bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skútr nebo motorka - kdo už takto volil a proč vybral to co vybral
Dobrý den, určitě se to tu už řešilo, nicméně bych chtěl téma oživit. Stále zvažuju, zda vybrat motorku a nebo skútr. Doposud jsem jezdil jen na skútru 125ccm a to i výlety 500km(max). Teď jsem si dodělal papíry a buď bych zvolil Xmax 400 a nebo nějaké moto. Určitě nejsem první co tohle dilema řeší, takže mě zajímají vaše názory proč jste zvolily, to co jste zvolily. Mě se na skutru líbí uložný prostor, je to blbuvzdorné a ta 400ccm už taky pomete. Hlavně když na to dám kufr, tak to nevypadá špatně. Z moto se mi líbí naháči, nicméně tam dám kufr a fuj fuj dle mého. Budu jezdit na srazy, vyjížďky, Alpy a tak.
Nesmyslné komentáře sem nepsat a kdo nevolil skutr/moto, tak se zde také nevyjadřujte - DÍKY, chci téma k věci!!!

19.11.2020 v 09:15 | Nahoru | #31

motovlk píše: Když to sám nevíš, tak to máš těžký. Buď se ti motorky líbí a chceš na nich jezdit , pak není co řešit . Skůtr beru jako praktickou věc, ale bez možnosti řadit to prostě nemůže bejt taková zábava . Další věci jako rám, podvozek a menší kola prostě fungujou jinak. No a nakonec to prostě není motorka která je proti skůtru většinou pěkná.

Tohle z vlastních zkušeností opravím na: .... to prostě není zábava

Ano, pro určité a opodstatněné použití jsou skútry super. Ale, už jsem to leckde kolikrát psal, motorku nikdy nenahradí. Člověku, co na motorkách nejezdil a zná jenom skútry, to logicky nepřijde a nechybí mu nic. Ale třeba lidi, co se po dlouhé pauze vrací na 2 kola a koupí skútr, jsou obvykle zklamaní protože skútr je opravdu užitková a praktická věc, vhodná pro přímestské dojíždění atp., ale rozhodně ne pro radost z jízdy nebo cestování (ano, samozřejmě se na něm cestovat dá taky).

Edit: Měl jsem nějaké malé a 2 velké skútry. Vždy právě paralelně k velké motorce, pro dojíždění do práce a motání se po okolí, ne pro svezení, nýbrž jenom jako praktické přibližovadlo.

Naposledy editováno 19.11.2020 09:19:22

1 reakcí na tento příspěvek Skútr nebo motorka - kdo už takto volil a proč vybral to co ...

19.11.2020 v 09:25 | Nahoru | #32
Jak pisou kluci. Chce to mit oboji. Ja k nmaxu, co jsem ho koupil letos a jsem na 100% spokojen, btw: za 4 mesice jsem najezdil skoro 5 tis. Kilometru, to jsem na hornetovi ani firebladovi nedal nikdy ani za sezonu, prave kvuli velikosti tech motorek a nutnosti soukani se do hader, nyni vyhlizim, pokud se v evrope zacne prodavat Honda CB350 H’ness. Tim bude ucineno za dost pro prakticke i kochaci jezdeni

19.11.2020 v 09:34 | Nahoru | #33

19.11.2020 v 09:35 | Nahoru | #34
Johny_Servis> Ne ze by jsem teď psal nějakou novinku ale když vidím kdekoliv “soukani se do hader” marně přemýšlím v čem je rozdíl když se vysypes na skútru v kilu nebo na klasice....ta využitelnost skútru není o tom ze se nemusím oblékat ...

19.11.2020 v 10:21 | Nahoru | #35
gahan vysypat se je nastejno, ale jízdní komfort je diametrálně odlišný..... jeť se v kratasích na naháčovi vykoupat v létě ani nedojedeš ptže Ti vlítne vosa přímo do trenek. To na skutru moc nehrozí.... navíc to funguje skvěle psychologicky na bezpečnost tovjí i provozu, nejel jsem v trernclích snad nikdy víc než 100, to v kombi....

19.11.2020 v 11:51 | Nahoru | #36
Mal som skútra majesty 250,jazdil som na ňom do práce, zrazy aj na dovolenky. Nabalíš do toho neskutočne vecí. Neni problém s tým cestovať. Kamoš dal na X Maxovi 250 Portugalsko- Chorvátsko a Grossklokner xkrát. Nabehal som ročne 10 000km. Keď po daždi všetci sušili veci, tak ja len rukavice. Nevýhoda 250ky je slabý tah v kopcoch, hlavne keď to naložíš ako ťavu. Inak v poho cestovanie. Jazdil som od marca do decembra. Kúpil som si Transalpa. Vozenie sa nedá porovnať. Ale nebolo kam ukladať veci, aj nákup apod. Kufor je v mojom prípade nevyhnutnosť. Km nabehám podobne ako na skútri. Alpa som si kúpil hlavne na jazdenie do kopcov, lebo som chcel loni do Rumunska a Alpy. Len som si zrušil rameno a šlo pod nôž. Tento rok nás navštívi Covid a je docestované. Takže to, prečo som si kúpil Alpa som ešte nevyužil a na ostatné by mi stačil silnejší skúter, min od 400cm hore. Lepší je dvojvalec, napr. Honda SW-T, ale to je skúter cca 300kg. Tak si musíš zvážiť kde a ako často s tým budeš jazdiť, alebo si kup, čo sa ti páči a kašli na to či je lepšie to alebo ono.

19.11.2020 v 13:15 | Nahoru | #37

denisbiker píše: Tohle má jediný řešení a to koupi jak skůtra tak mašiny . Skůtra na popojížďky po městě , nebo do práce a mašinu na víkendové vyblbnutí nebo na delší výlety.

zajímalo by mě to tvoje vyblbnutí asi stárnu, mám třeba fzr litra ten jede jak raketa, super, no jedu na pinckovi a když to trojka sežere do kopečka mám z toho orgazmus

19.11.2020 v 13:24 | Nahoru | #38
Gahan37> Jako ja se neoblikam kvuli havarce, jeste jsem se ani jednou nevysypal (tuk,tuk), asi proto ze jako kluk jsem mel tezkou nehodu na kole a malem se zabil a od te doby jsem az priposrane opatrny a myslim ze z toho tezim dodnes, uz 18 sezon (samo sebou ze nedani prednosti nebo srnku v ceste tezko ovlivnim) a proto beru moto hadry jen jako ochranu pred pocasim a nikoliv kdyz mi vypadne stroj z ruky. No a u kapotovaneho skutru s vysokym plexi mi toto odpada. Ten me chrani dost na to , ze v nem jezdim jen v civilnim obleceni s helmou a moto rukavicemi (ty naopak pouzivam vzdy)

19.11.2020 v 17:40 | Nahoru | #39
Zdar, za mě teda jednoznačně motorka! Dnes je prakticky možný si pro každej účel, vybrat mašinu (samo je to taky o financích) k tomu určenou..."sprostý slovo" jen jako náhradu plechovky během sezony. Záleží jestli seš srdcem motorkář nebo ne

19.11.2020 v 17:46 | Nahoru | #40
Zatím mám motorku, ale až mě věk a tělo nedovolí přehodit nohu přes sedlo (což možná už nebude dlouho trvat), tak jdu do skůtra, ale aspoň 400 ccm ať to trochu jede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr nebo motorka - kdo už takto volil a proč vybral to co ...

19.11.2020 v 22:51 | Nahoru | #41

Bubak-z-Nemecka píše: Rebel245> ..na to uz seru ... velkej motorkar jsem byl pomalu 30 let... . ... ale uvidime... zas je me lito vyhodil 300 papiru ..ale to X-ADV ma fakt neco do sebe

už jsi dlouho neměl bouračku na skůtru, viď?

edit: i když na x-adv by tě zase moc lidí nepřehlédlo...

Naposledy editováno 19.11.2020 22:52:27

20.11.2020 v 02:24 | Nahoru | #42
mam oboje a kazdy je na neco jinyho, kdyz mam v haji nohu, tak je skutr k nezaplaceni i vuci autu. u skutru maly kola vic drncaj a v zatacce je clovek hned na stojanku, Ninja ma tvrdej presnej podvozek, brzdy, vykon, a i v zacpe mi prijde uzsi nez FES 250 ze se lip protahnu, ale skutr je mrstnejsi i kdyz je to maxiskutr. proste oblibil jsem si oboje, na to objet po meste urady banky obchody je skutr pecka, ale uz na jizni spojce v praze je lepsi Ninja ale nahac s mekym podvozkem zas bude bliz ke skutru, i tim drhnutim stupacek a stojanku. musis na to prijit stejne sam, sto lidi sto chuti.

20.11.2020 v 12:35 | Nahoru | #43

mariano píše: už jsi dlouho neměl bouračku na skůtru, viď?

edit: i když na x-adv by tě zase moc lidí nepřehlédlo...

..mno... nevim elsi to vis... ale ted na konci prazdnin jsem mel 2hou ... skutrik je po smrti ... a ja mam druhe narozeniny... .. podle policajtu jsem mel byt mrtvej .... .borec chvatal a na krizovatce me sestrelil zezadu... vsimnul si az kdyz me srazil.....

..zase se stav, az pojedes kolem ... dame obed...

Naposledy editováno 20.11.2020 12:35:46

21.11.2020 v 05:35 | Nahoru | #44
Co je lepší, hovězí nebo vepřový? Poraďte. No jesli nevíš, co vlastně chceš, tk se na to vyser a zkus třeba akvaristiku nebo sbírání pivních zátek, nic ve zlém

21.11.2020 v 20:59 | Nahoru | #45
Já jsem vyzkoušel velké motorky a nakonec jsem zjistil,že nejlepší pro mne je skútr.Koupil jsem Forzu 300 a klidně bych se na ní i do těch Alp vydal.Pohodlí dostatečné a hlavně je poměrně lehká ,má 182kg natankovaná.Nechci se už tahat s nějakou 240kg a víc těžkou mašinou.Vzadu kufr 45l,pod sedačkou další úložný prostor a na jedno natankování v pohodě 350km.Cestovní rychlost udržuješ v rámci povolených rychlostí i na dálnici.Ještě mám nepromokavý 60l vak na sedačku spolujezdce.Tam se spakuješ na kompletní týdenní dovolenou jako nic.Záleží na Tobě co chceš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr nebo motorka - kdo už takto volil a proč vybral to co ...

21.11.2020 v 21:22 | Nahoru | #46

21.11.2020 v 23:27 | Nahoru | #47
mart1111> Napríklad...

21.11.2020 v 23:46 | Nahoru | #48

mart1111 píše: Borntobewild> Už jsi viděl někde v prodeji zimní gumy na skútr? Já ještě neAle jako úvaha dobrá......

na zimakach na skutru ted budu jezdit treti zimu a je to super.

naopak prave na skutry jedine se daji sehnat zimaky, na velky motorky ne (to sem nevidel zatim), dobre to nahrazujou mokry slicky, ale tam je problem s legalitou (coz nechapu proc, kdyz je to v zime vyrazne bezpecnejsi nez povolene napr. supercorsy)

22.11.2020 v 22:19 | Nahoru | #49
Před dvěma lety ve svých 45 jsem se rozhodl, že si pořídím skůtr 125, jelikož jsem nechtěl jít do autoškoly. Nikdy jsem na skůtru ani motorce nejezdil. Když jsem se rozhodoval mezi NMaxem a Xmaxem, tak jsem zjistil, že z plánovaného parkování na hlídaném parkovišti nic nebude, jelikož tam nesměly parkovat skůtry/motorky. To mě překazilo nákup a na čas jsem nákup odložil. Letos z jara jsem napsal na magistrát dotaz ohledně parkování na hlídaných parkovištích a světe div se, město dalo povolení i pro moto. Navíc se mi to v hlavě rozleželo a na stará kolena jsem se rozhodl jít do autoškoly. Papíry jsem udělal a rozhodoval se jaké moto. Chtěl jsem nové a hlavně cenduro s výbavou (kufry, centrální stojan a jiné) na mou postavu 194cm. Rozpočet jsem měl 200000 ,- Nakonec jsem volil mezi CB500X a TRK 502X. Já si zvolil Benelli. Je to sice jen 500, ale na rozježdění naprosto dostačující. Ve dvou to jede taktéž dobře a 147 km/h není problém. Majitélé silných strojů se asi usmívají, ale jsem opravdu velice spokojený. Za tři měsíce ježdění najeto 3700km, což není až tak zlé. Za pár let se uvidí, jestli změním názor a budu chtít silnější a nebo jinou značku kvůli případné poruchovosti. Zatím vše v naprostém pořádku.

23.11.2020 v 08:24 | Nahoru | #50
Heidenau dělá zimáky i na motorky, ale patrně jen do rozměru šíře 160mm...

23.11.2020 v 08:27 | Nahoru | #51
Bubrak-ZX10R>
Anlas už dělá i 180/55-17

23.11.2020 v 13:04 | Nahoru | #52

JoskaH píše: Bubrak-ZX10R>
Anlas už dělá i 180/55-17

diky, to jsem nevedel, to uz je na dostrel k 190/50 (55)

Naposledy editováno 23.11.2020 13:05:13

24.11.2020 v 23:25 | Nahoru | #53

VlaHa píše: Určitě je dobrá kombinace mít obojí,a skútra nepodceňuj,je to jako prcat tlustou holku,není to špatný,jen tě na tom nesmí vidět kamarádi

Lepší prcat tlustou tygřici než hubenou mrtvolu. Tedy namakanej skútr než nějakou motorku padesátku, co zdechne, ještě než uvidí kopec. PS motorky 50cc existujou. Třeba simson.

24.11.2020 v 23:28 | Nahoru | #54

Johny_Servis píše: VlaHa> Ach jo. Ja ovlivnen kecama ze skutr neni pro motorkare zil v tomto omylu 16 let sveho motoristickeho zivota, nez me nahlodal mensi problem s koleny a ? Skutr na prakticke jezdeni po meste nema chybu a je mi u prdele kdo me na tom vidi. Mozna ti kamosi, co musi vymanevrovar z garaze litrovou kurvu, 20 minut se soukat do pritepleneho moto oblecku, aby dojeli 15km do prace, kde ja na skutru dojedu v pohode v civilnim obleceni a skutr snadno vyndam i zandam do garaze

Tak já když jedu v listopadu do práce na skútru, si musím přes džíny navléct moto kalhoty s teplou vložkou, na hlavu kuklu, do uší špunty, přes to integrální přilbu, přes péřovou bundu navléct reflexní vestu, no a pak ještě velké zimní moto rukavice... vypadám jako kosmonaut.

24.11.2020 v 23:34 | Nahoru | #55

neznamyScooterD píše: s tím tvrzením že na skútrech to není taková zábava bych byl velmi ale velmi opatrný

na motorce jsem jezdil jen na simsonu a super cubu, ale moje pcx mi přijde zábavnější než obě ty věci dohromady, řazení u super cubu je asi tak zábavný, jako si prdnout

jinak co se týká nudy na skútru, doporučuju tohle:

25.11.2020 v 05:11 | Nahoru | #56
doufám že ten klaun měl roušku i pod tou helmou

25.11.2020 v 12:34 | Nahoru | #57
mart1111> taky k tomu spěju...mám velkou motorku, měl jsem i skutra, a lituju toho že jsem prodal...uvazuju ze zas pořídím...

25.11.2020 v 12:48 | Nahoru | #58
pepa motorkám a ježdění asi rozumí, ale při vší úctě ty skútrtesty jsou katastrofa..

25.11.2020 v 12:50 | Nahoru | #59
Vlada> Chvíli jsem měl Introše i Hondu SW současně, ale jezdil jsem jen na Introši. Když jsem Hondu prodával, jel jsem udělat kupci evidenčku, teprve jsem si uvědomil, jak byl skutr lehčí na ovládání a jízdu po městě, i když obě vážily skoro stejně. (honda měla asi o 60 kg míň). Docela mě mrzí, že nemám obě.
Hlavně zdraví, Jirka.

25.11.2020 v 20:17 | Nahoru | #60
Jezdim roky na Varaderu 1000. Pokud jedu na dyl, mivam na zadni sedacce tasku se stanem, spacakem a karimatkou. A v mem mladsim strednim veku 66 roku mam problemy prehazovat nohu pres sedlo. Protoze jeste chci roky jezdit, po doufam zrale uvaze a odzkouseni vicero techniky jsem si poridil Piaggio MP3 500. Slusne jezdi, zamykani predni napravy, zpatecka. Proste parada. Takze rok 2020 jsem poctive tyden jezdil na Varanovi a tyden na MP3. A na rovinu. Oba stroje maji sve kouzlo.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse