globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa - klouže spojka
25.4.2021 v 10:00
Zdar všichni,
mám technický dotaz na spojku, už mě moc nenapadá co s tím. Mám tu motorku, která když se zahřeje, začne klouzat spojka a musí se povolit na seřizovacím šroubku a toto se pak po pár kilometrech opakuje, protože spojka začne opět prokluzovat. Toto se začne dít ne hned jak se zahřeje olej, ale až po jetí třeba 20 km, někdy až po skoro 40 km. Do té doby vše funguje jak má. Všechno ve spojce je nové, zkontrolované, vyměněné. Nové lamely, pružiny, tyčinky, kulička, spojka je seřízená, měněný olej, PP 90 co tam byl za PP 80 a dělá to pořád stejně. Jestli někoho napadá co s tím, poraďte, díky.

Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 10:58 | Nahoru | #1
A když motor vychladne, tak musíš šroubek přetočit zase zpátky, nebo zůstane kde je a při příští jízdě se musí povolit znovu?

Bude to souviset s tepelnou dilatací, nebo se za tepla deformuje vypínací tyčka. Jo, a řadička se vrací poctivě doprostřed? Nezůstane viset níž a nevystaví ti spojku vačka poloautomatu?

Nejspíše tě nemine prohlídka spojkového mechanismu za tepla. Až to začne klouzat, honem dolů spojkové víko a hledat chybu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 11:26 | Nahoru | #2
Dík za odpověď, seřizovací šroub se po schládnutí musí dotáhnout zpět, aby spojka zase vypínala, ale o míň otáček šestihranu než byla, řadicka se vrací pěkně, nevysí, všechny pružinky jsou nové, na lamelách ani na jedněch nejsou stopy po otěru nebo prokluzu

Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 11:49 | Nahoru | #3
U kývačky mě spojka nikdy neklouzala, ale už jsem slyšel, že je občas háklivá na olej. Já vždy používám pp7. Většina pp90 má aditiva na kluznost a to není pro mokrou spojku moc dobré! Jaké máš lamely? Korkové, nebo pertinax?

Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 12:12 | Nahoru | #4
lamely jsou pertinaxové, před montáží byly naložené v oleji, problém je že se závada objevuje po ujetí různé délky trasy, někdy skoro hned a někdy fakt až desítkách kilometrů, kdy najednou po přidání plynu začne klouzat

Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 14:55 | Nahoru | #5
Najhorší jsou závady, které jsou občas. Podle mně si v té spojce něco někam občas špatně sedne. Rozebral bych jí, prohlédnul, jestli někde nejsou nějaké otřepy, nebo něco otlačeného. Kdysi, už nevím na čem jsem měl také takovou občasnou závadu. Spojkový koš byl na hřídeli uložen přes takové kalené pouzdérko. Pouzdérko jsem měl replikové a mezi košem a pouzrem byla malá vůle. Vše při složení fungovalo. Když se motor ohřál, tak se malá vůle (někdy) projevila a dělalo to záhadnosti. Stačilo pouzdro o nějakou setinu mm přbrousit a přeleštit a bylo po problému. Jsou to také maličkosti, na které člověk při montáži ani nepřijde a pak se těžko hledají.

Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 15:56 | Nahoru | #6
Stejně to mám na 475 po GO, nové ferodo a po zahřátí spojka klouže i když ten motor má své specifika. Dal jsem úplně nové pružiny a je to o cosi lepší. Po konzultaci se starým praktikem budu vracet korek. PP80/90 mám v dalších 4 motorech 353, 473, 354, 559 a bez potíží .

Naposledy editováno 25.04.2021 15:59:58

Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 17:33 | Nahoru | #7
zkontroluj jestli máš pod tim štelovacím šroubem v poloautomatu kuličku
když vezmeš za tyčku kleštěma jde lehce ven a dovnitř?
poloautomat je namazanej a vyčištěnej?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - klouže spojka

25.4.2021 v 18:46 | Nahoru | #8
automat je vycistenej, rozhejbanej, chodí pěkně, kuličku jsem dával novou, stará se mi zdála že se netočí a drhne.

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 08:03 | Nahoru | #9
Dal bych olej do čtyřtaktů co splňuje normu Jaso, hustější levnější. Nová obložení jsou jiná.

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 08:42 | Nahoru | #10
Pokud se dá klouzání spojky vyřešit seřizovacím šroubem, olejem to nebude.

(reakce na) Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 08:46 | Nahoru | #11

rg250 píše: automat je vycistenej, rozhejbanej, chodí pěkně, kuličku jsem dával novou, stará se mi zdála že se netočí a drhne.


A jde ti vsuvně tyčka zkrz těsnění kola?:

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 09:16 | Nahoru | #12
jo, vsechno se hejbe a chodí jak má.v dílně bez deklu si vypínám spojku a vše krásně chodí od sebe, nikde nic nevadí, spojka fachá jak má, točím zadním kolem, řadím, vše je ok.Vyjedu, a někdy po pár km,někdy třeba až skoro po 40 km to začne klouzat, povolím, jede to v pořádku dál třeba dalších 10 km a situace se opakuje.Nechám vychladnout a musím spojku zase dotáhnout aby vypínala.a celé se to opakuje. už nevím co se tam může tak tepelně dilatovat, aby to dělalo tohle.

(reakce na) Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 09:20 | Nahoru | #13
rg250> tak to už jedině,že bys měl nějaký šitový lamely...

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 09:40 | Nahoru | #14
No už mě to taky napadlo, sice je vsechno nový, že bych to postupně začal měnit všechno za jiný nový, jestli se to projeví. ale bude to vopruz a stát prachy. Tak sem si říkal jestli se to někomu nestalo. Navíc to není moje motorka musím do toho přesvědčit majitele, ten měl představu že to doveze, já na to mrknu opravím a je to a ne že si s tím budu po odpolednech a víkendech hrát skoro 3 neděle a nic.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 11:58 | Nahoru | #15
Jaký jsou tam lamely? maj zuby dovnitř, nebo ven?

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 12:16 | Nahoru | #16
Ten olej tě vyjde nejlevněji

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 13:15 | Nahoru | #17
já jezdim na PP80 desítky tisíc km v několika strojích jawa/čz a nikdy nebyl problém

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 13:20 | Nahoru | #18
To nikdo nezpochybňuje, jen nové lamely od některých výrobců mohou být podle současných standardů. A olej za dvě stovky je tou nejjednodušší variantou, když nevíš co s tím.

(reakce na) Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 16:53 | Nahoru | #19
kuba350> pertinax má dovnitř, plechový ven

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 17:25 | Nahoru | #20
tam se stává, že první lamela se kouše o vnitřní koš

Jawa - klouže spojka

26.4.2021 v 17:40 | Nahoru | #21
Dík za info,pokud by to bylo ono, jak to poznám ze to dělá a co s tím, měl jsem to rozdelany tolikrát a ničeho viditelného sem si nevsiml? a dělalo by to to co mě?že bych musel povolovat a dotahovat spojku aby fungovala?

Jawa - klouže spojka

27.4.2021 v 08:23 | Nahoru | #22
Projdi to od detailů. Nové Ferodo a tak není nutně dobré!! Už několikrát jsem měl nové replikové lamely užší (nižší?) jako ojeté originály!!! Další věc je zkontroluj koš! Koš (malý i velký) má mít hladké hrany drážek kudy se pohybují lamely. Zdá se mě, že se Ti to v tom dycky sekne a tím jak to seřizuješ to tyčkou dycky postrčíš což funguje chvilku a pak se to zase sekne (viz obrázek)


Dále je dobré zkusit jak je koš ne/rovný. Jestli lemely chodí volně a jestli na ose nehází. ....pak samo namazaná tyčka, dobré pružiny...a nezapomět že 125/175 a 250/350 má jiné pružiny a 250/350 má několik druhů pružin spojky a misek!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - klouže spojka

27.4.2021 v 09:04 | Nahoru | #23
Měl jsem zhruba před 20ti lety úplně stejný problém se spojkou u 350tky.Vše přesně,jak popisuješ.Všechno vyměněné a pořád špatně.Koupil jsem tehdy ještě plechy mezi lamelami a ejhle,spojka fungovala bezvadně.

(reakce na) Jawa - klouže spojka

27.4.2021 v 19:16 | Nahoru | #24

dobeš píše: Měl jsem zhruba před 20ti lety úplně stejný problém se spojkou u 350tky.Vše přesně,jak popisuješ.Všechno vyměněné a pořád špatně.Koupil jsem tehdy ještě plechy mezi lamelami a ejhle,spojka fungovala bezvadně.



to stejný a měnil jsem navíc pružiny a přítlačák

Jawa - klouže spojka

27.4.2021 v 20:05 | Nahoru | #25
kluci díky všem za rady, zkusím se s tim postupně popasovat a uvidím co zabere

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - klouže spojka

28.4.2021 v 16:36 | Nahoru | #26
dal bych tam lamely z korku, měl jsem je ve všech modelech až po 634, v dnešní době nelze koupit kvalitní repliky ani díly, od paken přes válce hlavy čelisti bubny spojky z turecka polska nebo číny, vše je nekvalitní

(reakce na) Jawa - klouže spojka

28.4.2021 v 17:16 | Nahoru | #27
CRF1000> ale hovno. Je to jak se všim, musíš vědět kde nakupovat. Jsou na trhu kvalitní věci, které fungují.

Jawa - klouže spojka

28.4.2021 v 20:56 | Nahoru | #28
By som povedal, že sa ti pri jazde sám otočí štelovací šroub doľava a povolí spojku. Kývačka ho nemá nejak zaistený?

(reakce na) Jawa - klouže spojka

28.4.2021 v 21:54 | Nahoru | #29
rg250> Napřed bych vyndal ty nové spojkové tyčky a vrátil bych tam originální spojkové tyčky. Ty co prodávají teď nemají požadovanou tvrdost a zadírají se v hlavní hřídely. Další věc která to může dělat je šestihraný šroub co je ve vypínacím automatu, který drží ocelový mírně zahnutý plíšek. Plíšek muže být klidně špatně nasazený že nedrží šestihran ale je sesmeknutý do strany a nebo se musí více ohnout aby pořádně tlačil na plošky seřizovacího šroubu. Drží ho tam malý šroubek který může být taky povolený. Tohle je u Jawy občasná závada a je třeba se pořádně podívat. A je třeba zkusit jestly původní tyčky se lehce otáčejí v hlavním hřídely. Olejem to není. Dávám do převodovek Jawa a Čz PP 80 / ww 90. Olej je řidký a má vyskozitu jako olej PP 90. U Jawy i Čz jde řazení lepší. Už ho používám hodně let a vždy spokojenost. Olej vyrábí Paramo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116070 Dnes v 08:37 DesperateDan
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist