1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
spis nez nerovnosti bych se bal ze to klouzne, a to umi na zmoklejch kolejich a zmoklejch kostkach klouznout v klidu i autu (teda ne kdyz jede krokem)
BTW jo a na silnicce bys to a hrubejch kostkach i rychlejs nez krokem dost pravdepodobne cvaknul...
kerut píše: nemas vytluceny tlumice ? skutry maj sice maly kola, ale preci jen nerovnosti v radech jeden az dva centimetry by je asi rozhodit nemusely....
spis nez nerovnosti bych se bal ze to klouzne, a to umi na zmoklejch kolejich a zmoklejch kostkach klouznout v klidu i autu (teda ne kdyz jede krokem)
BTW jo a na silnicce bys to a hrubejch kostkach i rychlejs nez krokem dost pravdepodobne cvaknul...
Tak mám najeto dva tisíce km, takže bych odhadoval, že tlumiče ještě vytlučený nejsou, i když už jsem vymetl pár hnusnejch děr v Praze, kterým jsem se nestačil vyhnout, nebo je přehlídl. No měl jsem v srpnu půjčenou yamahu Nmax a ta poskakovala na nerovnostech snad ještě víc než pcx. Zkusím zítra si sednout a odhadnout o kolik cm mi to pode mnou klesne. Bohužel nemám řidičák na motorku, leda na 50, ale to nevím, kde bych půjčil, abych mohl porovnat to odpružení. Měl jsem půjčenej taky super cub, což má kola 17, ale nebyla možnost zkusit nějaký špatný silnice a výmoly, jinak mi to nijak zvlášť pohodlný nepřišlo, asi budu muset znovu do Liberce super cub půjčit a najít nějaký kanály... koleje ani dlažební kostky tam nemaj.
Naposledy editováno 06.10.2020 01:22:20
hele proste ty koleje prejizdej pomalu, no, lepsi bejt brzda nez lehnout..
1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koleje obložené kostkami
panTerek píše: Jestli jsi měl půjčený 3 přibližovadla a každý ti přišlo strašný, tak je otázka, jestli je to v nich...
Ten super cub byl asi o něco pohodlnější, co se týká nerovností, ale vlákno jsem založil hlavně, abych se zeptal, jak moc motorkáři na motorkách trpí na kostkách a kolejích, co se týká odpružení. Taky mě mrzí, že si člověk nemůže nastavit skútr podle svojí váhy, protože je to zřejmě odpružený tak, aby to fungovalo stokilovýmu chlapovi, který veze stokilovou manželku, ale já vážím 65 kg. Takže trochu rozdíl proti 200 kg. Nedá se sehnat dozadu něco lepšího, co by šlo nastavit pro lehkého jezdce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koleje obložené kostkami
Poslední dobou se nám tu fórum zasírá hroznýma sr.... jeden chce opravit stržený výpušťák mávnutím kouzelnýho proutku, druhý by chtěl aby motorka přes nerovnosti přeletěla ladně vzduchem jako baletka...... :D :D
Naposledy editováno 06.10.2020 19:06:32
1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
moc se v těch kódech nevyznám, ale to by mohlo udělat znatelný rozdíl, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
A nastavení podvozku, to je potřeba zkusit , pokud je tvrdý, jeď rychleji. Nastavovat tam asi nic nejde ne?
Zjednodušeně, pokud je podvozek měkčí, tak je obvykle pohodlný při pomalé jízdě, ale při vyšší frekvenci rázů se zahltí a jde na dorazy. Tvrdý naopak, poskakuje při pomalejší jízdě a funguje až pokud se rázy stanou tak intenzivní, aby tlumiče začaly správně fungovat.
1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
Otázka je i jestli nemáš PCX nový? docela běžně trvá několik set km, než se tlumiče rozchodí a ze začátku jsou tužší.
YSS
přední progresivně vinutý pružiny
1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koleje obložené kostkami
Kafoholik píše: Hodně udělají i gumy. Možná je trošičku upustit, zkusit.
A nastavení podvozku, to je potřeba zkusit , pokud je tvrdý, jeď rychleji. Nastavovat tam asi nic nejde ne?
Zjednodušeně, pokud je podvozek měkčí, tak je obvykle pohodlný při pomalé jízdě, ale při vyšší frekvenci rázů se zahltí a jde na dorazy. Tvrdý naopak, poskakuje při pomalejší jízdě a funguje až pokud se rázy stanou tak intenzivní, aby tlumiče začaly správně fungovat.
To bude spíš ten druhej případ, při pomalým přejíždění kolejí vystouplých nad kostky mi přijde, že tam podvozek není žádnej, asi zkusím jet rychlejc přes tyhle nerovnosti. Když jsou kostky kvalitně udělaný, nejsou tam boule a tak, tak to na kostkách jede v pohodě, jsem si dneska všiml, ale kostky jsou skoro vždy spojený s boulema a prohlubněma. Když si sednu, tak se to tak deset cm pode mnou stlačí, ty zadní pružiny, připadá to pohodlný, ale přes ty vystouplý nerovnosti to jakoby zapomíná pružit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koleje obložené kostkami
kerut píše: jj, YSS (konkretne TD220-360P-06) jsem daval pred par tydny na CBF125, cena za par dvojku + posta, a funguji super !
Tím máš na mysli dvě pružiny s tlumičem uprostřed? To stojí jen dva tisíce? Protože ty Ohlins jsou snad za minimálně 30. Jestli jsem ty ceny správně pochopil.
callowsick píše: ty Öhlins tlumiče budou určitě super, ale jestli to není malinko přehnaná investice do PCX Pohledal bych třeba nějaký YSS, který mají příznivější cenovku a obvykle fungují líp než OEM.
Otázka je i jestli nemáš PCX nový? docela běžně trvá několik set km, než se tlumiče rozchodí a ze začátku jsou tužší.
YSS
přední progresivně vinutý pružiny
Ten odkaz je na tlumiče na starší model PCX, na můj by asi bylo tohle https://www.moto1.c...8qPB5uxoCOOkQAvD_BwE
koukni do katalogu YSS, nebo pripadne na nejaky skutrarsky stranky, treba: https://www.proskut...zek-tlumice/tlumice/
E: nejaky pera pro PCX jsou tu, a tady ,.. nevim jestli je to ten tvuj prskolet, a kdyz omeris delku, prumery ok, a tuhost pruziny muzes samozrejme pouzit i pro jinej stroj kdyz to bude sedet..
Naposledy editováno 07.10.2020 22:32:50
Ale pokud se skútr pod tebou prosedne o 10 cm, to mi přijde že je až moc... To bych sázel spíš na měkké pružiny k tvé váze. Kolik to má celkový zdvih?
Přitom skútr je to dvoumístný, nemáš vzadu povolené pružiny? Dá se to nastavovat?
Sice to není motorka, ale orientačně bych se podival na SAG... Asi stačí když to vyvěsí kolo, změřit kolik je mezi osou a bodem nad ní, nosič třeba. Pak si sednout a někdo ať tě drží svisle, takhle zase změřit. Stejně vepředu.
Ten rozdíl by měl být cca 25-30% z celkového zdvihu. Vepředu i vzadu, akorát že vepředu asi nic nevymyslíš.
Jestli se ti zadek prosedne o 10cm po nasednuti, musel bys mít celkový zdvih 30 aby to bylo ok. Což má sportovní enduro, ne skútr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koleje obložené kostkami
ruinin píše: To bude spíš ten druhej případ, při pomalým přejíždění kolejí vystouplých nad kostky mi přijde, že tam podvozek není žádnej, asi zkusím jet rychlejc přes tyhle nerovnosti. Když jsou kostky kvalitně udělaný, nejsou tam boule a tak, tak to na kostkách jede v pohodě, jsem si dneska všiml, ale kostky jsou skoro vždy spojený s boulema a prohlubněma. Když si sednu, tak se to tak deset cm pode mnou stlačí, ty zadní pružiny, připadá to pohodlný, ale přes ty vystouplý nerovnosti to jakoby zapomíná pružit.
10 cm je moc, s tlumičema je něco špatně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koleje obložené kostkami
mariano píše: 10 cm je moc, s tlumičema je něco špatně
Spíš s pružinami , koukni v prvé řadě do návodu, jestli je možné je utáhnout, zvýšit předpětí. Nebo koukni na motorku, jestli na jednom konci má pružina matici kolem těla tlumiče, nebo třeba pojistku která má víc poloh
Kafoholik píše: Spíš s pružinami , koukni v prvé řadě do návodu, jestli je možné je utáhnout, zvýšit předpětí. Nebo koukni na motorku, jestli na jednom konci má pružina matici kolem těla tlumiče, nebo třeba pojistku která má víc poloh
samozřejmě jsem se blbě vyjádřil - s pružícími a tlumícími jednotkami je něco špatně
myslím, že takový skůtr má dráhy kolem 10 cm a jestli vše vypatlá na "65 kg žokej si na mě sedne", pak je to špatně
1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
Rear Twin suspension aluminium swingarm, 84mm axle travel
1 reakcí na tento příspěvek Koleje obložené kostkami
u skutru je situace trosku jina, za prve PCX neni stavene na nejake extra rychlosti… no a ten tlumic uvnitr neni moc tlumic. je to spis takova parodie, obzlast co se tlumeni pri stlaceni tyka...
Naposledy editováno 09.10.2020 11:26:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 | Giant13 | 17 | 22.4.2024 v 20:57 MP3KV |
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 | Kafr22 | 20 | 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD |
Honda PCX 125 identifikace dílu Honda PCX 125 | Smrči-GSX-F | 0 | 5.9.2023 v 12:50 Smrči-GSX-F |
Honda pcx nebo Yamaha nmax Honda PCX 125 | Jarda9600 | 19 | 27.8.2023 v 11:32 Meart |
Vibrace při rozjezdu PCX 125 Honda PCX 125 | Robert_ZL | 11 | 9.8.2023 v 08:23 Krautkopf |