bmw_r1300gs_cartec





Téma: TEC bike parts - Enfield, Triumph aj
 
5.6.2020 v 20:48
Britská firma TEC bike parts se chlubí založením v roce 1990, čtyřicetiletými zkušenostmi, vylepšením motocyklů na míru atd. Samé superlativy. Tisíce děkovných dopisů z celého světa. Ačkoliv by se mělo jednat o „Made in Britain“, obávám se, že jejich produkty jsou pouze „Sale in Britain”, ale „Made in PRC” v té nejklasičtější a nejočekávanější podobě. Popíšu jen průběh mých zkušeností s tlumiči TEC, obrázek ať si udělá každý sám.

„Founded in 1990 by George Milburn – an automotive engineer with over 40 years’ experience – TEC Bike Parts is a family-run business based in Northumberland, a region with a long history of the Milburn clan. But unlike our border reiving, sheep-rustling ancestors, bikes are our mischief. We design and make parts to personalise your bike and improve its performance: to run better, look better, and – most importantly – ride better. Join our YouTube and Instagram communities for regular peeks into our workshop, and to see bikes built with TEC from all over the world!“

Pro mého Interceptora jsem chtěl lepší zadní tlumiče. Abych se vyhnul případné nekvalitní Číně, sáhl jsem k Britům. TEC bike parts se prezentují jako specialisté především na Triumph a Royal Enfield , ceny mají příznivé, tak směle do toho. Objednal jsem TEC Alloy Gas Shocks for Royal Enfield Interceptor 650 & Continental GT 650. 15 x Way Adjustable Damping/Adjustable length feature . Objednávka proběhla v pohodě, za týden byly tlumiče doma.

První komplikace vznikly už při montáži. I když jsem se snažil, nepřišel jsem na to, co je jinak. Správně bych měl povolit dva šrouby, vytáhnout origo tlumiče, dát nové, utáhnout šrouby. Triviální práce na deset minut. Nicméně ačkoliv RE tlumič je samozřejmě „v lajně“, TEC po nasazení na horní oko byl na dolním vyosený o cca 7 mm. Daly se tam sice nacpat, silentbloky by to pobraly, jenže ty boční tlaky se mi po technické stránce moc nelíbily, takže jsem musel upravit horní silentbloky. Reakce Tecu na tento problém:

„Thanks for the detailed feedback, I will pass it a long to George who designs the shocks, I am sure he will be interested.
Best Regards, Matt Milburn“

Samozřejmě, že se nikdo neozval...

Druhý zádrhel při montáži: V popisu udávají možnost nastavení délky mezi oky od 350 do 370 mm: „They are adjustable in length from 350mm to 390mm between centres“. Jenže to není úplně pravda. Prodloužení se řeší dodaným nástavcem. Potřeboval jsem 370 mm a toho nejde standardně dosáhnout. Odpověď na dotaz:

„Hi, the shocks have 12mm adjustment range in length plus a 30mm extender part so 350-362mm and 380-392 mm with extenders. so unless you made the extenders 20mm long by machining they cannot be 370mm. I hope this is clear.“

V podstatě mě vyfakovali a řekli, že jsem blbej. Nevadí, soustruh to zachránil a na požadovaných 370 jsem se dostal. Co se týče funkčnosti, musím uznat, že jsem byl celkem spokojený. Jízdní vlastnosti se zlepšily, motorka daleko líp seděla, zatáčky se daly projíždět rychleji, jízda v tandemu byla také o něčem úplně jiném. Potud dobrý. So far so good...

Pak jsem dostal ten blbej nápad projít net, jestli někdo měl také problémy s montáží. Pořád mi ta nutnost úpravy horních silentbloků ležela v hlavě. Sice jsem je pravidelně kontroloval a vše OK, ale nepřišlo mi to jako úplně standardní řešení při montáži nového dílu, navíc určeného přímo k dané motorce. K tomuhle jsem nic nenašel, zato na mne vyskočily případy, kdy došlo k fatální destrukci tlumičů TEC po velmi krátkém nájezdu (100, 200 km). V podstatě se přetrhly. Viz fotky níže. Odkazy např.: tady, tady, tady, tady, tady atd.

Poněkud jsem se orosil až na řiti, napsal do Anglie a požadoval vyjádření. Odpověď:

„We re-designed our shocks nearly 3 years ago, and added an extra locking nut that has solved all issues on the shocks failing (though the reason they would fail quickly was down to the shocks being set up incorrectly by the installer). In that Triumph Rat forum, the people who are complaining the most admit to having dealerships and selling other brands of shocks, which I would say would not be an unbias source for information.
Best Regards,
Matt Milburn“

Takže problém se zlomenými tlumiči je známý, vyřešili ho tak, že tam dali matici. Mno... A jinak se v tom zbytečně šťourají hlavně lidi od konkurence. Fajn... Na moji námitku, že konkurenční boje jsou všude stejný, ovšem že zde došlo k reálným zničením, které nejsou žádným výmyslem konkurence, ale hlavně, že nějaké špatné nastavení nebo instalace může sice mít vliv na chybnou funkci, případně rychlejší opotřebení, ale rozhodně nemůže způsobit totální destrukci tlumičů po sto mílích - tak na tohle jsem už odpověď nedostal.

Už jsem věděl, že slavné TEC Alloy Gas Shocks na Enfieldu nezůstanou, protože jezdit s myšlenkou, jestli se mi nemůže motorka rozpadnout pod zadkem, není nic, co by si kdokoliv užíval. Zvlášť, když mám zodpovědnost i za batůžek. Podnikl jsem nějaké kroky k úpravě originálních tlumičů a výběr náhrady za TEC, ale zatím ještě odvážně jezdil na TEC tlumičích. Ovšem s neustálou kontrolou. Jednoho dne jsem vyrazil do práce, a když jsem se vrátil, byla na tlumičích extrémní vůle. Po necelých 500 km používání! Což už bylo přes čáru. Projel jsem net a opět narazil na „kolegy“, viz YT níže. Poslal jsem odkaz do TECu a požadoval vrácení peněz, vč. proplacení nákladů na zaslání těch šmejdů zpět do Británie.

Odpověď:
„This is not a fault. The centre bush and seal is of the floating cartridge type and is supposed to be like this, this is not wear.You have to have this clearance with this type of shock/mounting or the damper rod would have excessive side force during travel and could bind or even bend. If you are not satisfied with the product, we would accept it for a refund but as the part is not at fault, we would not refund for the postage.
Best Regards,
Matt Milburn

TVL! Tak to není chyba, ona je to funkce. Zajímavý - a že tam ta funkce nebyla hned od začátku?! Navíc jsem si nějak neuměl představit, co to v tomhle případě znamená „plovoucí futro a těsnění“. Aspoň že jsou ochotni vzít tlumiče zpátky, i když bez proplacení poštovného. No jo, jinak by museli přiznat problém. Popíchnut zde na fóru vznesl jsem ještě dotaz na vysvětlení a požádal o zaslání nějakého výkresu. Podle očekávání žádný obrázek nedorazil, jen mail, tentokrát od Georga:

„This is a special bush that as barrel shaped outer sides to allow a small amount of side play and is mounted in a cartridge with the seals. as I said this is to prevent side forces on the rod either bending it or premature bush/rod wear. The reason for this is in most applications the top and bottom bush may not be aligned exactly and a lot of makers use large rubber mounts to allow for some movement. but this can impact on damping efficiency. We use mounts with a lot less free play for better damping control, so the possibility of mounting alignment tolerances must be taken into account with a bush that allows a small amount of side play.
Best Regards,
George Milburn“

Aha, takže jestli dobře chápu, všichni výrobci dělají tlumiče blbě, jen TEC Alloy Gas Shocks mají patentní vakl, který se zřejmě ještě průběžně mění, patrně v závislosti na způsobu používání. Hmmm... Stejně by mne zajímalo, jak to plovoucí futro pozná, jak moc má plavat. Jestli +- deset stupňů, nebo 20, 45, 90, 180... Byl jsem v pokušení ten technický zázrak vykostit, ale zase obětovat prachy mi za to nestálo. Navíc jsem si mohl v práci hodit balíček do služební pošty jako „zaměstnanecký bonus“, takže jsem raději kývl na odstoupení od smlouvy bez náhrady poštovného.

Trapná epizoda s TEC bike parts byla ukončena dnes 5. 6., když mi poslali doklad o vyřízení refundace. Snad peníze brzy dorazí na účet. Ani se moc necukali. Možná si už na jejich tlumičích někdo nabil hornu, nebo něco ještě horšího, jelikož všechny tlumiče tohoto typu, nejen na Enfieldy či Triumphy, ale i na Japonce, jsou aktuálně na jejich eshopu „out of stock“. Když se tak nad tím zamyslím, vlastně jsem nikdy neměl problém s čímkoliv z Číny nebo tedy dnes už Indie. Zato povyražení s tlumiči pánů Milburnů nebyl první případ, kdy jsem si naběhl s Brity.

Pár obrázků z netu:
#tec shocks broken
#tec shocks problem
#tec shocks failure


Napřed několik zlomenin, nebo tedy přetrženin:


Patentní TEC bike parts vakl v praxi. Pružiny mlátí do těla tlumiče:


Tady se v důsledku velké vůle dokonce vylomilo dno tlumiče:


Video vůle na tlumičích TEC u mého Interceptora:


a to samé u nějakého Triumpha:

TEC bike parts - Enfield, Triumph aj

5.6.2020 v 21:56 | Nahoru | #1
Za všechno stejně můžou ti zlí a oškliví Číňani, kteří pana Milburna podvedli.

TEC bike parts - Enfield, Triumph aj

6.6.2020 v 12:20 | Nahoru | #2
Tak snad to bude mít štastnej konec Jen mi to pořád není jasný - to z tlumiče nevytekl olej při takový vůli? Dalo se do tlumičový trubky nakouknout zespoda? To jejich vysvětlení vůbec nepobírám - když se součásti namáhaný na vzpěr dovolí takovýhle vybočení, tak naopak boční síly výrazně vzrostou...

TEC bike parts - Enfield, Triumph aj

6.6.2020 v 18:43 | Nahoru | #3
Kupodivu, peníze byly ráno na účtě. Asi vážně nemaj čistý svědomí. Sice o nějaký čtyři stovky míň kvůli kurzu, ale lepší než drátem do oka...

Netuším, jestli tam vůbec nějaký olej je, když mají být plynový...

Když je tam pružina, tak pod úhlem a skrz závity toho moc vidět není. A ve finále už mi to bylo tak nějak jedno. Po té poslední odpovědi jsem jen poděkoval za vysvětlení a oznámil mu, že tlumiče posílám zpět.

TEC bike parts - Enfield, Triumph aj

6.6.2020 v 21:14 | Nahoru | #4
Plyn tam bejva jen jako “pruzina” ve vyrovnávací nadobce co kompenzuje objem pistnice ktera zajíždí do tlumice.

To vysvetleni je samozrejme nesmysl, s ta vybocena pistnice je na tom z hlediska stability samozrejme hur.

1 reakcí na tento příspěvek TEC bike parts - Enfield, Triumph aj

7.6.2020 v 12:03 | Nahoru | #5
Takový shit. Prodat šmejd a při reklamaci se ještě opírat o nějaký patent který nedává smysl to je fakt moc kup nějaký yss apod a máš asi pokoj hlavně ať jezdí

(reakce na) TEC bike parts - Enfield, Triumph aj

7.6.2020 v 14:04 | Nahoru | #6
Fic6> YSS už tam je. RZ362-360TRL-54-B

TEC bike parts - Enfield, Triumph aj

22.6.2020 v 17:08 | Nahoru | #7
Díky za post. od TEC mám 2-1 Arrow repliku dole ve sklepě, zpracování není takové jako má arrow (viz archaické video tragické kvality) ale to tě na životě neohrozí

Po tlumičích jsem kdysi taky pošilhával, ale nakonec mě nízká cena spíš odradila a koukám, že jsem udělal dobře.. snad se ledost dokopu a konečně koupím Bituba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist