez nahoru. Je tak?


První zářez jo, ale podle návodu spíš shora, jehlu úplně nejníž!

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 20:48 | Nahoru | #39
Hostage> teď jsem se vrátil z kola, hezká cesta a tak jsem cestou dumal nad spotřebou energie, dle zařazené rychlosti, stupně stoupání a silou protivětru. Bohužel se do toho projevil faktor postupného ochabnutí sil v motoru, musel jsem cestou tankovat, ale asi nízkooktanový benzín.. :)
Jinak jel jsem do kopce na těžší převod - nahoře nohy říkaly že toho mají akorát, já funěl. Dal jsem si lehčí, jel jsem pomalu, bez vynaložení větších sil, nahoře to bylo OK. Pak potkáš elektrocyklistu a tomu to je tak nějak jedno. :)
Dle mého na to poloha jehly nebude mít vliv, ano směs bude bohatší, chudší, ale zatím jsem neměl problém, který by měl následky jak to popisuješ. Jen v nižších otáčkách, pokud byla směs bohatší, tak to vynechávalo - zanášely se svíčky, při větších otáčkách se stačily čistit, ale byly do černa.
Jsem na to zvědav, rozhodně napiš výsledek.
Přemýšlel jsem také nad špatně zapojeným malým VAPE, pokud ho máš, ale to by se mělo projevovat nezávisle na zařazené rychlosti. Takže to ne. Ještě to víčko v nádrži a hladina... to spíše. Netěsnící ventil by se také asi projevil více při nižších otáčkách...takhle jsem zůstal stát v dešti s J650 - netěsnil ventil, na vyšší otáčky to jelo, ale na křižovatce to zdechlo a nešlo natočit - na to byla směs moc bohatá. Po opravě to jelo už bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

27.6.2021 v 21:04 | Nahoru | #40
Hostage> Mě 350 jezdí po městě, kdy to sem tam vytočím kolem 6l/100 km. Jestli ale jedu pohodu, tak kolem 4l/100km, možná i méně. Takže jestli to žere těch 8l/100, tak to není v pohodě a máš tam někde problém. Nejjednodušší je seřídit hladinku (11mm pod nálitek?) a dát tam origo trysky. Jestli máš jikov samozřejmě. S tuzing karbcem si musíš vyhrát sám.
Problémů může být více, ale já osobně tipuju karbec.

Johny_R> Já teda na jikovu polohu jehly moc nepoznal. Jelo to furt stejně, spotřeba stejná. Ale na jiných karburátorech to jde poznat hodně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

28.6.2021 v 05:55 | Nahoru | #41

SkotyCZ píše: Hostage> Mě 350 jezdí po městě, kdy to sem tam vytočím kolem 6l/100 km. Jestli ale jedu pohodu, tak kolem 4l/100km, možná i méně. Takže jestli to žere těch 8l/100, tak to není v pohodě a máš tam někde problém. Nejjednodušší je seřídit hladinku (11mm pod nálitek?) a dát tam origo trysky. Jestli máš jikov samozřejmě. S tuzing karbcem si musíš vyhrát sám.
Problémů může být více, ale já osobně tipuju karbec.

Johny_R> Já teda na jikovu polohu jehly moc nepoznal. Jelo to furt stejně, spotřeba stejná. Ale na jiných karburátorech to jde poznat hodně.


Nerozumím té hladince 11mm pod nálitek. To jsem ještě neslyšel. Jak na to a kde? Díky

Naposledy editováno 28.06.2021 05:56:29

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

28.6.2021 v 06:38 | Nahoru | #42
Hostage> Pod nálitek = pod hranu na kterou dosedá víko plovákové komory. Měření můžeš udělat takto: najdi si vhodnou skleničku, ne vysokou, ale širokou tak, abys na ni mohl posadit karburátor bez víka plovákové komory a pusť do něj benzin. Až přestane téct, měla by být hladina 11mm od hrany skleničky/od plochy kam dosedá víčko plovákové komory. Nastavení se dělá přihýbáním jazýčku na plováku, který uzavírá jehlový ventil.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

28.6.2021 v 07:42 | Nahoru | #43
Kdysi dávno jsem měl 350/634. Měl jsem ten samý problém. Vše naprosto v pořádku a najednou na čtyřku nechtěla jet víc jak 110, pak začla vynechávat. Opravdu přicpaný přívod paliva. Trojka šla vytočit bez problémů. No a seřízení karburátoru se nejlíp poznalo - velikost hlavní trysky na jedničku a plný plyn. Musela jet 60 km/hod a bez ulití, prostě motor se musel točit do nekonečna. Taky se mi osvědčilo konektory u kladívek normálně proletovat. Vypadá to jako prasárna, ale Jawa měla takové vibrace, že někdy vynechávalo zapalování jen kvůli tomuhle. Jo, to byly časy, když jsme ladili Jawy, aby jely co nejvíc. Mně jela nejvíc 145 a ujel mi jen jeden Californian, jinak jsem měl v okolí nejrychlejší Jawku. Ale při tom ježdění na plnej žrala víc, než CB1300...

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

28.6.2021 v 07:46 | Nahoru | #44
Kdysi dávno jsem měl 350/634. Měl jsem ten samý problém. Vše naprosto v pořádku a najednou na čtyřku nechtěla jet víc jak 110, pak začla vynechávat. Opravdu přicpaný přívod paliva. Trojka šla vytočit bez problémů. No a seřízení karburátoru se nejlíp poznalo - velikost hlavní trysky na jedničku a plný plyn. Musela jet 60 km/hod a bez ulití, prostě motor se musel točit do nekonečna. Taky se mi osvědčilo konektory u kladívek normálně proletovat. Vypadá to jako prasárna, ale Jawa měla takové vibrace, že někdy vynechávalo zapalování jen kvůli tomuhle. Jo, to byly časy, když jsme ladili Jawy, aby jely co nejvíc. Mně jela nejvíc 145 a ujel mi jen jeden Californian, jinak jsem měl v okolí nejrychlejší Jawku. Ale při tom ježdění na plnej žrala víc, než CB1300...

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

28.6.2021 v 09:42 | Nahoru | #45
Jak psali mnozí přede mnou. Nestačí dotékat benzín. To samé mi dělá Číza, Přicpaný kohout. Stačilo pustit plyn a počkat pár vteřin-velmi nepraktické. Zjistil jsem to, když jsem se podíval na benzínovou hadičku a ta byla plná vzduchových bublin.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

28.6.2021 v 15:41 | Nahoru | #46
Mohlo by to byt i proklouznutí spojky, při kvaltkisnou požadovaném vyššim krouťáku. Ono to pak krapítek jakoby přiškubne, ale motor nestačí přejít do otáček.

Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

29.6.2021 v 08:46 | Nahoru | #47
Vsadil bych se,že to bude ta ucpaná dirka ve víčku nádrže,jak tu kolegové zmiňovali,zkus to povolit za jízdy a uvidíš. Co já se s tím už natrápil.

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

29.6.2021 v 16:22 | Nahoru | #48
krokoš> Ucpané odvětrávání to zcela jistě nebude, když po přeřazení na trojku zase jede. Pravda ale je, že ucpat odvětrání se může a je to věc, která člověka, když se mu to stane poprve nenapadne. I mně se to jednou stalo poprve. Když se to zastavilo, tak sem si dal cigáro, aby motor vychladnul a dala se vyndat svíčka. Než sem jí vyndal tak sem to zkusil, normálně nakopnul a jel. Jenomže ne moc daleko. Když se to stalo potřetí tak, mně to napadlo. Strčil jsem špunt od nádrže do kapsy a jelo to krásně

Naposledy editováno 29.06.2021 16:24:46

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

29.6.2021 v 20:45 | Nahoru | #49
jestli tu někdo psal, že spojka klouže nejvíc na nejnižší kvalty...tak fakt s technikou nemá moc společnýho....měl by se nechat zaměstnat u Assassina v prádelně

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

29.6.2021 v 22:41 | Nahoru | #50
t_freedom> Milý freedome, to nepsal někdo, to jsem psal já. Jestli někdo dělá v prádelně, tak proč ne, asi ho to baví, já mám svoji práci.
Rozumím tomu, že prokluz spojky by se měl projevit na nejvyšší kvalt, umím si to snad i správně vysvětlit, ale jak jsem psal, na 350, když jsem měl problémy se spojkou, klouzala jen na první dva kvalty.
To je prostě fakt a následné opravy tento problém vyřešily. Jestli to neumíš vysvětlit, zkus to v té prádelně.
Já si to vysvětlit neumím, snad že moto nemá setrvačnost, váha se dává do pohybu, rychlý nárůst momentu... Fakt nevím. Ale tak to bylo a dumej jak chceš, realita se nezmění.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

2.8.2021 v 06:20 | Nahoru | #51
Zjistil jsem, že mám roztrhlé těsnění šoupátkové komory . Už mám objednanou opravnou sadu karburátoru.
Může to být tím?
Díky

(reakce na) Jawa 350/639, čtverka vynechává a nejede nad kilo, ale trojk...

2.8.2021 v 17:46 | Nahoru | #52

Hostage píše: Zjistil jsem, že mám roztrhlé těsnění šoupátkové komory . Už mám objednanou opravnou sadu karburátoru.
Může to být tím?
Díky



Myslíš to těsnění pod víčkem, kudy chodí lanko k šoupátku? To bych nepodeziral, že by melo takovej vliv.

Jestli myslíš spodní těsnění pod víčkem plovákový komory, pak teoreticky, kdyby se při pohybu vylíval benzín ven, tak by to mohlo mít vliv (ale hladina je normálně pod touhle dělící rovinou).

Ten přítok do karbu je dost silnej?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist