globalmoto_duben_nolan





Téma: OT: Výběr dodávky
 
8.12.2020 v 22:25
Tak nějak sem dospěl do stádia, že bych si pořídil na běžný ježdění dodávku, jenže se v autech skoro vůbec neorientuju, tak bych rád slyšel zkušenosti ostatních.
Požadavky jsou jasný -
musí to mít minimálně 2 řady sedaček (5 míst)
klimu a topení včetně rozvodu dozadu, aby se v to dalo jet v zimě (mám osobní zkušenost, v klasický dodávce sem jel v zimě na ukrajinu a vepředu bylo na tričko a v druhý řadě mráz)
ideálně prodloužená verze LONG - aby za 2. řadou byly ještě cca 2 metry místa
výška normální
samozřejmě aby to nerezlo a moc se to nesralo
musí to v 5 lidech nějak jet - 100 okresky, 140 dálnice
nejezdim moc, ročně kolem 15 000 km
Cenovej strop mám kolem 200 000 kč s přihlášením atd

Adepty jsou
Opel Vivaro, Movano
Renault Traffic
možná Ford tranzit Custom
Ale určitě nechci T4 a T5

Má někdo přehled o motorech u toho rencka a opla? Co je vyloženě vyhlášenej křáp, co jakštakš funguje, jakou kubaturu atd.
Nebo napadá někoho jiná alternativa?

Díky

Blokovaní uživatelé: Vjetropalach
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

8.12.2020 v 22:41 | Nahoru | #1
Za 200 jseš hodně náročnej. Minimálně co se koroze týče - dodávky prostě hnijou, a za 200 to nebude žádná mladice.

(reakce na) OT: Výběr dodávky

8.12.2020 v 22:48 | Nahoru | #2
FiZzeR> Nehnije Trafic, protože je pozink. Tento myslím, ale hopkavá tvrdá koza to je, dodávka:


Dodávky se tu občas řeší, třeba
https://www.motorkari.cz/tema/?t=202609
https://www.motorkar.../?t=207389&pgr=1

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

8.12.2020 v 23:32 | Nahoru | #3
no není to tak úplně dodávka ale Nissan nv200..nebude náročný

OT: Výběr dodávky

8.12.2020 v 23:46 | Nahoru | #4
Tak přesně tu představu jsem nosil v hlavě asi tři roky a koukal po autech. A když jsem viděl ty šroty, co se v této hladině běžně nabízejí, tak jsem letos na jaře přitlačil a koupil 9 místnou verzi Trafika L2H1 2018/100t nájezd. Ale stálo to víc jak dvojnásobek tvého rozpočtu. Udělal jsem si vzadu skládací ležení se stolkem uprostřed tak, abych mohl vozit motorku uvnitř a spaní v cílové destinaci rozložit. Je to super, jsem velmi spokojen a blahořečím rozhodnutí zásadně přitlačit a koupit auto v lepším stavu...

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 06:04 | Nahoru | #5
Trafic, jak bylo psáno nehnije, vlastní zkusenost. Aby vzadu nebyla zima porid si nezávislé topení.

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 06:08 | Nahoru | #6
Renault Trafic máme v práci a nehnije, to je pravda, ale jinak jsou s tím problémy už od novoty, ale je to dáno cenou, za kterou to prodávají, v této cenové relaci to bude těžší něco sehnat, do čeho nebudeš muset hned investovat

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 06:31 | Nahoru | #7
za ty prachy tezko sezenes neco lepsiho nez traffic/vivaro (jeste tusim Nissan?) 2.5 je ten problemovejsi motor, ale docela to jede, kamarad uz ma druhej (ojnice sla blokem)
1.9 je spolehlivejsi, tam zas odchazi prevodovky - ale jde to opravit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:35 | Nahoru | #8
Hele a na co to vlastně plánuješ používat? budeš trvale vozit náklad? spát v tom? Slušný MPV seženeš levněji, bude pohodlnější, v lepším stavu, lepší jízdní vlastnosti, menší provozní náklady a když potřebuješ vézt náklad, připřáhneš přívěs.
Pokud samozřejmě jseš řemesník a budeš vozit náklad denně, pak jo.

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:40 | Nahoru | #9
Narvat do mpv motorku není tak pohodlný , hlavně s najezdem 15t/rok jsou i T5 co nechce slušná varianta ....zvlášť když nároky na výbavu a motorizaci neodpovídají rozpočtu
E: znám lidi co s T4 najezdili od nové přes mega km, 50-60t ročně , dá se koupit za pár, komplet vyvařit , udělat přesně na cestování s motorkou vzadu.
A i kdyby chtěl viano, multivan je pořad o 150t min než rozpočet

Naposledy editováno 09.12.2020 08:47:59

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:44 | Nahoru | #10
Momentálně mám sharana. Pracovní věci se mi do toho vejdou, ikdyž musim pořád vyndavat a nandavat sedačky. Potom taky dost jezdim s dětma a mám vizi, že všechen ten jejich bordel (hlavně 4 kola, v zimě lyže) hodim do kufru a nazdar. Navíc dost vozim motorky na vozejku a čas od času bych je potřeboval vozit uvnitř, aby se neušpinily a podobně.

(reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:49 | Nahoru | #11
Jo, to dává smysl. Akorát počítej s tím, že tu dodávku ve stejném stavu jako sharana seženeš za dvojnásobek ceny a i tak bude komfort mnohem menší.
E: Taky furt uvažuju o dodávce. Hlavně na vandry se spaním uvnitř a nějakým zázemím. Ale všechno mi vychází na několikanásobek provozních nákladů, než mám dneska s Prévií.

Naposledy editováno 09.12.2020 08:52:52

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:51 | Nahoru | #12
Tak já na komfort nejsem moc zvyklej, najedu 10 000 km ročně na jawě

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:54 | Nahoru | #13
Tak tím jsem si taky prošel...

Naposledy editováno 09.12.2020 10:36:25

(reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:58 | Nahoru | #14

kuba350 píše: Tak já na komfort nejsem moc zvyklej, najedu 10 000 km ročně na jawě


Tak co řešíš? Ženu s dětma naházej do sharana a jeď za nima na jawě

(reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 08:59 | Nahoru | #15

Fugo píše: Tak tím jsem si taky prošel...
Abys měl topení vzadu tak to bude muset být bych řekl 9mistné (Ford). Jinak máš tedy ve výběru jen Renault a Ford, Opel je v podstatě vivaro=Trafic, movano=master. Na to abys dál moto za druhou řadu tak si myslím ani L2 verze stačit nebude a výšku bych volil H2 ,líp se tam s moto manipuluje, normálně uvnitř vzpřímené chodíš. Když jsem chtěl kupovat tohle já tak jsem šel po motoru 2.0dCi, teď nevím jestli si to dobře pamatuju... Snad má rozvod řetězem. No a nakonec jsem skončil u transita kterýho jsem ve výběru vůbec neměl...


Topení ještě jde, ale klimu dozadu mají jen ty bussines busy.

(reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 09:11 | Nahoru | #16

Borntobewild píše: Hele a na co to vlastně plánuješ používat? budeš trvale vozit náklad? spát v tom? Slušný MPV seženeš levněji, bude pohodlnější, v lepším stavu, lepší jízdní vlastnosti, menší provozní náklady a když potřebuješ vézt náklad, připřáhneš přívěs.
Pokud samozřejmě jseš řemesník a budeš vozit náklad denně, pak jo.

proč...? Proč se vždycky najde někdo, kdo zakladatele začne přesvědčovat, že vlastně nepotřebuje, co chce, ale co mu ten dotyčnej vševěd doporučí...
Co je ti po tom, na co to chce.? I kdyby mu to jenom stálo na ulici, tak se ptal na "Má někdo přehled o motorech u toho rencka a opla? Co je vyloženě vyhlášenej křáp, co jakštakš funguje, jakou kubaturu atd."

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 09:17 | Nahoru | #17
A třeba co takovejhle tranzit? Má někdo zkušenost? custom

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 09:20 | Nahoru | #18
Motoricky je transit z tehle beznejch asi nejlepsi. Ma ho znamej a jezdi bez problemu, ale kupoval nove.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 09:35 | Nahoru | #19
kuba350> Jedna naše parta cutoma ma - tuším 2016 - taky od novoty. Slouží bez problémů, ale ještě myslím nemá ani 200 tis... Každopádně ale, 2m délky za sedačkama není... Do toho našeho jsme dvě čtvery relativně bez problémů dostali, ale je to podle mně ten delší a za sedačkama není přepážka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 09:38 | Nahoru | #20
Wenca24> Myslim ze motorka rovne se za sedacky nevejde ani u delsich verzi transit custom/vivaro... uhlopricne se jedna vejde

(reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 10:04 | Nahoru | #21
assassin> jj, těm jawám jsme strčili přední kola do mezery mezi sedačkou a bokem auta a zadní kola přirazili k sobě...dvě větší motky by byly problém...

edit: zas je výhoda, že tyhle kompaktní dodávky se dají celkem příjemně používat jako osobák..

Naposledy editováno 09.12.2020 10:05:43

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 10:05 | Nahoru | #22
Tak já se ještě rozepíšu...

Opel Vivaro, Movano jsou to samé jako Renault Trafic, Master. Když jsem hledal tak jsem je měl v hledáčku. Jestli si dobře pamatuju tak motor by měl být "nejlepší" 2.0dCi, tuším, že snad už má i rozvod řetězem.
Ale velikostně to bude malé (trafic long). Co se týče Movano/Master tak délka abys tam měl 2m tak potřebuješ minimálně L3 (já mám L2H2 a kdybych tam měl druhou řadu tak mám 1.8m ke dveřím vzadu, ale já tam mám ještě hydraulickou plošinu takže tak -20cm).

Nakonec ač nepříznivec Fordu a ani jsem ho neměl ve výběru jsem skončil u Transita 2.2TDCi 81kW...

Pokud koupíš bus tzn 9míst (L2 a L3) z 99% bude mít topení a klima i vzadu a tak z 80% to bude mít i nezávislé topení.

Co se týče rychlosti 100km/h problém není, 140km/h je u mojeho max.

Výšku doporučuji aspoň H2, lepší manipulace s moto, případně na nějaký to kempování je +, že se uvnitř dá chodit vzpřímeně pokud nejsi nějaká lodyha dlouhá.

Edit: ten z odkazu je nízkej a uvnitř je to proti předchozí generaci menší, teď jsem ho tu měl na přezutí, je to spíš větší osobák a né dodávka.

Naposledy editováno 09.12.2020 10:08:06

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 10:29 | Nahoru | #23
Jenom úvaha
Auto po pošťákovi - ještě nestačilo začít reznout, ale má 1 mega najeto
Auto po zedníkovi - najezdí hodně, řídí to dobytci, vozí v tom prasáky
Auto tmavé barvy - ty desítky metrů čtvrečních plechu se umí na sluníčku pěkně rozpálit
Sanitka? Legální lůžko, pět sedadel, udržovaná v čistotě, pravidelný a většinou autorizovaný servis, spíš stála v pohotovosti než jezdila statisíce?

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 10:46 | Nahoru | #24
Do Traficu se vejdou dvě motorky malý Versys a MTS 1100 pokud vyndas zadní sedačky. Jak bylo řečeno nerezne a zatím 180 000 najeto a opravy, spojka a asi dvakrát zadní kotouče které vlivem malého zatížení vyrezly. Kamarád má na něm půl milionu a jen běžné servisní úkony

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 11:02 | Nahoru | #25
Také mám Trafika 2.0dCi r.2012. Teď má najeto také 180 tis. Jediný problém za celou dobu bylo vysypaný spojkový ložisko ve 145 tis. (tahám často 2t přívěs) a ložisko v předním kole ve 100 tis. Jinak nic, běžný servis, olej měním do 15 tis.km. Je to zlatý auto

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 11:19 | Nahoru | #26
Customa ma kamos, ale od novoty, tusim 2018, 125 kw, dalnice bezne jezdi 160+(casto jezdil do DE), motorky v nem vozi tez hodne, ale 2 rada musi ven, zatim se mu nesere, ale jak pisu, novy, ted najeto tak 60 tkm...a rozpocet jinde no...
Misto na spani a spousta kramu tam je, ale s 2 radou venku...je to fakt spis vetsi mpv...

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 11:52 | Nahoru | #27
sic nejsem znalec , ale co nějaký ducato doublecab s korbičkou , malá kabina na vytápění a plachtu vytáhneš , tak vysoko jak potřebuješ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 12:16 | Nahoru | #28
Kohlstein> Teď prý prodávají za hubičku i autobusy vtip

1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 12:23 | Nahoru | #29
Dík za rady a odkazy, podle toho se jako nejlepší varianta jeví u toho rencka motor 2,0. Dukáto s korbou mě pobavilo

OT: Výběr dodávky

9.12.2020 v 12:33 | Nahoru | #30
Trafic 2,0Dci 88kw je dobrá volba na toto.
Pak se jeste muzes podivat po konkurenci - peugeot expert / citroen jumpy / fiat scudo
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist