globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki KLR 600 žere baterie
Ahoj,

mám už delší dobu Kawasaki KLR 600 (asi 10 let) a už jsem měnil baterii asi 4-5 krát, v podstatě každý rok a až tři odejde baterie a je potřeba koupit novou zpravidla je to tím, že začne ukazovat malé napětí většinou kolem 10V tzn. no pravděpodobně se rozpadne jeden článek někdy asi i víc protože teď mě ukazuje 6V. Baterie vždy přes zimu poctivě dobíjím a doplňuji elektrolit který vždy chybí do cca 1cm pod minimální hladinu, nevím čím to je jestli se z té baterie vyklepe či co. Vždy jsem zatím kupoval klasické varty.

Není to sice nějaký zásadní problém protože motorka má naštěstí kromě elektrického startéru i nakopá vačku, která funguje perfektní a nejhůř na potřetí motorka chytna i s baterií která ukazuje 6V, nicméně mě to nebaví. Přemýšlím, že bych koupil nějakou lepší baterii na druhou stranu mě zase někdo říkal, že není dobrý nápad tam koupit nějakou jinou něž klasickou (tím myslím nějakou gelovou, AGM) či dokonce Li-on protože motorka respektive její dobíjení na to není stavěné a baterii to odrovná ještě rychleji a já jen zbytečně vyhodím peníze.

Nějaký odborník co poradí?

EDIT: Tak jsem to proměřil při volnoběhu ty volty dost lítali od cca 10,5 do 12,5 nicméně jakmile se přidali otáčky tak Volty spadli klidně i na 7,5V při tom jsem si myslel, že by měli jít nahoru. Bylo to vše měřené na přívodních drátech k té zničené baterky, tak nevím jestli ta nezkresluje to měření ...

EDIT2: Je někdo v Praze kdo by byl ochotný to za úplatu proměřit? Ideálně v okolí Řep/Střížkova?

EDIT3: Po nainstalování nové baterie Yuasa která má sama o sobě napětí 12.99V tak když měřím v na přímo zapojené 12V zásuvce s vypnutými světlem jsem na vonoběhu na nějakých 13,8/13,9 při přidání plynu na cca 4000 otáček napětí trošičku poklesne na cca 13,75-13,8V

Je to OK či nikoliv?

EDIT 4: díval jsem se i na kontakty u regulátoru, jeden vypadal že byl někdy v minulosti vypálený/ohořelý, trochu jsem ho očistil. Nainstaloval jsem i voltmetr takže teď mám poměrně přesnou představu jak je to s napětím.

Když jsou zapnutá světla ukazuje nejčastěji hodnoty(během jízdy kolem 3-4 tisíc) 13,7-13,9 když světla vypnu je to 13,9-14,1. Chvíli po nastartování než se motorka ohřeje ukazuje cca 13,4-13,4 když se motorka ohřeje ukazuje o pár desetin víc. Nepřijde mě že by ty hodnoty byli zrovna vysoké, ale na druhou stranu je to 35 let stará motorka a myslím, že těch 13,7V je stále v normě a možná byl prostě problém v mizerných baterkách(vždy to byla Varta za 7 stovek)

Naposledy editováno 27.08.2020 17:09:20

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:14 | Nahoru | #1
nechal bych přeměřit dobíjení, dle tvé zprávy mi připadá že to dobíjí moc a nebo zátěž el. soustavy je tak veliká, že to baterka neudrží. Předpokládám že do mašiny dáváš kapacitně dostatečnou baterku. určitě bych zkontroloval hlavní el. obvody světelný, dobíjecí a zabezpečovací- stojánek vypínání motoru atd. A jestli při vypnutém klíčku nedochází k nežádoucímu vybíjení- i špatná kostra dokáže potrápit normálně baterka musí vydržet alespoň 5 let. Pak dej vědět co bylo problém

Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:27 | Nahoru | #2
Změř nabíjecí napětí v celém spektru otáček. Mělo by být 14,2-14,6V Je-li víc nebo míň, je to špatně a důvod, proč bateka odchází. Lionky se neboj. Máš-li správné napětí pro olovo, je to ok i pro lionku.

Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:39 | Nahoru | #3

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 16:46 | Nahoru | #4
Poradíš jak zkontrolovat zda nedochází k nežádoucímu vybíjení při vypnutém klíčku?

Odpojíš baterku jedním pólem připojíš stejnosměrný ampérmetr a měříš.
Měl bys naměřit co nejmenší proud v mA.

Ještě doplním při vytaženém klíčku ze zapalování,ampérmetr si přepni na větší rozsah zkus to a když nic nenaměříš
tak postupně přepínej na nižší rozsahy.

Naposledy editováno 06.07.2020 18:20:27

Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2020 v 19:35 | Nahoru | #5
Podle toho chybějícího elektrolitu bych to viděl spíš na problém s relátkem. Nastartuj motorku a změř dobíjení na baterce a to při volnoběžných otáčkách bez světel, se zvýšenýma otáčkama a pak se zátěží (světla). Hodnoty by neměly jít pod 13V a neměly by přesáhnout 14.5V. Vsadil bych se, že ve tvém případě to bude přebíjet a proto ti vaří baterka. To jí samozřejmě nesvědčí a odejde ti jeden nebo dva články

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2020 v 18:59 | Nahoru | #6
Problém jsou i otřesy.Každá baterie by měla stát na pružné podložce jinak se jí rozpadnou elektrody.To je moje zkušenost z veteránů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1
Spojkové plechy hladké vs vroubkova... [1, 2, 3] Kawasaki KLR 600 Firecracker 67 7.11.2022 v 14:42 VlaHa
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti


TOPlist