Naposledy editováno 07.10.2020 16:40:30
Jestli to fakt vychází z CB, která v aktuální verzi má motor stavěnej právě na max 35kW, muselo by se sahat do časování, abys dosáhl vyšší otáčky (což zase zvýší střední pístovou rychlost a zvedá nároky na matroš).
Kdyby to byla předchozí generace CB, kde se motor na 35kW škrtil právě z 44kW, tak jasně, tam to jen vrátíš na původní set-up.
Jinak ta motorka nepůsobí zle a dva kotouče na předku vám docela závidím
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
No, vidím že si dal konkrétní odpověď...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
Jednu věc ale v případě vývoje J 650/660 popřít nelze. Motor kupovaný do J 650 v okamžiku, kdy se ta motorka začala dělat (2004) již byl zastaralý, nepoužíval se v prvomontáži BMW ani Aprilia, ba naopak byl určen do čtyřkolky. (Navíc to byl karburátor v době, kdy ostatní už měli stříkačky.) Z tohoto důvodu má různé drobné rozdíly oproti původně motocyklovým motorům (od odlišného olejového filtru přes jeden karburátor atd...). Svého času jsem zaslechl, že ty motory byly kupované už jako ND.
Druhý podobný případ je právě J 660, protože motor v ní se v sériové motorce objevil v roce 2004, ovšem v Jawě se sériově objevil až v roce 2011 v prvních Sportardech. Časový rozdíl si snadno každý spočítá sám, nicméně poznámka ze vzpomínky jednoho jeho majitele, co mi kdysi vyprávěl - Sportarda prý chtěl koupit už v roce 2009, kdy byl ofiko představen jako motorka pro sérivou výrobu, jenže fabrika to pořád odsouvala, odsouvala, tak se dočkal po aktivním urgování až v roce 2011. To taky o něčem svědčí.
Každopádně za mě k tomu jedna poznámka:
Vývoj takové motorky je velmi náročná věc a to né jen kvůli složitosti tohoto výrobku, ale taky právě vzhledem k Euro normám. Pokud chce někdo takovou motorku postavit a prodat, pak jí musí postavit a začít prodávat v reálním čase a né se s vývojem plácat 5 a více let, protože po takové době se všechno změní a může se začít s vývojem znovu. Na jednu stranu je sympatické, že se do takového vývoje pustí a chtějí vlastní motorku, na tu druhou je ale nutné k tomu manažersky nějak přistoupit, aby to taky fungovalo taky ekonomicky. Toto se tam podle mě moc neděje, protože je otázkou, zda měla a má Jawa dostatečné vývojové kapacity na vývoj vlastní motorky (natož litrového motoru) a na druhou stranu, zda není lepší si ten vývoj alespoň částečně někde zaplatit a dostat tu motorku brzo do světa za rozumnou cenu. Druhou takovou manažerskou složkou je i to, že se na jejich motorkách pořád "recyklují" stále stejné součástky, což k dalšímu vývoji moc nevede. Kupříkladu J 660 obě verze - nádrže obou verzí jsou z výlisků stávajících nádrží na J 350 (Retro nebo 640 klasická), různé plasty jsou recyklované opět z 640 nebo Dakara... a to podlě mě nemůže vést k vývoji opravdu nové motorky (jako se tomu stalo svým způsobem u 650). On ten praktický dopad je třeba ten, že nádrž na J 660 Sportardu je pak malá (neboť je v ní ještě čerpadlo a dno má dost vysoko), takže motorka má dojezd nějakých ubohých 250 km, což není v kategorii cestovních endur nic moc a rozhodné né konkurneční výhoda. Toto je třeba podle mě obrovská škoda, protože mít ta motorka větší nádrž, tak je to jen k lepšímu a zákazníci (cestovatelé) to uvítají.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
Johny_R píše: assassin> Motor Jawa koupila jako hotový, takže pokud neplnil normy, tak prostě skončil. Nebo myslíš, že pro Rotax, nebo Minarelli dělali vývoj motoru? Co vím, snad se zkoušelo vstřikování na Rotax, ale od toho upustili.
No, vidím že si dal konkrétní odpověď...
To musim vypisovat vse? To nevidis kdyz se na to podivas? V predni casti ta jedna trubka na ramu, vzadu jekl kyvky a dvojice pruzicich jednotek? To neni zatarala koncepce? Mekka, neprilis funkcni vidlice a jeden kotouc co nebrzdi? A takhle muzu jit dil po dilu. Ja nevim, jestli se potrebujes hadat o tom, ze jawa650 nebyl zastaralej stroj, to musi videt kazdej kdo se na to podiva a je zbytecny se pretahovat argumentama - jestli ti prijde, ze to tak neni, tak OK. Jsi ochoten menit nazor kdyz ti dodam dost argumentu? Mam pocit, ze ne a pak je to asi zbytecny se o to snazit ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
Jinak mě se ta motorka docela líbí.. Za ty prachy je osazena zajímavými komponenty...dlouhodoba spolehlivost je samozřejmě ve hvězdách, ale třeba to fungovat bude...
Ten nápis jawa, bych ji asi byl ochotnej odpustit
1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa
Jawu tak podle me neprimo pohrbil design V. Krale a bohuzel dodnes maji v jawe pro jeho vytvory slabost (k vlastni skode)
Oproti tomu 660 byla v roce 2011 nove vyvinuta motorka. Pokud ji postavim vedle toho mnohokrat recyklovaneho Transalpa, presto vypada uboze. Vidi to kazdy - krome nekritickych obdivovatelu Jawy.
Osobně Jawu 660 považuji za poslední opravdu českou Jawu. Samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že má italský motor a jiné cizí komponenty, což ovšem dnes má bohužel skoro každá značka...
Bude - li Jawa 1000 / 1200, bude dobře. Vývoj ovšem trvá už 10 let a vlak stále jede....ujíždí....
Na zkušenosti s novou argentinskou "neJawou" jsem sám zvědavý.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
Vzdyt si vlastne napsal temer to same, brzda mela konstrukční nedostatky, vidlice taky, motor zastaralej. Ja uz skoro nemam co dodat... o elektrice pise kolega nad tebou, rozmery kol jsou taky velice moderni...
Naposledy editováno 10.10.2020 18:07:11
1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa
1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
Johny_R píše: assassin> Vždyť ty plácáš naprosté bludy a pro tvoji zaujatost, se s tebou nedá diskutovat. Nemáš pravdu ani v jednom bodě, bohužel. Nyní máme rok 2020 a pořád se vyvíjí motorky, které mají kyvku z jeklu, dvojici pružících jednotek (to není jen o zastaralosti, ale o stylu motorky), jeden kotouč a trubkový rám. Takže jestli chceš, jdi díl po dílu, ale pochybuji, že s tvým rozhledem budeš schopen na něco ukázat. Pravdu měl jen kolega, který poukazoval na dlouhý vývoj a na to, že volený motor Rotax s karburátorem byl nevhodně zvolený - zastarával už v době vývoje. Vidlice z Březnic opravdu nebyly OK, ale přešlo se na Paioli a ty jsou v pohodě. Přední kotouč brzdil dobře, ale měl jiné konstrukční nedostatky. Takže asi bude rozumné, abys to ukončil.
... ses si vedomej, že assassin kritizuje to, že firma brala na vývoj motoru dotace ale žádný motor nevyvinula?
Naposledy editováno 11.10.2020 00:33:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
Naposledy editováno 11.10.2020 02:07:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
1 reakcí na tento příspěvek RVM by Jawa
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
assassin píše: Johny_R> S fanousky jawa neni mozna diskuze. Prestoze zneni dotacnich smluv je verejne a byly tu na ne odkazy, tak ty si i tak jedes svoji, ze to mozna nebyl podvod atd. Proste at s vama jawa vyjebe jakymkoliv zpusobem jeste podekujete a budete ji pred kritiky hajit do roztrhani tela.
... subinky no... nebo stockholmak....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RVM by Jawa
FJRPEPA píše: Nedokážu pochopit, že to někdo koupí a nebo jenom o koupi uvažuje.
Nikdy bych ani nevazoval o koupi necoho, z ceho tak ocividne kouka plagiat - vykradeni designu kapotaze a kol. Jedine pochopeni mam pro sberatele Jaw, aby meli ve sbirce dukaz, jak hluboko muze vedeni firmy klesnout