globalmoto_duben_nolan





Téma: RVM by Jawa
 
7.10.2020 v 13:27
Ahoj jen bych se chtěl zeptat co říkáte na RVM by Jawa 500 a pokud ji někdo vlastní tak jaké má z ní pocity a zkušenosti. Díky za rozumné odpovědi.


Naposledy editováno 07.10.2020 16:40:30

RVM by Jawa

10.10.2020 v 08:02 | Nahoru | #61
Ten výkon 44kW mi nepřijde úplně reálnej.
Jestli to fakt vychází z CB, která v aktuální verzi má motor stavěnej právě na max 35kW, muselo by se sahat do časování, abys dosáhl vyšší otáčky (což zase zvýší střední pístovou rychlost a zvedá nároky na matroš).
Kdyby to byla předchozí generace CB, kde se motor na 35kW škrtil právě z 44kW, tak jasně, tam to jen vrátíš na původní set-up.

Jinak ta motorka nepůsobí zle a dva kotouče na předku vám docela závidím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 08:08 | Nahoru | #62
assassin> Motor Jawa koupila jako hotový, takže pokud neplnil normy, tak prostě skončil. Nebo myslíš, že pro Rotax, nebo Minarelli dělali vývoj motoru? Co vím, snad se zkoušelo vstřikování na Rotax, ale od toho upustili.
No, vidím že si dal konkrétní odpověď...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 09:58 | Nahoru | #63
Johny_R>

Jednu věc ale v případě vývoje J 650/660 popřít nelze. Motor kupovaný do J 650 v okamžiku, kdy se ta motorka začala dělat (2004) již byl zastaralý, nepoužíval se v prvomontáži BMW ani Aprilia, ba naopak byl určen do čtyřkolky. (Navíc to byl karburátor v době, kdy ostatní už měli stříkačky.) Z tohoto důvodu má různé drobné rozdíly oproti původně motocyklovým motorům (od odlišného olejového filtru přes jeden karburátor atd...). Svého času jsem zaslechl, že ty motory byly kupované už jako ND.

Druhý podobný případ je právě J 660, protože motor v ní se v sériové motorce objevil v roce 2004, ovšem v Jawě se sériově objevil až v roce 2011 v prvních Sportardech. Časový rozdíl si snadno každý spočítá sám, nicméně poznámka ze vzpomínky jednoho jeho majitele, co mi kdysi vyprávěl - Sportarda prý chtěl koupit už v roce 2009, kdy byl ofiko představen jako motorka pro sérivou výrobu, jenže fabrika to pořád odsouvala, odsouvala, tak se dočkal po aktivním urgování až v roce 2011. To taky o něčem svědčí.

Každopádně za mě k tomu jedna poznámka:
Vývoj takové motorky je velmi náročná věc a to né jen kvůli složitosti tohoto výrobku, ale taky právě vzhledem k Euro normám. Pokud chce někdo takovou motorku postavit a prodat, pak jí musí postavit a začít prodávat v reálním čase a né se s vývojem plácat 5 a více let, protože po takové době se všechno změní a může se začít s vývojem znovu. Na jednu stranu je sympatické, že se do takového vývoje pustí a chtějí vlastní motorku, na tu druhou je ale nutné k tomu manažersky nějak přistoupit, aby to taky fungovalo taky ekonomicky. Toto se tam podle mě moc neděje, protože je otázkou, zda měla a má Jawa dostatečné vývojové kapacity na vývoj vlastní motorky (natož litrového motoru) a na druhou stranu, zda není lepší si ten vývoj alespoň částečně někde zaplatit a dostat tu motorku brzo do světa za rozumnou cenu. Druhou takovou manažerskou složkou je i to, že se na jejich motorkách pořád "recyklují" stále stejné součástky, což k dalšímu vývoji moc nevede. Kupříkladu J 660 obě verze - nádrže obou verzí jsou z výlisků stávajících nádrží na J 350 (Retro nebo 640 klasická), různé plasty jsou recyklované opět z 640 nebo Dakara... a to podlě mě nemůže vést k vývoji opravdu nové motorky (jako se tomu stalo svým způsobem u 650). On ten praktický dopad je třeba ten, že nádrž na J 660 Sportardu je pak malá (neboť je v ní ještě čerpadlo a dno má dost vysoko), takže motorka má dojezd nějakých ubohých 250 km, což není v kategorii cestovních endur nic moc a rozhodné né konkurneční výhoda. Toto je třeba podle mě obrovská škoda, protože mít ta motorka větší nádrž, tak je to jen k lepšímu a zákazníci (cestovatelé) to uvítají.

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 10:27 | Nahoru | #64

Johny_R píše: assassin> Motor Jawa koupila jako hotový, takže pokud neplnil normy, tak prostě skončil. Nebo myslíš, že pro Rotax, nebo Minarelli dělali vývoj motoru? Co vím, snad se zkoušelo vstřikování na Rotax, ale od toho upustili.
No, vidím že si dal konkrétní odpověď...



To musim vypisovat vse? To nevidis kdyz se na to podivas? V predni casti ta jedna trubka na ramu, vzadu jekl kyvky a dvojice pruzicich jednotek? To neni zatarala koncepce? Mekka, neprilis funkcni vidlice a jeden kotouc co nebrzdi? A takhle muzu jit dil po dilu. Ja nevim, jestli se potrebujes hadat o tom, ze jawa650 nebyl zastaralej stroj, to musi videt kazdej kdo se na to podiva a je zbytecny se pretahovat argumentama - jestli ti prijde, ze to tak neni, tak OK. Jsi ochoten menit nazor kdyz ti dodam dost argumentu? Mam pocit, ze ne a pak je to asi zbytecny se o to snazit ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 10:41 | Nahoru | #65
Sofía> Čau co se týka karburátoru tak Honda XL 700V Transalp měla karburátor až do konce své výroby v roce 2013 myslim. Začali s výrobou 600V v roce 1986 (1986-2000) a od té doby 650ka(2000-2008) a 700ka (2008-2013). Naproti tomu V-Strom od 2003 stříkačka takže ne všichni tolik inovovali. Můj názor je že Hondě prachy nescházeli na to aby udělala stříkačku.

(reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 11:07 | Nahoru | #66
Honzik93> transalp 700 už je stříkačka...

Jinak mě se ta motorka docela líbí.. Za ty prachy je osazena zajímavými komponenty...dlouhodoba spolehlivost je samozřejmě ve hvězdách, ale třeba to fungovat bude...
Ten nápis jawa, bych ji asi byl ochotnej odpustit

RVM by Jawa

10.10.2020 v 11:33 | Nahoru | #67
nejlepší je vždycky ta hláška prodejce čínských strojů, že motor je licenční Honda a ta licence je jak ta jitrnice kterou svět neviděl

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

10.10.2020 v 13:04 | Nahoru | #68
Johny_R> Design jawy 650, predevsim classic je absolutne otresny. Reknu tady jednu vec, ktera je dnes tabu. Vaclav Kral umel hezky malovat obrazky, ale nebyl to zadny designer. Prakticky cokoliv co uvedl do realne praxe, v motocyklech obzvlast, bylo jako by to udelal 15ti lety kluk behem hodiny dilen. Nerikam ze to nebylo zajimave a casto kontroverzni, ale totalne tam schazi vyvazenost mezi detailem a celkem, jak to treba umi Kawasaki, nebo cista linie jako treba u ducati 998. Ten desing byl podle me vlastne nejvetsi slabinou te motorky. Vypadalo to hnusne a splacane a podle toho to tak jezdilo i to melo podobnou kvalitu a zakazniky si to nemohlo najit. Tech par co to koupili to udelali jenom kvuli logu “jawa”. Byt to treba Yuki, tak uz je na to davno zapomenuto. Classic, dakar a pak i 660 uz byla trochu koukatelnejsi, ale ztracena duvera se dohani uz tezko. Podobne jako 350 OHC - opet proti predloze spis krok zpet prave v tom co udelala samotna Jawa, nappak 300CL a tato RVM uz jsou na tom podstatne lepe prave proto, ze k designu nepustili nikoho z Tynce a jde to hned videt. Naopak bajny litr a 1200 byla designovana “zakem V. Krale” a jak ten humus vypadal vsichni vime a jak by asi uspel na trhu si umime domyslet.
Jawu tak podle me neprimo pohrbil design V. Krale a bohuzel dodnes maji v jawe pro jeho vytvory slabost (k vlastni skode)

RVM by Jawa

10.10.2020 v 13:55 | Nahoru | #69
Kdyz uz je tady na stole ten Transalp, tak v roce 2011 to byla 650 s karbecem plnici tusim Euro3. Slo o nekolikrat lehce modernizovanou techniku z roku 85, prakticky vybehovy model, ktery Honda drzela pri zivote, protoze se dobre prodaval.

Oproti tomu 660 byla v roce 2011 nove vyvinuta motorka. Pokud ji postavim vedle toho mnohokrat recyklovaneho Transalpa, presto vypada uboze. Vidi to kazdy - krome nekritickych obdivovatelu Jawy.

RVM by Jawa

10.10.2020 v 15:09 | Nahoru | #70
Mimo téma RVM by Jawa : Kdo z vás na Jawě 660 jel ? Kdo ji má ? Kdo může soudit , jaká je ? Vzhled je věcí , na kterou může mít každý jiný pohled, takže to vynechávám. Jawu 660 mám, najel jsem na ní 33 000 km a nemohu říci nic špatného. Ano, měla jednu vadu - špatnou elektriku, ale po její opravě není nic, co by stálo za vážnou kritiku.
Osobně Jawu 660 považuji za poslední opravdu českou Jawu. Samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že má italský motor a jiné cizí komponenty, což ovšem dnes má bohužel skoro každá značka...
Bude - li Jawa 1000 / 1200, bude dobře. Vývoj ovšem trvá už 10 let a vlak stále jede....ujíždí....
Na zkušenosti s novou argentinskou "neJawou" jsem sám zvědavý.

(reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 15:34 | Nahoru | #71
Sofía> S tvým příspěvkem souhlasím ve všech bodech. J650 znám do detailů i to, že to je motor určen pro Can-Am. A Tvá slova o vývoji a vše okolo jsou přesná. Skvělý příspěvek!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 15:41 | Nahoru | #72
assassin> Vždyť ty plácáš naprosté bludy a pro tvoji zaujatost, se s tebou nedá diskutovat. Nemáš pravdu ani v jednom bodě, bohužel. Nyní máme rok 2020 a pořád se vyvíjí motorky, které mají kyvku z jeklu, dvojici pružících jednotek (to není jen o zastaralosti, ale o stylu motorky), jeden kotouč a trubkový rám. Takže jestli chceš, jdi díl po dílu, ale pochybuji, že s tvým rozhledem budeš schopen na něco ukázat. Pravdu měl jen kolega, který poukazoval na dlouhý vývoj a na to, že volený motor Rotax s karburátorem byl nevhodně zvolený - zastarával už v době vývoje. Vidlice z Březnic opravdu nebyly OK, ale přešlo se na Paioli a ty jsou v pohodě. Přední kotouč brzdil dobře, ale měl jiné konstrukční nedostatky. Takže asi bude rozumné, abys to ukončil.

(reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 15:47 | Nahoru | #73
Johny_Servis> O designu J650 se diskutovat dá, ale k ničemu se nedojde. A to se týká i Tvé motorky, pokud nějakou máš, stejně jako si můžeme povídat o ženských. Ty máš svůj názor, já zase své zkušenosti. Je mě úplně jedno co říká vyváženost detailu a podobné chujoviny. Na J650 jezdím 13 let a tak znám reakce lidí lépe než ty. Aspoň myslím. Ano, jsou lidé co se podívají a řeknou že to není jejich šálek kávy, že ten výfuk je hrůza.. ale to je napříč Evropou cca 20% lidí, jinak motorka sklízí úspěch a design též. Nemusíš s tím souhlasit, ani se ti to nemusí líbit, ale tak to je - takové jsou mé zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 18:03 | Nahoru | #74
Johny_R> Jo byl to moderni stroj na urovni jak rikas

Vzdyt si vlastne napsal temer to same, brzda mela konstrukční nedostatky, vidlice taky, motor zastaralej. Ja uz skoro nemam co dodat... o elektrice pise kolega nad tebou, rozmery kol jsou taky velice moderni...

Naposledy editováno 10.10.2020 18:07:11

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

10.10.2020 v 19:16 | Nahoru | #75
Johny_R> Design ale neni jen o vzhledu, ale hlavne o funkci

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

10.10.2020 v 19:18 | Nahoru | #76
Johny_R> Takze kdyby to byla Yuki (vzhledove i kvalitou naprosto totozna motka jenom s jinym logem), tak by sis to koupil ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

10.10.2020 v 21:21 | Nahoru | #77

Johny_R píše: assassin> Vždyť ty plácáš naprosté bludy a pro tvoji zaujatost, se s tebou nedá diskutovat. Nemáš pravdu ani v jednom bodě, bohužel. Nyní máme rok 2020 a pořád se vyvíjí motorky, které mají kyvku z jeklu, dvojici pružících jednotek (to není jen o zastaralosti, ale o stylu motorky), jeden kotouč a trubkový rám. Takže jestli chceš, jdi díl po dílu, ale pochybuji, že s tvým rozhledem budeš schopen na něco ukázat. Pravdu měl jen kolega, který poukazoval na dlouhý vývoj a na to, že volený motor Rotax s karburátorem byl nevhodně zvolený - zastarával už v době vývoje. Vidlice z Březnic opravdu nebyly OK, ale přešlo se na Paioli a ty jsou v pohodě. Přední kotouč brzdil dobře, ale měl jiné konstrukční nedostatky. Takže asi bude rozumné, abys to ukončil.



... ses si vedomej, že assassin kritizuje to, že firma brala na vývoj motoru dotace ale žádný motor nevyvinula?

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 00:14 | Nahoru | #78
assassin> Konstrukční nedostatky na předním kotouči se povětšinou, ne vždy, objevily v provozu po najetí několika tisíc, nebo i deseti tisíc km. Co se týče toho, co jsi psal ty, tzn. zastaralá konstrukce, to nemá co dočinění. Stejně tak i vidlice - tento typ vidlic se používá dodnes. Ty vůbec nejsi schopen rozlišit o čem si píšeme - ty povídáš něco o tom že např. dvojice zadních tlumičů je zastaralá konstrukce, což není a teď poukazuješ na konstrukční vady, které já nerozporuji. Prosím tě, napiš mě, jaké reálné zkušenosti máš. Ty tvé. Já na J650 řešil vlastním vývojem přední brzdu, zadní, elektroinstalaci, výplet kol...ale pochop, že se bavíme o kvalitě výroby, testování, konstrukčního řešení, nikoliv o zastaralosti konceptu. S motorem souhlasím, to jsem psal, tak co chceš?

Naposledy editováno 11.10.2020 00:33:13

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 00:15 | Nahoru | #79
Johny_Servis> Design není o vzhledu ale o funkci? Přiznám se, že této definici nerozumím, konkrétně na J650 Classic, nevím co by měl design ovlivnit na funkci.

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 00:21 | Nahoru | #80
Johny_Servis> Nevím o čem píšeš - o RVM? Kdyby Yuki prodávala motorku identickou s RVM s velkou pravděpodobností by ji neprodávala Jawa - neměla by možnost ani důvod. A pokud by se jednalo o stejný model s nálepkou Yuki, tak ten bych si nekoupil - prapůvodní myšlenka koupit si RVM bylo podpora firmy Jawa, pokud je tento model odpovídající mým požadavkům. Tedy jako Yuki bych ho nekoupil, ale rozuměl bych těm, kteří ano.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 00:31 | Nahoru | #81
MedWed> To si vědom jsem, ale nejsem si jist, jestli dotace byly na motor J1000 a nebo na motorku J1000 . Ať tak nebo tak, tak mě pěkně štvalo, že Jawa tento motor vydávala za svůj vývoj. S takovou blamáží bych je poslal... a jak jsem psal, tak pohled na tuto událost mám stejný. Ale stejně dodávám, že pokud to měli být dotace na motorku J1000 s překapotovaným motorem, tak s tím bych problém neviděl, protože to jde, viz. Mahindra - ale je moc fajn a potřeba to říci. Assasin tady psal o zastaralé konstrukci J650/J660 s čímž nesouhlasím. Že to bylo vyrobeno špatně, plno nedodělků a chyb, to je bez debaty, ale koncept, jako na J650 trubkový rám, jekl na kyvce a dvě tlumicí jednotky, to zastaralé není. Dakar a J660 měli jinou konstrukci, ale také to byl jiný styl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 01:44 | Nahoru | #82
Johny_R: ok, ty jsi presvedcen, ze to zastarala konstrukce nebyla, ja, ze byla.

Naposledy editováno 11.10.2020 02:07:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 08:29 | Nahoru | #83
assassin> Ano, v tomto se neshodneme, ale to tak někdy bývá. Každopádně bychom neměli tohle vlákno dál zaplňovat diskuzí nad J650/J660, designem atd., měli bychom se tu věnovat jen RVM.

RVM by Jawa

11.10.2020 v 08:42 | Nahoru | #84
o tom, zda 650/660 byla zastaralá či ne rozhodla ruka trhu...

1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa

11.10.2020 v 09:44 | Nahoru | #85
Nedokážu pochopit, že to někdo koupí a nebo jenom o koupi uvažuje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 09:47 | Nahoru | #86
Johny_R> S fanousky jawa neni mozna diskuze. Prestoze zneni dotacnich smluv je verejne a byly tu na ne odkazy, tak ty si i tak jedes svoji, ze to mozna nebyl podvod atd. Proste at s vama jawa vyjebe jakymkoliv zpusobem jeste podekujete a budete ji pred kritiky hajit do roztrhani tela.

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 09:59 | Nahoru | #87

assassin píše: Johny_R> S fanousky jawa neni mozna diskuze. Prestoze zneni dotacnich smluv je verejne a byly tu na ne odkazy, tak ty si i tak jedes svoji, ze to mozna nebyl podvod atd. Proste at s vama jawa vyjebe jakymkoliv zpusobem jeste podekujete a budete ji pred kritiky hajit do roztrhani tela.



... subinky no... nebo stockholmak....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:08 | Nahoru | #88

FJRPEPA píše: Nedokážu pochopit, že to někdo koupí a nebo jenom o koupi uvažuje.

Nikdy bych ani nevazoval o koupi necoho, z ceho tak ocividne kouka plagiat - vykradeni designu kapotaze a kol. Jedine pochopeni mam pro sberatele Jaw, aby meli ve sbirce dukaz, jak hluboko muze vedeni firmy klesnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:24 | Nahoru | #89
assassin> Ty asi neumíš chápat psaný text, vid? Psal jsem, že neznám co přesně bylo předmětem dotací, neb jsem to nečetl. A také jsi evidentně nepochopil můj text, že Jawu odsuzuji za to, že pokud to bylo na motor, tak že ho vydávala za svůj. Ale nezlob se, mám pocit že se bavím s tupcem. Tím to ukončuji.

(reakce na) RVM by Jawa

11.10.2020 v 10:26 | Nahoru | #90
Diskuzi sleduju a zatím mám celkem jasno o tom, která strana je zaujatá (nebo spíš zaujatější)

Kdyby RVM byla Yuki, inspirace v designu jako plagiát,...hustý
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist