globalmoto_kveten





Téma: Offroad vs enduro, jak to máte
 
28.12.2020 v 01:36
Napadlo mě, že i tady se bude pohybovat dost lidí s 4x4, tak mi nedá se nezeptat:

Jak to máte s dovolenou v zahraničí? Jedete vždycky jen a pouze na moto, protože člověk je tak víc součástí měnícího se okolí, nebo jsou dovolené, kdy chcete být přeci jenom víc schovaní, takže sáhnete po offroadu.?

Jaký jsou vaše důvody.?

Kjá začnu; do zahraničí jezdím jenom na mašině, a to z důvodu, že se se svým Patrolem tak daleko bojím :D ale doposud jsem ani nepocítil potřebu, abych musel jet autem, spíš je to zvědavost..

Jinak po Čechách jezdím autem zdatně. Jednu dobu dokonce každý víkend. Dost mě to baví, ale příhodnejch cest je tu málo, takže si člověk koleduje... Ale jinak je to paráda! V tom autě člověk nikam nespěchá a má čas vejrat okolo..


Naposledy editováno 28.12.2020 07:36:39

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 11:37 | Nahoru | #91
vilemx> Ja bych jel rozhodne autem, protoze potrebuju tunu ruznejch kramu a hlavne jsem damicka, ten autostan je na tohle top a kamaradi maji v disco4 nahranej nejakej alternativni sw, zmacknou cudl a auto se vyniveluje a spi pekne na rovine

Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 12:13 | Nahoru | #92
vilem> no to fakt nevejde, v 70l mam na zadech tech 15kg (mozna 20 ok ale treba 50kg to proste neni ani omylem, s tim bych se prevratil i na dalnici.. ), a i tak si nedovedu predstavit ten relativne ostrej teren s timhle nakladem..

assassin> to zas neprekrucuj, ja nerikam ze auto obecne projede vic nez motorka, jo, trialova motorka by v extremu vyskakala i do tech tater.. ja rikam ze je nesmysl aby nalozeny auto projelo o tolik min nez nalozena motorka, a prakticky hned jsme se i dopracovali k tomu, ze bude dost zalezet na zvolenym terenu.. pokud protahnes auto motorkarskym terenem, ano, pak bude mit problem.. stejne tak kdyz te ja protahnu i s tvym super kolem tama kudy beham, pak budes mit problem (kdybys se drzel moc dlouho tak vybehnu nejaky prudsi dlouhy schody, no..) ale pokud das A->B tak nevidim nejmensi duvod aby to auto nezvladlo stejne rychle nebo i rychleji,.. navic pohodlneji a s podstatne mensim rizikem zrakveni se nebo dokurveni motorky..

+co se tyka nivelace, by sis rozumel s jednim znamym,.. ten si auto dokonce vytlumil aby tam mel ticho na spani.. jinak my chrapem normalne venku, nesmis bejt takova primadona

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 12:20 | Nahoru | #93
Kerut: ja ale verim klukum co takhle opravdu jezdi - sam na motorce necestuju - a dokazu si predstavit, ze stezky po zveri, pro pesi apod snaze projedes i nalozenou afrikou... tim autem i kdybys to nahodou dokazal, tak to smrdi kriminalem, zvlast v zahranici...

Ad to behani - ty nejspis behas na vrcholu, ja jezdim tuzku. Takze se to blbe srovnava - muj kolega jezdi na kole spickove a troufam si rict, ze nemas sanci ani na tech schodech

Jsem damicka, jsem starej a muj zivotni styl let predeslych se podepsal na mem zdravi . Auto mam slusne vytlumene uz v serii, ale stan je v poho, beztak spim vetsinou na nejake opustene lesni ceste. Jen v Myte na okruhu je to pruda, tam jezdi okolo kamiony celou noc ...

Naposledy editováno 03.01.2021 12:22:08

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 12:33 | Nahoru | #94

vilemx píše:
Kerutovy názory jsou podle mě deformovány tím, že je překvapený, co auto dokáže. Ale chybí mu srovnání, co oproti tomu dokáže motorka.Víc bych za tím nehledal.



2 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 12:36 | Nahoru | #95

Chtěl bych tam vidět tu Fronteru
Čau, Tom

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 12:42 | Nahoru | #96
TomElefant750> nejlepe je samo tam byt, videa strasne zkresluji, ale je poznat, ze to neni zadna polivcicka...:)
Ja mam na lehkym enduru uplny hovno, ale kluci co jezdi v okoli, ci co vyjizdeli kluci pri ME v janovicich, kdy jsem to sotva vysplhal po 4...ale kdo vi, vi...:)
A s temahle moto, to uz je ciry masochismus...:D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 12:55 | Nahoru | #97

vilemx píše: Kerut z toho zase dela bramboracku. Pokud se jeskynarska výbava vejde do 45 l topcase a 80 l rolky, není problém přijet k jeskyni na motorce namísto klesteni si cesty pro auto. To se ale trosku vzdalujeme od původní myšlenky, jestli na dovcu autem nebo na moto

sem rád, že sis po takový době všim... :D

..a původní myšlenka nebyla JESTLI autem/motem, ale PROČ autem/motem..

Naposledy editováno 03.01.2021 13:10:29

2 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 13:08 | Nahoru | #98
Za mně je ideální stav obyvatelné auto, vozík, motorka. Přijet kam chci, zajezdit jak chci a pořád mít relativní komfort ubytování a rozumné hygieny (když nemusím být prase, nejsem prase).
Snad se to letos povede, tak poreferuju.

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 13:17 | Nahoru | #99
PetrXX> tohle mě taky napadlo, ale problém je s tím obyvatelným autem. Já mám akorát na střeše stan a 10 l, závěsnou sprchu; je teda fakt, že žádný extra zázemí nepotřebuju, ale když prší, tak je to takový nepříjemný..
Jinak auto s vozejkem mám v plánu zkusit letos; autem žádnej off, jenom transit, takže spaní na komfortní karimatce a sprchování vlhčenými ubrousky

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 13:25 | Nahoru | #100
selkie> Vidíš, selkie, jak ti pomáhám kultivovat vlákno :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 13:32 | Nahoru | #101

PetrXX píše: Za mně je ideální stav obyvatelné auto, vozík, motorka. Přijet kam chci, zajezdit jak chci a pořád mít relativní komfort ubytování a rozumné hygieny (když nemusím být prase, nejsem prase).
Snad se to letos povede, tak poreferuju.



... zase se oklikou vracis k motorce? Nebo ti nebude lito tahat dveapuli na vozejku za autem?

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 14:40 | Nahoru | #102
assassin> i kdyz beham relativne vykonostne a ty pises ze jezdis tuzku, a navic jsi "lenoch co jezdi jen dolu" (vsak vis ze to nemyslim nejak osobne, ber to s nadsazkou ) tak i na tom odpruzenym sjezdovym kole proste z principu uslapes vic nez ja ubehnu (OK, kdyz budes muset,.. ale pade neni proste ani na detskym BMX16 az takova dalka, kdyz to "ma kola".. )

a snazim se ti tim vysvetlit, ze to ze ti utecu do schodu do kterejch proste nevyjedes s prstem v nose, jeste zdaleka neznamena ze kerut beha lip nez kolo,
ano v urcitejch podminkach dokaze motorka hodne, viz kubakovo video - ten sikmej sjezd mezi stromama a kamenim by byl pro Vilema taky s prstem v nose, tomu naprosto verim.. a pro auto je to proste jedna z nejhorsich moznejch konfiguraci, ale treba ten prvni drop (hned na zacatku, tam jak to bral na primo radsi a sel cumakem skoro do zeme) bych chtel teda na nalozeny motorce fakt videt.. jo jasne objel bys to okolo, ale to je to o cem se bavime..

jinak v nemecku a rakousku se jezdi lesama lip nez u nas, netoula se tam tolika lidi akorat se obcas povede vyjet nejakymu domorodci na pozemku, ale oni jsou neskutecne ochotny, brokovnici na nas kupodivu jeste nikdo nevytahl.. vetsinou se jen vydesene zepta co tam proboha delame a jak sjem se tam dostali, tak mu reknem ze jsme vyjeli tamtudy a tady plot.. a otevre branku a pusti nas ven.. v anglii pry jeste vetsi pohoda a nejvic problemu bylo udajne v maroku ale tam jsem nastesti nebyl...(bylo to oboje cca na mesic, navic s myma rasistickyma sklonama bych to mel v africe narocny ..ne delam si prdel ale mesic v hajzlu je moc, a tak daleko se mi nechce, ..maximalne kdyby se tam neco bezelo za penize.... | )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:02 | Nahoru | #103

vilemx píše: kerut> Tak pokud jezdíš na terénní tříkolce, tak tvé zkušenosti odpovídají realitě. Ta mnohdy v měkkém, sypkém a hodně pomalému terénu dá motorce na zadek :)



Když už se téma stejně zvrhlo a byla zmíněna 3kolka, nemá někdo info o jejich návratu do produkce? Líbí se mi na nich ta jednoduchost a jako užitkové vozítko mi to připadá jako stejně schopná a levnější varianta 4 kolky (velmi by mě zajímalo o kolik levnější).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:10 | Nahoru | #104
Mr.Dreamer> Na silnici to použitelný asi je, ale v terénu s tím jezdit nechceš. A i na silnici je ta stabilita dost mizerná. Teda nechci zas bejt moc chytrej, najel jsem na tom jen pár set metrů, ale tyhle dojmy z toho mám.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:17 | Nahoru | #105

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> Na silnici to použitelný asi je, ale v terénu s tím jezdit nechceš. A i na silnici je ta stabilita dost mizerná. Teda nechci zas bejt moc chytrej, najel jsem na tom jen pár set metrů, ale tyhle dojmy z toho mám.
Čau, Tom



Já jsem na tom v životě nejel, ale velmi rád bych se někdy projel. Při porovnání se čtyřkolkou mi připadalo, že dřeva to odtáhne stejně, polem to proplave stejně dobře, někde v lese mezi stromy se to vejde stejně, ale konstrukčně je to oproti čtyřkolce o dvě úrovně jednodušší. Pokud je to jízdně o tolik slabší než 4kolka, tak dává smysl, že se k jejich produkci po vypršení zákazů nikdo nevrátil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:21 | Nahoru | #106

MedWed píše: ... zase se oklikou vracis k motorce? Nebo ti nebude lito tahat dveapuli na vozejku za autem?


Člověče klidně, seriózně je ta dvěpade ve hře jako výletový generátor smradu po Česku :)
Což mě napadá, chceš jako říct, že legendární motorka s duší Hááárlej jako není motorka nebo co??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:24 | Nahoru | #107
Mr.Dreamer> No určitě se to výrazně snadněji převrátí a bude to mít na rozdíl od opravdu užitkovejch čtyřkolek hnanej jen zadek. A přesně jak píšeš - jsem přesvědčenej že kdyby to mělo smysl tak to někdo masově vyrábí.
Čau, Tom

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:28 | Nahoru | #108

PetrXX píše: Člověče klidně, seriózně je ta dvěpade ve hře jako výletový generátor smradu po Česku :)
Což mě napadá, chceš jako říct, že legendární motorka s duší Hááárlej jako není motorka nebo co??



... tak to aby sis udelal z dodavky nejen ubytovnu, ale i dilnu... z prumernym polocasem rozpadu dveapule... :) (mmch, nebylo by v souladu s legislativou vozit ji na kouli na drzaku na kola?)

Ehm... Haaarlej je motorka, jen kdyz ma plameny... bez nich...

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:37 | Nahoru | #109
TomElefant750> nebejt dole ten prah tak tohle sjede jakykoliv tereni auto uplne v klidu, a ten kaminek co pres nej na svahu balancuje bys ani nepoznal ze tam je (mozna mel jet z naseho pohledu v levo ale ono to z hora vypada jinak nez z dola) coz je prave vyhoda toho auta, nemusis cvict a balancovat kazdejch 5 metru,..

.. ten skalni prah dole by auto nedalo asi ani s tim zvednutym podvozkem viz video nahore, to je jasny,.. nicmene koukam ze s motorkou to taky uplne nesjel ze, navic kdyz to zkousel objet otocil to sedlem dolu,... pokud beres prujezdnost tak ze tu motorku kazdejch 50m polozis a nekam preneses, pak asi jo, no..

navic furt nevidim nikde ten 80l topcase.. o jezdeni na lehko nikdo nepsal, byla rec o nalozeny motorce,..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 15:52 | Nahoru | #110

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> No určitě se to výrazně snadněji převrátí a bude to mít na rozdíl od opravdu užitkovejch čtyřkolek hnanej jen zadek. A přesně jak píšeš - jsem přesvědčenej že kdyby to mělo smysl tak to někdo masově vyrábí.
Čau, Tom



Užitková 4x4 čtyřkolky začínají tak kolem 160 tisíc, má to diferenciály, čepy, nezávislé odpružení, tisíce ptákovin, váha přes 300kg. Zatím co 3kolka má motor, kyvku, vzadu osu, na té rozetu s řetězem, vepředu vidle. Myslím si, že by to nemuselo být o moc dražší než KLX 230 a přitom dosahovat třeba 80 - 90% schopností 2* dražší 4 kolky.

Hrozně by mě zajímalo, kdyby se dnes nevyráběly, kdyby na prodej nepadl před 40 lety zákaz. Na druhou stranu, vzít traktoroidní motor, vyztužit kuyvku, rozšířit vidle, dát dozadu 2 kola, to nezní jako náročný, takže je možné, že o toto rozpočtové řešení skutečně není zájem. Je pravda, že i užitkové 4 kolky zabohrabky se dají sehnat nové už kolem 100tisíc a tam asi leží kámen úrazu, pokud by se tříkolka prodávala za 90 a čtyřkolka za 100 se stejnými terénními ambicemi, ta nižší váha a snadnější servis možná nejsou dostatečný argument.

PS: Vážně bych se někdy rád projel, akorát se bojím, že když už to jsou všechno veterány, měl bych strach, že to rozbiju a tak bych to ani pořádně nevyzkoušel .

Naposledy editováno 03.01.2021 16:03:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 16:05 | Nahoru | #111
Mr.Dreamer> No známej to měl, ale už jsem ho neviděl tak pět let a už tenkrát to neměl, takže i z jeho zkušeností si moc nepamatuju, jen vím že nadšenej nebyl . Ale i tenkrát to rozhodně nebyla jen tak "lehce upravená" motorka jak píšeš
Čau, Tom

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 16:13 | Nahoru | #112

TomElefant750 píše: Mr.Dreamer> No známej to měl, ale už jsem ho neviděl tak pět let a už tenkrát to neměl, takže i z jeho zkušeností si moc nepamatuju, jen vím že nadšenej nebyl . Ale i tenkrát to rozhodně nebyla jen tak "lehce upravená" motorka jak píšeš
Čau, Tom



No, asi si to představuju jako hurvínek válku , ale zvědavost přetrvává. Kdo ví, třeba to za mnoho let zkusím postavit .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 16:16 | Nahoru | #113
Mr.Dreamer> Chtel bych jen rict,ze nova uzitkova ctyrkolka za 160k udela vic skody v penezence nez uzitku Pokud neni jejim hlavnim uzitkem brblani ctyricitkou po vsi k sousedum
Stalo me to pres 400 nez jsem na to prisel,takze ctyrkolku uziva otec k vyletum s fotovybavou

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 16:26 | Nahoru | #114
Kubák> videl bych to stejne, bud misto babety pokud neudrzim rovnovahu, nebo pro chrosti do lesa.. na delsi jezdeni to spojuje nevyhody motorky (zima, mokro, blato) s nevyhodama auta (vejs resena prujezdnost "skalnima prurvama".. navic ty vykony vs vaha taky zadna slava na 4k jsem jel jednou, a fakt nenadchlo.. na 3k jsem teda nejel, ale krom jednodussi konstrukce a trochu mensi vahy tam asi vyhody taky moc nebudou..

1 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 16:44 | Nahoru | #115
Bohajeho, musíš se fakt vyjadřovat ke všemu, bradičko.? Tvejma nicneříkajícíma hypotézama jsi mi tu vytvořil tak dvě stránky debaty naprosto o ničem. Navíc se tady už, čistě ze zvědavosti, debatuje vo tříkolkách, twl... Zkušenosti nemáš de facto žádný, ale teoreticky žvanit o tom dokážeš s až samozřejmou jistotou...proč.? (prosím tě, neodpovidej, to byla řečnická)

Říkám to furt; forma a obsah...

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 16:52 | Nahoru | #116
selkie> muzes me demokraticky zakazat prispivat ty slunickarskej zidopracuraku co mi urazi mrtvy kamarady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

3.1.2021 v 18:55 | Nahoru | #117

Kubák píše: Mr.Dreamer> Chtel bych jen rict,ze nova uzitkova ctyrkolka za 160k udela vic skody v penezence nez uzitku Pokud neni jejim hlavnim uzitkem brblani ctyricitkou po vsi k sousedum
Stalo me to pres 400 nez jsem na to prisel,takze ctyrkolku uziva otec k vyletum s fotovybavou



Tak o tom se klidně rozepiš (tedy, pokud selkiemu nevadí, že zapráskávám vlákno, bral jsem to jako lepší alternativu k nekonečné debatě o nezastavitelném opelu). Já jsem žil v tom, že už pod 200 tisíc se dají sehnat slušné užitkové 4x4 ATV, jako třeba tato TGB a pak mě dost překvapila tato Yamaha za stovku, ale nevím, jak moc je to atypické, ale nový japonec (sice skladový ležák) za 100 tisíc, na který mohu dát radlici, za to zapřáhnout pluh, sekačku, vozík, to mi připadá jako strašně šikovná věc.

Pokud taková pořizovací cena není reálná, tak znovu nechápu tu absenci tříkolek, protože až na ten pluh vepředu, by to teoreticky mělo zvládnout teoreticky to samé, ale s mnohem nižší pořizovací cenou .

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

4.1.2021 v 09:10 | Nahoru | #118

Mr.Dreamer píše:
Pokud taková pořizovací cena není reálná, tak znovu nechápu tu absenci tříkolek, protože až na ten pluh vepředu, by to teoreticky mělo zvládnout teoreticky to samé, ale s mnohem nižší pořizovací cenou .

nezvládne, tříkolka je slepá kolej. Primární problém bude stabilita a za další trakce; většina kolek (dost možná všechny) nemá diferák, což by v případě tříkolky byl docela problém při zatáčení na kluzkým povrchu. Imho tříkolka spojuje pouze nevýhody jedno-, respektive dvoustopejch vozidel

(reakce na) Offroad vs enduro, jak to máte

4.1.2021 v 11:32 | Nahoru | #119
Mr.Dreamer> V tomhle pojeti asi neco vydrzi,i kdyz ta 300 bude zoufale malo i na tyhle cinnosti..Ale jako “expedicni” vozidlo se rozsype i litrovej blade.Na obcasnou praci u baraku budiz

3 reakcí na tento příspěvek Offroad vs enduro, jak to máte

4.1.2021 v 22:24 | Nahoru | #120
Teréňák bych hned bral, kdyby nebyly tak drahé.
Ukrajinu i Albánii jsem si sice užíval skvěle na motorce, ale teď už potřebuji brát na dovolenou i děti. A ty nezabalím ani do sajdy, natož na motorku.
Od koupě mě odrazuje, že je to drahá hračka, pro kterou mimo dovolené nemám žádné smysluplné využití. Tolik zbytečných peněz fakt nemám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist